Vlastníte starší motocykl japonského výrobce a připadá vám, že se již nehodí mezi moderní motocykly plné plastů hliníkových slitin a elektroniky? Napište nám o vašich zážitcích s jeho provozem, údržbou či renovací.
Tyto motocykly nemusí být každým chápány jako ryzí veteráni, avšak mnohdy, díky technickému provedení, si zaslouží větší pozornost motoristických nadšenců než je jim u nás dopřána. Díky odtržení od reálného trhu jsme u nás neměli možnost zažít dobu největšího rozmachu motocyklové konstrukce a jsme tedy ochuzeni o možnost prakticky se zabývat motocykly světové úrovně. Ani situace po pádu železné opony nebyla pro motocyklové nadšence příznivá. Reálné finanční možnosti většiny motoristů a nesmyslné administrativní překážky ze strany státu neumožnily masovější přístup k těmto motocyklům. Až v několika posledních letech díky posílení kupní síly a vstupu do Evropské unie se situace začala radikálně měnit. Nákup nových a dovoz starších ojetých motocyklů přestal býti problémem a tak jsme nyní svědky bouřlivého rozmachu zájmu o jízdě na motocyklu se všemi klady i zápory, které to s sebou přináší.
Bohužel takto jsme přeskočili několik generací vývoje motocyklů což má za důsledek, že se u nás vyskytuje klasických motocyklů jen poskromnu. Logickému rozmachu zájmu o tyto motocykly brání opětovně rychle rostoucí ceny a složitost jejich provozování daná nedostupností náhradních dílů spolu s nedostatkem informací. Raketově rostoucí ceny donedávna zcela běžných motocyklů československých výrobců a vstup jejich mnoho let vyráběných technicky nezajímavých modelů mezi veterány jistě v brzké době obrátí zrak motocyklových nadšenců ke světové klasice. Pomozme tedy prošlapat cesty jejich budoucím majitelům a renovátorům.
| Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E |
| |
| Yamaha XJ 600, r.v. 1985 Zimní renovační projekt japonského motocyklu v ceně Jawy 50 Pionýr. |
| |
| Nic nedokáže zošklivit motocykl více než prodloužený zadní blatník. Nic nedokáže zošklivit motocykl více než prodloužený zadní blatník. Své o tom mohou vykládat všichni majitelé starších motocyklů dovezených z Německa, kde v 70. a 80. letech platily předpisy, které vyžadovaly instalaci dlouhých zadních blatníků. |
| |
| Yamaha FZR 600, r.v. 1989 Nákup a zprovoznění staršího japonského motocyklu s sebou přináší různá úskalí. Jaká to mohou být u motocyklu Yamaha FZR 600 z roku 1989? |
| |
| Představení Hondy CBX 1000 v československém motoristickém tisku Šestiválcová Honda CBX 1000 byla tak významným milníkem v motocyklové konstrukci, že nemohla zůstat opomenuta ani československým motoristickým tiskem. Představení se odehrálo na stránkách časopisu Automobil v 7. čísle roku 1978. |
| |
| Technická lahůdka ze země úsměvů Psal se rok 1973 a ve VVZ Jawa se objevila Kawasaki 350 S2, která byla zdejšími pracovníky podrobena pečlivým zkouškám. |
| |
| Kouzlo japonských motocyklových přístrojů Prohlédněte si vzorek japonských motocyklových přístrojů majících v sobě těžko pojmenovatelné kouzlo dokonalosti. |
| |
| Když Suzuki GS tak litrovou. Když Suzuki GS tak litrovou. |
| |
| Kawasaki ZRX 1100 R a Suzuki GSF 1200 S Bandit Který z klasických naháčů konce 90. let je lepší? Kawasaki ZRX 1100 R nebo Suzuki GSF 1200 S Bandit? |
| |
| Suzuki TC200 Jaké toje je vlastnit dnes Yamahu FZ 750, která v roce 1985 přinesla revoluční pětiventilovou techniku? |
| |
| Mad Max Style… Jak to bylo s kapotováním dnešních youngtimerů? |
| |
| Yamaha FZ 750, r.v. 1985 Jaké toje je vlastnit dnes Yamahu FZ 750, která v roce 1985 přinesla revoluční pětiventilovou techniku? |
| |
| Oleje pro čtyřdobé klasické motocykly Nehledejte v olejích vědu. Věda to je, ale ne pro koncové uživatele a ne pro klasické motocykly. |
| |
| Velká kniha o motocyklech Velká kniha o motocyklech Hugo Wilsona dokáže svou kvalitou zaujmout i po více jak čtvrt století od prvního vydání. |
| |
| Pneumatiky pro klasické motocykly 70. let Kdo chce osadit svůj klasický motocykl ze 70. let pneumatikami s dezénem odpovídajícím roku výroby motocyklu, nemá dnes mnoho na výběr. |
| |
| Je třeba bát se dovozové STK? Při dovozu motocyklu ze zahraničí je nutno absolvovat takzvanou dovozovou technickou prohlídku. V případě dovozu motocyklu staršího data výroby nemusí jít o nijak snadnou ani lacinou záležitost. |
| |
| Motorkářská doba temna Před 40. lety byl v československém motoristické periodiku Motoristická současnost zveřejněn test Hondy CBX 1000 v podání známého výtvarníka Theodora Pištěka |
| |
| Koupí to teprve začíná Co čeká majitele klasického japonského motocyklu těsně po jeho koupi? |
| |
| Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu v roce 1988 Psal se 8. květen 1988 a na brněnském Automotodromu se proháněli členové rakouského superbike klubu své motocykly z říše snů. |
| |
| Nejrychlejší sériový motocykl v ČSSR Kawasali ZX-10 Tomcat byla v roce 1988 zjevně nejrychlejším sériovým motocyklem v ČSSR. |
| |
| Renovace Suzuki GSX-R 1100 M Jaký je poslední zástupce vzduchem a olejem chlazených motocyklů Suzuki řady GSX-R 1100 z pohledu dnešního zájemce o čtvrt století starou suberbikovou techniku? |
| |
| Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR? Bylo možné koupit Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR na přelomu 60. a 70. let minulého století? Nález česky psaného dobového letáku dává prostor ke spekulacím. |
| |
| Suzuki GSX 1400 Objem nenahradíš. Toto heslo zřejmě stálo u Suzuki za rozhodnutím představit naked bike s motorem o opravdu důstojném zdvihovém objemu 1402 cm3. |
| |
| Japonské klasické motocykly a peníze Zkusme se podívat na problematiku japonských klasických motocyklů skrze peníze, neboť peníze bývají vždy až na prvním místě. |
| |
| Kawasaki ZX-12R Kawasaki ZX-12R měla na přelomu milénia jediný cíl. Rozhodnout souboj o nerychlejší sériově vyráběný motocykl na světě. |
| |
| Honda CBR 900 RR Fireblade Víte jaká je nejlepší sedmsetpadesátka? Devítistovka. A tím asi tak nějak příběh vzniku Hondy CBR 900 RR začal. |
| |
| Kawasaki ZZ-R 1100 Motosalon MotoMagazínu. Kawasaki ZZ-R 1100 se s maximální rychlostí 285 km/h na dlouho dobu stala nejrychlejším sériově vyráběným motocyklem. |
| |
| Konkurenti: Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H Motosalon MotoMagazínu. Psal se rok 1989, kdy do kategorie, kterou měla již několik let pod palcem Suzuki GSX-R 750, vstoupil další silný hráč v podobě Kawasaki ZXR 750. |
| |
| Kawasaki Z650 B v motosalonu MotoMagazínu Motosalon MotoMagazínu. Motocykly Kawasaki Z650 mohou být dnes vhodnou alternativou pro každého kdo touží po stěžejním modelu Z900, ale není ochoten přijmout vysoké finanční nároky na jeho koupi. |
| |
| Suzuki GSF 1200 Bandit V polovině 90. let minulého století byl Bandit 1200 pro Suzuki jasnou trefou do černého. Koupí první verze oblíbeného motocyklu nelze udělat chybu ani v dnešní době. |
| |
| Honda CB750 F Honda CB 750 F může být vhodným motocyklem pro ty, kteří chtějí okusit slasti a strasti jízdy a údržby motocyklu, jenž si jako první vysloužil označení superbike. Na rozdíl od své klasické sestry, Hondy CB 750, se netěší tak velikému zájmu zájemců o klasický japonský motocykl a díky tomu je cenově dostupnější. |
| |
| Suzuki TL 1000S - legenda se špatnou pověstí Suzuki TL 1000S je motocykl, který nabízel více než dokázal v tehdejší době kde jaký jezdec zvládnout. A o takových motocyklech se píší legendy. |
| |
| Japonské motocykly na Oldtimer Festivalu Tradiční nesourodou směs motocyklů účastnících se Oldtimer Festivalu začínají v poslední době oživovat i motocykly japonské provenience. |
| |
| Suzuki RF 900R Model RF 900R se objevil v nabídce Suzuki v roce 1994 a byl pro mnohé příznivce značky překvapením. Dle oficiálního stanoviska představitelů továrny z Hamamatsu bylo hlavním záměrem vyplnit mezeru v modelové nabídce, která se nacházela mezi 750 a 1100cc modely řady GSX-RW. |
| |
| Moto muzeum Sezemice Konečně máme v České republice muzeum klasických motocyklů ze 70. a 80. let minulého století. |
| |
| Dovoz staršího motocyklu z Evropské unie Bát se, či nebát, dovozu motocyklu ze zahraničí? Pokud se jedná o dovoz ze zemí Evropské unie (EU), tak není třeba zbytečných obav. I když, nelze čekat, že každý dovoz vždy proběhne zcela bez starostí. |
| |
| Honda VFR 750 typ RC36 Sportovně turistický motocykl s nezaměnitelným čtyřválcem do V je součástí nabídky největšího světového výrobce motocyklů již téměř tři desetiletí. Během této doby prošla Honda VFR bezpočtem inovací, avšak charakteristické konstrukční prvky motocyklu, stanovené modelem RC36, zůstaly nezměněny. |
| |
| Renovace motocyklu Suzuki GSX-R 1100 Suzuki GSX-R 1100 je představitelem segmentu velkoobjemových superbiků, který se již od první poloviny 80. let těšil značné pozornosti odborné i laické veřejnosti a byl také dějištěm značného technického i technologického vývoje a vzájemného soupeření. |
| |
| NIPPON RETRO Vlastníte starší japonskou motorku a nemáte si o ní s kým popovídat? Přesně pro vás je tu sraz NIPPON RETRO. Sraz pořádá parta nadšenců, které staré japonské motocykly prostě baví a nechtějí v tom zůstat sami. |
| |
| Kawasaki GPZ 900 R jako perspektivní veterán? Kawasaki GPZ 900 R byl přelomovým motocyklem, který je právem považován za první silniční superbike moderní doby. Stane se Kawasaki GPZ900R perspektivním veteránem? |
| |
| Renovační projekt: Kawasaki KZ 1300 A1 Motocykl Kawasaki Z1300 byl vyráběn v několika modelech jako Z1300, KZ1300, ZG1300 a ZN1300. Původně byl motocykl plánován jako závodní/sportovní,ale před představením v roce 1978 se změnil na cestovní. |
| |
| Honda CB 750 v ČSSR? Mohl se tehdy běžný občan Československa alespoň přímo setkat s motocyklem Honda CB 750? Mohl, ale jen sporadicky. |
| |
| Renovační projekt: Suzuki GSX 750 E Motocykl Suzuki GSX 750 E je zástupce designové moderny začátku 80. let, která znamenala odklon od klasických oblých křivek, vyplétaných kol, kulatých světel a dalších prvků typických pro 70. léta. |
| |
| Motocykly ze západu v ČSSR? Bylo možno získat motocykl západních výrobců v normalizační době? A jaké to vůbec bylo s provozem těchto motocyklů v komunistickém Československu? |
| |
| Nakupujeme silniční japonský motocykl ze 70. let Rozhodujete se koupit motocykl pro pohodové víkendové vyjížďky a nechcete se stát součástí masy jezdců sedlajících motocykly československé výroby? A přitom ještě chcete motocykl více leštit než se v něm hrabat? |
| |
| Renovační projekt: Honda CB 500 T Proč přišel největší světový výrobce motocyklů Honda v roce 1974 s typem CB500T lze vysvětlit jedině snahou vytvořit konkurenci na úplně všech frontách. V době, kdy Honda a jeho osvědčené čtyřválce SOHC kubatur od 350 do 750 cm3 udávaly trend v motocyklové konstrukci, působil svislý dvouválec DOHC zastaralým dojmem. |
| |
| Yamaha XS 750-2D, deník oprav a rekonstrukcí Deník oprav a rekonstrukcí zajímavého klasického motocyklu z Japonska. |
| |
| Renovační projekt: Kawasaki Z 1100 GP - B2 Má Kawasaki Z1100GP-B2 byla vyrobena v roce 1982 a vychází přímo z modelu B1, u kterého se neosvědčilo vstřikování paliva se vstřikama, které byly v hlavě motoru, důsledkem čehož se palivovém systému tvořily bubliny a motocykl se špatně startoval. |
| |
| Barber Vintage Motorsports museum Zejména příznivci klasických motocyklů se zde musejí připadat jako v sedmém nebi. Barber Vintage Motorsports Museum v Birminghamu ve státě Alabama je největším motocyklovým muzeem na severoamerickém kontinentu. |
| |
| Renovační projekt Yamaha XS 750-2D Dva roky trvalo, než jsem mohl poprvé vyjet na zkušební jízdu. Do této doby jsem musel překonat mnoho problémů odkrytých během kompletní rozborky motocyklu. Nic však není pro našince nepřekonatelné. Zejména, když nalezne pomocnou ruku u svých přátel a podobně založených nadšenců. |
| |