 |
Podzimní MotorTechna 2009
Autor: Jiří Bartuš
Již na úvod nutno poznamenat, že termín podzimní MotorTechny kolidoval s termínem další z velikých tradičních burz, burzou na Kladně. Tento nešťastný fakt sice znamenal odliv jisté části prodejců i návštěvníků, ale na druhé straně ukázal, která burza dnes ve velikosti vede. Otázkou ovšem je, zda koupěchtivý návštěvník absencí prodejců z Kladna utrpěl, či nikoli. Jsem toho názoru, že brněnský návštěvník utrpěl, protože zjevně ubylo zejména drobných prodejců. Naopak prodejci - vystavovatelé (prodejce - vystavovatel je nový termín pro stálé prodejce za stále nadsazené ceny) se sjeli ve shodném počtu jako v minule a tak jsme mohli opět obdivovat stejné kousky na prodej, podobně jako v několika na několika již uplynulých burzách.
Co bylo na podzimní MotorTechně na první pohled pozitivní, byla uvolněná choreografie příjezdu. Že by příjezd bez front ovlivnila menší účast, nebo to bylo v lepší organizaci? Je možné, že absence většího poštu drobných prodejců umožnila pořadatelům vpustit do areálu dav koupěchtivých návštěvníků již před osmou hodinou, nebo pořadatel měl zrovna jen slabou chvilku? Nechme otázky otázkami a pojďme se, po zaplacení 50 Kč parkovného a 100Kč vstupného podívat, co bylo na place zajímavého.
Nelze samozřejmě napsat o všem zajímavém. Pro tak rozmanitý počet návštěvníků z celé Evropy bude zajímavé pokaždé něco jiného. Nicméně pokusme se vybrat alespoň několik postřehů, které jsem po několika pochůzkách burzou získal.
Předně jsem nabyl dojmu, že ceny běžných dílů nijak dramaticky nevzrostly. Že by byla znát ona neviditelná ruka krize? Kdo hledal a smlouval tak si na své jistě přišel. Na několika minulých burzách jsem se již začal obávat, že smluvní ceny jsou již minulostí.
A nyní k cenám. Nekompletní předrenovační Jawa 500 OHC typ 00 tzv. šnek byla za 100000Kč okamžitě zamluvena. Naproti tomu ten samý motocykl v nedokončené renovaci byl nabízen za +/- 250000Kč. Jen mírně zbastlená Jawa 250 Californian IV dovezená z Itálie za 39900Kč. Na internetu je nabízena za 36000Kč. Že by si prodejce připočetl za cestu? ČZ 125 t, pěkný nálezový stav, 21900Kč. Baťovy ceny dnes prostě letí. Možná je tak naznačena ochota prodejce ke smlouvání. Tuctový motor Jawa typ 559 se závodním válcem a hlavou z Libeňáka za +/- 10000Kč.
Radost je renovovat motocykly Dněpr. Množství náhradních dílů, válících se v ukrajinských skladech po Rudé armádě, zdá se býti bezedné. Ale renovujte si zastaralou kopii, že? To s originály BMW, ač poválečnými, je to zcela jiné. Ale ta cena. Při v porovnání s přímou konkurencí, v podobě neustále se zvyšující ceny kývaček a panelek (kam až ty ceny porostou?), se jednou jistě dočkáme velikého překvapení. U japonských klasických motocyklů se mnou očekávaný boom stále nekoná. Prodávaná Honda CB450 či Kawasaki KZ750 svým poměrem cena ku kvalitě příliš mnoho kupujících neoslovily. Pro posouzení cen těchto motocyklů a jejich dílů bude třeba vyrazit někam na západ. Třeba na největší evropskou burzu do německého Mannheimu.
Vozíky PAv se v nálezovém stavu stále dají pořídit do 10000Kč, což, ač se to nemusí na první pohled zdát, je dobrá zpráva. Párek v rohlíku se stále drží na veletržních 25Kč. pro porovnání, u nás ve stánku u Kauflandu stojí 14Kč. Ač to, dle cen párků v rohlíku, nevypadá, nákupem na burze lze stále ještě, oproti nákupům v inzerci či aukci na Aukru, poměrně ušetřit. Stojí to však nějakou tu námahu a čas.
Návštěva pavilonu Z, mimochodem architektonického skvostu, již může pravidelného návštěvníka trochu nudit. Ještě, že je tam vždy s kým si popovídat.
Na závěr bych si dovolil jeden postřeh, který by mohl pořadatele zajímat. Vždy, když se ozve zvuk nastartovaného motoru, veliká část jindy k zemi ohnutých návštěvníků, se napřímí a zavětří. Nestálo by za to předvést pár exponátů v chodu? Věřím, že úspěch by byl zaručen. Jinak velice pěkná akční ukázka stabiláků to bohužel nevytrhne.
|
 |
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
Zodpovězená témata (1/1): |
Strana 1 / 1 |
| | Hezké, stručné, poučné a čtivé. Pořád byly namícháni prodejci replik, medvědáři
s pojízdnou výstavou a prodejci replik? [JzK] (09. 10. 2009) | Vzhledem k tomu, že prodejní místa si lze předplatit, nemůže pořadatel účinně
prodejce rozčleňovat dle duhu prodeje. Všichni stálí prodejci se zjevně snaží
udržet si svá místa stále stejná. A sdružovat prodejce dle druhu prodávaného
zboží? Nechci předvídat co by se stalo, kdyby například v jedné řadě byly
všichni prodejci replik. [Jiří Bartuš] (09. 10. 2009) | Přidat odpověď (1) | |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|