MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           5.8.2020 15:12         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Reportáže | II. čínské motocyklové dobrodružství Petra Hošťálka |
Boskovice 2.-4.5.2008

  XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích

XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích   aneb

  11x v Boskovicích

  Tak je to tu zas. Zkontrolovat hadráka, sbalit oblečení, náhradní díly a nářadí a vyrazit. Kam? No přeci na sraz Velorexů do Boskovic. A tento rok již po jedenácté. Má smysl tam vůbec ještě jezdit? Jistě že má. Poklábosím s přáteli, okouknu vozítka ostatních účastníků a hlavně nasaji tu správnou atmosféru. Soutěživé typy si zasoutěží v sobotním programu o pěkné ceny, avšak mně stačí proplétat se mezi vozítky a hledat stále nové staré myšlenky ukryté mezi trubkami.

XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích

  Na letošním srazu viditelně přibylo čtyřkolových Velorexů. Tato vozítka byla vždy spíše opomíjena zejména pro tvarovou nezajímavost a pro celkovou technickou náročnost.

XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích

XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích   Změnila se též struktura zahraničních účastníků. Nově jsem zaregistroval posádku z Polska a Holanďané již v tak hojném počtu nepřijeli.

XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích


  Celkově ovšem viditelně vozítek ubylo. Jindy zcela zaplněné parkoviště bylo nyní z části prázdné. Že by již začaly působit vlivy jako konkurence či okoukanost prostředí, nebo potřeba změny?

XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích

XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích   Veliká koncentrace vozítek a jejich technicky zaměžených majitelů je příležitostí i pro majitele jiných motorových vozidel, jenž si organizovaně i zcela individuálně dávají Boskovice jako cíl svých vyjížděk.

XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích


  Má 11. návštěva největšího srazu vozítek Velorex mně nutí k zamyšlení. Com se za deset let mezi Velorexy vlastně změnilo?

  Původně jsem chtěl psát, že se změnilo mnoho. Avšak při hlubším zamyšlení se až tak mnoho nezměnilo. Ano. Dnešní majitelé se již nemusí trápit výrobou náhradních dílů. Nemusí složitě hledat návody a rady. Avšak například klíčová součást - dynamostartér - je stále nenahraditelné druhovýrobou. A tomu odpovídá také cena.
  Co se však bohužel stále téměř nezměnilo je myšlení majitelů vozítek. Najdou se jistě výjimky, ale stále je mnoho těch majitelů, kteří vozítko Velorex nechápou jako historické vozidlo se vším, co k tomu patří.
  Příklad za všechny by mohl být již druhý exemplář dlouhého Velorexu pro 4 osoby. Slovy klasika "zase dva Velorexy v pr...".

XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích

  Zajímavé je pozorovat vztah k vozítkům právě ze strany zahraničních majitelů. Dle stavu, v jakém se vozítka nalézají, mají méně práce Maďaři. Zdejší Velorexy jsou většinou dochované ve stavu bez úprav předchozími majiteli. Zato kreace Polských kovodesignérů neznají mezí. Současní zájemci a majitelé ze zemí, kde Velorex objevily až v 90. létech jsou velice zvláštní skupinou. Většina logicky nemůže chápat souvislosti vzniku těchto vozítek a tak je bere jen jako jakousi raritu. Bohužel toto se negativně odráží v úrovni renovací, kdy majitel striktně netrvá na shodě s originálem.
  A to jsou tyto pseudorenovace v drtivé většině prováděny u nás. Věřím, že u strojů z produkce západních zemí by nikdo na takový přístup nikdo ani netroufnul pomyslet.







Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (1/2): Strana 1 / 1
 no nevim jaky mate nazor nato jak hadraka obleci ale upravovat ho po technicke strance je pitomost pri nejvetsim silenstvi tak maximalne el.zapalovani to je muj nazor protoze v jednoduchosti je krasa    [m.]    (12. 05. 2008)
 Vážení, já si myslím,že je úplně jedno, jak hadrák vypadá,ale hlavně jestli jezdí, nebo ne!A že si někdo udělá přestavbu,jako já svatebního velorexa a abych upřesnil,tak je vyroben pouze z jedné kostry,je věc každého z nás!Asi by byla nuda na srazech vidět,třeba 200 velorexů v hnědém provedení a bez menších detailů.S pozdravem Mireček    [mira stanik]    (06. 10. 2008)
Přidat odpověď    (1)
Nezodpovězená témata (1/2):
 Dezen te Barumky mi neco pripomina ...
[Martin Samson]      (11. 05. 2008)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Pérák 2020
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Sraz patinovek a bastlů
NIPPON RETRO 2020
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland
Velorex 1960
Vozítko Super laminát
Lidová vozítka
Branná 2018
Oleje pro klasické motocykly
Velká kniha o motocyklech
ČZ 250 Custom Mk. II
Pneumatiky pro klasické motocykly
ČZ 250 Custom
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Je třeba bát se dovozové STK?
Veteránisty čekají změny?!

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Branná 2018
300 zatáček Gustava Havla 2019
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Česká Tourist Trophy 2016
NIPPON RETRO 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2016
Česká Tourist Trophy 2018
Slovácký okruh 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
Pérák 2015
Nepomucký trojúhelník 2018
Cena města Jičína 2018
NIPPON RETRO 2019
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Česká Tourist Trophy 2017
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
300 zatáček Gustava Havla 2015
Slovácký okruh 2019
Evropský festival Route 66
Setkání veteránů Holešov
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Jarní cena Brna 2018
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš