Kývačka s motorem DKW
Autor: Jiří Bartuš
Na burze konané 25.6.2016, u příležitosti dnes již neexistujícího Oldtimer festivalu ve Slavkově, bylo možno spatřit Jawu kývačku v
zajímavé kombinaci s motorem DKW NZ 350-1 (motor s bloky z litiny). Zřejmě šlo pouze o využití motoru ze starého motocyklu DKW jako náhrady za porouchaný motor
Jawa. Kdo byl autorem tohoto spojení se patrně nikdy nedozvíme, ani to není nijak podstatné, avšak zajímavé jistě je. Mimo jiné tím,
že názorně ukazuje, jak blízko k sobě mají poválečné motory Jawa k předválečným motorům DKW.
To, že konstruktéři legendárního Péráka byli ovlivněni právě motocykly značky DKW, které byly v předválečném období na špičce
vývoje motocyklů s dvoudobými motory, je známou pravdou. Ostatně využití patentovaného umístění osy řadící páky uvnitř osy páky
startovací způsobilo Jawě problémy v době, kdy německé patenty byly opět uznány za platné. Snadnost spojení motoru DKW s rámem Jawa,
demonstrovaná na tomto motocyklu, ukazuje též na rozměrovou příbuznost obou motorů. Tomu kdo nevěří na náhody musí být jasné, že pro
stanovení základní koncepce a též dimenzí motoru Jawy Pérák bylo využito právě motorů DKW.
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|