|
Plochodrážní sport zažíval v USA v 60. a 70. letech minulého století svou renesanci. Motocyklové závody na dlouhých oválech, Flat Track, byly vždy divácky velice atraktivní zejména pro množství přímých soubojů mezi jezdci a tím souvisejícím množstvím kolizí. Motocykly používané pro tuto specifickou sportovní disciplínu vznikly většinou malou či větší přestavbou motokrosových motocyklů. Výjimkou nebyly ani motocykly poskládané z komponentů různých výrobců systémem co dům dal.
Jawa 250 Flat Tracker
Motocykl postavený amatérským jezdcem pro závody Flat Track, americké obdoby našich plochodrážních závodů.
Rok výroby: přibližně 70. léta minulého století
Autor: Jiří Bartuš, Martin Samson
Motocykl je příkladnou ukázkou účelně provedené stavby motocyklu pro tuto specifickou motoristickou disciplínu. Rok výroby lze, vzhledem k použitým komponentům, usuzovat na počátek 70. let minulého století. Motocykl je dnes tedy plnohodnotným veteránem. Veteránem, který dokáže přiblížit historii v její reálné podobě více než kdejaký z precizně renovovaných sériových motocyklů.
Za základ motocyklu posloužila kombinace závodního motoru Jawa 250 typ 557 a rámu motocyklu Jawa 350 typ 362 Californian. Je otázkou co stálo za rozhodnutím využít základních komponentů československého výrobce. Mohla jím být snaha využít dílů z porouchaných či neprodaných motocyklů. Mnoho motocyklů Jawa 250 TYP 353/07 Super Sport, osazené motory Jawa 250 typ 557 zůstalo i po téměř deseti letech nedoprodáno a to lze usuzovat i o náhradních dílech, mezi nimiž mohl být i motor.
Z dílů československé provenience lze na motocyklu dále nalézt zadní tlumiče, střed zadního kola včetně kompletu zadní brzdy, patřící k rámu motocyklu Jawa 350 typ 362, jakož i ovládací hřídel tlumiče řízení. Lehký ráfek zadního kola z hliníkové slitiny zřejmě též patří československému výrobci, strakonickým ČZM. Zbytek tvoří komponenty rozličných světových výrobců, z nichž některé lze identifikovat dle výrobního označení.
Brýle - ARCES , Made in Italy
Vidlice - BETOR , Made in Spain
Přední ráfek - D.I.D., USA
Pneumatiky - Sears, Made in USA
Ovladače spojky a plynu - MAGURA, Made in West Germany
Motocykl je na fotografiích představen v nerenovovaném stavu, tak, jak se dochoval do dnešních dnů.
Pro případné dotazy využijte zdejší diskusní prostor.
|
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
|
Nezodpovězená témata (1/1): | | Krásná motorka . Zajímalo by mě jaký je tam karburátor a čísla trysek. [Miroslav Habětínek] (06. 01. 2015) |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|