Představení mopedu S 23 v nálezovém stavu
|
Jmenuji se Martin, žiji v Chicagu a rád se všemi podělím o radostné poznatky z mého "sporťáčka", mopedu Stadion S 23.
Jelikož mne už od mala fascinují motocykly a vše kolem nich, zajímám se o ně i zde v USA.
A to ponejvíce o motorky naše, české. V provozu jsem tu sice během několika let viděl pouze jeden jediný český motocykl a to JAWA 23 Mustang s akumulátorem, světlometem Bosch a zadní lampou Lucas (viz. obrázek), ale ze zdejší literatury i internetu vím, že v době nedávno minulé zde naše motocykly byly docela dobře zastoupeny a prodávaly se tu i nádherné a zajímavé modely, kterých jezdilo po našich silnicích velmi málo a nebo u nás nebyly vůbec. Zvláště velkou oblibu v Americe měly v 60. a 70. letech motokrosové stroje ČZ, kterých je zde stále mnoho a jejichž fandové s nimi dodnes jezdí na veteránských soutěžích.
Loňského léta jsem měl štěstí a velikou radost, když jsem na zdejší internetové aukci narazil na prodej mopedu Jawa Stadion zajímavých tvarů, které jsem do té doby neznal. Na internetu jsem našel jednu velmi malou zmínku o modelu S 23, což mě utvrdilo v tom, že jde o vzácný typ, kterých se zřejmě nevyrobilo mnoho. Američané, zejména v důchodovém věku, s oblibou cestují po zdejším kontinentu s velkými obytnými automobily ve kterých si s sebou vozí jízdní kola, mopedy, skútry nebo za těmito obytňáky táhnou ve vleku i svůj osobní automobil z důvodu lepší mobility, když si chtějí z kempu snadno vyjíždět na nákupy a podobně. A tak není divu, že mi tento moped prodal jeden americký automechanik z městečka v sousedním státě Indiana, jenž tyto obytné automobily opravuje. Říkal, že koupil nějaký starý obytný automobil na náhradní díly a v něm tento moped byl. Moped byl velmi špinavý, zanesený černým mastným prachem, ale na tachometru ujetých 60 mil.
Doma jsem jej rozmontoval a při čištění jednotlivých dílu jsem se sám začínal divit, jakýpak originální a velmi zachovalý provozem nedotčený krasavec se mi to objevuje pod rukama. Zdá se, že v tom obytném automobilu byl po celá ta léta dobře chráněn před větrem i sluncem, protože jeho barvy jsou dodnes stále velmi výrazné. Pouze chromované ráfky má orezlé, což přičítám zdejší vysoké vlhkosti vzduchu. Pneumatiky Barum jsou přitom stále velmi výrazně černé a mimo otření od prachu nevyžadovaly žádné ošetření. Písmena vyznačená barvou jsou má práce.
Vyčištěný moped jsem namazal, seřídil. Problém byla pouze nádrž orezlá zevnitř, ztvrdlá benzinová hadička a strhané lanko přední brzdy, i když na všech brzdových čelistech byla jen nepatrná stopa po brždění. Olej v převodovce byl originální a velmi čistý. Takový ten tehdejší výrazně voskově červený jaký pamatuji z Pionýra mého dědy. Až mi jej bylo líto měnit.
Příjemné bylo zjištění, že ujetých 60 mil na tachometru je opravdu originálních, takže je tento moped po 43 letech života stále ještě v záběhu. Já na něm najezdil dalších 34 mil a zdá se, že se motor pěkně zabíhá a uvolňuje. Samozřejmě už jej zajet ani nemíním.
V mopedu se také nachází originální nářadí s pumpičkou. Zajímavé je, že výrobní štítek byl pod sedlem už z výroby přišroubován zadní stranou ven a i s podsedlovým plechem ve výrobě přelakován, tak že chvíli unikal mé pozornosti než jsem jej objevil a přešrouboval opačně, tak jak má být. Štítek se s číslem rámu i motoru shoduje a je nadepsán česky. To může být z důvodu vyhnutí se tehdejší zdejší povinnosti podléhat mopedům registraci s přidělením SPZ a tím pádem zřejmě i vyhnout se povinnosti podléhat předpisům DOT. Ostatní české motocykly vyšších kubatur vyvezené oficiálně do USA mají výrobní štítky nadepsané v angličtině s textem : Toto vozidlo splňuje všechny federální zákonné normy pro provoz ...
Při pátrání po informacích o mopedech Stadion S 23 se mi podařilo sehnat i několik vydání měsíčníku CZECHOSLOVAK Motor Review z 60. let.
V pěti publikovaných jazycích (anglicky, francouzsky, německy, španělsky a rusky), podával pěkné informace z oblasti českého motorizmu, auto-moto sportu i kultury. Je mi velkým potěšením v něm dnes listovat. Roční předplatné zde tehdy stalo 4 USD. V jeho květnovém vydání z roku 1962 je uveřejněn popis Stadionu S 22 a S 23. Popis mimo jiné říká: Tuto sportovní verzi mopedu Stadion S 23 oceňují ti kteří preferuji sportovní jízdní pozici. Zajímavostí je, že je zde popsána i max. rychlost obou typů. Maximální rychlost S 22 30 mph (50 km/h ) a S 23 44 mph (70 km/h ). Zajímavý je též fakt, že u obou typů mopedů je uváděn shodný karburátor typ Jikov 2914 PS. Dále jsou v tomto vydání také fotografie mopedů Stadion S 22 a S 23 z jarní výstavy v Lipsku.
CZECHOSLOVAK Motor Review, 1962
 |
 |
Mopedy Stadion S22 a S 23, Motor Review, 1962 |
 |
 |
Mopedy Stadion S22 a S 23 na veletrhu v Lipsku 1962, Motor Review, 1962 |
Mopedy Jaweta - reklama, Motor Review, 1961 |
Fotodokumentace
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
| Ahoj Tondo,nemohl bys mi sehnat adresy na výrobce drátů do kol na moped
S-23 děkuji Jirka mejl bednar@juta.cz [Jirka] (11. 09. 2006) | Prodejce je Jiří ŠPIČKA,Olomoucká 78985 Mohelnice tel.583 430 281.Výrobce
Šroubárna Marek provozovna HVĚZDONICE 6,25724CHocerady tel. 317 792 101-3. [tonda88] (13. 09. 2006) | Přidat odpověď (1) | | Ahoj hledam ke koupi MOPED S 23 [Milan] (09. 09. 2007) | koupim moped s 23 jen original do 100000kc [karel] (20. 03. 2017) | Mám CENA [Vašek] (23. 02. 2017) | ahoj milanemožna bichti pomoch vlasnim s23 pod vyrobnim cislem 100 možnabich ho
vimenil za neco jine ozvi sa caky [milan] (02. 12. 2009) | jo ja te chapu ale to vite lidi to neprodaj bylo jich malo vyrobenych dit to
byly vystavni kousky na veletrzích tak asi proto [pepik] (10. 09. 2007) | Dobre,tak nabizim tesky prachy,treba to pomuze. [Milan] (10. 09. 2007) | tak to už asi težko seženeš s23 a když tak za těšky prachy ale to snad vis ale
spis už ji neseženes [pepík] (10. 09. 2007) | Přidat odpověď (6) | | Zdravím, mám s23 s větrným štítkem, může mi prosím někdo říci, za kolik by se
dal prodat? [Radek] (22. 09. 2014) | Ceny Stadionů S23 se v pslední době ustálily. Doba, kdy se S23 dal prodat za
80000 Kč je již pryč. V cenách se díky neexistenci poctivých elektronických
aukcí se však velice těžko orientuje. Já odhaduji, že reálná cena začíná na
40000 Kč a roste s kvalitou. [Jiří Bartuš] (26. 09. 2014) | Přidat odpověď (1) | | Zdravim vsechny priznivce Stadionu, co si myslite o oziveni znacky Stadion,
nemyslim ani tak stejnou cestu jako novy pionyr, ale nove moderni scootery a
mopedy se znackou Stadion, myslite, ze by se prodavali??? [Mirek] (16. 04. 2007) | jeste loni jsem nekde nasel prodavat nové bloky motoru a valce na licencni motor
riga nebo verchovina což je defakto stadion protože licence tam byla prodana a
tudáš motor se da znovu vyrabět ale s nožnim řazením alevalce jsou hranaté a
vykon je schodný s 22 .S tačilo by kdyby jawa vyraběla modrnejší ramy z vydlicí
odpruženou z jizdnách kol a nový stadion je na světě ...... [potocek] (12. 06. 2014) | Myslim ze stadiona uz v dnesni dobe neni mozny vyrabet kuli posranejm predpisum
a standartum a podobne.. velka skoda je to nejlepsi stroj, stokrat lepsi nez
kdejakej skůtr [Smajchl] (20. 03. 2009) | Ahoj Mirku ! Myslim , ze odpoved Ti napr. da zjisteni si okolnosti
problemu vyroby a odbytu motocyklu firmy Blata z Blanska . Jde hlavne o
schopnost cenove konkurovat prudce a drtive rostouci produkci Cinskych a
Korejskych gigantu . [Martin Samson] (18. 04. 2007) | Přidat odpověď (3) | | Stadion S 22 Dobrý den, vlastním torza 3 kousků stadionů S 22 s
německým štítkem. Zajímal by mě mě rozdíl, oproti českým strojům. Všechny tři
mají na štítu výkon 1.1 PS, barevná kombunace je červená barva 8850 a světle
šedé blatníky. Co je viditelné na první pohled jsou nižší řidítka. Zajímaly by
mě i jiné detaily. Rád bych se časem pustil do renovace. Pokud by byl zájem o
fotky, mohu poskytnout. Něco málo je vidět tady:
http://www.moto.mathaus.org/?page=clanky/9/clanek Díky za každou radu. [Výska] (05. 05. 2006) | zdravim chlapi potrebuju nekoho kdo jeste vlastni 22 vyvozni davam ho do hromady
a nevim nejaky veci diky [milos] (27. 08. 2011) | Ahoj,mopeda Ti nafotím a pošlu. Hned to nebude,mám dovolenou. Trochu jsem
na to pozapomněl. [Mirin] (03. 07. 2006) | Ahoj moc děkuju za odpověď, rád bych tě poprosil pokud by to šlo nějaké
fotografie tvého vývozního stadiona. Zajímají mě především veškeré odlišnosti od
řekněmě "klasické" tuzemské verze, případně detaily na které si dát
při renovaci pozor. Potěšila ba i např. ta fotka sedla. Pokud bych tě směl
poprosit, jakékoliv materiály, info, rady na meil vyska100@seznam.cz , děkuju
hezky. [Výska] (01. 07. 2006) | Zdravím mopedí nadšence! Podle mého názoru jsou tato torza zajímavým a poměrně
neobvyklým nálezem. Tento moped S 22 mám v původním stavu. Důležitý prvek jsou
řidítka - nízké "vlaštovky",která se nevyskytují na žádném jiném
mopedu české výroby. Pro lepší prodejnost v NSR byla zvolena klasická jawácká
červeň, na nádrži nápis Jawa a na štítku Jawa Stadion. (Tuzemské S 22 mají
na štítku pouze nápis Stadion.)Sedlo ja v kombinaci červeno - béžové
koženky,ráfky chromované,pneu 2,25 x 19". Můj moped má jednu odlišnost:
nádrž s vylisovaným nápisem Stadion a na štítku jiný výkon než 1,1 HP.
Momentálně nejsem schopem si přesně vzpomenout jaký,ale zjistím to a
napíši.Nádrž je šedá ,nápis jaw.červená. Zadní světlo klasické
plastové,oválné.Stihnu-li něco nafotit,tak pošlu. Zdraví Mirin [Mirin] (05. 05. 2006) | Přidat odpověď (4) | | Zdravím všechny majitele S 23. Netušíte, jestli někdo dělá repliky hliníkových
plechů do středů kol? Renovui S23 a středy, předevší zadn, mám ve velice bídném
stavu. Díky za informaci [Luděk Maděra] (22. 02. 2011) | Je to stejný s 555 Pinckem - kdosi je dělá,viděl jsem na burze repliky, ale
netuším kdo. [Monty] (22. 02. 2011) | Přidat odpověď (1) | | Prosím neví někdo jaká patří hlavní tryska do karburátoru: Jikov 2914 PS u
mopedu Stadion S23. Dík předem za radu Mirek [Miroslav Mráček] (06. 02. 2011) | Patri tam tryska 55 [Martin Samson] (09. 02. 2011) | Přidat odpověď (1) | | Všechny zdravím a chci se Vás zeptat kde by se dala sehnat rozeta na S 23. Podle
všeho musí mít větší rozteč záběrových kolíků (jako 555). Díky, Radek [Radek] (20. 11. 2010) | Nazdar Radku.Rozety byly nabízeny na aukru za 250 Kč i s poštovným,Já jsem ji
koupil a vypadá celkem dobře.Je to myslím asi týden.Najdeš to v
ukončených.Rozetč mezi dírami na kolíky je 60mm,čau a hodně úspěchů.Ahoj [ahoj] (16. 12. 2010) | Přidat odpověď (1) | | Ahoj Martine, vlastním též stadion 23, ale marně k němu sháním seznam
náhradních dílů, prosím tě nevíš kde by se tyto informace dali sehnat?předem
děkuji Jirka M. [Jirka M.] (18. 07. 2006) | Ahoj Jirko , S prekvapenim jsem az v roce 2008 zjistil , ze Katalog nahr.
dilu spolecny s Navodem k obsluze pro Stadion S23 byl ve sve dobe tisknut prave
zde , v Chicagu . Je samozrejme pouze v anglictine . Original ma sef US
JAWA Klubu a prodava jeho fotokopie pouze clenum tohoto klubu . Mas-li jeste
zajem , napis a ja by jsem Ti u nej nechal jednu fotokopii udelat . S
pozdravem , [Martin Samson] (15. 02. 2010) | Ahoj Karle ! Pisi Ti jeste sem , protoze nedostavam odpoved na me maily .
Doufam , ze jste dobre doleteli a vse je v poradku . Potesila me Vase
navsteva a bylo mi radosti si popovidat nejen o veteranech . Tak se nekdy ozvi a
urcite posli fotky sveho eRka . S pozdravem [Martin] (19. 09. 2007) | Ahoj Martine, vlastním Jawetu, Jawu 21, ČZ175, Jawu ČZ 125 a nějaké další.
Mimo jiné Š110R z roku 1972 po prvním majiteli, najeto orig. 42000km. Pokud máš
zájem si popovídat letím 27.3.2007 do Kalamazu. Podle mapy je to k tobě hodně
blízko. Rád bych se v USA podíval na nějaké tamní veterány, tak pokud budeš mít
zájem napiš. Karel [Karel] (25. 02. 2007) | Ahoj Jirko ! Ja bohuzel seznam nahr. dilu na S23 take nemam . I kdyz mam
S23 jako celek uplneho i s naradim a pumpickou , tak nemam k nemu zadny dobovy
dokument a ani nevim kde by se dalo ke Stadionum cokoliv najit . Mnoho veci ,
krosove Cezety , obcas vrak nejakeho cestovniho cs. motocyklu , nahr. dily ,
dobove reklamni letaky , dobove testy cs. motocyklu americkymi motocyklovymi
casopisy nachazim na www.ebay.com , ale po Stadionech jakoby se v americe slehla
zem . Bylo jich zde asi malo , pouze jsem sehnal onu dobovou reklamu na mopedy
Jawetta a par cisel CS Motor Review , ktere vidis zde . [Martin] (11. 10. 2006) | Přidat odpověď (4) | | dobry den mopedaci.muže mě někdo řict co stoji s23.o jedne vim. [marek] (09. 05. 2009) | Zdravím, bez motoru a sedla cca 65.000,-- do obyváku 130.000,-- až 150.000,--.
S pozdravem BÍNA V. [ BÍNA Václav] (01. 08. 2009) | Přidat odpověď (1) | | Hezky den ! Myslim , ze tento muj Stadion S 23 je zcela originalni .
Nedavno zde byl v aukci nabizen dalsi zcela stejny kousek s velmi podobnym
cislem ramu a motoru jako ten muj a take nemel vetrny stitek , se kterym jej
ovsem na dobovych fotografiich vidavam . Take nejsou na riditkach meho S 23
videt zadne stopy po uchytech nejakeho stitku . Stal me rovnych 1 000 USD ( 22
000 Kc ) coz je dost , ale myslim ze vzhledem k jeho vzacnosti a originalnimu
nedotcenemu stavu je to cena akceptovatelna . Cas od casu zde nekdo nejaky cs.
motocykl nabizi k prodeji a videl jsem v prubehu asi ctyr let k prodeji take
zcela jeste nepouzite stroje :Jawa 23 Mustang (viz. foto nahore) jehoz cenu si
jiz nepamatuji , nadhernou nikdy nejetou 1973 CZ 175 Trail se 2 milemi na
tachometru za 2000 USD a 1974 CZ 125 s oddelenym mazanim a vyssimi riditky
zabalenou jeste v originalni prepravni bedne ze Strakonic a za niz majitel
pozadoval take 2000 USD . Jsou to zrejme kousky , o ktere jiz nebyl zajem v
dobe kdy zde prodej nasich Jaw a CZ koncil a ktere zde napr. nejaky byvaly
dealer "objevi" nekde v rohu skladiste a nabidne k prodeji . [Martin] (01. 05. 2006) | Ahoj Martine. Tak jsem dnes kouknul na můj štítek a k mému údivu jsem
zjistil že mám sériové číslo 2749. [tom] (03. 05. 2009) | Ahoj Tome ! Gratuluji k vlastnictvi S 23 ! Cetl jsem na
www.veteranforum.cz , ze z vyrobenych asi 2500 kusu Stadionu S 23 zustalo asi
jen kolem 200 kusu v Ceskoslovensku . Prave nedavno zde v Ohio sehnal kamarad
dva nekompletni polovraky S 23 . Jeden z nich je v barvach jako ten muj s vyr.
cislem 1780 , ale ten druhy je cerno/cerveny s tachometrem v kilometrech se
stitkem zanytovanym a v nemcine , s tachometrem v kilometrech , ale s vyr.
cislem 2533 . Takze je potvrzeno , ze jich bylo vyrobeno vice nez 2500 kusu .
Jen by me zajimalo co dela s tachometrem v kilometrech zde , protoze Kanada
prechazela na metricke miry az nekdy v 70-tych letech . Neni ale vylouceno , ze
tachometr v nem nekdo pozdeji vymenil . Verim , ze tehdy zde mopedy urcite
nepodlehaly legislativnim podminkam pro provoz , tak je sem Jawa zrejme zasilala
jak se ji chtelo - jednotne mely treba jen tachometry v milich . Preji
uspesnou renovaci Tveho S 23 ! S pozdravem [Martin] (20. 10. 2007) | Ahoj Martine jsem také majitelem Jawy Stadion S23, sice před renovací ale i
tak na 44 let starého mopeda vypadá hezky. Sice na něm bude spousta práce ale i
tak se těším na renovaci, měl si štěstí, když si narazil na tak hezky zachovalý
kousek. Slyšel jsem že do zahraničí mělo být vyvezeno více kusů Jawa stadion
S23. Zaujmuj mě výrobní štítek já v ČR ho mám německy a ten tvuj v USA má štítek
česky. [tom] (28. 09. 2007) | Ahoj Martine dekuji za odpoved,je supr.Dobre to pises,je nutne cekat a
hledat.Kdyz se u vas neco najde,prosim napis a pak je mozne se dohodnout.Tdy v
CR,byl v posledni dobe nabizen jeden a to za cenu 120.000,- korun = 6.153,- USD
a to za ne nejlepsi a nekompletni stroj.Sam uznas ze to je dost i na US.Zdravim
a dekuji Milan. [Milan] (20. 09. 2007) | Ahoj Milane ! Nemohu nic slibit , ale take to uplne nevylucuji . Jsi jiz
druhy clovek , ktery me o S23 pozadal a ja se bojim jestli se dostane vubec na
toho prvniho . Starsi cs. motocykly ( a to vetsinou v pro nas zajimavych
verzich ) se zde v inzerci k prodeji jeste obcas nabizeji a jejich cena neni
vzhledem k cenam na trhu v CR nejhorsi , nejvetsim problemem je vsak cena
jejich dovozu z jakehokoliv mista v USA sem do Chicaga s prihlednutim na zdejsi
velke vzdalenosti . Takovy dovoz uz cenu motorky muze znekolikanasobit . Dale +-
650 USD je dalsi cena za motorku pri Tvem pripadnem odberu na celnici v CR (
tech +- 650 USD jiz zahrnuje komplet dopravu z Chicaga do CR + clo ) .
Dalsim problemem je , ze odsud vyvazeny motocykl musi mit neztraceny TP . Stat
Illinois mi sice umoznuje nechat udelat novy TP na kauci , jenomze ta kauce je
150% ceny motocyklu + ruzne dalsi poplatky , papirovani , vyrizovani a cekani na
TP min. 3 mesice . Stat kauci vraci v plne vysi , ale az po uplynuti doby 3 let
. < Tim jen nastinuji jak to zde s motorkama je ... . Zpet k S23 :
behem 2 let jsem zde videl na prodej jeste dalsi dva zcela stejne kousky
Stadiona S23 jako je ten muj , prvni byl nekde daleko , druhy blizko v jednom
mestecku ihned nad Chicagem a byl dan do aukce . V te aukci jej vyhral nejaky
cesky kluk za 600 USD a ten S23 byl otlucenejsi a odrenejsi nez ten muj , ale
mel podobne malo najeto . Tezko rici kdy zde bude dalsi S23 nabizen a za jakych
okolnosti . Rad by jsem odsud posilal do CR vice cs. motorek , protoze vim
, ze u nas budou v dobrych rukou , ale s prihlednutim k tomu vsemu se mi zatim
podarilo dopravit pouze dve Jawy Californian . S pozdravem [Martin] (19. 09. 2007) | Ahoj Mirine,muzes mi prosim odepsat na muj mail? [Milan] (11. 09. 2007) | Ahoj nevim zda odepisuji spravne,ale hledam ke koupi S 23 a nebo na
vymenu,ale nemam stesti,muzes poradit a nebo pomoci s hledanim a i radou?Milan [Milan Svoboda] (09. 09. 2007) | Ahoj Martine mam zajem o S 23 ale myslim ze tady uz skoro zadny neni na
prodej a proto prosim o odpoved,zda neni mozne se dohovorit o koupi v US ?Dekuji
za odpoved Milan [Milan Svoboda] (09. 09. 2007) | Zdravím já mám mustanga který měl jít na vývoz-jsme první majitelé koupený byl v
motechně a prý to byla nejaka vrácená serie má anglicky štítek držák na baterii
která byla kvůli brzd.světlu-snímač na stupačáku a vzhledově je totožný jako na
prospektu nahoře-kdyby se nekomu hodilo info o stroji,písnete [jaromír] (10. 06. 2007) | Tak uz jsem to nasel . Jedna se o predstaveni casti sbirky motokol , a to o
motokola z obdobi let 1935 az 1940 . Jde o vysilani AMR ze soboty 25.2.2006 na
www.ceskatelevize.cz . Toto predstaveni najdete asi v treti ctvrtine vysilani [Martin] (09. 05. 2006) | Ahoj Martine, s mopedy českými i zahraničními se zabývám již pěknou řádku let,v
ČT jsem je však neukazoval. Valná většina majitelů S 23 si myslí,že karburace S
23 je ekvivalentní s S22. To je omyl. Difuzor u S 23 je větší o 2 mm na
průměru. Myslím,že to je 14 mm namísto 12 mm u S 22.Na první pohled to nelze
poznat, mám na to kalibrované válečky.Při výměně karburace pak dochází k tomu,že
sportovní 23 pak spadá do standartu 22. Seřizovací hodnoty zapalování dávám
stejné jako u všech mopedů Stadion a Jawetta. S pozdravem Mirin [Mirin] (04. 05. 2006) | Ahoj Jirko ! Je mi lito , ale ja to momentalne take nemohu najit . Byla to
takova 5-ti minutovka a pripada mi , ze neni ani nadepsana v obsahu jednotlivych
dilu AMR . [Martin] (03. 05. 2006) | Ahoj Martine. Kdy to dávali? Na webu AMR jsem to nenašel. [Jirka] (03. 05. 2006) | Ahoj Mirine ! Nejsi to nahodou Ty kdo predstavoval nedavno v tel. poradu
Auto-moto-revue svoji sbirku mopedu ? Moc se mi libila a dival jsem se na ni
nekolikrat . Zajimalo by mne jak se rozdilnost vykonu S 23 s motory 1,5
a 2,4 kone projevuje v praxi ? Z ceho myslis ze cerpali , kdyz v r. 1962 v Motor
Review uvadeli max. rychlost S 23 44 mph ( 70 km/h ) ? Muj S 23 se s vykonem a
maximalkou spise projevuje jako S 22 , tzn. ze se mu chce jet tak do tech 50
km/h . Je pravdou , ze je stale v zabehu a ja to samozrejme zkousel jen dvakrat
a to velmi chvilkove . Pripadlo mi , ze se motoru nechce moc do otacek , ale vim
, ze by jsem moh jeste zkontrolovat odtrh , predstih , predpeti ramenka
prerusovace . Do zapalovani u meho S 23 zatim od vyroby nikdo nezasahoval , ja
jen namaznul vacku a plst . Nevis prosim jake jsou hodnoty odtrhu a predstihu u
S 23 ? Predpokladam , ze muj S 23 ma vykon onech 2,4 kone ( do USA se vozidla
dodnes neomezuji vykonove ani hlukove ) . Diky za odpoved , s pozdravem
Martin [Martin] (02. 05. 2006) | Mám ve sbírce tři Stadiony S 23. Dva s motorem 2,4 HP a jeden 1,5 HP. Všechny
tři stroje mají na řidítkách plechový kryt s vylisovaným nápisem
Stadion,uchycený za středový šroub řidítek. Větrný štítek se montoval na teto
kryt řidítek pomocí dvou hliníkových příchytek s drážkou.Do drážky se vsunulo
plexi štítku a aretovalo se malými červíky.To jen pro informaci. [Mirin] (02. 05. 2006) | Přidat odpověď (15) | | Lidičky mám Babetu. Uvnitř nádrže jsem měl rezaté bahýnko.To jsem sice vypláchl
tech. benzínem, ale moc to nepomohlo.Poraďte mi co s tím mám udělat.Je nádrž k
zahození?Hoďte mi to prosím do mejlu.Díky [Radovan Hlaváček] (11. 06. 2007) | zdravim pani,musim nesuhlasit s gulickami a sklom,to vam nadrz sice vycisti,ale
za pol roka to tam mate znuvu,-takze moja overena rada je-nastrihat
olovo"uplne staci olovene zavazia s kolies aut na vyvazovanie,alebo olovka
s rybarskych zavazi-a potom uz len triast nadrzou.Olovko Vam obije a obali
vnutro nadrze,overene hrdza tam neni uz 2 roky! [josephe] (21. 09. 2007) | Kuličky z ložisek jo, ale malý, tak velikosti broku jinak bys mohl nádrž
vyklepat. Já to dělal střepama z bočních oken auta. Je to sklo bezpečnostní,
takže střípky jsou pravidelné kostičky a na bandu u Panelky a Mustanga sto
stačilo. [Mário] (01. 09. 2007) | Vymontuj nadrz, nasyp do ni kulicky z lozisek a poradne to omel, pak vyplachni a
hototvo. [J] (07. 07. 2007) | Přidat odpověď (3) | | Ahoj mopedaci, pisu bez interpunkce, aby to pobral pitomy pocitac v Americe,
ktery neumi carky a hacky. Martine, tobe gratuluji k prvnim kouskum, shanej
garaze, protoze az te to chyti, nebudes to mit kam davat. Byl jsem vloni v
Chicagu na vystave ceskych motocyklu, je z toho clanek v casopise MOTOXPRESS,
ktery se od te doby uz take v Chicagu prodava. Divil jsem se, kolik je tam
sberatelu ceskych motorek, na nektere mam nyni kontakt. A pro bydlici v
dostupne vzdalenosti od Prahy: V MOTOXPRESSu je rubrika "Testujeme
historii", kde jsou predstavovany historicke motocykly a chystam se i na
Stadiony, melo by to byt takove setkani, pri kterem se bude fotit a bude to
tocit televize pro AMR. Takze kdo mate mopeda v originalu a meli byste o akci
zajem, ozvete se mi, melo by se to uskutecnit nekdy v lete. Jinak motokola
v CT - AMR, to jsem byl ja. Zdravi Honza Cejchan j.cejchan@volny.cz
www.motoxpress.cz [Honza Čejchan] (17. 05. 2007) | Zdravim Vas pane Cejchane i redakci MOTOXPRESSu ! Uz Vas z A-M-Revue znam
ze sledovani dalsich prispevku v nem , a od prosince Vas znam navic i z Vaseho
casopisu , ktery tu mame od te doby opravdu k sehnani . Poridil jsem zde
jeste nekolik zajimavych cs. motocyklu a s jejich skladovanim to mam uz opravdu
kriticke ... . Skoda , ze jsem lonske setkani u pana Bittnera zameskal ,
ale mam v planu jej v brzke dobe navstivit na coz se moc tesim . Pana Gianniniho
zname jiz nekolik let a je nam vzdy radosti se u nej v krame zastavit a
popovidat si o starych motorkach a prolistovavat u nej stara vydani mesicniku
Czechoslovak Motor Review . Moc Vam fandim a preji mnoho radosti jak z
testovani krasnych starych ceskych motorek , tak i z tvorby celeho casopisu
MOTOXPRESS . S pozdravem [Martin Samson] (18. 05. 2007) | Přidat odpověď (1) | | custe lidi!! nevite nahodou kde bych mohl sehnat s23????a jak by asi
vypadala cena????moc dik!! [agados] (30. 03. 2007) | jjjjjj vim musíš schanet ale cena je podle stavu 10000kč a ž 40000kč [tonnny] (16. 04. 2007) | Přidat odpověď (1) | | promě je nejlepši i nejhešči stadion 11 [ladislav] (27. 01. 2007) | pro me taky [agadoss] (30. 03. 2007) | Přidat odpověď (1) | |
Nezodpovězená témata (5/25): | | Dobrý den , shánim karburátor na s23 . Jestli by ho někdo měl na prodej tak mi
napiste na tel.- 608883459. Dekuji Tetur [Josef] (05. 07. 2012) | | Zdravím ja mam tiež Jawa Stadion S-23 :) [Tomáš] (24. 06. 2012) | | Zdravím všechny,zajímalo by mne kolik je asi tak Stadionů S 23 v ČR.
Jelikož jsem tento kousek včera také ulovil s výrobním číslem 2099 s
francouzským štítkem,jen mi chybí pár věcí jako zadní světlo,karburátor a
sedlo,kdyby někdo z vás případně něco měl s těchto věcí tak budu moc rád za
nabídku. [Martin83] (15. 11. 2010) | | ty vole pěkný [cvx] (01. 06. 2009) | | d627ee64b038a69005a9890b8f1b2701
http://vita-miracolo-s-francesco-paola.nofnhx.org/
http://indice-glicemico-anguria-melone-cocomero.nofnhx.org/
http://campionato-di-calcio-di-seconda-categoria.shqsxs.org/
http://i-piedi-di-barbara-d-urso.weejwl.org/
http://offerta-italia-ponte-dell-immacolata.shqsxs.org/
http://24-giugno-1997-n-196.nofnhx.org/
http://final-fantasy-xii-data-uscita.csapok.org/
http://veglione-roma-31-12-06.vzlvrv.org/
http://controllo-presente-alt-img-asp.osjckd.org/
http://pastorale-familiare-diocesi-albano-laziale.csapok.org/
af5e5529e610c2f14667e2377e4b1e8c [Leonard] (17. 05. 2007) |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|