MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           10.9.2024 02:50         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínwww.mototechnik.cz

| Japonské klasické motocykly | Nakupujeme silniční japonský motocykl ze 70. let | Honda CB 500 T | Yamaha XS 750 2D, deník | Renovační projekt Yamaha XS 750-2D | Kawasaki Z 1100 GP - B2 | Barber Vintage Motorsports museum | Motocykly ze západu v ČSSR? | Suzuki GSX 750 E | Honda CB 750 v ČSSR? | Kawasaki KZ 1300 A1 | Kawasaki GPZ 900 R | NIPPON RETRO | Suzuki GSX-R 1100 | Honda VFR 750 typ RC36 | Dovoz staršího motocyklu z EU | Moto muzeum Sezemice | Suzuki RF 900R | Japonské motocykly na Oldtimer Festivalu | Suzuki TL 1000S | Honda CB750 F | Suzuki GSF 1200 Bandit | Kawasaki Z650 B | Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H | Kawasaki ZZ-R 1100 | Honda CBR 900 RR Fireblade | Kawasaki ZX-12R | Japonské klasické motocykly a peníze | Suzuki GSX 1400 | Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR? | Suzuki GSX-R 1100 M | Nejrychlejší sériový motocykl v ČSSR | Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu | Koupí to teprve začíná | Motorkářská doba temna | Je třeba bát se dovozové STK? | Pneumatiky pro klasické motocykly | Velká kniha o motocyklech | Oleje pro klasické motocykly | Yamaha FZ 750 | Suzuki TC200 | Duel naháčů | Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E | Mad Max Style… | Suzuki GS 1000 E | Kouzlo japonských motocyklových přístrojů | Technická lahůdka ze země úsměvů | Představení Hondy CBX 1000 | Yamaha FZR 600 | Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník? | Yamaha XJ 600 |
  Tématika dovozu motocyklů ze zahraničí byla již na MotoMagazínu nastíněna v samostatném článku zde. V tomto článku se pokusíme zaměřit na jeden nezbytný krok při dovozu, dovozovou STK.



Je třeba bát se dovozové STK?





  Autor: Jiří Bartuš



  Jelikož se v našich luzích a hájích, z pochopitelných historických důvodů, mnoho klasických japonských motocyklů nevyskytuje, obrací často zájemci svůj zrak do sousedních zemí. Zde je již výběr větší, avšak dovoz motocyklu ze zahraničí bývá spojen s řadou specifik, mnohdy těžko pochopitelných. Pozitivní na dovozu motocyklu ze zahraničí je fakt, že kupující dostane k motocyklu do rukou veškeré doklady a při tom, na rozdíl od pravidel převodu v rámci naší země, není vázán časovou žádnou lhůtou k zaregistrování v České republice. Dovezený motocykl tedy není nutné ihned registrovat a tedy ani platit povinné ručení.

  Tohoto často využívají dovozci motocyklů ze zahraničí, kteří se tak nemusí zabývat problémy s registrací. Pokud nabídnou registraci, tak to lze považovat za veliký bonus pro kupujícího, protože tím mnohdy ušetří mnoho starostí a zejména času.

  V okamžiku, kdy se však majitel rozhodne motocykl registrovat, musí nejprve navštívit STK a zde provézt dovozovou technickou prohlídku. Smyslem dovozové technické prohlídky není jen technická prohlídka jako taková, ale zejména vystavení protokolu se základními údaji o motocyklu, nutnými pro registraci do databáze vozidel. A zde bývá se staršími motocykly potíž. České úřady, bez výjimky, vyžadují souhrn údajů, bez kterých prostě nemohou vozidlo zaregistrovat. A některé údaje jsou pro českou republiku v rámci celého světa naprosto unikátní. Příkladem budiž hodnoty zatížení náprav vozidla. Údaj o nich neobsahuje žádný technický průkaz v žádné ze země Evropské unie na západ od nás. Koho by taky takový údaj u motocyklu zajímal? Českého úředníka bohužel ano.

30


  Jaká je praxe v takovém případě? Pracovník STK nahlédne do databáze DEKRA a požadovaný údaj odtud stáhne. Jak prosté. Jen kdyby to nahlédnutí nestálo 2300 Kč. Ještě horší případ může nastat v případě, že požadovaný údaj nezná ani všemocná databáze DEKRA. To potom nezbyde než se obrátit na oficiálního dovozce motocyklu, nebo na státní zkušebnu. Zde se ale s jednotkami tisíc Kč jen těžko obejdeme.

  Lze tedy udělat dovozovou STK u starého motocyklu levně a bez starostí? Po přečtení předešlých řádků by se mohlo zdát, že je to zhola nemožné, ale opak je však pravdou. Na STK dělají lidé a ne všichni tito musí být zrovna arogantní jedinci. Je běžnou praxí, že technik STK použije hodnoty z jiné databáze, ve které nalezne požadované údaje u dříve registrovaného motocyklu shodného typu, nebo ji prostě vygooglí. Bohužel tato služba bývá většinou přístupná jen známým a známým známých. Čest výjimkám.

  Poznámka z praxe. Příloha rakouského technického průkazu bývá mnohdy natolik podrobné, že obsahuje veškeré potřebné údaje nutné pro registraci v České republice. Jen ji musí prodávající nalézt.

Fotografie Fotografie


  V souvislosti s návštěvou dovozové STK je dobré vzpomenout ještě jednu nepříjemnost. A to dopravu. Jistě se najdou střelci, kteří sednou na motorku a na STK dojedou po ose. Jenže pozor. V případě přistižení příslušníky policie české republiky hrozí za takový počin tvrdý trest. Mimo pokuty i pevná sazba půl roku bez řidičského oprávnění. Takže většinou nezbývá než sehnat vozík či dodávku a dostavit se na STK potupným způsobem.




Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Nové články
NIPPON RETRO 2024
Česká Tourist Trophy + IRRC 2023
NIPPON RETRO 2023
Česká Tourist Trophy + IRRC 2022
Klasici na České Tourist Trophy 2022
Bugatti Grand Prix Zlín 2022
Ve stopě zlínské šestidenní 2022
NIPPON RETRO 2022
Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
Kývačka s motorem DKW
Kývačka
Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
První soutěž lidových vozítek a scooterů
300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
Výstava lidových vozítek
Yamaha XJ 600
Lidové vozítko v nálezovém stavu
Jak na rez v nádrži?

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Jawa ze souboru Naše motocykly
Žebříček článků
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
300 zatáček Gustava Havla 2019
Brno Revival 2019
Bugatti Grand Prix Zlín 2022
NIPPON RETRO 2018
Klasici na České Tourist Trophy 2022
Branná 2018
NIPPON RETRO 2024
Grand Prix Bugatti 2019
Česká Tourist Trophy + IRRC 2023
Motosraz Křtiny 2015
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Cena města Jičína 2018
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Evropský festival Route 66
Česká Tourist Trophy 2017
Bugatti Grand Prix Zlín 2021
Nepomucký trojúhelník 2018
NIPPON RETRO 2022
Česká Tourist Trophy 2018
Jarní cena Brna 2018
Pérák 2016
III. Pohár motorových dvoukolek
Slovácký okruh 2018
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš