MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           21.1.2021 18:16         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínwww.mototechnik.cz

| Úvod | Informace | Seznam článků |
  Reklamí sdělení



Koupit veterána jako investici? Stará auta nemusí být jen koníček




  Veteráni jsou v kurzu. Zejména ti z dob socializmu. Oblíbené jsou staré škodovky, Lada i Tatra. Často se ale jedná o koníček lidí, které baví veterány renovovat. Ovšem koupit veterána jako investici také není úplně špatný nápad. Poradíme vám, jak na to.

Fotografie

Zdroj: Bigstockphoto.com

Koupit a vlastnit veterána nemusí být tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Navíc i na staré auto potřebujete mít všechny platné doklady. A pokud se s ním chystáte vyrazit i na silnice, nemine vás ani sjednání povinného ručení. Výhodou ale je, že vás vyjde mnohem levněji než u nového auta.

Kdy je auto veteránem?
Veteránem se auto stane po 30 letech. Tuto dobu u nás stanovilo Ministerstvo dopravy a počítá se ode dne výroby. V Česku je počet veteránů odhadován na desítky tisíc. Jejich registrační značku obsahující V ale nedostane každý – pro její získání musíte projít registrací, která obnáší i prokázání technického stavu. Musíme ale podotknout, že ne každé auto, které najdete stát v garáži a pomalu ho sžírá rez, je možné označit za veterána. Auto musí být v původním a opravdu dobrém technickém stavu nebo po renovaci. Jestli je auto veterán, posuzuje testovací komise.

Jak koupit veterána?
Hned na začátek opusťte myšlenku, že auto jednoduše koupíte a máte vystaráno. Nejdříve promyslete, zda si troufnete na nákladnou renovaci a můžete tak koupit i auto ve špatném stavu nebo zda investujete do hotového veterána, ale zaplatíte za něj vyšší cenu. Abyste se při koupi nespálili, srovnávejte a hledejte. Těm, co s veterány začínají, doporučujeme obrátit se na specializované prodejce.

Veterán na investici
I v tomto případě je nutné si dopředu důkladně promyslet, kdo jako investor jste a jak budete auto prezentovat. Na rozdíl od lidí, kteří berou veterány jako koníček, se jako investor musíte nad koupí zamyslet mnohem více. Chcete přece následný zisk z prodeje. Jak na to?

  • Kdo jste jako investor – jste klasický investor, který kupuje jen pro zisk, nadšenec, který se zároveň ve veteránech vyzná a líbí se mu, nebo jste i mechanik a auto rozeberete do nejmenšího detailu, přestavíte ho a jednoduše si s ním vyhrajete?
  • Jak vybrat veterána – když kupujete veterána na investici, očekáváte, že z něj nakonec budete mít nějaký zisk. Tudíž ho kupujete s úmyslem prodat. Tady je ale nutné se zamyslet i nad tím, jaké auto kupujete a s čím ho budete prodávat (zaměříte se na příběh, autentičnost, vzácnost?).

    Kolik vám to vynese?
    Není tajemstvím, že na veteránech můžete hezky vydělat. To vám potvrdí i samotní prodejci. Navíc ceny pořád rostou. Vydělat můžete klidně i stovky milionů korun. Záleží ale hodně na tom, jaké auto budete prodávat. Takové Ferrari 250 GTO z roku 1962 se prodalo za v přepočtu zhruba 945 milionů korun. Starou Škodu 120 sice za takové peníze asi neprodáte, ale snadno se dostanete přes 80 tisíc korun. Existují však samotné výjimky – například oranžová Škoda 110 R se před pár lety prodala skoro za 500 tisíc.




  • Komerční inzerce
    Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
    Nové články
    Brno Revival 2019
    Jawa 300 CL a vozík PAv
    Suzuki TC200
    Pérák ze stodoly
    Můj život Pekelného Anděla
    Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2020
    Mad Max Style…
    Yamaha FZ 750
    Ve stopě zlínské šestidenní 2020
    Pérák 2020
    XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
    Sraz patinovek a bastlů
    NIPPON RETRO 2020
    Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
    Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland
    Velorex 1960
    Vozítko Super laminát
    Lidová vozítka

    PODPOŘTE NÁS
    SDÍLENÍM ČLÁNKU

    MotoMagazín na facebooku


    Témata
    INZERCE     Nový inzerát
    Japonské motocykly
    Poválečné motocykly ČZ
    Jawa Pérák
    Motocykly JAWA 500 OHC
    Motocykly JAWA Bizon
    Lidová vozítka
    Vozítka Velorex
    Manet 90
    Kniha vozítka Velorex
    Motocyklové vozíky
    Motocyklové vozíky PAv
    Mopedy Stadion
    Sidecary VELOREX
    Videoarchiv
    Francouzské motocykly
    Literatura
    OILMASTER
    MotoMagazín na Youtube
    MotoMagazín na Rajčeti
    Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
    Jawa Californian - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
      Dodatky knihy
      Fan club Velorex
    Vrchní, zdrhni!
    www.jawadily.cz
    Žebříček článků
    Česká Tourist Trophy 2016
    7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
    Pérák 2015
    Pérák 2016
    Setkání veteránů Holešov
    300 zatáček Gustava Havla 2015
    III. Pohár motorových dvoukolek
    Classic Show 2015
    Nepomucký trojúhelník 2018
    300 zatáček Gustava Havla 2019
    NIPPON RETRO 2018
    Česká Tourist Trophy 2018
    300 zatáček Gustava Havla 2018
    Česká Tourist Trophy 2017
    300 zatáček Gustava Havla
    Branná 2018
    X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
    NIPPON RETRO 2019
    XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
    Slovácký okruh 2018
    Grand Prix Bugatti 2019
    Veteráni Moravským Slováckem 2016
    Pérák 2017
    Pérák 2018
    Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
       Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš