MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           29.1.2023 03:54         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínwww.mototechnik.cz

| Úvod | Informace | Seznam článků |



Na internetu od 23.5.2002


MotoMagazín

  příznivců historických strojů


www.motomagazin.cz - info@motomagazin.cz

provozovatel: Jiří Bartuš
adresa: Zlín 76001, Tř. T. Bati 3329
telefon: 777 998 694
email: jiri.bartus@motomagazin.cz
IČ: 72810416

MotoMagazín - VeteránForum - VeteránKalendář

Fotografie z akcí na motomagazin.rajce.idnes.cz



  MotoMagazín příznivců historických strojů je internetový magazín, jenž si klade za cíl informovat čtenáře o situaci v oboru historické techniky, seznamovat je s historií motorových vozidel a strojů a souvisejícími historickými souvislostmi a taktéž společně řešit problémy při renovaci a údržbě. V archivu lze nalézt mnoho historických dokumentů i kvalitních tématických fotografií včetně reportáží z akcí.

  Hlavní výsadou MotoMagazínu je snaha řešit komplexně zejména problematiku těch vozidel, které jsou často neprávem opomíjeny, případně nebyly veřejnosti běžně známy. Jako jediné české médium se MotoMagzín věnuje problematice japonských klasických motocyklů.

  Jedno ze stěžejních téma MotoMagazínu, motocykly Jawa Californian, se v roce 2011 dočkalo knižního vydání. MotoMagazín toto téma dále doplňuje a rozšiřuje. Některé z článků publikovaných na Motomagazínu posloužily jako vzor pro články vydané v tištěné podobě v motoristických časopisech. V roce 2015 byla kniha Jawa Californian vydána ve druhém, zcela přepdacovanám, vydání.
  Knižního vydání se dočkalo i další ze stěžejních téma MotoMagazínu, návěsné vozíky PAv.

  MotoMagazín tato témata dále doplňuje a rozšiřuje. Některé z článků publikovaných na Motomagazínu posloužily jako vzor pro články vydané v tištěné podobě v motoristických časopisech.

  Struktura MotoMagazínu je postavena tak, aby umožňovala nezávislou přímou komunikaci mezi čtenáři společných zájmů. Čtenář má možnost reagovat formou diskuse na každý uveřejněný článek. K dispozici je též hojně navštěvovaná inzerce.

  MotoMagazín nabízí všem aktivním čtenářů a autorům prostor k publikování samostatných článků i k tvorbě komplexních oddílů. Inzerentům nabízí možnost zveřejnění libovolné reklamy v kterémkoli místě. I samostatně zaslané materiály budou vhodnou formou zpracovány a tématicky umístěny.

  Od roku 2002 dosáhl MotoMagazín 14808967 přístupů od čtenářů z celého světa.

  V průběhu let byly z MotoMagazínu vyčleněny diskusní fórum s kalendářem akcí, jenž jsou úspěšně provozovány pod samostatnými doménami www.veteranforum.cz a www.veterankalendar.cz.

  Od roku 2015 je MotoMagazínu otevřen i komerční inzerci. Možnosti komerčního inzerování, ceny a podmínky naleznete na stránce KOMERČNÍ INZERCE.


Diskuse k článkům   Náhledy nejnovějších příspěvků
  • Na motorkari.cz sa to riešilo v 2017, tu je link: https://www.motorkar i.cz/tema/?t=199549     a je tam aj link na tie gufera:...
  • Tak toto by zaujímalo aj mňa. nájde sa niekto kto poradí?...
  • To se samozřejmě dozvíte v knize. cituji: pro signální osvětlení vozíku byla použita zadní sdružená svítilna Čz 501-68-080 používaná na...
  • Dobrý den.   mě by zajímalo proč měl pav - 40 to dvoubarevné zadní sklíčko. mít oranžové brzdové světlo přece nebylo běžné....
  • Každá má neco zajimavého,myslím že s tím digitálem sem už nepatří!...
  • Dobrý den,bylo by možné získat od vás data na přihlášení/kopii tp/?   děkuji bílek tel. 777187030...
  • Jak se dá pořídit a přihlásit tažné na motorku...
  • Rozkreslení zapojení s pozicemi zámku u staršího přepínače (do v.č. 167 837) je v této diskusi:   https://www.veteranf orum.cz/inde...
  • Dobrý den,   zapojuji elektřinu na Čz 125 t 1947. nikde jsem nenašel opravdu podrobný návod na zapojení pouze jednoduché schématic...
  • "k výpadku chromovaciho procesu?" vypotit takovou kravinu, chce už hodně fantasie. a to i kdyby byl autor ročník 1933 a neco si z té do...
  • VeteránInzerce   Náhledy nejnovějších inzerátů
    Zobrazit náhled inzerátuProdej Pioneer DDJ-FLX6 4-kanálový DJ ovládač pre Rekordbox a Serato DJ Pro na sklade na predaj

    Záujemcovia môžu kontaktovať
    E-mail: douglasdjequipment@gmail.com

    Kompatibil
    Zobrazit náhled inzerátuSlužba Profesionálně nafotit svůj automobil, rádi byste výjimečné fotografie na zajímavých místech.
    Zobrazit náhled inzerátuKoupě Koupím do sbírky starý spalovací stabilní motor, stabilák, lokomobilu. I nefunkční, nekompletní a zarezlý. Také jejich součásti jako splynovače, magneta, podvozky, mosazné kapací mazničky, dokumenty k
    Zobrazit náhled inzerátuProdej Nabízím karburátory na motocykl M 72. Taky jiné díly.
    Archiv fotografií   Žebříček fotografií tří minulých dní
    9 zobrazení9 zobrazení8 zobrazení
    7 zobrazení7 zobrazení7 zobrazení
    6 zobrazení6 zobrazení6 zobrazení

    2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023     
    Česká Tourist Trophy + IRRC 2022 8.1.2023    Česká Tourist Trophy + IRRC 2022

      Kouzlo letních závodů v Hořicích, tedy České Tourist Trophy spojené se závody evropského šampionátu přírodních okruhů IRRC, tkví zejména v divácky atraktivním mixu staré a nové techniky. Pro fotografa, který za víkend nafotí kolem tisíce fotografií je velice obtížné vybrat ty fotografie, které nejlépe přiblíží onu neopakovatelnou atmosféru, která v Hořicích pokaždé panuje.

      V obsáhlé fotogalerii přinášíme fotografie z tréninkových jízd a závodů IRRC.   více |

      Fotografie jízd klasických motocyklů přinášíme v samostatném článku Klasici na České Tourist Trophy 2022.

    3.1.2023    Klasici na České Tourist Trophy 2022

    Klasici na České Tourist Trophy 2022   Nejbarevnější kategorií závodního pole jsou motocykly tříd Klasik a sidecarů. Jejich sobotní tréninkové jízdy a nedělní závod přinášíme v samostatné fotogalerii. Průřez celým závodním polem přineseme v některé z následujících reportáží.

      Nedělní závod tříd do 500 cm3 a 750 cm3 poznamenala průtrž mračen, která se nad závodní tratí přehnala ani ne minutu po startu závodu. Ačkoli po nějaké době vysvitlo opět sluníčko, nemohlo se pro nezpůsobilost tratě v závodech pokračovat. O tom, že nešlo o jen tak nějakou letní přeháňku se můžete přesvědčit na konci fotogalerie.    více |

    PF 2023

    Vážení motorističtí přátelé.

      Konec roku bývá obvykle spojen s bilancováním a pohledem do budoucího období. Ne jinak tomu bývá i u nás na MotoMagazínu.

      Přes všechny nečekané, i když více méně tušené, nepříznivé vlivy lze považovat motoristickou sezónu za úspěšnou. Po dlouhých dvou letech neustálého omezování mohla být konečně všechna ta setkání, závody a společenské akce spjaté s motoristickou historií uspořádány v plné síle. Následky finanční krize náš obor postihnou v plné síle zřejmě až v pozdější době. Všem bych však upřímně přál, aby následky finanční krize pocítili co nejméně.
      Optimismu bohužel nepřidává ani situace okolo provozování historických vozidel. Aktivisté se zatím kvůli nim k asfaltu nelepí, ani pneumatiky jim nepropichují, ale už prosté schválení povinnosti navštěvovat STK lze číst jako veliký vykřičník. Ve společnosti, která se, byť nedobrovolně, ale přeci jen rozhodla přestat vyrábět vozidla se spalovacím motorem, budou historická vozidla natolik vyčnívat, že se jistě stanou terčem společenské zloby. Nechci být zlým prorokem, ale roztříštěnost společnosti, která se rok od roku prohlubuje, se projeví nejvíce právě v dopravě a dění kolem ní.

      Věřím, že nahlédnutí na MotoMagazín, ale též do VeteránFóra a VeteránKalendáře, stále dává a bude i nadále dávat smysl. Ačkoli Motomagazín trápí jistá tvůrčí krize a VeteránFŕum si jede stále svým pomalým rytmem, tak VeteránKalendář neustále nabírá na dynamice. Vždyť v roce 2022 přinesl pozvánky na téměř 900 akcí spojených s motorismem a jeho historií. Věřím, že ne jinak tomu bude i v roce 2023, kdy navíc přibude mnoho nových informací o zajímavých místech v okolí pořádaných akcí. A že jich v naší zemi je.

      Jiří Bartuš

    MotoMagazín


    Bugatti Grand Prix Zlín 2022 18.12.2022    Bugatti Grand Prix Zlín 2022

      Historické automobily se i v letošním roce představily na uzavřené trati městské rychlostní zkoušky Barum Czech Rally Zlín. A protože jde o podnik velice zajímavý a MotoMagazín v poslední době mnoho reportáží nepřinášel, zveřejňuje nyní fotogalerii obsáhlejší než bývá zvykem.   více |

    Náhled   Podpořte knihu  MOTOCYKLY V ČESKOSLOVENSKU NA FOTOGRAFIÍCH

      Chcete mít doma knihu se spouztou dobových fotografií motocyklů pořízených v našich končinách? Podpořte na Startovači projekt knihy Petra Doležala MOTOCYKLY V ČESKOSLOVENSKU NA FOTOGRAFIÍCH

    https://www.startovac.cz/projekty/motocykly-v-ceskoslovensku-na-fotografiich

    Sbírka fotografií v knize je unikátní tím, že ve většině případů zobrazuje motocykly v běžných reálných situacích.

    Zcela netradiční kniha o motocyklech v Československu s pěti sty, velkými a doposud většinou nikdy nepublikovanými archivními fotografiemi tu doposud nebyla.

    Náhled Náhled Náhled
    Náhled Náhled Náhled

    Ve stopě zlínské šestidenní 2022 17.10.2022   Ve stopě zlínské šestidenní 2022

      Na start 6. ročníku soutěže Ve stopě zlínské šestidenní se postavilo téměř 200 jezdců. Novinkou byl start po dvojici a ocenění prvních tří míst pro sériové a zvlášť pro soutěžní motocykly   více |

      Pořadatelský tým pod vedením Karla Zámečníka dokázal nemožné, kdy uspořádal soutěž, jejíž trasa mohla opět vést na místech kde se v poválečné době proháněly legendy tohoto motocyklového sportu. V současném legislativním prostředí nelze toto hodnotit jinak než jako hrdinský počin. Tuto větu bohužel musíme neustále opakovat.

    NIPPON RETRO 2022 3.10.2022    NIPPON RETRO 2022

      Jakou reportáží začít hodnocení sezóny roku 2022? Tak jako v loňském roce se nejprve podíváme na konec světa, do místa, kde se již po jedenácté v řadě konal sraz japonských motocyklů Nippon Retro.

      Počasí na konci května bývá vrtkavé. Ne jinak tomu bylo i při jedenáctém ročníku srazu starých japonských motocyklů Nippon Retro. Ani časté dešťové přeháňky ani ukrutná zima však na účast neměly téměř žádný vliv. Posuďte z fotografií sami.   více |

    7.3.2022   

    Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E

      Mnoho zájemců o koupi starého japonského železa stojí před rozhodnutím zda se nebát zakoupit stroj, který se nedochoval v úplně dobrém stavu. Základní poučka říká, že vždy se vyplatí připlatit si za kvalitu, protože nutné zásahy na renovaci vždy navýší výslednou cenu nad cenu reálnou. Jenže ceny velice zachovalých motocyklů dnes rostou nepřímo úměrně do našincem těžko akceptovaných výšin. Navíc velice málo kdy lze koupit motocykl ve stavu opravdu nevyžadujícím žádné údržby či dílčí renovace. Přeci jen konzumní přístup našich západních sousedů má na stav dochovaných strojů velice negativní vliv. Mnohokrát tedy o koupi rozhodují zcela jiné pohnutky, než ty logické a racionální a z nich nejčastější bývá momentální dostupnost peněz a chuť jít do toho. Že cesta k výsledku bude trnitá a ne zrovna laciná již k takovému rozhodnutí patří, ale jen díky tomuto přístupu se z majitele může postupně stát odborník. Proč asi je zrovna u nás tolik odborníků?

      Představovaná Suzuki GS 1000 E je ukázkovým příkladem trnité cesty k výsledku. Na počátku byl v nabídce zajímavý málo jetý motocykl, který však 20 let stál v garáži a bohužel se na něm podepsal majitel, který jej chtěl uvést k životu. Představoval však zajímavý potenciál pro technicky nepříliš náročnou renovaci. A zejména. Byl to litr. Postupné nutné investice, v podstatě dle očekávání, překonaly nákupní cenu, ale s tím se tak nějak předem počítalo.   více |

    Kývačka s motorem DKW 22.2.2022    Kývačka s motorem DKW

      Na burze konané 25.6.2016, u příležitosti dnes již neexistujícího Oldtimer festivalu ve Slavkově, bylo možno spatřit Jawu kývačku v zajímavé kombinaci s motorem DKW NZ 350-1 (motor s bloky z litiny). Zřejmě šlo pouze o využití motoru ze starého motocyklu DKW jako náhrady za porouchaný motor Jawa. Kdo byl autorem tohoto spojení se patrně nikdy nedozvíme, ani to není nijak podstatné, avšak zajímavé jistě je. Mimo jiné tím, že názorně ukazuje, jak blízko k sobě mají poválečné motory Jawa k předválečným motorům DKW.  | více |


    Po Péráku přišla Kývačka Občas přijde do MotoMagazínu takový email:
      ...Zasílám Vám nějaké informace + fotografie mojí Jawy-Čz 350/354 z roku 1955. Na Vašich stránkách zatím tyto stroje nejsou popsány. Mohl byste prosím vložit do sekce Jawy-Čz můj typ? Chtěl bych se s ostatními majiteli těchto půlbubnových strojů podělit o informace, jelikož o tomto typu nikde není skoro ani zmínky...
      Trvalo nám to sice pár let, ale nezapomněli jsme. Zmiňovaný příspěvek, doplnění dalšími informacemi zveřejňujeme v oddílu Jawa Pérák, který bude tímto článkem symbolicky uzavřen. Jawa-Čz 350 typ 354 je totiž nástupce Péráka 350 a též i jeho současníkem, protože přibližně dva roky byly tyto modely vyráběny souběžně.

    Po Péráku přišla Kývačka 16.2.2022  

      Po Péráku přišla Kývačka

      Na počátku 50. let bylo učiněno rozhodnutí o vývoji jednotné tzv. národní řady motocyklů pod taktovkou konstrukce Jawy, kdy výrobou v malých kubaturách bude pověřena strakonická ČZ a výroba větších kubatur bude přidělena Jawě.

      Jak vypadala kývačka modelového roku 1955? Nejlépe ji představit na motocyklu v nálezovém stavu bez rušivých zásahů předchozích majitelů. Jeden takový zdokumentoval Marián Zobina.  | více |


    10.2.2022    Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů

      V roce 1951 se Autoklubu republiky československé (AKRČs) podařilo uspořádat druhou soutěž lidových vozítek a scooterů. Tato soutěž již proběhla bez větší publicity, avšak, jak je patrné z dobových fotografií, na nezájmem veřejnosti ani soutěžících si ani tentokrát nemohl nikdo stěžovat. Soutěž byla uspořádána 14. května 1951 opět na trase v okolí Prahy. Vlastní soutěž doprovázela od pátku do pondělí výstava všech zúčastněných vozidel na zimním stadionu v Praze Na Štvanici.

      Touto soutěží skončila snaha o podporu amatérských staveb lidových vozíků v Československu. Oživení zájmu o lidová vozítka nastalo v polovině 50. let, kdy proběhla vlna zájmu o výrobu lidových vozítek na tovární úrovni.   více |

    9.2.2022    První soutěž lidových vozítek a scooterů

      V roce 1950 navázal Autoklub republiky československé (AKRČs) na úspěšnou výstavu uspořádáním první soutěž lidových vozítek a scooterů, která se jela 9. července 1950 na trase v okolí Prahy.

      Zde se, na rozdíl od statické výstavy, vozítka a skútry představily i s jejich majiteli v soutěžním klání. A právě prověření vozítek na běžných cestách okolo Prahy ukázalo zásadní nedostatky v domácích podmínkách zhotovených konstrukcí vozítek, pro které bylo absolvování celé trasy náročným úkolem.   více |

    8.2.2022    Vozítko Velorex 1960

      Stojaté vody výroby československých automobilů doslova rozbouřilo v roce 1959 představení vozítka Velorex 1960 na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně. Vozítko mělo od roku 1960 nahradit ve výrobním programu Velodružsta Hradec Králové tříkolové vozítko Velorex. Radikální změna výrobního programu však byla nad síly výrobního družstva a to tak bylo nuceno pokračovat i nadále ve výrobě tříkolových vozítek.

      Zatímco automobilu chtivý lid byl vozítkem nadšen, v odborných kruzích bylo jasné, že tudy cesta k rozmachu motorismu v Československu nevede. To, že lidová vozítka jsou jen slepou vývojovou větví automobilismu více než ukazovala situace v západní Evropě, která se, a nejen v motorismu, mílovými kroky od Československa vzdalovala.   více |

    1.2.2022    300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021

    300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021   Hořičtí nás dlouho napínali s vypsáním srpnových závodů. Není se však čemu divit. Situace byla celé léto pro pořadatele velkých podniků nepřehledná a tím riziko negativních finančních následků obrovské. To, že se druhý srpnový víkend proměnily Hořice ve světové centrum road racingu, nebylo díky náhodě, nýbrž jen a jen díky odvaze a vůli pořadatelů a všech, kteří hořickému závodění bezmezně fandí. Netradiční kombinace odložených závodů 300 zatáček Gustava Havla a šampionátu IRRC znamenala ochuzení startovního pole o historické motocykly.   více |

    31.1.2022          Výstava lidových vozítek

      Podpořit výrobu lidových vozítek a též udělat přehled tvůrčího úsilí jednotlivých konstruktérů se v roce 1948 pokusil Autoklub republiky československé (AKRČs) uspořádáním soutěžní výstavy lidových vozítek. Výstava zdaleka nepojmula veškerá konstrukční řešení, ale minimálně nastínila, jakým směrem se jednotliví konstruktéři ubírají. Smutným, avšak předvídatelným závěrem výstavy byl fakt, že z ani jedné konstrukce sériové výroby schopný projekt. Ačkoli byl zájem veřejnosti o výstavu enormní, bylo již v té době jasné, a představená vozítka to v podstatě dokázala, že tento směr není ten, který by nějak zásadně mohl pomoci československý lid motorizovat.

    Psal se rok 1948 a mezi lidmi rezonovaly zprávy o možnostech hromadné výroby lidových vozítek, která by pomohla vyřešit neutěšenou situaci v dostupnosti individuální dopravy v té době již komunistickém Československu.

      Kdo chce opravdu pochopit, jak byla pro motoristy a motorismu chtivé obyvatele poválečného Československa obtížná doba, musí chtě nechtě sáhnout po dobové literatuře a ponořit se do témat, která tou dobou rezonovala. Jak tedy výstavu lidových vozítek hodnotil časopis Svět motorů a jeho čtenáři? Mnoho pozitivního se zde najít nedá. Očekávání a potřeby běžného člověka se prostě s myšlenkou lidových vozítek v zásadních parametrech zcela rozcházely.   více |

    30.1.2022   Yamaha XJ 600, r.v. 1985

      Oldřich Eder zaslal článek o zimním renovačním projektu japonského motocyklu v ceně Jawy 50 Pionýr.   více |

      Kdo poznal strasti renovování českého motocyklu, nekonečné shánění předražených původních dílů či všechno to peklování s nekvalitními tureckými replikami dílů vydávanými za kvalitní české, tak pro toho může být renovování japonské klasického motocyklu příjemným osvěžením.

    29.1.2022     Téma lidových vozítek rezonovalo mezi československou motorismu chtivou veřejností po dlouhá léta. Laická, ale i odborná, veřejnost ještě dlouho po skončení druhé světové války považovala výrobu lidových vozítek, myšleno jednoduchých dopravních prostředků nahrazující nedostatkové a výrobně náročné automobily, za cestu k masivní motorizaci společnosti. V Československu, které bylo zastiženo změnou politické orientace a ještě dlouho po válce sužováno nedostatkem pohonných hmot a základních surovin, se pro drtivou většinu obyvatel stalo vlastnictví osobního automobilu nedostižným snem.

        Lidové vozítko v nálezovém stavu

      Výsledná řešení provedení lidových vozítek mnohdy nebyla dána ani tak invencí jejich tvůrců, jako spíše jejich aktuálními možnostmi. Nedostatek vhodných dílů, materiálů, ale též omezené nástrojové a zejména finanční možnosti se vždy na výsledku projevily více než by bylo žádoucí. Nepřeberná plejáda typů vzniklých vozítek dává jasný důkaz o konstrukčním umu našich předků, kteří neúnavně šli za svým hlavním cílem, svobodu pohybu.   více |



      Tato vtipná glosa byla zveřejněna v časopise Svět motorů v roce 1948 a ani po více než 70. letech neztácí na aktuálnosti. Dokazuje, že běžní lidé a jejich potřeby zůstávají, na rozdíl od politických a ideových systémů, neměnné.

    28.1.2022      Jak na rez v nádrži?

    Podívejte se, jak se zbavit rzi v nádrži jednou provždy.

      Ne všem reklamním článkům je třeba se bránit. Ten, kdo nabízí osvědčené řešení a mnohaletou praxi, mnohdy ví o dané problematice více než plejáda amatérů. Profesionál totiž musí za svou práci ručit a to zrovna v případě odstraňování rzi z nádrží není vůbec snadné.    více |


      Provádíte repase dílů, renovace, máte zkušenosti a chcete dát o sobě vědět? Zkuste také inzerci na MotoMagazínu.

    27.1.2022   Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?

      Nic nedokáže zošklivit motocykl více než prodloužený zadní blatník.

      Své o tom mohou vykládat všichni majitelé starších motocyklů dovezených z Německa, kde v 70. a 80. letech platily předpisy, které vyžadovaly instalaci dlouhých zadních blatníků. A tak, na rozdíl od motocyklů dovezených například z USA, přišly německé verze o značnou část elegance. Nevěříte? Tak si prohlédněte odstrašující vzorek motocyklů z našeho archivu.   více |

    26.1.2022   Yamaha FZR 600, r.v. 1989

      Nákup a zprovoznění staršího japonského motocyklu s sebou přináší různá úskalí. Jaká to mohou být u motocyklu Yamaha FZR 600 z roku 1989 a jak se s nimi vypořádal Pavel Janda čtěte v článku   více |

    25.1.2022   ČZ 150 C v lidovém provedení

      Ne vždy bylo možno u nás zakoupit motocykly v nejlepším provedení, tedy se všmi patřičnými díly chromovanými. V dřívějších dobách panovaly ve výrobě a prodeji zcela jiné poměry než jsme zvyklí dnes. V případě, že došlo k výpadku kapacity chromovacího procesu, nebyla výroba zastavena, ale chromované díly byly prostě lakovány. Z těchto dílů byly sestaveny motocykly určené pro vnitřní, československý, trh, kde po dlouhá léta panoval systém ber co je.

      Citlivě restaurovaný motocykl ČZ 150 C v lidovém provedení bylo možno spatřit na Srazu jawistů v Luhačovicích v roce 2017.   více |

    24.1.2022   ČZ 150 C v červeném provedení

      Červené provedení poválečných motocyklů ČZ, tedy v barvě která je spjata s motocykly Jawa, je v našich končinách velmi ojedinělou variantou. Citlivě zrenovovaný motocykl ČZ 150 C v červeném provedení bylo možno spatřit na srazu historické techniky v Holešově v roce 2017.

      Na domácím trhu nebyly motocykly ČZ v červeném provedení vůbec nabízeny. Jelikož vývoz měl vždy absolutní přednost, byly do domácího prodeje mnohdy dány motocykly s kosmetickou vadou, případně celé série osazené lakovanými díly místo chromovaných. I přes to vše se několik ČZ v červeném provedení v prodejnách Mototechna objevilo.   více |


    Vlastníte zajímavý stroj a vyznáte se v jeho technice či historii?
     Pomozte sobě i ostatním publikací svých poznatků na zavedeném serveru www.motomagazin.cz. Možné jsou různé formy individuální spolupráce. Materiály lze dodávat v papírové či elektronické podobě ve formě dokumentů či hotových scriptů.
     K dispozici je dostatek volného prostoru pro články, galerie fotografií, diskuse i pro vlastní publikování či reklamu. Publikovaným materálům lze založit subdoménu ve tvaru xxx.motomagazin.cz i příslušnou e-mailovou schránku.


    Komerční inzerce
    Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
    Nové články
    Česká Tourist Trophy + IRRC 2022
    Klasici na České Tourist Trophy 2022
    Bugatti Grand Prix Zlín 2022
    Ve stopě zlínské šestidenní 2022
    NIPPON RETRO 2022
    Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
    Kývačka s motorem DKW
    Kývačka
    Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
    První soutěž lidových vozítek a scooterů
    300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
    Výstava lidových vozítek
    Yamaha XJ 600
    Lidové vozítko v nálezovém stavu
    Jak na rez v nádrži?
    Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?
    Yamaha FZR 600
    ČZ 150 C v lidovém provedení

    PODPOŘTE NÁS
    SDÍLENÍM ČLÁNKU

    MotoMagazín na facebooku


    Témata
    INZERCE     Nový inzerát
    Japonské motocykly
    Poválečné motocykly ČZ
    Jawa Pérák
    Motocykly JAWA 500 OHC
    Motocykly JAWA Bizon
    Lidová vozítka
    Vozítka Velorex
    Manet 90
    Kniha vozítka Velorex
    Motocyklové vozíky
    Motocyklové vozíky PAv
    Mopedy Stadion
    Sidecary VELOREX
    Videoarchiv
    Francouzské motocykly
    Literatura
    OILMASTER
    MotoMagazín na Youtube
    MotoMagazín na Rajčeti
    Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
    Jawa Californian - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
      Dodatky knihy
      Fan club Velorex
    Vrchní, zdrhni!
    www.jawadily.cz
    Žebříček článků
    Branná 2018
    Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
    300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
    Ve stopě zlínské šestidenní 2018
    300 zatáček Gustava Havla 2019
    X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
    XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
    Kopčany 2019
    Ve stopě zlínské šestidenní 2020
    Česká Tourist Trophy 2017
    300 zatáček Gustava Havla 2018
    NIPPON RETRO 2019
    III. Pohár motorových dvoukolek
    Pérák 2018
    300 zatáček Gustava Havla 2015
    Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2020
    Brno Revival 2019
    Česká Tourist Trophy 2018
    NIPPON RETRO 2018
    Klasici na České Tourist Trophy 2022
    Bugatti Grand Prix Zlín 2022
    Pérák 2015
    Star Rally 2017
    Grand Prix Bugatti 2019
    Barum Czech Rally Zlín 2019
    Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš