MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           28.1.2021 09:34         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínwww.mototechnik.cz

| Motocyklové návěsné vozíky | Motocyklové vozíky MOTEX | Motocyklové vozíky Okresního kovopodnik České Budějovice | Motocyklové vozíky neznámých výrobců | Motocyklové vozíky VÁBL | Motocyklové vozíky současných výrobců | Motocyklové vozíky UNI-GO | Motocyklové vozíky UNI-PAV | Pátrání po výrobci vozíku neznámé výrobní značky |
  Snaha zvýšit užitnou hodnotu motocyklu vedla mnohé výrobce i soukromé osoby k vývoji přívěsného vozíku za motocykl. Autoři mnohých z nich nám však zůstaly utajeny. Pomůžete odstranit bílá místa motoristické historie?


Motocyklové vozíky Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice




  Autor: Jiří Bartuš


Výrobce: OKRESNÍ KOVOPODNIK m.p. České Budějovice
Rok výroby: 1961



  Autor: Jiří Bartuš


  Období vzniku jednokolových návěsných vozíků Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice spadá do přelomu 50. a 60, let minulého století, tedy do období počátku sériové výroby vozíků Motex a PAv. Dle dosud známých informací vyrobil kovopodnik v roce 1961 malou sérii vozíků, které vycházely ze společného základu a navzájem se odlišovaly tvarem a provedením korby.
  Nosný rám vozíku z trubek obdélníkového průřezu byl v místě uložení kola rozdvojen. Kolo o rozměru 16x4 bylo uloženo v pružných teleskopech upravených ze zadních teleskopů motocyklu Jawa "Pérák".
  Korby jednotlivých vyrobených vozíků neměly ustálený tvar. Byly vyrobeny z ocelového plechu a k rámu byly připevněny pomocí příčných nosníků.
  Spojení s motocyklem bylo řešeno rozměrným křížovým kloubem, umožňujícím naklánění vozíku současně s motocyklem a současně jeho zatáčení a vertikální pohyb.

Uvítáme jakékoliv nové poznatky o vozících českobudějovického výrobního podniku. Taktéž sháníme informace přímo o samotném výrobním podniku Okresní kovopodnik m.p. České Budějovice




Vozík Okresního podniku m.p. České Budějovice Vozík Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice   Vozík výrobce OKRESNÍ PODNIK m.p. České Budějovice byl k vidění na burze v Chotusicích 7.9.2002.
Dle výrobního štítku se jedná o typ 35, výrobní čísl0 35.Rok výroby je dle výrobního štítku 1961.

Vozík Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice

Vozík Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice Vozík Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice Vozík Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice Vozík Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice
Vozík Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice Vozík Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice Vozík Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice


  Vozík stejné koncepce avšak odlišného designu korby opatřené zavazadlovou zahrádkou vlastní Ing. Marcel Malypetr.
  Z výrobního štítku zle vyčíst pouze výrobce - OKRESNÍ KOVOPODNIK m.p. České Budějovice a neurčitý rok výroby 196.
Vozík Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice Vozík Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice
Vozík Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice
Vozík Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice Vozík Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice


  Další vozík stejné koncepce a opět odlišného designu korby objevil jeden ze čtenářů MotoMagazínu.
  Dle výrobního štítku jde opět o typ 35 z roku 1961, výrobní číslo 38.
Vozík Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice Vozík Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice
Vozík Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice Vozík Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice Vozík Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (1/1): Strana 1 / 1
 Vozíky PAV 40 a 41 mě přijdou designově elegantní. Tohle je ovšem dost ošklivý.    [vwkafer]    (08. 08. 2011)
 TY PAVY BY MOHLI DĚLATSTÁLE. JSOU POŘÁD MODERNÍ, A JE TO INTELIGENTNĚJŠÍ, NEŽ SLEVOVAT S ŘIDIČSKÝMY PRŮKAZY NA MOTOCYKLY DO 125 CCM S AUTOMATICKOU PŘEVODOVKOU    [VÍT DVOŘÁK -SLON AFRICKÝ]    (16. 09. 2012)
 Pro mne taky žádná hitparáda, ale beru to s úctou - s ohledem na to, co bylo v tu dobu u nás možné potkat na silnici ... rádionky na hlavě a praporky na Prvního máje, tak co víc ;-.( Západ byl přes dráty hrozně daleko... Jen to vymyslet, nakreslit a povařit, aby to jelo. Je to kus práce, PAv je ale fakt nejelegantnější, i k poslední panelce se hodí, i k první 63čtverce jde. Ale zahrádka z něj dělá taky hnusnou boudu na pívo. Nedal bych ji tam ani zadarmo. Ale mám doma taky krásný samo domo "prototyp", má super podvozek s pružením; už jen ten podvozek, zapřáhnutý bez boudy, je krásný.    [Hobo]    (08. 08. 2011)
Přidat odpověď    (2)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Komerční inzerce
Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
Nové články
Brno Revival 2019
Jawa 300 CL a vozík PAv
Suzuki TC200
Pérák ze stodoly
Můj život Pekelného Anděla
Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2020
Mad Max Style…
Yamaha FZ 750
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Pérák 2020
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Sraz patinovek a bastlů
NIPPON RETRO 2020
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland
Velorex 1960
Vozítko Super laminát
Lidová vozítka

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2016
Setkání veteránů Holešov
Pérák 2015
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
III. Pohár motorových dvoukolek
Česká Tourist Trophy 2017
NIPPON RETRO 2018
300 zatáček Gustava Havla 2015
Nepomucký trojúhelník 2018
Branná 2018
Classic Show 2015
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
300 zatáček Gustava Havla 2019
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Slovácký okruh 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Jarní cena Brna 2018
Česká Tourist Trophy 2018
NIPPON RETRO 2015
XIX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Veteráni Moravským Slováckem 2016
300 zatáček Gustava Havla
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš