Dle statistik Policie České republiky se v roce 2016 podílelo překročení maximální povolené rychlosti na nehodovosti v méně než 5% případů. Zřejmě proto se Česká republika připojila k celoevropskému dni dodržování maximální povolené rychlosti, k akci oficiálně zvané Speed marathon. Dne 19. dubna 2017 budou nasazeny policisté se svými radary v takové míře, aby "preventivně" působili proti příliš rychlé jízdě. Navíc v úsecích, které má pomoci vytipovat veřejnost. Policisté společně s širokou aktivní veřejností jistě vyberou vhodná místa k měření. Pod vlivem strachu z pokutování jistě časem dojde k vylepšení statistik, minimálně k desetiprocentní hranici. Máme se nač těšit.
Speed Marathon 2017
Autor: Jiří Bartuš
Kdo by dle názvu čekal nějaký automobilový maratónskou rally bude zklamán. Bohužel jde o další celoevropskou provokačně - bezpečnostní dopravní akci.
K celoevropskému maratónu měření rychlosti vozidel se v letošním roce poprvé přidala i Česká republika a Policie české republiky se tohoto úkolu zhostila se vší vervou. Její PR odborníci ihned spustili masivní informační kampaň, jejímž vrcholem je veřejná sbírka měřených úseků. Kdokoli z veřejnost totiž může označit místo, kde si myslí, že by bylo vhodné měřit dodržování maximální povolené rychlosti. Je obtížně pochopitelné, proč policie žádá o pomoc veřejnost, když zjevně má ve svých řadách mnoho odborně zdatných členů, kteří místa pro měření po léta tipují velice spolehlivě. Jistě by se k tipování vhodných míst přihlásil i dostatečný počet neziskových organizací. Takže proč ta veřejnost? Jediným možným vysvětlením je snaha zatáhnout do této prakticky zbytečné činnosti veřejnost tak, aby vznikl dojem, že ne oni, myšlena PČR, ale my sami, myšleno lidé, můžeme za to, kde a proč PČR měří.
 |
Policie České republiky má s měřením rychlosti vozidel bohaté zkušenosti. Není tomu tak dávno kdy radary měřící rychlost projíždějících vozidel musely být důmyslně ukryty v křoví u vozovky. Stejně tak i obsluhující příslušníci Sboru národní bezpečnosti, takzvaní esenbáci. Tento radar měřil rychlost vozidel v 70. letech minulého století. |
Vynucování dodržování stanovené maximální povolené rychlosti je fenoménem dnešní doby. Ze statistik PČR jasně plyne, že jediným smyslem měření rychlosti vozidel je zisk peněz do státního či obecních rozpočtů. Tedy ještě kázně. Protože kázeň musí být. Zvláště tam, kde o smyslu omezení rychlosti lze s úspěchem pochybovat. Jako třeba tam, kde denně jezdím do práce.
Na konci jedné obce, v místech kde již není obytná zástavba, je to k dopravní značkám označujícím začátek či konec obce ještě přibližně 500 metrů. Kolem vozovky není chodník, proč také. Čert ví proč zrovna zde byla před nedávnem zrušena maximální povolená rychlost 70 km/hod. Jistě, argumentů pro snížení rychlosti se vždy najde dostatek. Jako například, co kdyby se zde stala nějaká nehoda? A právě tento úsek si oblíbili policisté se světle modrým Passatem, vybaveným radarovou technikou pro měření rychlosti vozidel. Rovný a přehledný úsek dává velikou šanci úspěšně zaznamenat automobil řítící se začátkem obce vyšší než povolenou rychlostí. Úlovek bývá vždy jen otázkou chvilky a tak požadovaná služba ochrana veřejnosti před nebezpečnými piráty silnic bývá snadno naplněna. A pak že pomáhat a chránit je obtížné.
Bojíte se, že Speed marathon prošvihnete? To zcela jistě nebude možné, protože masivní propagační kampaň bude zjevně ještě vrcholit tak, aby se o ní dozvěděli i obyvatelé nejzazších koutů naší země. A až 19. dubna budete usedat za volat svého automobilu může vás hřát pocit, že máte před sebou nejbezpečnější den na našich silnicích. Anebo také ne!
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|