MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           24.5.2022 15:05         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínwww.mototechnik.cz

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží | Péče o pneumatiky pro veterány |
  Všichni o ní vědí, všude se o ní píše. Že by MotoMagazín zůstal stranou? Původně tomu tak být mělo. Stačí, že jsme tu řešili Jawu z Číny. Ale s přibývajícími informacemi o tom, že by se tyto novodobé kývačky, potažmo Péráci, mohli v dohledné době objevit i na našem trhu, zkusí MotoMagazín přidat svůj názor tak říkajíc do placu...


Po kývačce přichází Pérák




  Autor: Jiří Bartuš


Odkaz na stránky výrobce: Classic Legends Pvt Ltd


  Továrna Jawa je sice již dlouhá léta v útlumu, ale vyvolat zájem veřejnosti, či přímo zvednout vášně, stále umí více než dobře. Jawa 300 CL a nyní i nová Jawa Pérák je toho přímo ukázkovým důkazem. Můžeme zde začít polemizovat na kolik je motocykl vyráběný indickou firmou Mahindra ještě Jawou a na kolik ne, ale to by postrádalo smysl.

Fotografie


  Tak se nám opět kluci z východu opět pochlapili a po kývačce Jawa 300 CL, která všem našincům doslova vytřela zrak, přicházejí na český trh s variací na téma Jawa Pérák. Filosofie přístupu k novodobému Pérákovi je však mírně odlišná jak u kývačky. Jak design kývačky se ve všech podstatných detailech odkazuje na svou předlohu z poloviny 50. let, tak Pérák jde více svou cestou.

Fotografie


  Motocyklu sice dominuje jednosedlo vycházející z poza zadní části nádrže podobně jako u původní Jawy Péráka, i boční schránky mají podobný tvar, ale jinak je novodobý Pérák téměř typickým představitelem stylu bobber, tedy očesané varianty nové kývačky. Černě lakovaný motor dává motocyklu obrovský kus charisma a potenciální kupce určitě potěší zvětšený zdvihový objem motoru nesoucí s sebou mírný nárůst výkonu. Staromilce však nepotěší nevyvážený vzhled motocyklu, kdy zadní část působí až příliš holým dojmem. Pružící jednotky a praktický nosič na zadním blatníku původního Péráka jsou jeho natolik zásadním detailem, který může mnoho potenciálních zájemců o jinak velice zajímavý motocykl odradit.

Fotografie


  Je tedy zjevné, že nový Pérák bude v našich končinách cílit na úplně jinou klientelu než sesterská Jawa 300 CL, která si u nás našla zejména konzervativní zákazníky z řad majitelů starých českých Jaw, pro které je nová Jawa vítaným motocyklem pro pohodové ježdění bez každodenního nutného šroubování. Cestu k Pérákovi si naleznou spíše individualisté mající potřebu ukazovat se na něčem, co je momentálně in. Nejen vzhledem k předpokládané klientele bych prodejcům nového Péráka doporučil nabídnout ucelenou řadu stylových doplňků, které by příchod Péráka na trh povýšily na úplně jinou úroveň.

Fotografie
Fotografie





Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Komerční inzerce
Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
Nové články
Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
Kývačka s motorem DKW
Kývačka
Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
První soutěž lidových vozítek a scooterů
300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
Výstava lidových vozítek
Yamaha XJ 600
Lidové vozítko v nálezovém stavu
Jak na rez v nádrži?
Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?
Yamaha FZR 600
ČZ 150 C v lidovém provedení
ČZ 150 C v červeném provedení
Představení Hondy CBX 1000
Technická lahůdka ze země úsměvů
Kouzlo japonských motocyklových přístrojů
10. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
NIPPON RETRO 2019
NIPPON RETRO 2021
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
300 zatáček Gustava Havla 2019
Brno Revival 2019
Kniha Jawa Californian
III. Pohár motorových dvoukolek
NIPPON RETRO 2018
Mopedy Stadion
Grand Prix Bugatti 2019
Česká Tourist Trophy 2017
Japonské klasické motocykly
Motocyklové vozíky PAv
Slovácký okruh 2019
Pérák 2020
Pérák 2017
300 zatáček Gustava Havla 2015
Bugatti Grand Prix Zlín 2021
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Motocykly ČZ 125/150 c
Česká Tourist Trophy 2018
Pérák 2016
Suzuki GSF 1200 Bandit
Setkání veteránů Holešov 2017
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš