Pod vrcholky Bílých Karpat 2003
|
Historickými stroji se nezajímají pouze veteránisté z řad automobilových či motocyklových nadšenců. Jsou nadšenci, kteří rádi obětují svůj veškerý volný čas k zachování podstatně větších strojů, strojů železničních.
A jak se na správné nadšence patří, nenechávají své objekty uschované v depozitářích muzeí, nýbrž pořádají různé nostalgické akce, kde své miláčky mohou patřičně provětrat. Na jednu takovou, vítání jara, jsme se podívaly i my.
Jízda zvláštního parního vlaku pod názvem Pod vrcholky Bílých Karpat si měla, kromě uvítání jara, připomenout 120. výročí tratě mezi Uherským Brodem a Starým Městem, 115. výročí tratě mezi Uherským Brodem a Trenčianskou Teplou a 75. výročí tratě mezi Bylnicí a Horní Lidčí.
Že je jízda vlaku taženého parní lokomotivou je v současné době obrovskou atrakcí, dokazovaly hordy lidí s fotoaparáty a videokamerami lemující celou trasu. Pozornému oku diváka jistě neuniklo, že vlak skládající se z původních dobových vagónů táhly známé české parní lokomotivy zapůjčené z Národního technického muzea. Zelená lokomotiva, typ 475.1142 přezdívaná Šlechtična byla nějaký čas provozována v Číně a Modrá lokomotiva, typ 498.106 přezdívaná Albatros drží český rychlostní rekord 162 km/hod.
Infrastruktura dnešních tratí s parními lokomotivami již nepočítá a tak musela být voda, kterou lokomotivy nezbytně potřebují, doplňována z přistavených hasičských cisteren. Více než hodinové zpoždění vlaku, vzniklé pomalým doplňováním vody, Českými drahami vyškoleného cestujícího nijak nevyvedlo z míry.
Vůně dýmu valícího se z lokomotivy, zvuk parní píšťaly i všudypřítomné saze, to jsou artefakty, které nenechají nikoho chladným. Na shledanou u dalšího výletu s párou.
V Havlíčkově Brodě dne 30.3.2003
|
Železníční tratě a okolí nezi Uherským Brodem a Vlárským průsmykem
|
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|