MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           27.7.2024 02:25         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínu

| Úvod | Informace | Seznam článků |

Historická vozidla patří mezi nejekologičtější,
protože jezdí málo a nemusí se řešit jejich likvidace
AKTUALITY
Sezóna 2023 je za námi a již nyní je třeba myslet na tu následující. Karty se pomalu začínají rozdávat a pozvánek neustále přibývá. Vypadá to opět na dobrý ročník. Sledujte a využívejte VeteránKalendář. V roce 2023 nabídnul téměř 1400 pozvánek.

Libor Marčík vydává novou knihu Jawa ze souboru Naše motocykly.
V souboru knih Naše motocykly vychází nyní, osm let od posledního dílu, ve dvou svazcích na 888 stranách Jawa, mapující období let 1929 - 54.

Vložit pozvánku do VeteránKalendáře může kdokoli. Pro vložení pozvánky lze využít funkci zopakování pozvánky. Stačí navštívit bohatý archiv pozvánek minulých let. Zobrazení místa konání na mapě je již delší čas samozřejmostí. Taktéž vkládání doplňujících informací či propagace v podobě odkazů na reportáže. Vložená pozvánka je automaticky zobrazována v pozvánkách na akce konané v blízkosti a taktéž i v pozvánkách do muzeí nacházejících se v blízkosti.

Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.

Chcete-li být neustále v centru dění přidejte se na Facebooku do skupin Japonské klasické motocykly a Veteránisté.
Diskuse k článkům   Náhledy nejnovějších příspěvků
  • To asi nebude pan březina, co napsal úžasnou knihu/seznam strašidel na našich hradech, ale i tak klobouk dolů.. hledám zřejmě jiného pá...
  • Motoveteráni peugeot     je zde někdo kdo umí poradit na výrobce řemenů na pohon "motokola- řemenáče peugeot "...
  • Musim s velorexem na stk mam novou atestaci dekuji za odpoved kamensky...
  • Už se tady znalci pokusili objasnit, jak je možné, že jsou na fotce motory i se startovací pákou a gumou? já mám doma původní 250 půlbu...
  • Dobrý den pane Šubrte,   chtěl bych vás poprosit o pomoc, dávám postupně dohromady Čz 175 podle čísla motoru cca konec roku1938 až...
  • Sice uz to je stare tema ale treba nekdo bude hledat a najde.. :) ja objednaval toto:   https://www.feba-esh op.cz/set-plast-duse /p...
  • Https://motorky.bazo s.cz/20/?hledat=pav& hlokalita=&humkreis= &cenaod=&cenado=&ord er=...
  • To je náhon tachometru...
  • Kde získat výpis technické dokumentace jawa 250...
  • Zdravím, dotaz. moto rok 2014, najeto 1600km. musí se dph také platit?...
  • VeteránInzerce   Náhledy nejnovějších inzerátů
    Zobrazit náhled inzerátuProdej Dynamo na Zetor 25. Nabízím toto dynamo na traktor Zetor 25. Dynamo se točí, nejlépe osobní odběr.
    Zobrazit náhled inzerátuProdej nabízíme od 5000 kč/eur do 500 000 000 kč/eur s flexibilním úrokem 4% tato nabídka je pro jednotlivce i firmy pro více informací kontaktujte email: marcelastrasil@gmail.com
    Zobrazit náhled inzerátuProdej Nechcete někdo cca 40 let staré autorádio do mladšího veterána (Škoda, Lada, apod.). Knoflík hlasitosti cvaká (vypíná a zapíná), knoflík ladění se otáčí, ručička ladění se pohybuje, vlnové rozsahy pře
    Zobrazit náhled inzerátuProdej Nepotřebujete někdo zadní lampu neznámého původu (sklíčko diamant, možná Manet dvoupísťák) a 6 ks nepoužitých lanek s bowdeny, ale nepamatuji se, jestli patří na Manet dvoupísťák nebo na Stadion S 21
    Archiv fotografií   Žebříček fotografií tří minulých dní
    9 zobrazení8 zobrazení8 zobrazení
    8 zobrazení7 zobrazení7 zobrazení
    6 zobrazení6 zobrazení6 zobrazení

    2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024     
    PF 2020

    Vážení návštěvníci MotoMagazínu

      Děkuji za přízeň, kterou MotoMagazínu věnujete a přeji Vám všem mnoho štěstí, pevného zdraví a úspěchů v sezóně roku 2021.

      Rok 2020 byl výjimečný svou náročností. Věřme, že i přes mnoho nepříznivých prognóz, bude v roce 2021 přeci jen o trochu veseleji než v tom minulém. Ač se nedá nevšimnout postupného úbytku tradičních jistot, tak vězte, že MotoMagazín tu bude střežit tradiční hodnoty jak jen to bude možné.

      O tom, že to pořadatelé srazů a všemožných akcí spjatých s historickou technikou nevzdávají, a že tedy bude opět co dělat a kam jezdit, se můžete přesvědčit v aktuální nabídce VeteránKalendáře  www.veterankalendar.cz

      Jiří Bartuš

    MotoMagazín


    15.12.2020  Suzuki TC200

      V našich končinách se dvoudobé japonské motocykly z 60. let pochopitelně téměř nevyskytují. Spatřit ranou japonskou motocyklovou konstrukční školu na vlastní oči je tedy vždy velikým zážitkem. A když se ještě k tomu jedná o verzi Scrambler, navíc v původním stavu, je dobré se o tento zážitek podělit i se čtenáři.  | více |


      Omezené možnosti shromažďování tvrdě dopadly na oblíbenou aktivitu veteránistů, burzy historických vozidel a dílů. Nezbývá než nahlédnout do archivu a podívat se, jaké poklady bylo na burzách možno spatřit a zakoupit.

    19.11.2020   Pérák ze stodoly

      Motocykl Jawa 250 Pérák, nabízený k prodeji v nálezovém stavu na MotorTechně v Brně, je typickým příkladem stodolového nálezu.

      Je reálné motocykl v tomto stavu restaurovat, nebo je již natolik zasažen korozí a nepůvodními zásahy, že nezbývá než přistoupit k renovaci?  více |


    13.11.2020  Můj život Pekelného Anděla

      Aktuálně u knihkupců nebo na www.bodyartbook.cz.

      Komerční článek

    2.11.2020    Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2020

    Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2020   Letiště Trenčín se na konci léta stalo dějištěm jednich z nejlépe obsazených motocyklových závodů roku. V pořízené fotogalerii jsme se zaměřili na závody motocyklů klasických kategorií.  více |

    5.10.2020  Mad Max Style…

      Článek Petra Dolin Doležala uvádí čtenáře do bizarního světa objemných kapotáží jinak nekapotovaných motocyklů 80. let minulého století.  | více |

      Narazili jste na japonský motocykl osazený neoriginální kapotáží? Zkuste napsat pro MotoMagazín pár řádek a vyfotit několik zajímavých detailů. Osvěty není nikdy dost.

    24.9.2020  Yamaha FZ 750, r.v. 1985

      Seznamte se s Yamahou FZ 750, která v roce 1985 přišla jako první ze sportovních motocyklů s pětiventilovou techniku, prostřednictvím povídání, jak jej sepsal její majitel a jeden z mnoha čtenářů Motomagazínu.  | více |

      Máte doma japonský motocykl, o kterém si myslíte, že by mohl být zařazen mezi klasické? Zkuste napsat pro MotoMagazín pár řádek a vyfotit několik zajímavých detailů. Osvěty není nikdy dost.

    Ve stopě zlínské šestidenní 2020 22.9.2020   Ve stopě zlínské šestidenní 2020

      Na start 5. ročníku soutěže Ve stopě zlínské šestidenní se postavilo přes 140 odvážných jezdců. Pozitivní novinkou soutěže byla možnost účasti motocyklů zahraničních výrobců do roku výroby 1972. Zhoršující se situace kolem vývoje epidemie koronaviru se bohužel podepsala na neúčasti jezdců se Slovenska.   více |

      Pořadatelský tým pod vedením Karla Zámečníka dokázal nemožné, kdy uspořádal soutěž, jejíž trasa mohla opět vést na místech kde se v poválečné době proháněly legendy tohoto motocyklového sportu. V současném legislativním prostředí nelze toto hodnotit jinak než jako hrdinský počin. Tuto větu bohužel musíme neustále opakovat. Navíc, když se mezi úřední šiml a nenávistné obyvatele naší země dokázal vklínit ještě koronavirus.

    Pérák 2020 20.7.2020    Pérák 2020

      Legendární Jawu Pérák neporazilo Gestapo a tak není divu, že tradiční sraz péráků neporazil ani nikdo větší než je koronavirus. Tondovi Válkovi a jeho týmu se opět podařilo připravit kvalitní program setkání, tentokráte na novém místě, vrchu Královec nedaleko Valašských Klobouk. Jak bylo již mnohokrát deklarováno, sraz Péráků není sterilním srazem určeným jen pro majitele těchto motocyklů, nýbrž je otevřen všem zájemcům o motocykly obecně. Logicky na srazu vládly motocykly značky Jawa, ale jinak bylo možno spatřit motocykly různých značek, starších i mladších ročníků.  více |

    XXXVIII. Nepomucký trojúhelník 8.7.2020    XXXVIII. Nepomucký trojúhelník

      Silniční motocyklové závody v Nepomuku patří nerozlučně k parnému létu uprostřed prázdnin. Nejinak tomu bylo v roce 2019 a pevně věřme, že tomu tak bude i v tragicky osekané sezóně roku 2020. Že to v Nepomuku opravdu stojí za to, se můžete přesvědčit v této, fotografiemi našlapané, fotogalerii.  více |

    Sraz patinovek a bastlů 23.6.2020    Sraz patinovek a bastlů

      Sraz patinovek a bastlů v režii Petra Kennyho Buriana vnesl mezi zaběhlé srazy veteránů trochu svěžího punkového větru.

      Veteráni nemusí být jen naleštěné renovované stroje. Taktéž veteránisté nemusejí být vzorně oblečení a vážně se tvářící jedinci. Mohou, ale nemusejí. O lásce ke staré technice totiž vypovídají úplně jiné charakterové rysy. O tom všem se dalo přesvědčit na mlýně v Hradčanech u Prostějova, kde se v průběhu víkendu postupně ukázalo na 100 historických vozidel všeho druhu.   více |

    NIPPON RETRO 2020 22.6.2020    NIPPON RETRO 2020

      Příznivci japonských klasických motocyklů si již po deváté dali dostaveníčko v Račím údolí.

      Prvotní nedůvěra některých o místě konání v rámci republiky a zaměření akce jak vidno, již dávno vzala za své. Důkazem toho je i letošní překvapivá účast 161 motocyklů. Závěrečné shrnutí ponechme přímo na organizátorovi akce.   více |

    5.6.2020    Pro příznivce motocyklů značky Norton byl v České republice založen klub.

    NORTON OWNERS CLUB CZECH REPUBLIC  NORTON OWNERS CLUB CZECH REPUBLIC je pobočkou mezinárodního klubu se sídlem v Anglii založeným v roce 1959, s více než 5000 členy ve 42 státech po celém světě.
     Klub byl založen zejména pro ty, jejichž srdcovou záležitostí jsou motocykly značky Norton a kteří se rádi potkávají na společných vyjížďkách a srazech, aby si mohli vzájemně vyměňovat zkušenosti z provozu oprav a údržby těchto motocyklů

     Touto cestou chceme oslovit podobné nadšence, vlastníky této značky, aby rozšířili naše řady a stali se našimi členy.

    Přihlášku do klubu najdete na webových stránkách klubu nebo vám ji můžeme zaslat na vyžádání e-mailem.

     Kontakt: www.norton-club.cz, fb, e-mail: info@norton-club.cz, mobil: 723 160 757

     První sraz proběhne v sobotu 13.6. v 9.00 hod před Technickým muzeem v Brně. Více informací naleznete v pozvánce VeteránKalendáře zde.

    1.6.2020    Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra  -  dodatek ke knize Jawa Californian

    Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra   Renovace není jen o technických znalostech a řemeslném umu. Renovace je i o odříkání a zejména trpělivosti. O tom, že trpělivost může přinést kýžené ovoce, nás přesvědčil Pavel Balcar, kterému se podařilo zrenovovat torzo motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo do zcela původního autentického stavu.

       Motocykly Jawa 350 typ Californian prvních výrobních sérií jsou na renovaci náročné zejména tím, že na nich bylo použito mnoho zcela atypických dílů, které jsou dnes jen velice obtížně sehnatelné. Jelikož šlo o motocykly odprodané do rukou československých majitelů, jen velice málo z nich se dochovalo bez radikálních úprav. Je až s podivem kolik renovátorů těchto motocyklů podlehlo vábení přestavby na pohlednější verzi pro americký trh, čímž však zcela zničili jejich autenticitu a výpovědní hodnotu. Ani nemá valného významu připomínat snahy o přestavby motocyklů běžné produkce do podoby prvních verzí řady Californian, které téměř ve všech případech vzbudí rozpačité reakce, neboť se svou předlohou sdílejí podobu pouze imaginární. Je smutné, že ani vydání knihy Jawa Californian, kde jsou tyto motocykly dopodrobna popsány, nepomohlo tento nešvar nijak omezit.

    3.5.2020   Co mají společného motocykly Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland?

      Co mají společného motocykly Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland? Při pohledu na konstrukci obou motocyklů dlužno říci, že nic. Jsou odlišné natolik, že najít podobnost by se nepodařilo snad ani u nejobyčejnějšího dílu, jakým je třeba spojovací materiál. Zamyslíme-li se však nad okolnostmi vzniku těchto motocyklů, malá podobnost by se však našla.

      Opět jedno malé zamyšlení nad aktuálními novinkami ze světa motorek...  více |


    5.4.2020    Vozítko Velorex 1960

      Stojaté vody výroby československých automobilů doslova rozbouřilo v roce 1959 představení vozítka Velorex 1960 na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně. Vozítko mělo od roku 1960 nahradit ve výrobním programu Velodružsta Hradec Králové tříkolové vozítko Velorex. Radikální změna výrobního programu však byla nad síly výrobního družstva a to tak bylo nuceno pokračovat i nadále ve výrobě tříkolových vozítek.   více |

    26.3.2020    Lidová vozítka

      Nový tématický oddíl MotoMagazínu

     Téma lidových vozítek rezonovalo mezi československou motorismu chtivou veřejností po dlouhá léta. Laická, ale i odborná, veřejnost ještě dlouho po skončení druhé světové války považovala výrobu lidových vozítek, myšleno jednoduchých dopravních prostředků nahrazující nedostatkové a výrobně náročné automobily, za cestu k masivní motorizaci společnosti. V Československu, které bylo zastiženo změnou politické orientace a ještě dlouho po válce sužováno nedostatkem pohonných hmot a základních surovin, se pro drtivou většinu obyvatel stalo vlastnictví osobního automobilu nedostižným snem.
     Lidé museli vzít za vděk masově vyráběným motocyklům a nebo alespoň automobilům z předválečných časů. Vždyť v padesátých letech minulého století bylo období, kdy se za celý rok prodalo v celé zemi do osobního vlastnictví jen několik desítek automobilů. Až v polovině 60. let, kdy prakticky celá země jezdila na motocyklech a jen pád vyvolených si mohlo koupit nový automobil Škoda Octavia se začala situace pozvolna měnit. Do hry vstoupila masové výroba automobilu Škoda 1000 MB.

     Po celé toto těžké období našich motoristických dějin vznikaly snahy o sériově vyráběné lidové vozítko. Někdy šlo o individuální počiny jednotlivců, jindy o seriózní projekty výrobních družtev či podniků. Jen opravu málo projektů se dočkalo opakované výroby a prakticky jen jeden výroby sériové. Tím bylo vozítko bratrů Stránských Os-kar, později vyráběné pod značkou Velorex. V článcích tohoto oddílu Motomagazínu se zaměříme na vozítka, která takové štěstí, jako vozítka Velorex, neměla.


        Vozítko Super laminát

      S představováním různých lidových vozítek začneme neradičně tak nějak od konce. Vozítka Velorex zná jak pevně věříme každý kdo jen trochu zabředl do motoristické historie. Zkusme si tedy připomenout projet Mojmíra Stránského, duchovního otce Velorexu, který po nuceném odchodu z Velodružstva nezahálel a mimo mnoho dalších zajímavých aktivit se vrhnul i na vývoj zcela nového vozítka, jehož karoserie byla celá ze skelného laminátu, který se v té době jevil jako velice progresivní materiál.   více |

    24.3.2020    Motocykly Jawa Bizon

      Motocykly Jawa Bizon svou konstrukcí a vzhledem budily ve své době rozporuplné reakce stejně, jako je budí i dnes.

      AKTUALIZOVÁNO

      Díky aktivnímu přístupu čtenářů MotoMagazínu bylo možno aktualizovat článek o nové informace a obrazové materiály.   více |

      Motocykly Jawa UŘ stojící před, na svou dobu velice odvážně pojatou, čerpací stanicí Benzina v Novom Smokovci. Na konci 60. let minulého století šlo o nejkrásnější čerpací stanici na území Československa. Ani se nesnažte pátrat, jak vypadá po rekonstrukci dnes.

    23.3.2020    Putování za historií vozítek Velorex

      Až bude zase jednou důvod k výletům za motoristickou historií, nezapomeňte navštívit místa spjatá s historií výroby vozítek Velorex. MotoMagazín přináší jejich aktualizovaný souhrn.

      AKTUALIZOVÁNO

      Historie vzniku a výroby vozítek Velorex je spjata s místy v kraji pod Orlickými horami. Současná technologie nám umožňuje nejen přesně určit polohu těchto míst dle souřadnic GPS, ale též na interaktivních mapách ukázat, jak to či ono místo vypadá v dnešní době. Neváhejte a projděte se místy kde se psala historie.   více |

      Stále se šířící epidemie koronaviru postupně ruší jednu akci za druhou. Je jasné, že ani s roadracingovou sezónu to letos nijak růžové nebude. Nezbývá než doufat... ... a vzniklý čas věnovat třeba ohlédnutím za sezónami minulými. Na MotoMagazínu zkusíme využít času ke splácení dluhu závodníkům a zveřejníme pokud možno co nejvíce fotografií, na které dosud nebyl čas. A začneme v Branné roku 2018.

    20.3.2020    XXI. Kolštejnský okruh - Branná 2018

    XXI. Kolštejnský okruh - Branná 2018   Když v Branné vyjde počasí, tak je to fantazie. Pro jezdce, pro diváky a pro fotografy.
      Zatímco na zatím posledních závodech v Branné panovalo doslova hrozné počasí, v roce 2018 jsme si užívali překrásného konce léta. Důkazem budiž plných 336 fotografií zachycujících dění na závodní trati i mimo ní během celého závodního víkendu.    více |

    18.3.2020

      Oleje pro čtyřdobé klasické motocykly

      Tentokrát se na MotoMagazínu pouštíme na tenký led. Co člověk, to názor. Co olej, to hromada otevřených otázek.

      Nehledejte však v olejích vědu. Věda to je, ale ne pro koncové uživatele a ne pro klasické motocykly. Už proto, že všechny dnes nabízené oleje s přehledem překračují původně stanovené požadavky výrobců.  | více |

    4.3.2020

      Velká kniha o motocyklech

      V 90. letech dokázala tato kniha přitáhnout k motorkám celou jednu generaci mladých lidí, i když pro většinu byla možnost vlastnit některou z vyobrazených motorek jen nedostižným snem. Dnes, kdy se z většiny těchto motocyklů staly klasické stroje, nabízí kniha potenciál přitáhnout právě k těmto motorkám i současnou mladou generaci, která je oslepena konzumní povahou současné motocyklové techniky, a techniky obecně. Dokonalé obrazové pojetí knihy ukazuje motocykly jako stroje složené z mechanických komponentů, se kterými se dá pracovat a ne jako plastové schránky ve kterých se ukrývá cosi, na co smí sáhnout jen autorizovaný technik. To, že příznivci motorek stárnou a mladé tato stále ještě dostupná forma techniky nezajímá, je na našich silnicích rok od roku zřetelnější.  | více |

    5.2.2020   ČZ 250 Custom Mk. II

      Britská pobočka Motokovu, Skoda (GB) Ltd., stála několikrát u zrodu zajímavých modifikací československých motocyklů. Svou roli jistě sehrála nutnost reagovat na nepříjemný přímý střet s vyspělou motocyklovou kulturou panující od nepaměti na britských ostrovech, nicméně jakákoli realizace by nebyla možná bez nezměrného úsilí zaměstnanců, kteří zde ve své době pracovali.
      Prvním počinem Skoda (GB) Ltd. byla realizace úprav sériových motocyklů ČZ 250 typ 471, díky kterým vznikly za cenu minimálních nákladů motocykly prodávané pod označením ČZ 250 Custom.

      Druhá generace motocyklů ČZ 250 Custom přinesla několik designových změn, které pomohly vizuálně odlehčit zadní partie motocyklu. Jeden z mála vyrobených a též i mála dochovaných motocyklů tohoto provedení prošel renovační kúrou v dílně Petra Doležala. Na popisu provedených renovačních prací se lze seznámit s technickými detaily, které motocykly ČZ 250 Custom odlišují od motocyklů běžné sériové produkce, což byly motocykly ČZ 250 typ 471, ve Velké Británii prodávané pod obchodním označením ČZ 250 De Luxe.  více |


    27.1.2020

      Pneumatiky pro klasické motocykly 70. let

      Kdo chce osadit svůj klasický motocykl ze 70. let pneumatikami s dezénem odpovídajícím roku výroby motocyklu, nemá dnes mnoho na výběr.  | více |

    23.1.2020   ČZ 250 Custom

      Britská pobočka Motokovu, Skoda (GB) Ltd., stála několikrát u zrodu zajímavých modifikací československých motocyklů. Svou roli jistě sehrála nutnost reagovat na nepříjemný přímý střet s vyspělou motocyklovou kulturou panující od nepaměti na britských ostrovech, nicméně jakákoli realizace by nebyla možná bez nezměrného úsilí zaměstnanců, kteří zde ve své době pracovali.
      Prvním počinem Skoda (GB) Ltd. byla realizace úprav sériových motocyklů ČZ 250 typ 471, díky kterým vznikly za cenu minimálních nákladů motocykly prodávané pod označením ČZ 250 Custom. Dnes nám tato snaha může připadat směšná, ale podíváme-li se na věc v dobovém kontextu, nelze než konstatovat, jak málo stačilo k tomu, aby z nudně vypadajícíh motocyklů vznikly svěží, byť trochu těžkopádné, individuality. Co by dal tehdejší motocyklu chtivý občas československa za alespoň takto upravený motocykl?  více |


    18.1.2020    Česká Tourist Trophy - IRRC 2019

    Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019   Ačkoli letošní leden přinesl spíše parodii na zimu, jaro, potažmo léto, jsou stále v nedohlednu. Nezbývá než poohlédnout se za letním obdobím roku minulého.

      Kouzlo letních závodů v Hořicích, tedy České Tourist Trophy spojené se závody evropského šampionátu přírodních okruhů IRRC, tkví zejména v divácky atraktivním mixu staré a nové techniky. Posuďte sami ze 168 vybraných fotografií pořízených postupně během závodního víkendu.   více |

    17.1.2020    Místa spjatá s výrobou motocyků značky Jawa

      Víte jak vypadá výrobní budova firmy Jawa v Týnci nad Sázavou - Brodcích dnes?   více |

      AKTUALIZOVÁNO

      V roce 1938 se Františku Janečkovi podařilo koupit areál zkrachované Mautnerovy přádelny hedvábí v místní části Týnce nad Sázavou – Brodce (Zbrojovka Ing. František Janeček – závod Brodce). Do těchto výrobních prostor postupně přesunul montáž osobních vozů a veškerou výrobou ze slévárny, která s ní technologicky nesouvisela. Během válečných let byla výroba v Brodcích podřízena potřebám německého válečného hospodářství. Ještě během války zde skončilo snažení o vybudování vlastní drátovny.
      V jižní části areálu byla v roce 1964 zahájena stavba nové pětipatrové výrobní budovy, dnešní dominanty této části Týnce. Netradiční patrová stavba byla zvolena pro nedostatek místa ve výrobním areálu, který byl vymezen řekou Sázavou a protější strání a v jižní části areálu uzavřený železniční vlečkou. Výroba v nové výrobní budově byla uvedena do provozu v červnu roku 1965.

    11.1.2020  Je třeba bát se dovozové STK?

      Jelikož se v našich luzích a hájích, z pochopitelných historických důvodů, mnoho klasických japonských motocyklů nevyskytuje, obrací často zájemci svůj zrak do sousedních zemí. Zde je již výběr větší, avšak dovoz motocyklu ze zahraničí bývá spojen s řadou specifik, mnohdy těžko pochopitelných. Tématika dovozu motocyklů ze zahraničí byla již na MotoMagazínu nastíněna v samostatném článku zde.

      V tomto článku se pokusíme zaměřit na jeden nezbytný krok při dovozu, dovozovou STK.  | více |

    6.1.2020   Veteránisty čekají změny?!

      Koncem roku 2019 probleskla Facebookem informace o semináři poslanců se zástupci české veteránské scény. Dle informací, které vydali zástupci časopisu MotorJournal, byly na pořadu jednání změny v provozování historických vozidel, konkrétně převodu agendy historických vozidel z klubů na stát.

      Po letech poměrně úspěšně fungujícího systému povolování provozování provozu historických vozidel na našich slavných komunikacích, kdy veškerou agendu zajišťovaly kluby majitelů historických vozidel, má někdo nutkavou potřebu tuto praxi změnit.   více |


    PF 2020

    Vážení návštěvníci MotoMagazínu

      Děkuji za přízeň, kterou MotoMagazínu věnujete a přeji Vám všem mnoho štěstí, pevného zdraví a úspěchů v sezóně roku 2020.  Jiří Bartuš

      O tom, že v roce 2020 bude opět co dělat a kam jezdit se můžete přesvědčit v aktuální nabídce VeteránKalendáře  www.veterankalendar.cz

    MotoMagazín



    Vlastníte zajímavý stroj a vyznáte se v jeho technice či historii?
     Pomozte sobě i ostatním publikací svých poznatků na zavedeném serveru www.motomagazin.cz. Možné jsou různé formy individuální spolupráce. Materiály lze dodávat v papírové či elektronické podobě ve formě dokumentů či hotových scriptů.
     K dispozici je dostatek volného prostoru pro články, galerie fotografií, diskuse i pro vlastní publikování či reklamu. Publikovaným materálům lze založit subdoménu ve tvaru xxx.motomagazin.cz i příslušnou e-mailovou schránku.


    Nové články
    NIPPON RETRO 2023
    Česká Tourist Trophy + IRRC 2022
    Klasici na České Tourist Trophy 2022
    Bugatti Grand Prix Zlín 2022
    Ve stopě zlínské šestidenní 2022
    NIPPON RETRO 2022
    Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
    Kývačka s motorem DKW
    Kývačka
    Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
    První soutěž lidových vozítek a scooterů
    300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
    Výstava lidových vozítek
    Yamaha XJ 600
    Lidové vozítko v nálezovém stavu
    Jak na rez v nádrži?
    Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?
    Yamaha FZR 600

    PODPOŘTE NÁS
    SDÍLENÍM ČLÁNKU

    MotoMagazín na facebooku


    Témata
    INZERCE     Nový inzerát
    Japonské motocykly
    Poválečné motocykly ČZ
    Jawa Pérák
    Motocykly JAWA 500 OHC
    Motocykly JAWA Bizon
    Lidová vozítka
    Vozítka Velorex
    Manet 90
    Kniha vozítka Velorex
    Motocyklové vozíky
    Motocyklové vozíky PAv
    Mopedy Stadion
    Sidecary VELOREX
    Videoarchiv
    Francouzské motocykly
    Literatura
    OILMASTER
    MotoMagazín na Youtube
    MotoMagazín na Rajčeti
    Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
    Jawa Californian - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
      Dodatky knihy
      Fan club Velorex
    Vrchní, zdrhni!
    www.jawadily.cz
    Jawa ze souboru Naše motocykly
    Žebříček článků
    Klasici na České Tourist Trophy 2022
    300 zatáček Gustava Havla 2019
    Bugatti Grand Prix Zlín 2021
    Brno Revival 2019
    Ve stopě zlínské šestidenní 2020
    Pérák 2016
    Slovácký okruh 2019
    Evropský festival Route 66
    Grand Prix Bugatti 2019
    NIPPON RETRO 2019
    Suzuki GSF 1200 Bandit
    Kniha Jawa Californian
    NIPPON RETRO 2022
    Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
    Jarní cena Brna 2018
    Star Rally 2017
    Grand Prix Bugatti 2016
    Classic Show 2015
    Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2020
    Bugatti Grand Prix Zlín 2022
    Branná 2018
    Suzuki GSX 1400
    Honda CBR 900 RR Fireblade
    7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
    Dodatky knihy
    Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš