MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           27.7.2024 01:55         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínu

| Úvod | Informace | Seznam článků |

Historická vozidla patří mezi nejekologičtější,
protože jezdí málo a nemusí se řešit jejich likvidace
AKTUALITY
Sezóna 2023 je za námi a již nyní je třeba myslet na tu následující. Karty se pomalu začínají rozdávat a pozvánek neustále přibývá. Vypadá to opět na dobrý ročník. Sledujte a využívejte VeteránKalendář. V roce 2023 nabídnul téměř 1400 pozvánek.

Libor Marčík vydává novou knihu Jawa ze souboru Naše motocykly.
V souboru knih Naše motocykly vychází nyní, osm let od posledního dílu, ve dvou svazcích na 888 stranách Jawa, mapující období let 1929 - 54.

Vložit pozvánku do VeteránKalendáře může kdokoli. Pro vložení pozvánky lze využít funkci zopakování pozvánky. Stačí navštívit bohatý archiv pozvánek minulých let. Zobrazení místa konání na mapě je již delší čas samozřejmostí. Taktéž vkládání doplňujících informací či propagace v podobě odkazů na reportáže. Vložená pozvánka je automaticky zobrazována v pozvánkách na akce konané v blízkosti a taktéž i v pozvánkách do muzeí nacházejících se v blízkosti.

Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.

Chcete-li být neustále v centru dění přidejte se na Facebooku do skupin Japonské klasické motocykly a Veteránisté.
Diskuse k článkům   Náhledy nejnovějších příspěvků
  • To asi nebude pan březina, co napsal úžasnou knihu/seznam strašidel na našich hradech, ale i tak klobouk dolů.. hledám zřejmě jiného pá...
  • Motoveteráni peugeot     je zde někdo kdo umí poradit na výrobce řemenů na pohon "motokola- řemenáče peugeot "...
  • Musim s velorexem na stk mam novou atestaci dekuji za odpoved kamensky...
  • Už se tady znalci pokusili objasnit, jak je možné, že jsou na fotce motory i se startovací pákou a gumou? já mám doma původní 250 půlbu...
  • Dobrý den pane Šubrte,   chtěl bych vás poprosit o pomoc, dávám postupně dohromady Čz 175 podle čísla motoru cca konec roku1938 až...
  • Sice uz to je stare tema ale treba nekdo bude hledat a najde.. :) ja objednaval toto:   https://www.feba-esh op.cz/set-plast-duse /p...
  • Https://motorky.bazo s.cz/20/?hledat=pav& hlokalita=&humkreis= &cenaod=&cenado=&ord er=...
  • To je náhon tachometru...
  • Kde získat výpis technické dokumentace jawa 250...
  • Zdravím, dotaz. moto rok 2014, najeto 1600km. musí se dph také platit?...
  • VeteránInzerce   Náhledy nejnovějších inzerátů
    Zobrazit náhled inzerátuProdej Dynamo na Zetor 25. Nabízím toto dynamo na traktor Zetor 25. Dynamo se točí, nejlépe osobní odběr.
    Zobrazit náhled inzerátuProdej nabízíme od 5000 kč/eur do 500 000 000 kč/eur s flexibilním úrokem 4% tato nabídka je pro jednotlivce i firmy pro více informací kontaktujte email: marcelastrasil@gmail.com
    Zobrazit náhled inzerátuProdej Nechcete někdo cca 40 let staré autorádio do mladšího veterána (Škoda, Lada, apod.). Knoflík hlasitosti cvaká (vypíná a zapíná), knoflík ladění se otáčí, ručička ladění se pohybuje, vlnové rozsahy pře
    Zobrazit náhled inzerátuProdej Nepotřebujete někdo zadní lampu neznámého původu (sklíčko diamant, možná Manet dvoupísťák) a 6 ks nepoužitých lanek s bowdeny, ale nepamatuji se, jestli patří na Manet dvoupísťák nebo na Stadion S 21
    Archiv fotografií   Žebříček fotografií tří minulých dní
    9 zobrazení8 zobrazení8 zobrazení
    8 zobrazení7 zobrazení7 zobrazení
    6 zobrazení6 zobrazení6 zobrazení

    2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024     
    14.12.2013      Milióntý motocykl pohledem renovátora

        Jak jsme již psali, citlivá renovace byla zadána firmě MotoKenny z Brna. O tom, jak bylo při renovaci postupováno a že ne vše šlo jako po drátku, nechme vyprávět samého renovátora Petra Buriana.

    22.10.2013      Reportáž z představení milióntého motocyklu

       aktualizováno 22.10.2013

      Motocykly s příběhem. Toto trefné pojmenování používá současný majitel milióntého motocyklu Mirek Toušek, pro motocykly, které mají něčím zajímavou minulost. Stará věc nemusí být drahá, ani technicky dokonalá, na to, aby byla zajímavá. Mnohdy stačí, když s sebou nese silný příběh, který je odkazem doby, ve které vznikla a byl používána.

    17.10.2013      Fotografie z oslav výrobení milióntého motocyklu.

       aktualizováno 17.10.2013

      Oslavy vyrobení milióntého motocyklu fotografovalo hned několik fotografů. Jedním z nich byl i fotograf českých závodů motocyklových pan Hurych, jehož fotografii, ze slavnostního křtu, poskytl MotoMagazínu Michal Čtrnáctý.

    28.9.2013    Restrukturalizace motocyklového průmyslu ČSSR

        Oprava a doplnění informací ve III. dodatku ke knize Jawa Californian.

      Známý fakt, že při nařízené restrukturalizaci motocyklového průmyslu byla Jawa nucena opustit výrobní areál na pražském Pankráci a přesunout výrobu do Týnce nad Sázavou, místní části Brodce je všeobecně známý fakt. V knize je však chybně uvedeno, že byla výroba přestěhována do starého pětipatrového objektu.

      V aktualizaci dodatku ke knize se pokoušíme tuto chybu opravit a blíže popsat historické souvislosti mezi Jawou a výrobním areálem v Týnci nad Sázavou – Brodcích.

      Zajímá vás, kde se nacházejí a jak dnes vypadají místa spojená s výrobou motocyklů Jawa? Připravili jsme pro vás mapové pohledy na jednotlivá místa tak, jak to jen dnešní technologie umožňují.

      Pomozte doplnit střípky z historie. Za účelem zveřejnění sháníme informace od pamětníků a dobové fotografie těchto míst.

    24.9.2013      Miliontý československý motocykl

       aktualizováno 24.9.2013

      Informace o milióntém československém motocyklu zaujal veliké množství čtenářů. Pro veliký zájem jsme jej doplnili o nové informace a dokumenty. Díky dochovanému unikátnímu filmovému záznamu mohla být opravena reportáž z dne oslav tak jak se skutečně udála.

    14.9.2013      Miliontý československý motocykl

      Píše se rok 1958. Československo zažívá fenomenální úspěch na Světové výstavě EXPO 1958 a v pátek 6. června 1958 z výrobní linky Českých závodů motocyklových ve Strakonicích sjíždí milióntý československý motocykl, zlatá Jawa-ČZ 175. Motocykl je ozdobený zlatým věncem vítězství a cedulkou opatřenou prostým nápisem 1000000.

      Více o miliontém československém motocyklu si přečtěte v článku Miliontý československý motocykl

    5.9.2013    Perspektivní veterán?  Kawasaki GPZ 900 R

      Nebývá na MotoMagazínu zvykem představovat motocykly, které ještě nedosáhly věku nutného pro zařazení mezi veterány. Je však si třeba uvědomit, že roky nezadržitelně plynou a motocykly, které byly ještě nedávno považovány za běžné, začínají nenápadně ze silnic mizet. V období zlomu, kdy se z tuctového stroje začíná stávat objekt zájmu sběratelů, se nyní nacházejí motocykly z přelomového období poloviny 80. Let, kdy japonští výrobci postupně představili sportovní motocykly v pojetí, v kterém jsou chápány do dnešní doby.

      Za přelomový motocykl je třeba jmenovat Kawasaki GPZ 900 R, který je právem považován za první silniční superbike moderní doby. Rok po GPZ přišla Suzuki se svou legendární GSX-R 750, která byla první skutečnou silniční replikou závodního motocyklu. Také Yamaha modelem FZ 750 vnesla do konstrukce moderních superbiků několik zásadních koncepčních novinek. Honda ostatním japonským výrobcům konkurovala modelem VF1000 osazeným čtyřválcovým motorem s uspořádáním do V. Každý z těchto motocyklů přinesl několik zásadních konstrukčních novinek, které ovlivnily vývoj sportovních motocyklů na mnoho let dopředu.  více |

    Přívěsný vozík ČZ 16.8.2013    Aktualizace článku Přívěsný vozík ČZ

      Přívěsné vozíky za motocykl ČZ z přelomu 40. a 50. let minulého století jsou pro příznivce československé motocyklové historie zajímavým artefaktem doby.

      Díky dalšímu z nalezených vozíků, o kterém MotoMagazín informoval Pavel Štrunc, můžeme opět posunout naše vědomosti o kus dál.

    Česká Tourist Trophy 2013 21.6.2013    

       Česká Tourist Trophy 2013

      Česká Tourist Trophy 2013 představila silniční motocyklové závodění v plné parádě tak, jak jsme byly zvyklí vídávat při závodech 300 zatáček Gustava Havla.    více |

    XVII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích 20.5.2013    

       XVII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích

      XVII. boskovický sraz Velorexů nepřinesl žádné veliké překvapení. A to je dobře. I letos se místo konání zcela vyhnulo Boskovicím a veškeré dění bylo opět soustředěno do areálu penzionu Aténa. Ani zde nedošlo k významnějším změnám. Pozitivně bylo možno kvitovat změnu značky točeného piva.    více |

    16x v Boskovicích s MotoMagazínem

    2013   2012   2011   2010   2009   2008   2007   2006   2005   2004   2003   2002   2001   2000   1999   1998

    20.4.2013      Motocykly Jawa Bizon  aktualizováno

      V rámci aktualizací článků na MotoMagazínu se snažíme nejen o opravování chyb či doplňování faktických informací, ale též o kompletaci grafických materiálů vztahujících se k danému tématu.

      Ač se motocykly Jawa Bizon vyráběly pouhé dva roky a prodávaly pouze na trhu v ČSSR, na kterém ve své době neměly adekvátní konkurenci, vzniklo k nim poměrně mnoho reklamních materiálů. Díky aktivní pomoci několika čtenářů, mohly být články o motocyklech Jawa UŘ a Jawa Bizon doplněny o mnoho dalších nových reklamních materiálů. Motocykly Jawa UŘ a Bizon nejsou, díky nízkému počtu vyrobených kusů, masově rozšířeny, avšak bez znalosti jejich historie nelze pochopit kroky vedoucí k neblahému vývoji československé motocyklové výroby do současnosti.   více |

    28.3.2013    Classic Show 2013

      Počátek motoristické sezóny mívá většina nadšenců, zabývajících se hisrotorickou technikou, spojený s návštěvou motorstických burz. V letošním roce se mezi první podniky sezóny zařadila i Classic Show, která je jediným veletrhem sdružení a firem zabývajících se historickou technikou v České republice. Součástí Classic Show byla i první aukce historických vozidel a příslušenství, pořádaná firmou Auctum.

      Classic Show našla nové působiště ve velice pěkném industriálním prostředí Wannieck Gallery Brno, jejíž výhodná poloha v centru města dala šanci přiblížit obor historických vozidel širší veřejnosti.

      Motoristická sezóna roku 2013 budiž zahájena.

      Fotografie Classic Shov v archivu MotoMagazínu:  motomagazin.rajce.idnes.cz

    14.3.2013    Aukro poškozuje trh s historickými vozidly   aktualizováno

      Se svolením redakce časopisu MotorJournal přinášíme rozhovor s ředitelem aukční síně Bonhams Jamesem Knightem, který vyšel v časopise MotorJournal číslo 11 roku 2005. Úsudek, nechť si každý z čtenářů udělá sám.

      Volnou diskusi k tomuto tématu naleznete na diskusním fóru VeteránForum zde: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=109&idtop=213059

    4.3.2013      Změna technologie výroby motocyklových lanek v roce 1953

      Renovátoři motocyklů vyrobených na počátku 50. let minulého století často řeší otázku, jaký druh bowdenu je ten správný pro jejich motocykl. Některé motocykly byly osazeny bowdeny opatřenými lakovanou přízí a některé plastovým obalem. Ke změně materiálu obalu bowdenů došlo v roce 1953, kdy se v praxi uplatnil zlepšovací návrh zlepšovatele Jaroslava Horáka z ČZ Strakonice.

      Více se dozvíte v aktuálním článku   zde |

    26.1.2013      Jak přišla firma Jawa k názvu Závody 9. Května?

      Při pohledu do technického průkazu, nebo na výrobní štítek motocyklů Jawa vyrobených v 50. a 60. letech minulého století může kdekoho zarazit název výrobce. Jsou jím Závody 9. května, n. p. Co však má společného tradiční česká značka Jawa s 9. květnem?

      Dozvíte se v aktuálním článku   zde |

    17.1.2013

    Motocykly ze západu v ČSSR?

      Články mapující prodej motocyklu Honda CB 750 a motocyklů západních výrobců v ČSSR byly zcela prepracovány a nově rozšíreny o nové dokumenty. V článku přinášíme kopii redakcního testu motocyklu Honda CB750 K3, jenž byl zveřejněn v časopise Svět motorů číslo 52 z roku 1974.

      Téma provozu motocyklů západních výrobců v ČSSR bylo na MotoMagazínu otevřeno v roce 2011. Od té doby jsem no toto téma načerpal mnoho nových informací a ty jsem do článku přidal. Tím však téma není rozhodně vyčerpáno. Bude záležet na tom, zda i vy čtenáři přispějete vlastními informacemi či přímo vlastním příběhem.     Jiří Bartuš

    10.1.2013

      Aukro poškozuje trh s historickými vozidly

      Bývalo zvykem, že jsem se zde na stránkách MotoMagazínu zamýšlel nad trendy a stavem cen vybraných historických vozidel. Již v minulých letech jsem upozorňoval na rostoucí vliv aukčního serveru Aukro na tvorbu cen. To, co jsem považoval za přínosné, se bohužel, díky politice, jakou tento monopolní server v České republice uplatňuje, změnilo na destrukci trhu.

      Volnou diskusi k tomuto tématu naleznete na diskusním fóru VeteránForum zde: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=109&idtop=213059

    Novoroční změny

      Vážení čtenáři a návštěvníci Motomagazínu.
    Počátek roku bývá vhodným okamžikem k provedení změn a vylepšení a ani Motomagazín se malým změnám nevyhnul. Věřím, že provedené změny budou přínosné všem, kteří MotoMagazín poctí svou návštěvou.

    Mimo malé změny celkového designu prošla zásadním vylepšením tradiční součást MotoMagazínu - soukromá bezplatná inzerce. Vylepšení inzerce spočívá zejména v zavedení možnosti obnovení (znovuvložení) a mazání inzerátů inzerentem.
    Inzerce v tradiční podobě může dnes někomu připadat zastaralá a neatraktivní, ale praxe ukazuje, že tomu tak zcela není. Nestandardní chování našeho monopolního aukčního serveru Aukro, jenž v našich krajinách zastupuje ulohu tradiční aukční síně eBay, má totiž za následek deformaci trhu s historickými vozidly a díly a udržuje tak při životě běžný způsob prodeje. Na dominanci aukčního prodeje inzerce na MotoMagazínu pamatuje a umožňuje snadno inzerovat běžící aukci, případně inzerát vložený v jiné inzerci.

    Pravidelný čtenář jistě zaregistroval úbytek nových reportáží z motoristických akcí. Referování o navštívených akcích i nadále považujeme za velice důležité a proto jim bylo zřízeno nové místo v kalendáři motoristických akcí, kde se reportáže staly jeho základní součástí, zejména jako důležitá zpětná vazba v kalendáři anoncovaných akcí. Systém kalendáře opět umožňuje odkazovat i na reportáže zveřejněné na jiných internetových stránkách.      Jiří Bartuš


    PF 2013

      Vážení čtenáři a návštěvníci Motomagazínu.
    Dovolte, abych vám popřál mnoho šťastných kilometrů v sezóně roku 2013 a taktéž mnoho šťastných okamžiků strávených při renovaci či údržbě historických strojů všeho druhu. Ač nám naši politici k novému roku nachystali mnoho nemilých překvapení, věřme, že nám, i přes to všechno, rok s třináctkou na konci dokáže přinést nemálo radosti. Dívám-li se do kalendáře akcí, dovolím si být mírným optimistou.     Jiří Bartuš


    22.12.2012      Kauza Manet pokračuje

      Aktuální článek Motomagazínu se dočkal slibované první aktualizace. K článku byl připojen technický list, který vydal časopis Motocykl v roce 1949 místo slibovaného testu. Opakovaný test, který byl časopisem zveřejněn na konci roku 1949, je k článku připojen též.
      V článku mimo jiné přibyla informace o darování motocyklu prezidentovi Klementu Gottwaldovi a o individuálních konstrukcích využívajících komonenty motocyklů Manet.   více |

    25.11.2012      Kauza Manet

      Manet 90 plnil na přelomu 40. a 50. let minulého století stránky motoristických časopisů. Nešlo však jen o reklamu lákající ke koupi nejlevnějšího motorového prostředku v Československu. Ve většině případů šlo o polemiku nad technickými nedostatky a problémy, se kterými se majitelé Manetů museli potýkat. Tomu, kdo se dnes probírá zažloutlými listy časopisů Svět motorů či Motocykl, se za pomoci odstupu více než šedesáti let, otevírá smutný příběh motocyklu, jenž měl tu čest zahájit výrobu motorových vozidel na Slovensku.    více |


      Plánujeme, že článek bude dále doplňován o dobové články a informace.

    7.11.2012    Čistím knihu od chyb

      Dodatek ke knize  Jawa Californian

      I přes veškerou snahu se ani mně při psaní knihy Jawa Californian nepodařilo vyvarovat se chybám. Překlepy a občas nějaké to chybějící znaménko tím nemyslím, i když, i takové chyby mě mrzí. Mám na mysli zejména chyby faktické, které vznikly špatnou kombinací a interpretací všech mně tehdy dostupných informací.
      S opravami začínám hned v první kapitole knihy Výroba motocyklů v poválečném Československu. Zde byla chybně popsána genealogie firmy Jawa v poválečném období. Věřím, že správné popsáním vývoje firmy pomůže současným badatelům v lepší orientaci ve složité poválečné době. Internet je dnes plný navzájem opsaných chyb a nepřesností, což mnohý, včetně mě, dokáže pěkně zamotat hlavu. A mávnou nad tím rukou? To není můj styl.
      Jiří Bartuš

    31.10.2012      První motocykl Jamese Deana

      Víte, že prvním motocyklem Jamese Deana, idola tenagerů 50. let minulého století, byl motocykl ČZ 125 A z roku 1947?

      Čtenář MotoMagazínu Pavol Kalavský upozornil na zajímavou informaci, která jistě potěší každého českého patriota. A totiž, že prvním motocyklem Jamese Deana, idola tenagerů 50. let minulého století, byl motocykl ČZ 125 A z roku 1947.    více |

    26.10.2012      Honda CB1100

      Retro edice motocyklů jsou dnes na celém světě velice populární. Bylo jen otázkou, kdy i největší světový výrobce motocyklů vsadí na retro vlnu. Stalo se tak v roce 2007, kdy byl představen motocykl Honda CB 1100 retro. Evropští zájemci však přišly zkrátka, protože motocykl začal být prodáván jen v USA a Austrálii. Příští rok se ale dočkáme i v Evropě. Honda na veletrhu Intermot v Mnichově představila modelovou verzi pro evropský trh.

      V případě Hondy je zajímavé, jaké odkazy na minulost, se snaží dnešním motoristům naservírovat.    více |

    Podzimní MotorTechna Brno 23.10.2012   Podzimní MotorTechna Brno

      Místo reportáže z tradiční brněnské burzy přinášíme malé zamyšlení nad současnou situací na burzovním trhu...   více |

    10.10.2012    Fotogalerie motocyklu Yamaha XS750 2D

      Až na sklonku sezóny jsem se dostal k nafotografování motocyklu XS750 2D, o jehož renovaci byl zde před nedávnem vydán článek.
      Motocyklů XS750 se u nás mnoho nevyskytuje a tak myslím, že zveřejnění fotografií motocyklu po renovaci není od věci. V době svého vzniku, v polovině 70. let, byly tyto motocykly osazeny mnoha progresivními prvky, jejichž souhrn způsobuje to, že motocykl vypadá mnohem mladší, než ve skutečnosti je.
      Pevně věřím, že ten, kdo se do náročného projektu XS750 pustí, bude, stejně jako já, odměněn nejen zážitkem v podobě neopakovatelného zvuku motoru, ale i podobou samotného procesu renovace. Yamaha XS750 se v inzerci občas objeví. A její cena bývá vesměs příznivá.  více |

    Ve stopě zlínské šestidenní 8.10.2012    

       Ve stopě zlínské šestidenní

      Přiznám se, že myšlenka připomenutí zlínské šestidenní mě také v minulosti napadla. A to v okamžiku, kdy jsem otevřel oficiální mapu šestidenní z roku 1959. Trasa, která je na mapě vyznačena, však vede velice náročným terénem a bylo mi tedy ihned jasné, že ji dnes prakticky nelze zopakovat. O to více mě udivil smělý plán luhačovických pořadatelů, kteří se obtíží nezalekli a podařilo se jim vytvořit trasu závodu inspirovanou trasou jednoho dne šestidenní z roku 1959. Vyjednat veškerá povolení pro absolvování stanovené trasy se bohužel podařilo jen pro maximálně čtyřicet účastníků.   více v reportáži |

    Povrchová úprava motorů Jawa 20.8.2012      Povrchová úprava motorů Jawa

        Jak vlastně byly motory Jawa povrchově upravovány? Tuto otázku si klade nejeden renovátor

      Odpověď můžeme vyčíst z dobové fotografie výrobní linky Závodů 9. května, n. p. v Praze na Pankráci (Jawa). Motory Jawa 250 typ 353 jsou zde zobrazeny v části výrobní linky určené k lakování motorů.   více |

    13.8.2012    Restrukturalizace motocyklového průmyslu ČSSR

      Dodatek ke knize  Jawa Californian

      Restrukturalizace motocyklového průmyslu ČSSR byla černým mezníkem v historii naší motocyklové výroby. O příčinách a důsledcích restrukturalizace se dozvíte v článku, jenž vznikl přepisem příslušné kapitoly knihy Jawa Californian. Jelikož jde o zcela zásadní téma, vedoucí k pochopení mladší historie motocyklové výroby v Československu, budeme se snažit jej i nadále rozvíjet o nově získané poznatky.

    29.7.2012    Vývoz československých motocyklů do USA po roce 1945

      Dodatek ke knize  Jawa Californian

      Konec druhé světové války v roce 1945 odstartoval období mnoha zásadních změn jenž měly přímý vliv na rozvoj výroby motocyklů v Československu. Pokusme se složité a o to méně prezentované období naší motoristické historie, jejíž nedílnou součástí je i poválečný vývoz československých motocyklů do USA, jež zůstává dosud málo probádanou historickou epizodou. První ucelený nástin snažení československého motocyklového průmyslu o prosazení se na severoamerické trhu, na pozadí vývoje na trhu domácím, jsem se pokusil sepsat v knize Jawa Californian. Vycházel jsem při tom z archivních dokumentů strakonické ČZ, dobového tisku a veškeré dostupné literatury.

    24.6.2012    Renovační projekt: Yamaha XS750 2D

      Není renovace jako renovace. Každý motocykl si prožil jiný život, čímž se z každého dochovaného motocyklu stává svým způsobem unikát.
      Není renovátor jako renovátor. Každý renovátor přistupuje ke svému projektu s jinou filozofií a jinými možnostmi.

      Posuďte, jak odlišně probíhala renovace dalšího kousku motocyklu Yamaha XS750 2D. Stanou se naše renovační historky se pro někoho dalšího inspirací?   více |

    12.5.2010    Renovace motocyklu Kawasaki KZ 1300 A1

      Není motocykl jako motocykl. V případě japonských motocyklů velmi často platí, že běžné znalosti k jejich obsluze a údržbě nestačí a je tedy třeba nastudovat mnoho informací z dostupné literatury a diskusí uživatelů na internetu a zejména poté v praxi. V případě motocyklu představovaném Ing. Jaroslavem Polákem to platí více než dvojnásob.
      Renovační "projekt" jeho Kawasaki KZ1300 by vydal na vyprávění pro mnoho večerů. Spokojme se tedy "alespoň" s velice pěkně pojatým článkem přibližujícím nástrahy, slasti a strasti majitele tohoto supermotocyklu...  více |

    XVI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích 10.5.2012    

       XVI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích

      16. ročník srazu Velorexů v Boskovicích přinesl řadu novinek. Nejzásadnější byla ta, že se vůbec neodehrával v Boskovicích, nýbrž téměř výhradně v areálu Athéna, kde se v minulých letech "pouze" přespávalo.   více |

    15x v Boskovicích s MotoMagazínem

    2011   2011   2010   2009   2008   2007   2006   2005   2004   2003   2002   2001   2000   1999   1998

    Neobjevená krása francouzských motocyklů

    29.3.2012   Renovační projekt: Terrot 250, model O z roku 1929

      O tom, že francouzské motocykly nejsou v našich končinách až tak neznámé, se lze přesvědčit v nabídce inzercí či na veteránských burzách, kde se vždy nějaký ten „Francouz“ objeví.

      Jaká úskalí mohou čekat nadšence při nákupu a renovaci francouzského motocyklu?   více |


    8.3.2012    Dodatek ke knize  Jawa Californian

      Z důvodu nedostatku informací a nemožnosti ověření jich na motocyklech v nálezovém stavu, byla existence výrobní řady motocyklů Jawa 350 typ Californian II pro Ministerstvo vnitra zmíněna v knize jedinou větou. Vydání knihy umožnilo současným majitelům těchto motocyklů správně je identifikovat a získané informace předat autorovi knihy ke zpracování. Výsledkem zpracování shromážděných poznatků je dodatek ke knize nazvaný Motocykly Jawa 350 typ Californian II výrobní série pro Ministerstvo vnitra.

    6.3.2012    MotoMagazín se stal partnerem Fan clubu Velorex

      Konečně se po létech podařilo dát informace o Fan clubu Velorex dohromady a je mi ctí, že je mohu uveřejnit právě na stránkách MotoMagazínu. Najdete zde snad vše, co se kolem Fan clubu děje, a pokud by vám něco chybělo, tak se ozvěte. Ivo Fajman

      Oficiální stránky klubu, na kterých se dozvíte vše podstatné z bohatýcch aktivit klubu, naleznete na adrese fcv.motomagazin.cz.

    Neobjevená krása francouzských motocyklů

    5.3.2012   Neobjevená krása francouzských motocyklů

      V dalším pokračování seriálu o franfouzských motocyklech představujeme firmu Gnome et Rhone   více |

      Téma francouzských motocyklů bude příště pokračovat předrenovační prohlídkou jednoho zajímavého motocyklu Terrot.

    MAGAZÍN novinek a zajímavostí

    Jawa 250 Flat Tracker 21.2.2012      Jawa 250 Flat Tracker

      Plochodrážní sport zažíval v USA v 60. a 70. letech minulého století svou renesanci. Motocyklové závody na dlouhých oválech, Flat Track, byly vždy divácky velice atraktivní zejména pro množství přímých soubojů mezi jezdci a tím souvisejícím množstvím kolizí. Motocykly používané pro tuto specifickou sportovní disciplínu vznikly většinou malou či větší přestavbou motokrosových motocyklů. Výjimkou nebyly ani motocykly poskládané z komponentů různých výrobců systémem co dům dal.

      Motocykl je příkladnou ukázkou účelně provedené stavby motocyklu pro tuto specifickou motoristickou disciplínu. Rok výroby lze, vzhledem k použitým komponentům, usuzovat na počátek 70. let minulého století. Motocykl je dnes tedy plnohodnotným veteránem. Veteránem, který dokáže přiblížit historii v její reálné podobě více než kdejaký z precizně renovovaných sériových motocyklů.   více |

    Neobjevená krása francouzských motocyklů

    12.2.2012   Neobjevená krása francouzských motocyklů

      V dalším pokračování seriálu o franfouzských motocyklech představujeme firmu Monet Goyon   více |

    28.1.2012   Neobjevená krása francouzských motocyklů

      V dalším pokračování seriálu o franfouzských motocyklech představujeme firmu Motobécane (Motoconfort)   více |

    20.1.2012   Neobjevená krása francouzských motocyklů

      V rámci pokračování seriálu o franfouzských motocyklech představujeme firmu Peugeot   více |

    11.1.2012   Neobjevená krása francouzských motocyklů

    Neobjevená krása francouzských motocyklů   František Coufal připravil pro MotoMagazín seriál o historii francouzských motocyklových značek. Ve čtyřech pokračováních nás postupně seznámí s historiií největších francouzských motocyklových výrobců. Firmami Terrot, Peugeot, Magnat Debon a Monet Goyon.

      Vlastníte francouzský motocykl a mysíte, že můžete k tématu přispět? Pište na info@motomagazin.cz, nebo přímo do diskusí pod články.

      Začíníme historií firmy Terrot   více |



    Vlastníte zajímavý stroj a vyznáte se v jeho technice či historii?
     Pomozte sobě i ostatním publikací svých poznatků na zavedeném serveru www.motomagazin.cz. Možné jsou různé formy individuální spolupráce. Materiály lze dodávat v papírové či elektronické podobě ve formě dokumentů či hotových scriptů.
     K dispozici je dostatek volného prostoru pro články, galerie fotografií, diskuse i pro vlastní publikování či reklamu. Publikovaným materálům lze založit subdoménu ve tvaru xxx.motomagazin.cz i příslušnou e-mailovou schránku.


    Nové články
    NIPPON RETRO 2023
    Česká Tourist Trophy + IRRC 2022
    Klasici na České Tourist Trophy 2022
    Bugatti Grand Prix Zlín 2022
    Ve stopě zlínské šestidenní 2022
    NIPPON RETRO 2022
    Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
    Kývačka s motorem DKW
    Kývačka
    Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
    První soutěž lidových vozítek a scooterů
    300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
    Výstava lidových vozítek
    Yamaha XJ 600
    Lidové vozítko v nálezovém stavu
    Jak na rez v nádrži?
    Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?
    Yamaha FZR 600

    PODPOŘTE NÁS
    SDÍLENÍM ČLÁNKU

    MotoMagazín na facebooku


    Témata
    INZERCE     Nový inzerát
    Japonské motocykly
    Poválečné motocykly ČZ
    Jawa Pérák
    Motocykly JAWA 500 OHC
    Motocykly JAWA Bizon
    Lidová vozítka
    Vozítka Velorex
    Manet 90
    Kniha vozítka Velorex
    Motocyklové vozíky
    Motocyklové vozíky PAv
    Mopedy Stadion
    Sidecary VELOREX
    Videoarchiv
    Francouzské motocykly
    Literatura
    OILMASTER
    MotoMagazín na Youtube
    MotoMagazín na Rajčeti
    Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
    Jawa Californian - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
      Dodatky knihy
      Fan club Velorex
    Vrchní, zdrhni!
    www.jawadily.cz
    Jawa ze souboru Naše motocykly
    Žebříček článků
    Klasici na České Tourist Trophy 2022
    300 zatáček Gustava Havla 2019
    Bugatti Grand Prix Zlín 2021
    Brno Revival 2019
    Ve stopě zlínské šestidenní 2020
    Pérák 2016
    Slovácký okruh 2019
    Evropský festival Route 66
    Grand Prix Bugatti 2019
    NIPPON RETRO 2019
    Suzuki GSF 1200 Bandit
    Kniha Jawa Californian
    NIPPON RETRO 2022
    Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
    Star Rally 2017
    Jarní cena Brna 2018
    Grand Prix Bugatti 2016
    Classic Show 2015
    Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2020
    Bugatti Grand Prix Zlín 2022
    Suzuki GSX 1400
    Branná 2018
    Honda CBR 900 RR Fireblade
    Dodatky knihy
    Pérák 2019
    Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš