Důsledná prověrka spojená s fotografickým zdokumentováním motocyklu v tzv. nálezovém stavu pomůže zjistit skutečná provedení motocyklů tak, jak sjely z výrobního pásu...
Představení motocyklů Jawa Bizon v nálezovém stavu
Autor: Jiří Bartuš
|
Motocykl Jawa 350 typ 633/01
(zdokumentovaný, nálezový stav)
Jan Nosek zaslal fotografie motocyklu zachovaném v původním stavu bez jakáchkoli úprav majiteli. Zajímavý je dobový doplněk v podobě amatérsky zhotoveného nosiče zavazadel.
Základní barva: Červená
Stříbrně barvené díly: Pás přes nádrž, tělo světlometu, plech pod značkou
Černě barvené díly: Těla ukazatelů směru, madlo
Chromované díly: ráfky kol + dráty kol + matice, řídítka, spodní kryty teleskopů, kolena, výfuky a převlešné matice, spadní kluzáky předních vidlic, tělo olejoznaku, držák zadního blatníku, držáky předního blatníku, řadící páka, páka zadní brzdy, táhlo zadní brzdy
|
|
Motocykl Jawa 250 typ 623/01
(zdokumentovaný, nálezový stav)
28.10.2006 na podzimní MotorTechně v Brně byl k vidění na prodej motocykl Jawa 250 typ 623/01 v původním nálezovém stavu s připojeným vozíkem PAv41. Na motocyklu se nám podařilo zdokumentovat zejména tažné zařízení pro vozík PAv a součásti odděleného mazání Oilmaster.
Výrobní číslo rámu: 623 - 000425
Základní barva: Žlutá
Černě barvené díly: Pás přes nádrž, tělo světlometu, plech pod značkou, těla a spodní kryty teleskopů, těla ukazatelů směru
Chromované díly: ráfky kol + dráty kol + matice, řídítka, spodní kryty teleskopů, kolena, výfuky a převlešné matice, spadní kluzáky předních vidlic, tělo olejoznaku, držák zadního blatníku, držáky předního blatníku, řadící páka, páka zadní brzdy, táhlo zadní brzdy
|
|
Jawa 350 typ 633/01, r.v. 1971, nálezový stav
Motocykl Jawa 350 typ 633/01 Bizon pana Slavomíra je v mnohých detailech velice zajímavý. Vzhledem k nízkému výrobnímu číslu, menším než 100, jde o jednoho z prvních vyrobených Bizonů. Několik detailů zcela jasně prokazuje, že náběh výroby byl postupný a první Bizony byly montovány z dílů, které zbyly po ověřovací sérii motocyklů unifikované řady UŘ.
Díly kapotáže (kryt světlometu a podsedadlový díl) nejsou vyrobeny z plasu, ale jsou plechové. Zadní kyvná vidlice není svařena z lisovaných profilů, ale z čtvercových trubek. Odlišný tvar oproti seriovému má i víko olejového čerpadla. Rám má na levé straně navařen válcový sloupk sloužící k uchycení zadní kapotáže typu UŘ.
|
Jawa 350 typ 633/01, r.v. 1971, nálezový stav
Motocykl Jawa 350 typ 633/01 Bizon P. Staníčka se dochoval ve stavu, který mu musí závidět každý obdivovatel klasických motocyklů. K úplné dokonalosti stačí jen zprovoznit olejové čeradlo.
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
Zodpovězená témata (2/2): |
Strana 1 / 1 |
| | zdravím "BIZONÁKOV" umiestnenie výrobného štítku na ráme 350 -
633/01. v roku 1988 som kúpil Jawu 350 633/01 r.v.1971.
prihlásil som ju bez problémov. STK som absolvoval mnoho krát, až tento rok na
STK si vymysleli na mńa okraem VIN na ráme aj štítok. ja som ho kúpil bez neho.
zohnal som originál štítok na rám aj z nitmi ale neviem kde má byť na ráme
nanitovaný. pomohla by rada od Vás , ktorý máte na masine originál z
výroby. super by bolo prípadné foto detail načasť rámu zo štítkom, lebo mi
to chcú vyradiť z evidencie. dík za každú pomoc. Jano Žilina SK. [Ján Vančo] (11. 08. 2011) | prohlédněte si fotky tady na Motomagazinu - origál na Bizonu je štítek pouze
nalepený, je pod sedlem, za baterií. repliky prodáváme na burzách v čechách.
Ale klidně bych tam nanýtoval plechový , do stejnýho místa. [Monty] (11. 08. 2011) | Přidat odpověď (1) | | Ach jo, to vypadá, že kdyby ho někdo před patnácti lety nevyhodil na déšť, tak
by to byl dodnes parádní kousek. Tenhle je už fakt dost ohnilácký. Je
zajímavé, že má stejný "tuning", jako jsem měl na bizonovi já-
šachovnicové nálepky na blýskavé folii- v sedmdesátých letech to byl očividně
hit. [Petr Kropáček ml.] (26. 03. 2007) | Já té šachovnice měl jen na Panelce cca 2 metry....tlumiče kolem dokola,
blatníky, maska, nádrž...naštěstí to šlo dolů...po roce a půl jsem konečně věděl
jak na to, aby nezůstalo lepidlo na laku...konečně po tom není ani stopy. [Radovan Raich] (09. 04. 2007) | Šachovnicové nálepky zrovna sháním, jelikož na mé 350 se loupají rád bych
zachoval dobobý vzhled se vším všudy. Kdyby někdo věděl, kde je sehnat, prosím
napiště. Jinak bizon sice zanedbaný, ale má něco do sebe. [Martin] (26. 03. 2007) | Přidat odpověď (2) | |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|