MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           4.6.2020 06:55         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Japonské klasické motocykly | Nakupujeme silniční japonský motocykl ze 70. let | Honda CB 500 T | Yamaha XS 750 2D, deník | Renovační projekt Yamaha XS 750-2D | Kawasaki Z 1100 GP - B2 | Barber Vintage Motorsports museum | Motocykly ze západu v ČSSR? | Suzuki GSX 750 E | Honda CB 750 v ČSSR? | Kawasaki KZ 1300 A1 | Kawasaki GPZ 900 R | NIPPON RETRO | Suzuki GSX-R 1100 | Honda VFR 750 typ RC36 | Dovoz staršího motocyklu z EU | Moto muzeum Sezemice | Suzuki RF 900R | Japonské motocykly na Oldtimer Festivalu | Suzuki TL 1000S | Honda CB750 F | Suzuki GSF 1200 Bandit | Kawasaki Z650 B | Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H | Kawasaki ZZ-R 1100 | Honda CBR 900 RR Fireblade | Kawasaki ZX-12R | Japonské klasické motocykly a peníze | Suzuki GSX 1400 | Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR? | Suzuki GSX-R 1100 M | Nejrychlejší sériový motocykl v ČSSR | Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu | Koupí to teprve začíná | Motorkářská doba temna | Je třeba bát se dovozové STK? | Pneumatiky pro klasické motocykly | Velká kniha o motocyklech | Oleje pro klasické motocykly |


  Je tomu právě 40 let kdy byl v československém motoristické periodiku Motoristická současnost zveřejněn test Hondy CBX 1000 v podání známého výtvarníka Theodora Pištěka.




Motorkářská doba temna




  Autor: Jiří Bartuš


  Tak jako byla 50. léta pohromou pro československý automobilismus, v podobné situaci se nacházeli českoslovenští motocyklisté v letech sedmdesátých. Prakticky vzato, tato motorkářská doba temna, platila v našich končinách až do poloviny 90. let.

Svět motorů 1979 Svět motorů 1979
  Typický Svět motorů, rok 1979. Na úvodní straně příslušník SNB pomáhá dětem s koloběžkou, na zadní straně Minisalón představuje tehdejší novinku, Hondu CB 750 K. Prostě důvod k naštvání, nebo vlastně k pláči?


  Pro toto období nelze najít trefnější označení jak motorkářské dno. Pro československé příznivce motocyklů šlo o velice kruté roky. Zatímco v časopise Svět motorů vycházely na zadní straně každý týden informace novinkách světových motocyklovývh výrobců a sem tam se objevily i zprávy o Motocyklových novinkách v podobě článků ze světových autosalonů, běžný motorář se musel spokojit s prabídnou nabídkou našich výrobců a nebo častěji s oživením či přestavbou motocyklů vyhrabaných ze stodol a garáží.

Svět motorů 1973 Svět motorů 1973
  Svět motorů v roce 1973 přiblížil nabídku velkoobjemových motocyklů ve světě. Srdce nejednoho našince pukalo.


  Za této situace působyly právě články v motoristických časopisech jako bodnutí nožem do zad. Redakční test motocyklu Honda CB 750 K3 přinesl ve svém posledním čísle roku 1974 časopis Svět motorů. Možnost vlastnit v socialistickém normalizačním Československu ďábelský stroj z dálného východu byla pro 99,99% čtenářů natolik nerealistická představa, že ono vánoční vydání s Hondou CB 750 na úvodní straně muselo být bráno více jako vtip než realita.

Svět motorů 52/1974 Svět motorů 52/1974 Svět motorů 52/1974
Svět motorů 52/1974 Svět motorů 52/1974 Svět motorů 52/1974
  Svět motorů číslo 52 rok 1974 - Redakční test motocyklu Honda CB 750 K3


  Poklidnou motoristickou nudu 70. let rozčeřil článek o motocyklu Kwasaki Z 1300, který vyšel v časopise Motoristická současnost číslo 8 v roce 1979. Těžko říci kdo byl oním redaktorem píšícícm pod značkou -iš-, ale charakter článku a použitá terminologie nesou stopy tendenčních textů z per agentů StB. Jak redakce později musela přiznat, článek vyvolal mnoho ostrých reakcí čtenářů.

Motoristická současnost 08/1979 str. 24
Motoristická současnost číslo 08 rok 1979. Kontroverzní článek o motocyklu Kawasaki Z1300, který ve své době vyvolal ostrou reakci čtenářů.


  Jako omluvu za výše zmiňovaný článek zveřejnila Motoristická současnost ve 12. čísle roku 1979 test Hondy CBX 1000 v podání Theodora Pištěka, známého výtvarníka, pozdějšího držitele filmového Oskara a velikého příznivce motorismu v jedné osobě. Z článku Theodora Pištěka je naopak i dnes po více než 40. letech cítit úcta a obdiv k vrcholnému dílu motocyklové techniky konce 70. let minulého století.

Motoristická současnost 12/1979 str. 46 Motoristická současnost 12/1979 str. 47 Motoristická současnost 12/1979 str. 48
Motoristická současnost číslo 12 rok 1979. Test Hondy CBX 1000 v podání známého výtvarníka Theodora Pištěka.


  Neblahé dědictví této zlé doby se u nás promítlo do dnešního bídného zájmu o japonské motocykly klasické éry, do jejich dostupnosti, dostupnosti náhradních dílů, vědomostí a povědomí. Prostě není zde zaseto tolik potřebné podhoubí zájmu o špičkovou motocyklovou techniku v její ryzí, nepřetechnizované podobě.




Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (1/1): Strana 1 / 1
 Časopisy    [Banjokid]    (03. 02. 2020)
 Dostalo se mi do rukou pár kompletních ročníků časopisu Automobil a občas se tam věnují motocyklům. Sice to nejsou úplně testy, ale čtenáři si jistě udělali hezkou představu o tom, jak na rozdíl od ČSSR postoupila technika na západě (východě). Třeba v ročníku 78 je pěkný popis šestivalcové Hondy CBX    [Banjokid]    (03. 02. 2020)
Přidat odpověď    (1)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland
Velorex 1960
Vozítko Super laminát
Lidová vozítka
Branná 2018
Oleje pro klasické motocykly
Velká kniha o motocyklech
ČZ 250 Custom Mk. II
Pneumatiky pro klasické motocykly
ČZ 250 Custom
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Je třeba bát se dovozové STK?
Veteránisty čekají změny?!
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Motorkářská doba temna
Koupí to teprve začíná
Barum Czech Rally Zlín 2019

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2017
Branná 2018
III. Pohár motorových dvoukolek
Česká Tourist Trophy 2016
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
300 zatáček Gustava Havla 2015
Pérák 2016
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák 2015
Kniha Jawa Californian
300 zatáček Gustava Havla 2018
Cena města Jičína 2018
NIPPON RETRO 2019
Pérák 2017
Ve stopě zlínské šestidenní 2016
Setkání veteránů Holešov
Barum Czech Rally Zlín 2017
Oldtimer Festival 2016
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Classic Show 2015
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Šolcovy zatáčky 2017
Mopedy Stadion
Podzimní MotorTechna Brno 2016
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš