MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           31.10.2020 20:32         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínInzerujte na MotoMagazínu

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží | Péče o pneumatiky pro veterány |
  Tak už nám to opět chtějí změnit, vážení...


Veteránisty čekají změny?!




  Čekají nás změny v provozování historických vozidel? Budeme s veterány jezdit na STK?



  Autor: Jiří Bartuš



  Koncem roku 2019 probleskla Facebookem informace o semináři poslanců se zástupci české veteránské scény. Dle informací, které vydal časopis MotorJournal, byly na pořadu jednání změny v provozování historických vozidel, konkrétně převodu agendy historických vozidel z klubů na stát.

  Po letech poměrně úspěšně fungujícího systému povolování provozování provozu historických vozidel na našich slavných komunikacích, kdy veškerou agendu zajišťovaly kluby majitelů historických vozidel, má někdo nutkavou potřebu tuto praxi změnit. Co na tom, že současný stav veteránským klubům, a tedy členům a zejména majitelům historických vozidel, vyhovuje? A proč vlastně je třeba tuto praxi změnit? A komu za to stojí se v tom vrtat? Na tyto otázky, které jistě každého při čtení těchto řádků napadnou, nemáme odpověď. Můžeme jen tušit.

  Svobodné a samostatné kluby státu jistě velice vadí, stejně jako po roce 1948 vadil státu Autoklub republiky československé (AKRČS). Vzpomeňme na dobu vzniku DSLM a posléze SVAZARMu.

  Bohužel, musíme položit otázky další. Jak je možné, aby o změně pravidel, která se dotknou tisíců obyčejných lidí, rozhodovali dva v podstatě úplně neznámí poslanci a skupina velice pochybných lidí, navíc bez účasti krajských testačních komisařů? Jak již na naší zemi bývá, není toto jen počátek následných změn? Pročpak vlastně stát má zájem o provoz historických vozidel a není vlastně onen stát jen prodloužená ruka lobistů? Nečekají nás v budoucnu podobná omezení jízd veteránů, jako v sousedním Německu, speciální daň, zákazy provozu?

  Poznámka autora na závěr. Jistě nejsem sám, kdo při vyslovení kouzelné zkratky STK zbystří a začne přemýšlet nad ztrátou času a peněz, objektivností a korupcí.

Svět motorů 1952
Svobodné a samostatné kluby státu jistě velice vadí, stejně jako po roce 1948 vadil státu Autoklub republiky československé (AKRČS). Vzpomeňme na dobu vzniku DSLM a posléze SVAZARMu.



  Vyjádření FKHV k informacím ohledně testování HV naleznete na stránkách FKHV zde

  Vyjádření představitelů FKHV ČR, AVCC AČR a AKHV k nastalé situaci naleznete na stránkách FKHV zde




Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (1/3): Strana 1 / 1
 Nezdá se vám, kolegové veteráni i kolegové veteránisté, že nejen toto se snaží pod svůj novodobý "Svazarm" schovat současná fízlovská vládní garnitura v čele s kagébákem z hradu? Spolky jsou ve stejném ohrožení. Viz třeba stavební zákon.    [Ota Kmínek]    (07. 01. 2020)
 Miro míro, kde žiješ? Většina veteránistů má veterána pro potešení a tohle potěšení udržuje v perfektním stavu, často v lepším, než moderní kraksny vypadající na pohled jako voňavky. Samozřejmě už dávno jsem kolegovi s paletou veteránů kazil náladu tím, že v Cechách, vyznačující se tím, že když něco funguje, tak se to v brzké době zkurví, ne-li zakáže.... Máme to v DNA. Takže v podstatě pohoda se přemění v tažení kancelářských krys na cokoliv, co je v právě v pohodě..Stejně jako vždy si zato můžeme sami, díky velké množině , která dává moc právě těm , kteří milují zákazy a jsou v tom dobří už z dob rudé minulosti..Fuj..    [Vojtěch Maruška ]    (22. 03. 2020)
 Já tedy, když slyším onu kouzelnou zkratku STK, tak se mi nic o technickém stavu nevybavuje. Spíše naopak. A k tomu když si představím, že nad něčím má bdít náš stát, tak se mi vybaví tisíce korupčních afér, lobing a hromada nesmyslné byrokracie. Jen taková registrace a nutnost vyplnit oblíbené kolonky jako např. zatížení náprav u motocyklů atd.
Veteránisté jsou suverénní lidé, sdružení v suverénních klubech. Stát může být rád, že si veteránisté vše zařídí sami bez jeho pomoci. Ten kdo chce do současného stavy rýpat, ten zcela jistě nemá čisté svědomí. Nevěřím, že za strukturálními změnami je cokoli bohulibého. Oprvdu velice rád bych se v tomto mýlil.    [Jiří Bartuš]    (12. 02. 2020)
 Kontrolou veteránů na STK se narovná skutečný technický stav strojů. Řekněme si na rovinu jaký moloch je to do současnosti. Kolik strojů z žádné garáže na žádnou testaci nevyráží. Putují pouze doklady s bankovkami na oražení razítky - tyto služby jsou ovšem jenom pro vyvolené. Jiného drátují kvůli nesvítící žárovce. Já jsu pro současný stav změnit, rozhodující musí být stav strojů - nezávisle prověřený a obchod s doklady a testacemi vymést z naší veteránské chalupy ven.    [Mira]    (11. 02. 2020)
 Moudrý z toho zrovna nejsem, ale po přečtení odkazu to vypadá na další (úspěšné) tažení burešovské (pod)hradní kliky. Plebs nechají mlátit prázdnou slámu, zatímco eštébákovi pohuňci začnou uťahovať šrúby.    [Hubert Milan]    (02. 02. 2020)
 Jeden o sobě tvrdí, že je též veteránista...    [Jiří Bartuš]    (08. 01. 2020)
 Dva poslanci z ANO 2O11. Alespoň je vidět, co mají na práci    [Jiří Kozák]    (07. 01. 2020)
Přidat odpověď    (6)
Nezodpovězená témata (2/3):
 Až to na STK dostane do ruky krypl s razítkem,bude chtít "E" homologaci na světlech,emise a jiné nesmysly.
[vítek]      (12. 03. 2020)
 Raději budu jezdit na STK které mám v místě než na krajskou testaci. Vyjde mě to levněji.
[HonzaBK]      (07. 01. 2020)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Nové články
Mad Max Style…
Yamaha FZ 750
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Pérák 2020
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Sraz patinovek a bastlů
NIPPON RETRO 2020
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland
Velorex 1960
Vozítko Super laminát
Lidová vozítka
Branná 2018
Oleje pro klasické motocykly
Velká kniha o motocyklech
ČZ 250 Custom Mk. II
Pneumatiky pro klasické motocykly
ČZ 250 Custom

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Branná 2018
300 zatáček Gustava Havla 2019
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Česká Tourist Trophy 2017
Česká Tourist Trophy 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
III. Pohár motorových dvoukolek
Nepomucký trojúhelník 2018
NIPPON RETRO 2018
NIPPON RETRO 2019
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Cena města Jičína 2018
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2016
Slovácký okruh 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
300 zatáček Gustava Havla 2015
Pérák 2018
Setkání veteránů Holešov
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Jarní cena Brna 2018
Pérák 2015
Grand Prix Bugatti 2019
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš