MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           3.8.2021 03:23         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínInzerujte na MotoMagazínu

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží | Péče o pneumatiky pro veterány |
  Opět jedno malé zamyšlení nad aktuálními novinkami ze světa motorek...


Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland




  Co mají společného motocykly Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland?



  Autor: Jiří Bartuš



  Co mají společného motocykly Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland? Při pohledu na konstrukci obou motocyklů dlužno říci, že nic. Jsou odlišné natolik, že najít podobnost by se nepodařilo snad ani u nejobyčejnějšího dílu, jakým je třeba spojovací materiál. Zamyslíme-li se však nad okolnostmi vzniku těchto motocyklů, malá podobnost by se však našla. Tou podobností, na kterou se pokusím upozornit, jsou ambice. Ambice vytvořit dílo, na které lze být pyšný. Dát světu dílo hodné obdivu. Dokázat si, že to dokážu. Při zkoumání pohnutek vedoucích ke vzniku obou na první pohled výjimečných motocyklů nelze nenarazit na podobnost právě v ambicích, které vedou k jejich realizaci.

Fotografie


  Když v roce 2015 představila Kawasaki ultimativní model H2, případně H2R, s kompresorem přeplňovaným motorem, bylo jasné, že japonský výrobce chce ukázat světu, a možná i sám sobě, že na to prostě má. Jak je však u japonských výrobců dobrým zvykem, nezůstalo použití přeplňovaného motoru jen pro motocykl určený úzkému okruhu zájemců v roce 2020 se tento nádherný motor objevil i v naháči Z H2. Parametry motocyklu Kawasaki Z H2 jasně dokazují, že ambice nabídnout široké veřejnosti nejdokonalejší techniku současnosti byly zcela naplněny.

  Proč však srovnávat japonskou Kawasaki Z H2 s českou Čechií-Böhmerland? Protože právě ten japonský přístup je v mnohém inspirativní, na rozdíl od přístupu českého. Nová Čechie-Böhmerland je zcela jistě ultimativní motocykl. Avšak již od počátku je jasné, že ambicí výrobce nikdy nebude její zpřístupnění širokému okruhu zájemců. Jde v podstatě jen o realizaci jednoho snu, který jak se zatím zdá, na rozdíl od mnoha podobných, dotáhne do finále. Jenže již dnes je patrné, že ono to finále bude opět s hořkou příchutí. Jak to, že to někde jde a u nás se pořád točíme ve fázi vývoje předem ztracených projektů?

  Aby totiž mohl vzniknout špičkový výrobek je zapotřebí nejen silná myšlenka, vůle a dostatek peněz, ale zejména zázemí silné firmy s dostatkem zkušených techniků. Technikům Kawasaki se v tomto motocyklu podařilo zhmotnit letité zkušenosti z mnoha různých oborů od legendárních rychlovlaků, přes lodě, letadla, po více než půl století vývoje motocyklů. V případě motocyklu Čechie-Böhmerland je od jeho autorů cítit silná nosná myšlenka, avšak pro to, aby vznikl opravdu špičkový výrobek to nemůže stačit. Bez léty budovaného technického podhoubí nelze dosáhnout úspěšného cíle, byť je snaha o jeho dosažení sebesilnější. Není to tak, že bychom autorům nepřáli úspěch, to naopak, ale zkušenosti nám velí být k takovým projektům skeptický. Slepých uliček se v naší malé zemi vyšlapalo možná až příliš.

  Přečtěte si pořádně závěr testu Hondy CBX 1000 Theodora Pištěka. Tam je k tomuto tématu řečeno vše.

Fotografie


Fotografie






Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Komerční inzerce
Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
Nové články
Z druhé ruky: Jawa Pérák in action
Kopčany 2019
Duel naháčů
Brno Revival 2019
Jawa 300 CL a vozík PAv
Suzuki TC200
Pérák ze stodoly
Můj život Pekelného Anděla
Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2020
Mad Max Style…
Yamaha FZ 750
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Pérák 2020
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Sraz patinovek a bastlů
NIPPON RETRO 2020
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2016
Setkání veteránů Holešov
300 zatáček Gustava Havla 2015
Pérák 2015
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Pérák 2016
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2017
300 zatáček Gustava Havla
Česká Tourist Trophy 2017
XIX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
300 zatáček Gustava Havla 2019
Nepomucký trojúhelník 2018
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Oldtimer Festival 2016
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
300 zatáček Gustava Havla 2018
Zlínská Historic Rally
Ve stopě zlínské šestidenní 2016
Barum Czech Rally Zlín 2017
Classic Show 2015
Česká Tourist Trophy 2018
Setkání veteránů Holešov 2017
NIPPON RETRO 2018
Slovácký okruh 2019
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš