MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           11.5.2021 19:18         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínwww.mototechnik.cz

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží | Péče o pneumatiky pro veterány |
Jawa 250 Flat Tracker
  Plochodrážní sport zažíval v USA v 60. a 70. letech minulého století svou renesanci. Motocyklové závody na dlouhých oválech, Flat Track, byly vždy divácky velice atraktivní zejména pro množství přímých soubojů mezi jezdci a tím souvisejícím množstvím kolizí. Motocykly používané pro tuto specifickou sportovní disciplínu vznikly většinou malou či větší přestavbou motokrosových motocyklů. Výjimkou nebyly ani motocykly poskládané z komponentů různých výrobců systémem co dům dal.


Jawa 250 Flat Tracker




  Motocykl postavený amatérským jezdcem pro závody Flat Track, americké obdoby našich plochodrážních závodů.

Rok výroby:  přibližně 70. léta minulého století

         Autor: Jiří Bartuš, Martin Samson

  Motocykl je příkladnou ukázkou účelně provedené stavby motocyklu pro tuto specifickou motoristickou disciplínu. Rok výroby lze, vzhledem k použitým komponentům, usuzovat na počátek 70. let minulého století. Motocykl je dnes tedy plnohodnotným veteránem. Veteránem, který dokáže přiblížit historii v její reálné podobě více než kdejaký z precizně renovovaných sériových motocyklů.

Jawa 250 Flat Tracker Jawa 250 Flat Tracker

  Za základ motocyklu posloužila kombinace závodního motoru Jawa 250 typ 557 a rámu motocyklu Jawa 350 typ 362 Californian. Je otázkou co stálo za rozhodnutím využít základních komponentů československého výrobce. Mohla jím být snaha využít dílů z porouchaných či neprodaných motocyklů. Mnoho motocyklů Jawa 250 TYP 353/07 Super Sport, osazené motory Jawa 250 typ 557 zůstalo i po téměř deseti letech nedoprodáno a to lze usuzovat i o náhradních dílech, mezi nimiž mohl být i motor.

Jawa 250 Flat Tracker Jawa 250 Flat Tracker

  Z dílů československé provenience lze na motocyklu dále nalézt zadní tlumiče, střed zadního kola včetně kompletu zadní brzdy, patřící k rámu motocyklu Jawa 350 typ 362, jakož i ovládací hřídel tlumiče řízení. Lehký ráfek zadního kola z hliníkové slitiny zřejmě též patří československému výrobci, strakonickým ČZM. Zbytek tvoří komponenty rozličných světových výrobců, z nichž některé lze identifikovat dle výrobního označení.
  Brýle - ARCES , Made in Italy
  Vidlice - BETOR , Made in Spain
  Přední ráfek - D.I.D., USA
  Pneumatiky - Sears, Made in USA
  Ovladače spojky a plynu - MAGURA, Made in West Germany

  Motocykl je na fotografiích představen v nerenovovaném stavu, tak, jak se dochoval do dnešních dnů.

  Pro případné dotazy využijte zdejší diskusní prostor.

Jawa 250 Flat Tracker Jawa 250 Flat Tracker
Jawa 250 Flat Tracker Jawa 250 Flat Tracker
Jawa 250 Flat Tracker Jawa 250 Flat Tracker
Jawa 250 Flat Tracker Jawa 250 Flat Tracker
Jawa 250 Flat Tracker Jawa 250 Flat Tracker
Jawa 250 Flat Tracker Jawa 250 Flat Tracker




Jawa 250 Flat Tracker



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Strana 1 / 1
Nezodpovězená témata (1/1):
 Krásná motorka . Zajímalo by mě jaký je tam karburátor a čísla trysek.
[Miroslav Habětínek]      (06. 01. 2015)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Komerční inzerce
Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
Nové články
Z druhé ruky: Jawa Pérák in action
Kopčany 2019
Duel naháčů
Brno Revival 2019
Jawa 300 CL a vozík PAv
Suzuki TC200
Pérák ze stodoly
Můj život Pekelného Anděla
Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2020
Mad Max Style…
Yamaha FZ 750
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Pérák 2020
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Sraz patinovek a bastlů
NIPPON RETRO 2020
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Branná 2018
Česká Tourist Trophy 2016
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2016
300 zatáček Gustava Havla 2019
Setkání veteránů Holešov
Pérák 2015
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
300 zatáček Gustava Havla 2018
Česká Tourist Trophy 2017
Česká Tourist Trophy 2018
300 zatáček Gustava Havla 2015
Classic Show 2015
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Nepomucký trojúhelník 2018
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Kniha Jawa Californian
NIPPON RETRO 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Zlínská Historic Rally
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
NIPPON RETRO 2019
Jarní cena Brna 2018
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš