Všichni o ní vědí, všude se o ní píše. Že by MotoMagazín zůstal stranou? Původně tomu tak být mělo. Stačí, že jsme tu řešili Jawu z Číny. Ale s přibývajícími informacemi o tom, že by se tyto novodobé kývačky, potažmo Péráci, mohli v dohledné době objevit i na našem trhu, zkusí MotoMagazín přidat svůj názor tak říkajíc do placu...
Po kývačce přichází Pérák
Autor: Jiří Bartuš
Odkaz na stránky výrobce: Classic Legends Pvt Ltd
Továrna Jawa je sice již dlouhá léta v útlumu, ale vyvolat zájem veřejnosti,
či přímo zvednout vášně, stále umí více než dobře. Jawa 300 CL a nyní i nová Jawa Pérák je toho
přímo ukázkovým důkazem. Můžeme zde začít polemizovat na kolik je motocykl
vyráběný indickou firmou Mahindra ještě Jawou a na kolik ne, ale to by
postrádalo smysl.
Tak se nám opět kluci z východu opět pochlapili a po kývačce Jawa 300 CL, která všem našincům doslova vytřela zrak, přicházejí na
český trh s variací na téma Jawa Pérák. Filosofie přístupu k novodobému Pérákovi je však mírně odlišná jak u kývačky. Jak design
kývačky se ve všech podstatných detailech odkazuje na svou předlohu z poloviny 50. let, tak Pérák jde více svou cestou.
Motocyklu sice dominuje jednosedlo vycházející z poza zadní části nádrže podobně jako u původní Jawy Péráka, i boční schránky mají podobný
tvar, ale jinak je novodobý Pérák téměř typickým představitelem stylu bobber, tedy očesané varianty nové kývačky. Černě lakovaný
motor dává motocyklu obrovský kus charisma a potenciální kupce určitě potěší zvětšený zdvihový objem motoru nesoucí s sebou mírný
nárůst výkonu. Staromilce však nepotěší nevyvážený vzhled motocyklu, kdy zadní část působí až příliš holým dojmem. Pružící jednotky
a praktický nosič na zadním blatníku původního Péráka jsou jeho natolik zásadním detailem, který může mnoho potenciálních zájemců o
jinak velice zajímavý motocykl odradit.
Je tedy zjevné, že nový Pérák bude v našich končinách cílit na úplně jinou klientelu než
sesterská Jawa 300 CL, která si u nás našla zejména konzervativní zákazníky z řad majitelů starých českých Jaw, pro které je nová
Jawa vítaným motocyklem pro pohodové ježdění bez každodenního nutného šroubování. Cestu k Pérákovi si naleznou spíše individualisté
mající potřebu ukazovat se na něčem, co je momentálně in. Nejen vzhledem k předpokládané klientele bych prodejcům nového Péráka
doporučil nabídnout ucelenou řadu stylových doplňků, které by příchod Péráka na trh povýšily na úplně jinou úroveň.
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|