|
Kawasaki Z1100GP-B2
rok výroby: 1982
Autor: Ladislav Hojgr
Má Kawasaki Z1100GP-B2 byla vyrobena v roce 1982 a vychází přímo z modelu B1, u kterého se neosvědčilo vstřikování paliva se vstřikama, které byly v hlavě motoru, důsledkem čehož se palivovém systému tvořily bubliny a motocykl se špatně startoval. Dalšími změnami oproti předchozímu modelu jsou palubní deska, větší přední světlo s maskou (kapotáží) a jiné, téměř nepostřehnutelné (např. nádrž z B1 na B2 nepasuje).
Ke svému motocyklu jsem se dostal v listopadu roku 2008. Jako fanda japonských yountimerů preferuji značku Kawasaki, ale rukama mi od roku 1992 prošlo více těchto strojů. Pro zajímavost to byly: RD350, XS750, XS850, Z1000ST, GS1000, CBX1000, GSX1100S Katana, Z1100ST, GPZ1100U-T (4x), GS750, GL1000.
Kawasaki byla při renovaci kompletně rozebrána. Díky nesehnatelnosti nových náhradních dílů (bohužel se Kawasaki o své youngtimery vůbec nestará, narozdíl třeba od Hondy) jsem musel koupit ještě jeden stroj a jako zdroj ND posloužila i dříve rozebraná GPZ1100U-T(Dfi). Výčet všeho co se dělalo by byl nudný. Nový lak, o který se zasloužila firma Lakovna Langr ze Starého města (pod Kralickým sněžníkem), byl jako vždy proveden v perfektní kvalitě. I s pruhama v ceně 10000kč.
Shánění dílů jako jsou blinkry, plexi, zrcátka, rozvoďák zas tak složité nebylo díky internetu, ovšem při shánění nových dílů jsem pochopil že žádné nekoupím.
Po dokončení renovace a první projížďce přišla na řadu ještě výměna kotoučů a brzdových hadic za pancéřové (hadice z roku 82 nic moc, dost gumové). Překvapením byly perfektní starty, slušné jízdní vlastnosti v zatáčkách i dostačující brzdy.
Celkový výčet investic: motocykl 10000kč, lak 10000kč, registrace na veteránské registrační značky cca. 6500kč a ostatní náklady jako druhý stroj, blinkry, pískování, komaxit, niklování, rozvoďák, ložiska, plexi kapotáže, pneu, atd. zhruba 35000kč. A k tomu XYZ hodin práce.
|
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
Zodpovězená témata (4/4): |
Strana 1 / 1 |
| | Když se znovu a znovu dívám na vaší GPZ, musím se vás zeptat, jakou barvou máte
nastříkány výfuky. Potřebuji nějakou tutovku na černou lesklou barvu, kterou
bych mohl použít na svody a výfuk. Musela by být ale lesklá a velice kvalitní. A
to si myslím, že u vás je. [Jirka] (14. 03. 2010) | Origo jsou výfuky a kolena galvanicky pokovovaný.Kontaktuj nějakou
galvanovnu,není to tak drahý a stojí to za to. [Skumák] (11. 10. 2010) | Zdravím Vás. Lesklá bohužel není, je taková sametová a je to žáruvzdorná barva
od výrobce Motip. Sháněl jsem lesklou vypalovací ale nezadařilo se, tak
výhledově zbývá asi jen černej chrom :-( [Katana] (26. 03. 2010) | Přidat odpověď (2) | | O téhle motorce se říká, že je jak divoký kůň - prý je naprosto nevhodná pro
začátečníky. Je to pravda? [JzK] (27. 01. 2010) | mám doma GPz1100 Dfi a ta vychází ze Zetky. Je to masakr,jak tahle motorka umí
zvednout adrenalin.Já na ní začínal(nepočítám panelku) a při 268km/h(měřil fire
blade) se mi rozkmitala a to nepřeju nikomu.Od té doby jsem víc jak 200 na ní
nejel.Nemá to ani smysl.Je to krasavice a klenot a nehodí se ji huntovat.Pro
učení nedoporučuju.Ale rozumný člověk si poradí a dokáže ji respektovat. [Skumák] (11. 10. 2010) | Omlouvám se. Platilo opravdu 25 let. 30 let je to v podstatě nyní. [Jiří Bartuš] (02. 02. 2010) | No,ale jestli dobře počítám,stejně to nevychází. [Monty] (01. 02. 2010) | Ještě do loňského roku platilo pravidlo FIVA, podle kterého se za veterána
považovala vozidla starší 30. let. Od roku 2010 je nově stanoven rok 1980. [Jiří Bartuš] (01. 02. 2010) | Narazil jsem na nesrovnalost - rok 1982 a veteránský doklady - to sna
nejde,hranice je 1980? [monty] (01. 02. 2010) | Asi to pravda bude, sice málokdy pokořím rychlost 120km/h ale i v této rychlosti
na 5st když se vezme za plyn tak divoce zrychluje, motor ze svých 107 koní asi
nic neztratil. Kdybych chtěl podvozek přivést na hranici ovladatelnosti tak by
se to jistě díky výkonu motoru a zadní trubkové vidli asi lehce povedlo. Takže
to s tím divokým koněm nejspíš bude pravda. [Katana] (01. 02. 2010) | Přidat odpověď (6) | | Loňský rok platilo a ještě stále platí že veteránské RZ můžou mít vozidla stáří
25 let a více, někdy na konci Dubna 2010 má začít platit novela kterou se
hranice posouvá na 30 let, takže nyní můžete registrovat i rok 1985. Na
Veteranforu v sekci Japonské klasické moto jsem o tom už něco málo psal. [Katana] (02. 02. 2010) | Neseberou, a vozidla která budou zaregistrována před vstupem nové legislativy
na veteránské RZ (týká se tedy roků výroby 81-85) se i po té dají prodat a
přeregistrovat na jiného majitele. [Katana] (03. 02. 2010) | Děkuji - tak doufám,že Vám to číslo dodatečně neseberou. V tomto státě je možný
všechno. [Monty] (02. 02. 2010) | Přidat odpověď (2) | | Chtělo by to opravit odkazy obrázků, vždy se zobrazuje jeden a ten samý (po
kliknutí na obrázek). [Honza Kývačkář] (22. 01. 2010) | Omlouvám se za chybu ve scriptu. Vše je již opraveno. [Jiří Bartuš] (23. 01. 2010) | Přidat odpověď (1) | |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|