MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           28.1.2020 09:15         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Úvod | Informace | Seznam článků |



Na internetu od 23.5.2002


MotoMagazín

  příznivců historických strojů


www.motomagazin.cz - info@motomagazin.cz

provozovatel: Jiří Bartuš
adresa: Zlín 76001, Tř. T. Bati 3329
telefon: 777 998 694
email: jiri.bartus@motomagazin.cz
IČ: 72810416

MotoMagazín - VeteránForum - VeteránKalendář

Fotografie z akcí na motomagazin.rajce.idnes.cz



  MotoMagazín příznivců historických strojů je internetový magazín, jenž si klade za cíl informovat čtenáře o situaci v oboru historické techniky, seznamovat je s historií motorových vozidel a strojů a souvisejícími historickými souvislostmi a taktéž společně řešit problémy při renovaci a údržbě. V archivu lze nalézt mnoho historických dokumentů i kvalitních tématických fotografií včetně reportáží z akcí.

  Hlavní výsadou MotoMagazínu je snaha řešit komplexně zejména problematiku těch vozidel, které jsou často neprávem opomíjeny, případně nebyly veřejnosti běžně známy. Jako jediné české médium se MotoMagzín věnuje problematice japonských klasických motocyklů.

  Jedno ze stěžejních téma MotoMagazínu, motocykly Jawa Californian, se v roce 2011 dočkalo knižního vydání. MotoMagazín toto téma dále doplňuje a rozšiřuje. Některé z článků publikovaných na Motomagazínu posloužily jako vzor pro články vydané v tištěné podobě v motoristických časopisech. V roce 2015 byla kniha Jawa Californian vydána ve druhém, zcela přepdacovanám, vydání.
  Knižního vydání se dočkalo i další ze stěžejních téma MotoMagazínu, návěsné vozíky PAv.

  MotoMagazín tato témata dále doplňuje a rozšiřuje. Některé z článků publikovaných na Motomagazínu posloužily jako vzor pro články vydané v tištěné podobě v motoristických časopisech.

  Struktura MotoMagazínu je postavena tak, aby umožňovala nezávislou přímou komunikaci mezi čtenáři společných zájmů. Čtenář má možnost reagovat formou diskuse na každý uveřejněný článek. K dispozici je též hojně navštěvovaná inzerce.

  MotoMagazín nabízí všem aktivním čtenářů a autorům prostor k publikování samostatných článků i k tvorbě komplexních oddílů. Inzerentům nabízí možnost zveřejnění libovolné reklamy v kterémkoli místě. I samostatně zaslané materiály budou vhodnou formou zpracovány a tématicky umístěny.

  Od roku 2002 dosáhl MotoMagazín 13775441 přístupů od čtenářů z celého světa.

  V průběhu let byly z MotoMagazínu vyčleněny diskusní fórum s kalendářem akcí, jenž jsou úspěšně provozovány pod samostatnými doménami www.veteranforum.cz a www.veterankalendar.cz.

  Od roku 2015 je MotoMagazínu otevřen i komerční inzerci. Možnosti komerčního inzerování, ceny a podmínky naleznete na stránce KOMERČNÍ INZERCE.


Diskuse k článkům   Náhledy nejnovějších příspěvků
  • Ahoj       http://www.pb-vetera n.cz/?page_id=409     tady jsem našel repliky krytek....
  • Ahoj kluci. chtěl jsem se zeptat, jestli se vám někomu podařilo dostat pav100 na doklady? mám taky pava, momentálně ho dávám celý do ku...
  • Nejlepší závody v Čechách...
  • Dobrý den, jsem v podobné situaci jako vy; od známého jsem obdržel historický "superbike" suzuki 750 gsx -r 1985,20let v rozebraném sta...
  • Děkujeme za obsáhlý příspěvek. není nad osobní dlouhodobé zkušenosti. věřím, že jednou budeme moci jednotlivá témata rozebrat podrobněj...
  • Je to spíše nepravděpodobné....
  • Jeden o sobě tvrdí, že je též veteránista......
  • Přesně tak. je to motocykl líbivý a tak šance má. je jen otázkou, zda specifický retro design bude mít ohlas i mimo Česko. například br...
  • Dva poslanci z ano 2o11. alespoň je vidět, co mají na práci...
  • Raději budu jezdit na stk které mám v místě než na krajskou testaci. vyjde mě to levněji....
  • VeteránInzerce   Náhledy nejnovějších inzerátů
    Zobrazit náhled inzerátuProdej Prodám díly JAWA 500 OHC typ 02. Nádrž chrom 21 500,-. Maska předního světla 7000,- schránka nářadí 4000,- schránka baterie 4000,- vše v základní barvě. Přední blatník 3000,- a zadní blatník 3500,- su
    Zobrazit náhled inzerátuProdej Kawasaki GPZ 900 R
    Zobrazit náhled inzerátuKoupě Koupím starý benzinový, naftový nebo plynosací stabilní motor, stabilák. Taky jejich součásti jako splynovače, magneta, podvozky, mosazné kapací mazničky a jiné.
    Informace Poptávám dokumentaci nebo historické návody/popisy staršího kola ESKA. Má štítek "stříkaný", nápis Eska a malé Z. Nevěděl by někdo z jakého roku jsou? Chtěla bych si ho zrenovovat,ale dobře. Napravit
    Archiv fotografií   Žebříček fotografií tří minulých dní
    16 zobrazení13 zobrazení11 zobrazení
    11 zobrazení11 zobrazení10 zobrazení
    10 zobrazení10 zobrazení9 zobrazení

    2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020     
    27.1.2020

      Pneumatiky pro klasické motocykly 70. let

      Kdo chce osadit svůj klasický motocykl ze 70. let pneumatikami s dezénem odpovídajícím roku výroby motocyklu, nemá dnes mnoho na výběr.  | více |

    23.1.2020   ČZ 250 Custom

        Britská pobočka Motokovu, Skoda (GB) Ltd., stála několikrát u zrodu zajímavých modifikací československých motocyklů. Svou roli jistě sehrála nutnost reagovat na nepříjemný přímý střet s vyspělou motocyklovou kulturou panující od nepaměti na britských ostrovech, nicméně jakákoli realizace by nebyla možná bez nezměrného úsilí zaměstnanců, kteří zde ve své době pracovali.
      Prvním počinem Skoda (GB) Ltd. byla realizace úprav sériových motocyklů ČZ 250 typ 471, díky kterým vznikly za cenu minimálních nákladů motocykly prodávané pod označením ČZ 250 Custom. Dnes nám tato snaha může připadat směšná, ale podíváme-li se na věc v dobovém kontextu, nelze než konstatovat, jak málo stačilo k tomu, aby z nudně vypadajícíh motocyklů vznikly svěží, byť trochu těžkopádné, individuality. Co by dal tehdejší motocyklu chtivý občas československa za alespoň takto upravený motocykl?  více |


    18.1.2020    Česká Tourist Trophy - IRRC 2019

    Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019   Ačkoli letošní leden přinesl spíše parodii na zimu, jaro, potažmo léto, jsou stále v nedohlednu. Nezbývá než poohlédnout se za letním obdobím roku minulého.

      Kouzlo letních závodů v Hořicích, tedy České Tourist Trophy spojené se závody evropského šampionátu přírodních okruhů IRRC, tkví zejména v divácky atraktivním mixu staré a nové techniky. Posuďte sami ze 168 vybraných fotografií pořízených postupně během závodního víkendu.   více |

    17.1.2020    Místa spjatá s výrobou motocyků značky Jawa

      Víte jak vypadá výrobní budova firmy Jawa v Týnci nad Sázavou - Brodcích dnes?   více |

      AKTUALIZOVÁNO

      V roce 1938 se Františku Janečkovi podařilo koupit areál zkrachované Mautnerovy přádelny hedvábí v místní části Týnce nad Sázavou – Brodce (Zbrojovka Ing. František Janeček – závod Brodce). Do těchto výrobních prostor postupně přesunul montáž osobních vozů a veškerou výrobou ze slévárny, která s ní technologicky nesouvisela. Během válečných let byla výroba v Brodcích podřízena potřebám německého válečného hospodářství. Ještě během války zde skončilo snažení o vybudování vlastní drátovny.
      V jižní části areálu byla v roce 1964 zahájena stavba nové pětipatrové výrobní budovy, dnešní dominanty této části Týnce. Netradiční patrová stavba byla zvolena pro nedostatek místa ve výrobním areálu, který byl vymezen řekou Sázavou a protější strání a v jižní části areálu uzavřený železniční vlečkou. Výroba v nové výrobní budově byla uvedena do provozu v červnu roku 1965.

    11.1.2020  Je třeba bát se dovozové STK?

      Jelikož se v našich luzích a hájích, z pochopitelných historických důvodů, mnoho klasických japonských motocyklů nevyskytuje, obrací často zájemci svůj zrak do sousedních zemí. Zde je již výběr větší, avšak dovoz motocyklu ze zahraničí bývá spojen s řadou specifik, mnohdy těžko pochopitelných. Tématika dovozu motocyklů ze zahraničí byla již na MotoMagazínu nastíněna v samostatném článku zde.

      V tomto článku se pokusíme zaměřit na jeden nezbytný krok při dovozu, dovozovou STK.  | více |

    6.1.2020   Veteránisty čekají změny?!

      Koncem roku 2019 probleskla Facebookem informace o semináři poslanců se zástupci české veteránské scény. Dle informací, které vydali zástupci časopisu MotorJournal, byly na pořadu jednání změny v provozování historických vozidel, konkrétně převodu agendy historických vozidel z klubů na stát.

      Po letech poměrně úspěšně fungujícího systému povolování provozování provozu historických vozidel na našich slavných komunikacích, kdy veškerou agendu zajišťovaly kluby majitelů historických vozidel, má někdo nutkavou potřebu tuto praxi změnit.   více |


    PF 2020

    Vážení návštěvníci MotoMagazínu

      Děkuji za přízeň, kterou MotoMagazínu věnujete a přeji Vám všem mnoho štěstí, pevného zdraví a úspěchů v sezóně roku 2020.  Jiří Bartuš

      O tom, že v roce 2020 bude opět co dělat a kam jezdit se můžete přesvědčit v aktuální nabídce VeteránKalendáře  www.veterankalendar.cz

    MotoMagazín


    28.12.2019    Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019

    Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019   Kouzlo letních závodů v Hořicích, tedy České Tourist Trophy spojené se závody evropského šampionátu přírodních okruhů IRRC, tkví zejména v divácky atraktivním mixu staré a nové techniky. Pro fotografa, který za víkend nafotí kolem tisíce fotografií je velice obtížné vybrat ty fotografie, které nejlépe přiblíží onu neopakovatelnou atmosféru, která v Hořicích pokaždé panuje.

      Nejbarevnější kategorií závodního pole jsou motocykly tříd Klasik do 500 a 750 cm3. Jejich sobotní tréninkové jízdy a nedělní závod přinášíme v samostatné fotogalerii.    více |

    27.12.2019  Motorkářská doba temna

      Je tomu právě 40 let kdy byl v československém motoristické periodiku Motoristická současnost zveřejněn test Hondy CBX 1000 v podání známého výtvarníka Theodora Pištěka.

      Tak jako byla 50. léta pohromou pro československý automobilismus, v podobné situaci se nacházeli českoslovenští motocyklisté v letech sedmdesátých. Prakticky vzato, tato motorkářská doba temna, platila v našich končinách až do poloviny 90. let.

      Poklidnou motoristickou nudu 70. let rozčeřil článek o motocyklu Kwasaki Z 1300, který vyšel v časopise Motoristická současnost číslo 8 v roce 1979. Těžko říci kdo byl oním redaktorem píšícím pod značkou -iš-, ale charakter článku a použitá terminologie nesou stopy tendenčních textů z per agentů StB. Jak redakce později musela přiznat, článek vyvolal mnoho ostrých reakcí čtenářů.  | více |

    22.12.2019  Koupí to teprve začíná

      Co čeká majitele klasického japonského motocyklu těsně po jeho koupi?

      Chystáte se koupit něco více klasického než nabízí současná přetechnizovaná doba? Dobrý nápad pořídit si klasický japonský motocykl. Návrat do doby, kdy se jezdci museli nejprve důkladně seznámit s jízdními vlastnostmi motocyklu, je v mnohém chvályhodný počin. Až přesednutím na stroj, jehož limity nebyly určovány ekologickými a vlastně kdo ví jakými, restrikcemi, nýbrž technologickými možnostmi doby, pozná jezdec co je to vlastně ten pokrok. A hybnou pákou pokroku byly po dlouhá léta právě japonští výrobci, co si budeme říkat.

      Důvod ke koupi by tedy byl, ale co vlastně majitele motocyklu čeká po jeho koupi. Pomineme-li s trápením s dovozem, STK či vyřizováním dokladů, bude muset řešit spoustu základních technických úkonů. Jen opravdu ve výjimečných případech lze narazit na motocykl, který nebude vyžadovat žádnou vstupní údržbu a tedy investici. Ten, kdo se rozhodne prodat motocykl, většinou již do něj neinvestuje ani čas ani peníze. Navíc mnohdy padne rozhodnutí o prodeji až po určité době váhání, kdy motocykl stojí v garáži bez jakékoli údržby a pohybu.  | více |

    Barum Czech Rally Zlín 2019 18.12.2019    Barum Czech Rally Zlín 2019

      Legendární Barumka dokáže zmobilizovat obrovské davy motoristických nadšenců. Zejména díky nabitému pátečnímu atraktivnímu programu praská centrum Zlína doslova ve švech. Slavnostní start rallye, jízdy veteránů a noční superspeciální erzeta jsou lákadly, kterým prostě správný motoristický fanda nedokáže odolat. Fotogalerie MotoMagazínu je zaměřena zejména na vozidla a jezdce Star Rally Historic, která je již mnoho let nedílnou součástí Barum Czech Rally Zlín.   více |

    Grand Prix Bugatti 2019 17.12.2019    Grand Prix Bugatti 2019

      Ačkoli počasí v době konání Grand Prix Bugatti nebylo zrovna ideální, předvedli jezdci se svými automobily, na uzavřené trati městské rychlostní zkoušky Barum Czech Rally Zlín, tisícům diváků velice pěknou podívanou. Na mnoha předvedených výkonech jezdců bylo znát, že Grand Prix Bugatti se stala součástí nového šampionátu GRAND PRIX historických vozidel vypsaného Autoklubem České republiky.   více |

    13.12.2019   Jawa z Indie

      Všichni o ní vědí, všude se o ní píše. Že by MotoMagazín zůstal stranou? Původně tomu tak být mělo. Stačí, že jsme tu řešili Jawu z Číny. Ale s přibývajícími informacemi o tom, že by se tyto novodobé Kývačky, potažmo Péráci, mohli v dohledné době objevit i na našem trhu, zkusí MotoMagazín přidat svůj názor tak říkajíc do placu...  více |


    300 zatáček Gustava Havla 2019 27.11.2019    300 zatáček Gustava Havla 2019

      Tradiční podnik 300 zatáček Gustava Havla dokáže každý rok přilákat kvalitní jezdecké pole a tím také mnoho fanoušků road racingu nejen z Česka, ale i z okolních zemí. Květnový termín, kdy až na výjimky bývá krásné jarní počasí, vytáhne k trati i ty, kteří by jinak z pohodlnosti zůstali ve svých domovech.

      Hořické závody zkrátka mají navíc své neopakovatelné kouzlo, kterému kdo podlehne, ten se do Hořic pravidelně vrací.   více |

    25.11.2019  Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu

      Psal se rok 1988. Byla to divná doba. Lidé prahli po zboží ze západu, ale ekonomická a zejména politická situace jim to, až na opravdové výjimky, nedovolovala. Nejinak tomu bylo v případě motocyklů, kdy takový běžný japonský superbike stál jako rodinný dům. Bylo to doba, kdy i pouhé spatření motocyklu západní provenience bylo nezapomenutelným zážitkem. Psal se 8. květen 1988 a na brněnském Automotodromu se proháněli členové rakouského superbike klubu své motocykly z říše snů.

      Další článek k 30. výročí revoluce. Děkujeme Luboši Peterovi    | více |

    Zlínská Historic Rally 2019 22.11.2019      Zlínská Historic Rally 2019

      Start zlínské rallye historic hostilo prodejní centrum firmy Samohýl motors. Na prostranství před prodejním centrem se v sobotu 20. července 2019 sjela zajímavá sestava automobilových i motocyklových historiků. Před vlastním startem rally měli účastníci možnost navštívit prostory soukromého muzea Ladislava Samohýla nacházejícího se v horním patře prodejního centra.

      Závěrečná schůze Zlínského Veteran Car Clubu se blíží. Tak ať mají nač vzpomínat.   více |

    21.11.2019

      Nejrychlejší sériový motocykl v ČSSR

      Kolik to jede? To byl kdysi jednoznačně nejčastější dotaz při spatření motorky nebo auta západní provenience. Odpověď se nacházela na stupnici tachometru vozidla, které mohla dosahovat pro našince těžko pochopitelných hodnot. Nejinak tomu jistě bylo i v případě motocyklu Kawasaki ZX-10 Tomcat, který v jednom exempláři bylo možno v našich končinách spatřit již v době jeho největší slávy, tedy v roce 1988.

      Prostě článek k 30. výročí revoluce přímo ideální. Děkujeme Luboši Peterovi    | více |

    Šolcovy zatáčky 2019 18.11.2019      Šolcovy zatáčky 2019

      Není malých rolí. Říkají herci. Není malých akcí. Říkáme my motoristé.

      Ukázkové babí léto, jaké v tomto ročním období dlouho nebylo, vytáhlo druhý říjnový víkend na naše cesty tisíce nadšenců jedné stopy. Kdo se nechtěl jen tak toulat podzimní krajinou a kdo si nezajel do nedalekých Otrokovic na ukončovací jízdu mohl navštívit tradiční podzimní setkání v Malenovicích u Zlína, Šolcovy zatáčky. Na společnou vyjížďku po Valašku se po druhé hodině odpolední vydala opravdu nesourodá společnost motocyklů. Od předválečných po současné, od padesátek po litry. A jezdci? Staří, mladí, kluci i holky. Prostě opět povedená akce.   více |

    16.11.2019   Slovácký okruh o cenu Bohumila Kováře 2019

    Slovácký okruh o cenu Bohumila Kováře 2019   Nesněžilo. To je asi jediná dobrá zpráva o počasí, které při 17. ročníku slováckého okruhu panovalo. Sobotních 11 stupňů a lehké mrholení ještě zavdávalo optimismu, ale nekompromisní předpověď bohužel vyšla do puntíku. Neustálý jemný déšť, maximálních 5 stupňů a silný vítr. Horší kombinaci si už nelze ani představit. Možná jen ten sníh chyběl...

      Závodilo se však i přes zmiňovanou extrémní nepřízeň počasí. Kdo dokázal nezmrznout a vydržet u trati až do konce, ten se premiérově dočkal i závodu v kategorii superbiků.   více |

    Motosraz Křtiny 2019 6.11.2019   Motosraz Křtiny 2019

      Pohodové setkání lidiček motajících se kolem klasických japonských motocyklů, a i motocyklů jiných a motocyklů jako takových vůbec, se tradičně konalo poslední víkend v červnu, na koupališti v Křtinách.   více |

    Pérák 2019 4.11.2019   Pérák 2019

      Pérák je prostě Pérák. Na tomto srazu, ať se koná na jakémkoli místě, panuje vždy vřelá atmosféra. Prostě je tam sranda. Na dnes již tradičním setkání lze pokaždé spatřit čím dál tím stejně motocyklů Jawa Pérák, které vždy doprovází nepřeberné množství různých motocyklů a tak je vždy co posuzovat a co obdivovat. Čáryfuk vždy vymyslí nějakou zajímavou orientační jízdu, takže ani přes sobotní den se nikdo nemá čas nudit.   více |

    1.11.2019   Pérák a dvojí řízení

      Stejně jako v době předválečné se pro výuku řízení osvědčila instalace dvojího řízení na výukové motocykly, které ve většině případů představovaly až do poloviny 50. let motocykly Jawa 250 Pérák. Chytré a nikterak mechanicky složité provedení umožňovalo současné ovládání plynu, spojky a brzdy motocyklu současně žákem i instruktorem.  více |


    30.10.2019

      Vyřazování do základního neutrálu - patent, který upadl v zapomnění

      AKTUALIZOVÁNO 30.10.2019

      Řadit základní neutrál jedním pohybem řadicí páky byl nápad, kterému byl v Závodech 9. května (Jawě) přiznáván veliký potenciál. Spolu s patentem na sdružení řadicí a startovací páky měl přinést zásadní zjednodušení obsluhy motocyklu. Zatímco jednopáka se ujala na věčné časy, vyřazování zcela upadlo v zapomnění.   

      Široké veřejnosti byl tento patent představen na výstavě nových konstrukcí a zlepšení výrobků a výrobních method, pořádané Ministerstvem strojírenství v Národním technickém muzeu od 1.12.1953 do 10.1.1954. Ihned po ukončení výstavy putoval motocykl Jawa Pérák opatřený mechanismem vyřazování do základního neutrálu do depozitáře Národního technického muzea. A právě v Národním technickém muzeu jej bude opět možno shlédnout v rámci chystané výstavy Fenomén Jawa aneb Jawa, jak ji neznáte. Jelikož je celý mechanismus zcela skryt uvnitř motoru, neliší se motocykl s instalovanou modifikací řadícího mechanismu od běžného sériového motocyklu a tak jeho představení bude v podstatě jen jakousi libůstkou všem zájemcům o historii motocyklů Jawa.

      Pro detailní představení a pochopení elegantního technického řešení je tedy nutno sáhnout po textu Dr. Pivrnce, který přinesl časopis Svět motorů v roce 1953, a který na četná přání zveřejňujeme...více |

      Dne 9. října roku 1929 byla zakladatelem Františkem Janečkem u Světové organizace duševního vlastnictví v Ženevě zaregistrována nová značka motocyklů, JAWA.

    9.10.2019    Místa spjatá s výrobou motocyků značky Jawa



      AKTUALIZOVÁNO

      Poznejte místa spjatá s výrobou motocyklů značky Jawa. Za pomoci dobových fotografií a digitálních map navštivte místa kterými prošla historie.   více |

    6.10.2019   

    Renovace Suzuki GSX-R 1100 M

      Klasického zástupce motocyklů Suzuki řady GSX-R 1100, model L z roku 1990, představil na stránkách MotoMagazínu Zdeněk Bařinka již před několika lety. Jak je jeho zvykem, popsal zcela vyčerpávajícím způsobem historii, technické vlastnosti i radosti a starosti které jej potkaly při renovaci konkrétního motocyklu. Již v roce 1991 však motocykly řady GSX-R 1100 prošly dalšími zásadními změnami, které je vhodné opět představit na příkladu konkrétního renovovaného motocyklu. Zkusme tedy s odstupem čtvrt století posoudit, jaký byl poslední zástupce vzduchem a olejem chlazených motocyklů Suzuki řady GSX-R 1100. A jaký je z pohledu dnešního zájemce o čtvrt století starou suberbikovou techniku?   více |

    NIPPON RETRO 2019 23.6.2019    NIPPON RETRO 2019

      Věhlas setkání starých japonských motocyklů Nippon Retro rok od roku stoupá. Jak se to pozná? Pozná se to zejména tím, že ač se setkání pořádá na velice odlehlém místě, nebojí se účastníci přijet na zajímavých, a mnohdy vyloženě vzácných, motocyklech. A těch rok od roku přibývá. Mezi opravdu zajímavé motocykly viděné v Račím údolí je nutno zmínit šestiválcovou Kawasaki KZ1300 v provedení se vstřikováním DFI. Zřejmě poprvé se na setkání objevil motocykl s turbem, v tomto případě Honda CX 500 Turbo. Zajímavou, i když ne tak starou, raritou byla i Suzuki 1200 SS, kterých je v našich končinách doslova jako šafránu.   více |

    17.5.2019    MUSEUM CZECH ROAD RACING

      Po zimní přestávce vstupuje 17. května 2019 expozice muzea do druhého roku provozu, navíc v nové rozšířené podobě.

      Muzeum českého road racingu je mezi českými muzei unikát. Silniční závodní motocykly lze obdivovat v mnoha českým muzeích, avšak pouze v Hořicích se nalézá muzeum, které vzdává hold závodění jako takovému. Nevěnuje se pouze technice, i když motocyklů, navíc v krásných aranžích, je v muzeu plno, ale mnoho exponátů se vztahuje k jezdcům a organizování závodů jako takových.
      Není vůbec náhodou, že takové muzeum vzniklo právě v Hořicích. Toto město je se závoděním na přírodních tratích spajto, ze všech měst v naší zemi, asi nejvíce. Legendární přírodní okruh lákal jezdce a diváky dlouhá léta a není tomu jinak i v současnosti.  | více |

    XXIII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích 6.5.2019    

       XXIII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích

      Jarní sraz Velorexů v Boskovicích prostě nemohu vynechat ze svého programu. Jelikož ten je však poměrně nabitý, musel jsem opět dojet jen z pátku na sobotu. Omrknout co je nového, pokecat s přáteli a ... ověřit, že s Velorexem ještě nějakou tu stovku kilometrů hravě zvládneme.

    22x v Boskovicích s MotoMagazínem

    2019   2018   2017   2016   2015   2014   2013   2012   2011   2010   2009   2008   2007   2006   2005   2004   2003   2002   2001   2000   1999   1998

    Cena města Jičína 2018 14.4.2019 

      Cena města Jičína 2018

        Při 6. ročníku závodů pravidelnosti historických motocyklů a sajdkár na jičínském přírodním okruhu bylo možno spatřit nepřeberné množství závodních motocyklů od předválečných, přes vytuněné padesátky až po novodobé superbiky.   více |

      Fotografie z loňského ročníku můžete brát i jako pozvánku na ten letošní, který se v Jičíně uskuteční 8. - 9. června 2019 Cena města Jičína 2019.

    Jarní cena Brna 2018 17.3.2019 

      Jarní cena Brna 2018

      Jarní cena Brna na Masarykově okruhu otevřela roadracingovou závodní sezónu roku 2018.   více |

      Letošní sezóna bude na Masarykově okruhu opět zahájena již za necelý měsíc ve dnech 12. - 14. dubna 2019 při Jarní ceně Brna 2019.

    10.3.2019   Norton Dominator 650 SS

      Tomáš Tesař oživil MotoMagazín povídáním o jeho zkušenostech s motocyklem klasické britské konstrukční školy, Nortonem Dominator 650 SS   více |


    Vlastníte zajímavý stroj a vyznáte se v jeho technice či historii?
     Pomozte sobě i ostatním publikací svých poznatků na zavedeném serveru www.motomagazin.cz. Možné jsou různé formy individuální spolupráce. Materiály lze dodávat v papírové či elektronické podobě ve formě dokumentů či hotových scriptů.
     K dispozici je dostatek volného prostoru pro články, galerie fotografií, diskuse i pro vlastní publikování či reklamu. Publikovaným materálům lze založit subdoménu ve tvaru xxx.motomagazin.cz i příslušnou e-mailovou schránku.


    VeteránKalendář
    Nové články
    Pneumatiky pro klasické motocykly
    ČZ 250 Custom
    Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
    Je třeba bát se dovozové STK?
    Veteránisty čekají změny?!
    Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
    Motorkářská doba temna
    Koupí to teprve začíná
    Barum Czech Rally Zlín 2019
    Grand Prix Bugatti 2019
    Jawa z Indie
    300 zatáček Gustava Havla 2019
    Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu
    Zlínská Historic Rally 2019
    Nejrychlejší sériový motocykl v ČSSR
    Šolcovy zatáčky 2019
    Slovácký okruh 2019
    Motosraz Křtiny 2019

    PODPOŘTE NÁS
    SDÍLENÍM ČLÁNKU

    MotoMagazín na facebooku


    Témata
    INZERCE     Nový inzerát
    Japonské motocykly
    Poválečné motocykly ČZ
    Jawa Pérák
    Motocykly JAWA 500 OHC
    Motocykly JAWA Bizon
    Vozítka Velorex
    Manet 90
    Kniha vozítka Velorex
    Motocyklové vozíky
    Motocyklové vozíky PAv
    Mopedy Stadion
    Sidecary VELOREX
    Videoarchiv
    Francouzské motocykly
    Literatura
    OILMASTER
    MotoMagazín na Youtube
    MotoMagazín na Rajčeti
    Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
    Jawa Californian - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
      Dodatky knihy
      Fan club Velorex
    Vrchní, zdrhni!
    www.jawadily.cz
    Žebříček článků
    Technická data motorů vozítek Velorex
    Technická dokumentace motocyklů ČZ 125/150 c
    300 zatáček Gustava Havla 2017
    Ve stopě zlínské šestidenní 2018
    Pérák 2016
    Pérák 2019
    III. Pohár motorových dvoukolek
    7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
    Česká Tourist Trophy 2016
    Česká Tourist Trophy 2017
    Slovácký okruh 2018
    XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
    Pérák 2017
    Slovácký okruh 2019
    300 zatáček Gustava Havla
    Pérák 2015
    8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
    Setkání veteránů Holešov 2017
    Motosraz Křtiny 2015
    Nepomucký trojúhelník 2018
    X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
    NIPPON RETRO 2019
    Česká Tourist Trophy 2018
    Zlínská Historic Rally
    NIPPON RETRO 2015
       Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš