Našim spotřebitelům - motoristům, majitelům motocyklů a skůtrů je určen nový výrobek, přívěsný vozík PAv 40. Svým provedením, rozměry a vahou, Vám má umožnit bezpečnou, pohodlnou a příjemnou jízdu, ať už při provozování mototuristiky, při jízdě na chatu, za koupáním při povolání apod. Všude tam, kde chcete přepravit různé předměty s sebou. Jeho upevnění, obsluha a údržba nevyžadují mimořádných nároků.
Úvodní slova výrobce, uvedená ve vkusně provedené uživatelské příručce vozíků PAv 40, přesně vystihují důvody, proč se vozíky PAv staly fenoménem trvajícím až do současnosti. Účelný, a přitom velice vkusný a nadčasový design, nesl v sobě zhmotnění snah o využití motocyklu jako plnohodnotného dopravního prostředku, které se sebou přinesl specifický vývoj československého motorismu od konce druhé světové války, kdy nedostupnost automobilů široké veřejnosti a naopak mohutný rozmach výroby motocyklů způsobily masový nárůst motocyklové dopravy. Specifičnost československého vývoje potvrzuje fakt, kdy v žádné jiné zemi nedošlo k takovému rozšíření využití motocyklových vozíků jako právě v Československu.
Motocyklové vozíky PAv
oficiální stránky knihy
Kniha vyšla 10. května 2018
Autor: Jiří Bartuš
Motocyklové vozíky tvoří nedílnou, avšak veřejnosti málo známou, část československé motoristické historie. Kniha umožňuje čtenáři získat ucelený obraz o historii využívání vozíků ve spojení s motocykly, které bylo přímým a logickým důsledkem specifického poválečného rozvoje motorismu v Československu. Specifičnost československého vývoje potvrzuje fakt, kdy v žádné jiné zemi nedošlo k takovému rozšíření využití motocyklových vozíků jako právě v Československu.
Předností knihy je podrobné zmapování vývoje motocyklových vozíků v Československu. Jak přímo vozíků PAv, jejichž účelný a přitom velice vkusný a nadčasový design nesl v sobě zhmotnění snah o využití motocyklu jako plnohodnotného dopravního prostředku, tak i předchůdců a též vozíků amatérských konstrukcí, pro které byly vozíky PAv inspirací.
Jednotlivé vozíky jsou dopodrobna popsány a patřičně fotograficky dokumentovány. Na základě zpracování mnoha dobových dokumentů přináší kniha též informace o praktickém provozování vozíků, jejich údržbě a opravách.
Tato kniha by nemohla vzniknout bez podpory mnoha desítek čtenářů internetového magazínu MotoMagazín, kteří po mnoho let ochotně přispívali k tématu jak dobovými i současnými fotografiemi vozíků, tak i poznatky, díky kterým se podařilo složit mozaiku historie motocyklových vozků.
Knihu lze koupit prostřednictvím běžné obchodní sítě nakladatelství Grada a u všech dobrých knihkupců.
Dotazy ke knize zasílejte prostřednictvím emailu jiri.bartus@motomagazin.cz
nebo na telefonicky na čísle autora 777 998 694
Kniha má 96 stran formátu 22×17 cm, z toho 16 stran barevných
ISBN 978-80-271-0566-3
|
|
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
Zodpovězená témata (1/1): |
Strana 1 / 1 |
| | Dobrý den. Mě by zajímalo proč měl PAV - 40 to dvoubarevné zadní sklíčko. Mít oranžové brzdové světlo přece nebylo běžné. [Michal] (07. 12. 2022) | To se samozřejmě dozvíte v knize. cituji: Pro signální osvětlení vozíku byla použita zadní sdružená svítilna ČZ 501-68-080 používaná na motocyklech ČZ. Dle tehdejších platných předpisů měla horní, tedy brzdová část oranžovou barvu. [Jiří Bartuš] (09. 12. 2022) | Přidat odpověď (1) | |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|