MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           27.7.2024 02:36         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínInzerujte na MotoMagazínu

| Japonské klasické motocykly | Nakupujeme silniční japonský motocykl ze 70. let | Honda CB 500 T | Yamaha XS 750 2D, deník | Renovační projekt Yamaha XS 750-2D | Kawasaki Z 1100 GP - B2 | Barber Vintage Motorsports museum | Motocykly ze západu v ČSSR? | Suzuki GSX 750 E | Honda CB 750 v ČSSR? | Kawasaki KZ 1300 A1 | Kawasaki GPZ 900 R | NIPPON RETRO | Suzuki GSX-R 1100 | Honda VFR 750 typ RC36 | Dovoz staršího motocyklu z EU | Moto muzeum Sezemice | Suzuki RF 900R | Japonské motocykly na Oldtimer Festivalu | Suzuki TL 1000S | Honda CB750 F | Suzuki GSF 1200 Bandit | Kawasaki Z650 B | Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H | Kawasaki ZZ-R 1100 | Honda CBR 900 RR Fireblade | Kawasaki ZX-12R | Japonské klasické motocykly a peníze | Suzuki GSX 1400 | Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR? | Suzuki GSX-R 1100 M | Nejrychlejší sériový motocykl v ČSSR | Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu | Koupí to teprve začíná | Motorkářská doba temna | Je třeba bát se dovozové STK? | Pneumatiky pro klasické motocykly | Velká kniha o motocyklech | Oleje pro klasické motocykly | Yamaha FZ 750 | Suzuki TC200 | Duel naháčů | Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E | Mad Max Style… | Suzuki GS 1000 E | Kouzlo japonských motocyklových přístrojů | Technická lahůdka ze země úsměvů | Představení Hondy CBX 1000 | Yamaha FZR 600 | Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník? | Yamaha XJ 600 |
  Vlastníte starší japonskou motorku a nemáte si o ní s kým popovídat? Přesně pro vás je tu sraz NIPPON RETRO. Sraz pořádá parta nadšenců, které staré japonské motocykly prostě baví a nechtějí v tom zůstat sami.


NIPPON RETRO



  Autor: Josef Hanák


  Jak to vlastně všechno začalo? Jednoduše nás starší japonské motorky ohromě baví a to byl ten podnět. V předjaří roku 2012 v běžném rozhovoru napadlo Aleše, že by chtělo uspořádat akci pro staré Japonce. Já na to kdo to udělá? A bylo to na světě.

2012

  První setkání se šilo horkou jehlou a počasí taky nebylo nakloněno. Celkem snad přijelo dvacet motorek. Udělali jsme si výlet do zlatorudných dolů ve Zlatém Stoku na Polské straně. Proběhla malá soutěž v ovládání motocyklu a rozdání cen úspěšným. No jo, vše bylo narychlo a navíc ještě škaredé počasí, ale bylo to fajn. Takže jsme se rozhodli, že příští rok jdeme do toho zase.

Fotografie Fotografie


2013

  Druhé setkání jsme již prezentovali daleko dřív a přidali jsme i internetové stránky, snad s úspěchem. Opět strašilo počasí. Ovšem i přes tyto ústrky, dorazilo něco přes padesát motocyklů a z toho bylo 18 Japonců do roku výroby 1988. Nádhera, přece jen přijeli. A přijeli od Českého Těšína přes Mikulov až po Senohraby. Opět jsme si udělali výlet za zajímavým cílem. Sklárna Jakub v Mnichově u Vrbna pod Pradědem se opravdu líbila. Poutavý výklad s praktickou ukázkou výroby byl zajímavý. Opět jsme si lehce zasoutěžili v ovládaní motocyklu a rozdali ceny jak za vítězství, tak za výjimečnost. Večer pokračoval v družných rozhovorech a volné zábavě.

Fotografie Fotografie
Fotografie


2014

  Třetí setkání je již také za námi. Přesto, že nás v pátek opět potrápilo trochu počasí, přijelo 51 motocyklů. Jako první Slon na Suzuki GSX 550EF a již podruhé Mirek na CB 250 jako půlnoční jezdec. Nejvzdálenějším účastníkem byl Miky na Suzuki GS 1000G s uctihodnými 421 kilometry.
  Sobota přidala další motocykly, takže celkem přijelo 88 kousků .... tedy těch, které jsem stihnul odchytit a zapsat. Po vlastní ose přijelo 7 žen, přičemž 4 na motocyklech do roku 1989 a Stáňa to trumfla Yamahou XJ 650 se side. Celkový počet japonských motocyklů do roku výroby 1989 byl 27 kusů, z toho 2 se side. Na tento ročník dorazily i motocykly výrobců z jiných zemí. Dvě Jawy, jedna Moto Morini, Ducati, Dněpr, tři BMW a nádherná předválečná BSA.
  Pro sobotní výlet za zajímavým cílem byly zvoleny zlatorudné mlýny u Zlatých hor. Trasa měla 90 km. Odpoledne vyplnila soutěž v ovládání motocyklu. Jízdu pomalosti vyhrál Mirek na Moto Morini 500. Přesné zabrzdění na čáře Mirek na Hondě CB 250.
  V kategorii žen obě soutěže vyhrála Hanka na stroji Yamaha XS 500. Za výjimečnost byl vyhodnocen Mirek jako nejstarší 69 let a nejmladší řidič byl Dominik s 16 roky, ovšem nejmladším účastníkem byl 12 lety Filip. Cenu za nejkratší nohy získal Hif. Za to, že výjimečně neupadnul byl vyhodnocen Hašiš. Nejvíce válců měl Jarda na své CBX a nejkratší motorku Petyš. Ve sladění strojů v páru byli vyhodnoceni Petr a Renáta s Jawama 250 a 350, bohužel předčasně odjely dva Clubmany sedlané Krakenem a Zdenkou. Jako originál špageti byl vybrán Martin s Ducati 600 SL Pantah. Poté měla pokračovat presentace cesty do Srbska, ale selhala technika. Jednoduše se nenašel propojovací kabel. Skalní přesto zůstali a koukali na noťas a se zaujetím si vyslechli výklad Nicouše. Večer dál pokračoval družným rozhovorem a dobrou náladou.
  V neděli ráno jsme vstali jako čiperky a opět nás přivítal pěkný den zalitý sluncem. Došlo na loučení a spořádaný odjezd domů.

Fotografie Fotografie
Fotografie
Fotografie Fotografie


  Další ročník, se již připravuje. Všichni podobně postižení jsou vítáni.

  Pozvánka na NIPPON RETRO 2015

  Oficiální stránky NIPPON RETRO

Fotografie








Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Nové články
NIPPON RETRO 2023
Česká Tourist Trophy + IRRC 2022
Klasici na České Tourist Trophy 2022
Bugatti Grand Prix Zlín 2022
Ve stopě zlínské šestidenní 2022
NIPPON RETRO 2022
Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
Kývačka s motorem DKW
Kývačka
Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
První soutěž lidových vozítek a scooterů
300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
Výstava lidových vozítek
Yamaha XJ 600
Lidové vozítko v nálezovém stavu
Jak na rez v nádrži?
Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?
Yamaha FZR 600

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Jawa ze souboru Naše motocykly
Žebříček článků
Klasici na České Tourist Trophy 2022
300 zatáček Gustava Havla 2019
Bugatti Grand Prix Zlín 2021
Brno Revival 2019
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Pérák 2016
Slovácký okruh 2019
Evropský festival Route 66
Grand Prix Bugatti 2019
NIPPON RETRO 2019
Suzuki GSF 1200 Bandit
Kniha Jawa Californian
NIPPON RETRO 2022
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Jarní cena Brna 2018
Star Rally 2017
Grand Prix Bugatti 2016
Classic Show 2015
Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2020
Branná 2018
Bugatti Grand Prix Zlín 2022
Suzuki GSX 1400
Honda CBR 900 RR Fireblade
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Setkání veteránů Holešov
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš