MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           3.12.2022 16:50         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínInzerujte na MotoMagazínu

| Japonské klasické motocykly | Nakupujeme silniční japonský motocykl ze 70. let | Honda CB 500 T | Yamaha XS 750 2D, deník | Renovační projekt Yamaha XS 750-2D | Kawasaki Z 1100 GP - B2 | Barber Vintage Motorsports museum | Motocykly ze západu v ČSSR? | Suzuki GSX 750 E | Honda CB 750 v ČSSR? | Kawasaki KZ 1300 A1 | Kawasaki GPZ 900 R | NIPPON RETRO | Suzuki GSX-R 1100 | Honda VFR 750 typ RC36 | Dovoz staršího motocyklu z EU | Moto muzeum Sezemice | Suzuki RF 900R | Japonské motocykly na Oldtimer Festivalu | Suzuki TL 1000S | Honda CB750 F | Suzuki GSF 1200 Bandit | Kawasaki Z650 B | Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H | Kawasaki ZZ-R 1100 | Honda CBR 900 RR Fireblade | Kawasaki ZX-12R | Japonské klasické motocykly a peníze | Suzuki GSX 1400 | Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR? | Suzuki GSX-R 1100 M | Nejrychlejší sériový motocykl v ČSSR | Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu | Koupí to teprve začíná | Motorkářská doba temna | Je třeba bát se dovozové STK? | Pneumatiky pro klasické motocykly | Velká kniha o motocyklech | Oleje pro klasické motocykly | Yamaha FZ 750 | Suzuki TC200 | Duel naháčů | Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E | Mad Max Style… | Suzuki GS 1000 E | Kouzlo japonských motocyklových přístrojů | Technická lahůdka ze země úsměvů | Představení Hondy CBX 1000 | Yamaha FZR 600 | Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník? | Yamaha XJ 600 |



          

Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?





  Autor: Jiří Bartuš


  Dodržovat předpisy se musí. Ale co když tyto předpisy tak nějak nedávají smysl?



  Nic nedokáže zošklivit motocykl více než prodloužený zadní blatník.

  Své o tom mohou vykládat všichni majitelé starších motocyklů dovezených z Německa, kde v 70. a 80. letech platily předpisy, které vyžadovaly instalaci dlouhých zadních blatníků. A tak, na rozdíl od motocyklů dovezených například z USA, přišly německé verze o značnou část elegance. Nevěříte? Tak si prohlédněte odstrašující vzorek motocyklů z našeho archivu.

  Bylo by libo echt německou verzi? Německá verze japonského motocyklu vyrobeného do poloviny 80. let minulého století může, mimo zadního blatníku a specifických dílů osvětlení, překvapit i v dalších specifických detailech jako je například oddělený zámkem řízení. Zamykání řízení, běžně řešené pakovací polohou klíčku ve spínací skříňce muselo být v Německu nahrazeno samostatným zámkem. Většinou byl použit systém zasouvání těla zámku v krku řízení do osy řízení. Naprosto zbytečně se tak musely vozit s sebou dva klíče.

  Norma pro minimální délku zadního blatníku platila a možná stále platí i v našich končinách. V čechách si však z norem příliš těžkou hlavu neděláme a tak zde, kde mnoho motocyklů z Německa zakotvilo, se vyskytuje zcela opačný estetický problém. Čeští majitelé, zřejmě po vzoru paní sládkové z legendárních postřižin, mají tendence zadní blatníky přehnaně zkracovat, to v lepším případě, případně odstraňovat zcela, to v případě horším. Tento druh lidových úprav, majících za cíl vylepšení vzhledu za každou cenu, spíše však za minimální cenu, nelze nazvat jinak než vidláctví.

  Prvním zásahem majitele motocyklu Jawa bylo vždy zvednutí zadní části výfuků a velice často i jejich zkrácení, případně vykuchání. Dnešním nešvarem je zase leštění boků ráfků kol. O této české úchylce zase někdy jindy.

Malé Hondě CB 200 obrovský německý blatník vyložene nesluší. Ani zvedlé výfuky na Hondě CB 250 nepomohly vekou hmotu blatníku zakrýt.


Když není blatník dlouhý, tak se prodlouží obludnou zástěrkou. Suzuki GT 550 mohla být tak krásná nebýt zadního blatníku.


Ani mohutnost Kawasaki Z 750 nepomohla skrýt nevzhledný zadní blatník. Yamaha XS 500. Tady je špatně snad vše. Aneb, designér byl asi zrovna na dovolené.


Honda GL 1000. Co si o tom nehezkém pozadí myslet? Kawasaki Z 750 odvrátila od designové katastrofy štíhlá linie zadního blatníku.


Yamaha XZ 550 je natolik designově zvláštní, že si dlouhého zadního blatníku ani nevšimnete. Kdepak že je elegance americké verze Kawasaki GPZ 900 R?


Veliká hmota kapotáže Hondy CB 900 F2 opticky zakrýt dlouhý zadní blatník trochu pomohla. Ano. Byla jsem dovezena z Německa.


Porovnání americké verze Hondy CB 750 F1 a německé verze Hondy CB 750 K. Zatímco jedna vůbec zadní blatník nepotřebuje, ano je to tak originální a nepřejte si vidět verzi německou, tak druhé, ač má blatník ktátků, byl alespoň vnucen obludně veliký držák zadní odrazky - nebo jak ten kus plechu vlastně nazvat.










Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Strana 1 / 1
Nezodpovězená témata (1/1):
 Bohužel tyto motocykly byly poplatné dobe,to byla taková učelová moda ,delaly to všichni vyrobci motocyklu.Ty prodlouzené zásterky si pak vymysleli Nemci! Dyd i ty komunistický Jawy ty blatniky mely a zásterky do 90let!Ty se toho drzely nejdýl!A z jakého duvodu ty blatniky byly tak dlouhé a hluboke no proto že silnice byly ješte v té dobe dost blátivé.Ale to vy už nepamatujete,mládeži.Pamatuju si kdy se nesmelo svitit na moto ve dne!Dokonce me za to chteli dát bolševici pokutu!Proste pokrok nezastavíš!
[Peták]      (20. 04. 2022)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Komerční inzerce
Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
Nové články
Ve stopě zlínské šestidenní 2022
NIPPON RETRO 2022
Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
Kývačka s motorem DKW
Kývačka
Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
První soutěž lidových vozítek a scooterů
300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
Výstava lidových vozítek
Yamaha XJ 600
Lidové vozítko v nálezovém stavu
Jak na rez v nádrži?
Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?
Yamaha FZR 600
ČZ 150 C v lidovém provedení
ČZ 150 C v červeném provedení
Představení Hondy CBX 1000
Technická lahůdka ze země úsměvů

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
NIPPON RETRO 2022
Ve stopě zlínské šestidenní 2022
Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Motocykly ČZ 125/150 c
Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352
Pérák 2018
Motocyklové vozíky PAv
Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Česká Tourist Trophy 2017
Suzuki TL 1000S
NIPPON RETRO 2018
Japonské motocykly na Oldtimer Festivalu
Česká Tourist Trophy — IRRC
Pérák 2017
Bugatti Grand Prix Zlín 2021
300 zatáček Gustava Havla 2018
III. Pohár motorových dvoukolek
Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu
Kniha Jawa Californian
Mopedy Stadion
NIPPON RETRO 2019
Kouzlo japonských motocyklových přístrojů
Star Rally 2017
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš