Důsledná prověrka spojená s fotografickým zdokumentováním motocyklu v tzv. nálezovém stavu pomůže zjistit skutečná provedení motocyklů tak, jak sjely z výrobního pásu.
Motocykly ČZ 125 b, t v nálezovém stavu
Motocykl ČZ 125 b r.v. 1947
(zdokumentovaný, nálezový stav)
Chromované díly: boky nádrže, víčko nádrže, rámeček světlometu, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, spony tlumičů výfuku, misky řízení, řadící a startovací páka, kryt houkačky
Černě barvené díly (mimo základních): kola, pedál zadní brzdy, rozeta, pružiny vůdčího sedla
Linkování: bílé linky - nádrž, ráfky kol, přední a zadní blatník.
Sedlo vůdčí: Koženkový potah Sedlo tandemové: Koženkový potah
Matice tlumiče řízení: šestihranná se znakem ČZ, bakelit
Tachometr: VDO (černá stupnice - max.100 km/hod)
Hlava válce: Hranatá s dekompresorem
Chrániče kolen, sedlo spolujezdce, stupačky spolujezdce
Nepůvodní díly: Ruční houkačka, zadní světlo
|
|
Motocykl ČZ 125 t (s dekompresorem) r.v. 1948
(zdokumentovaný, nálezový stav)
Michal Čtrnáctý nafotil a detailně popsal nálezový stav svého motocyklu ČZ 125 t v provedení s dekompresorem. Součástí obrazové dokumentace je i páčka dekompresoru vyfotografovaná na četné žádosti čtenářů MotoMagazínu.
Výrobní číslo rámu i motoru: 172025
Chromované díly: boky nádrže, řídítka s přepínačem světel, rámeček světlometu, rámeček tachometru, šroub uzavírání schránky, kolena a tlumiče výfuků, řadící a startovací páka, víčko nádrže (bez odměrky oleje).
Černě barvené díly (mimo základních): kola, pedál zadní brzdy, rozeta, pružiny vůdčího sedla
Linkování: bílé linky - nádrž, přední i zadní blatník, přední vidlice
Sedlo vůdčí: gumový potah, výrobce BAŤA
Matice tlumiče řízení: šestihranná se znakem ČZ, bakelit
Tachometr: VDO , černá stupnice max. 100 km/hod
Motor: s dekompresorem a zadním vývodem lanka spojky
Pneumatiky: 2,50'' x 19'', typ Barum Super Sport
Stupačkové gumy se znakem ČZ, šedé rukojeti a návlek startovací páky, červený návlek řadicí páky, původní kabeláž, původní pásky připevnění vodičů
Nepůvodní díly: přední kolo, karburátor s přívodem paliva, nosič
Chybějící díly: houkačka, baterie s držákem
|
|
Motocykl ČZ 125 t (bez dekompresoru) r.v. 1950
(zdokumentovaný, nálezový stav)
Mgr. Jan Dáňa vlastní, po prvním majiteli, velmi zachovalý motocykl a dle výrobního čísla a roku výroby zřejmě jeden z posledních typu t. Motocykl je chochován i s původním akumulátorem VARTA 3 M 1 6V-7Ah včetně originálního držáku.
Výrobní číslo rámu i motoru: 235017
Chromované díly: boky nádrže, víčko nádrže, rámeček světlometu, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, spony tlumičů výfuku, kryt houkačky, misky řízení, řadící a startovací páka, vzduchový filtr, přelínač tlumených/dálkových světel
Černě barvené díly (mimo základních): kola, pedál zadní brzdy, rozeta, pružiny vůdčího sedla
Linkování: bílé linky - nádrž, ráfky kol, přední i zadní blatník, přední vidlice
Sedlo vůdčí: Gumový potah, výrobce SVIT. Sedlo tandemové: Koženkový potah
Matice tlumiče řízení: šestihranná se znakem ČZ, bakelit
Tachometr: K (černá stupnice - max.100 km/hod)
Hlava válce: Oválná bez dekompresoru
Stupačkové gumy se znakem ČZ, původní kabeláž, původní pásky připevnění vodičů, sítko vtoku nádrže, akumulátor VARTA 3 M 1 6V-7Ah
Nepůvodní díly: Ruční houkačka
|
|
Motocykl ČZ 125 t (bez dekompresoru) r.v. 1949
(zdokumentovaný, nálezový stav)
Motocykl z roku 1949 nemá hlavu válce s dekompresorem. Na řídítkách tedy není připevněna ovládací páčka dekompresoru a motor je zhášen pomocí zkratovacího tlačítka na pravém boku motoru.
Výrobní číslo rámu i motoru: 220392
Chromované díly: boky nádrže, víčko nádrže, rámeček světlometu, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, spony tlumičů výfuku, misky řízení, řadící a startovací páka, šroub skříňky na nářadí, kryt houkačky, vzduchový filtr, přepínač tlum. a dálk. světla.
Černě barvené díly (mimo základních): kola, pedál zadní brzdy, rozeta, pružiny sedla
Linkování: bílé linky - nádrž, ráfky kol, přední i zadní blatník, přední vidlice
Sedlo vůdčí: Gumový potah. Sedlo tandemové: Kožený potah
Matice tlumiče řízení: šestihranná se znakem ČZ, bakelit
Tachometr: K (černá stupnice - max.100 km/hod)
Hlava válce: Hranatá bez dekompresoru
SPZ umístěná pod předním blatníkem
|
|
Motocykl ČZ 125 t (bez dekompresoru) r.v. 1948
(zdokumentovaný, nálezový stav)
Motocykl nabízený k prodeji na jarní MotorTechně v Brně dne 10.4.2004 je zajímavý tím, že motor již nemá hlavu válce s dekompresorem. Na řídítkách tedy není připevněna ovládací páčka dekompresoru a motor je zhášen pomocí zkratovacího tlačítka na pravém boku motoru.
Výrobní číslo rámu i motoru: 223639
Chromované díly: boky nádrže, víčko nádrže, rámeček světlometu, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, spony tlumičů výfuku, misky řízení, řadící a startovací páka, šroub skříňky na nářadí, vzduchový filtr
Černě barvené díly (mimo základních): kola, pedál zadní brzdy, rozeta, pružiny sedla
Linkování: bílé linky - nádrž, ráfky kol, přední i zadní blatník, přední vidlice
Sedlo: Gumový potah. Výrobce BARUM.
Matice tlumiče řízení: šestihranná se znakem ČZ, bakelit
Tachometr: K (černá stupnice - max.100 km/hod)
Hlava válce: Oválná bez dekompresoru
Stupačkové gumy se znakem ČZ, původní kabeláž, původní pásky připevnění vodičů
|
|
Motocykl ČZ 125 t (s dekompresorem) r.v. 1948
(zdokumentovaný, nálezový stav)

Petr Bízek na svém motocyklu ověřil tyto poznatky:
Výrobní číslo rámu i motoru: 165924
Chromované díly: boky nádrže, víčko nádrže, rámeček světlometu, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, spony tlumičů výfuku, misky řízení, řadící a startovací páka, šroub skříňky na nářadí, kryt houkačky, vzduchový filtr, přepínač tlum. a dálk. světla, pružiny sedla
Černě barvené díly (mimo základních): kola, pedál zadní brzdy, rozeta
Linkování: bílé linky - nádrž, ráfky kol, přední i zadní blatník, přední vidlice
Sedlo vůdčí: Gumový potah, výrobce Barum
Matice tlumiče řízení: šestihranná se znakem ČZ, bakelit
Tachometr: K (bílá stupnice - max.100 km/hod)
SPZ umístěná nad předním blatníkem - 976 Č-VN
Hlava válce: Hranatá s dekompresorem
Nepůvodní díly: Přední vidlice,tlumiče výfuku – typ c
|
|
Motocykl ČZ 125 t r.v. 1947
(zdokumentovaný, nálezový stav)
Ivan Plachý na motocyklu Jakuba Plachého ověřil tyto poznatky:
Výrobní číslo rámu i motoru: 160412
Chromované díly: boky nádrže, víčko nádrže, rámeček světlometu, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, spony tlumičů výfuku, misky řízení, řadící a startovací páka, kryt houkačky
Černě barvené díly (mimo základních): kola, pedál zadní brzdy, rozeta
Linkování: bílé linky - nádrž, ráfky kol.
Sedlo: Koženkový potah. Výrobce VEPS Pařík péra, Praha
Matice tlumiče řízení: šestihranná se znakem ČZ, bakelit
Tachometr: VDO (černá stupnice - max.100 km/hod)
Hlava válce: Hranatá s dekompresorem
Linkování předních vidlic a krytu řetězu je zřejmě dobovou nadstadardní úpravou. V archivech jsou k dispozici dobové fotografie několika nových strojů určených k prodeji, jenž jsou právě v tomto provedení.
|
|
|
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
Zodpovězená témata (14/27): |
Strana 1 / 1 |
| | Zdravim a chci se zeptat, jestli maji
byt vicka brzdovych bubnu chromovana
nebo zinkovana? A jestli jsou vubec
nejake jine dily zinkovany nebo je vse
chrom.Diky za odpoved. [Bizek Petr] (18. 11. 2004) | odpérovaná C, nálezový stav, chrom. [Xcelsion] (07. 11. 2007) | Jestli myslíš na čz 150C, tak přední
víko je hliníkové bez další povrchové
úpravy, zadní plechové bylo lakované
většinou černě. Na některých dobových
foto jsem ale viděl i světlé -
pravděpodobně stříbrné, nebo šedé (podle
černobílých fotek to nejde přesně
poznat), chrom to ale podle mne nebyl.
Jinak u starších modelů
(125T,neodpružená 150) bylo hliníkové i
zadní víko. [Michal14] (18. 11. 2004) | Přidat odpověď (2) | | je nejaky rozdil mez ramem na CZ 125 B a CZ 125 T [Libor] (10. 05. 2006) | Jo mimochodem - ty fotky mi asi nedošly. [Michal14] (13. 04. 2007) | Záleží který je to téčko. Rám prvního téčka se od béčka neliší, rám posledního z
r. 1949 se liší v několika detailech (uchycení zadních stupaček, výtuhy zadní
vidlice, tvar plechů uchycení zadního kola... ) [Michal14] (13. 04. 2007) | tak uz sem ty fotky poslal , snad dosli [libor] (15. 05. 2006) | To by mě zajímalo. Muj mail je michal@aukett.cz Díky. [Michal14] (15. 05. 2006) | no ja mam obadva, v puvodnim stavu a par drobnosti se lisi,ale sou to jen
detaili, na pozadani muzu zaslat mailem [Libor] (13. 05. 2006) | no ja mam obadva, v puvodnim stavu a par drobnosti se lisi [Libor] (13. 05. 2006) | Myslim že neni. [Michal14] (11. 05. 2006) | Přidat odpověď (7) | | kolik sto ji čz 125b rad bych ji koupil [bn b] (13. 04. 2007) | To já taky. Už jí shánim několik let. Myslim že otázka ani tak nestojí, kolik
stojí, ale kde jí sehnat. [Michal14] (13. 04. 2007) | Přidat odpověď (1) | | Preco ma moja CZ 125t kastliky na oboch stranach? Prosim poradte. [Vlado] (31. 12. 2006) | Pardon tie otvory sú štyri. [M.] (21. 01. 2007) | Ahoj Vlado. Na mojom T boli tiež dva kastliky.Rád by som videl tie fotky, ale
neviem kde sú.Ten moj pravý kastlik ma dolu plech s tromi otvormi, na ľavom je
iba drát. Zaujimalo by ma aj uchytenie tvojho kastlika a iné veci ohladne
prevedenia a roku výroby:Ja mám 1949. Napíš prosím ťa, kde sú tie fotky. [M.] (20. 01. 2007) | Přidat odpověď (2) | | ZDravim,mam CZ 125 B 1947 a CZ 125 T 1948 obe predrenovacni stav.zacinam
renovovat B, je tam uzka rozeta (5mm) kdezto u Tcka je sirsi (8mm) ovsem ta
tenka je dost spatna,myslite ze nevadi kdyz tam dam Tckovou ,je to velky
prohresek pri precizni renovaci??? a nebude potom vadit ze male retezove kolo je
tez 5mm????? Pripadne dale muzu nabidnout nekomu vymenu krytu na retez na CZ125
C za kryt na B,T. A nevite o nekom kdo nachromuje kolena vyfuky? tlumice vyfuku
sou v dobrem stavu a chtel bych je tam dat nachromovany originaly.Kolena sou
potlucene,takze dat tam potlucene ci koupit repliky.Prosim o vase nazory.diky [Libor] (02. 05. 2006) | pripadne pokud ma nekdo na prodej ci na vymenu Retezove kolecko tlouska 8mm tak
dejte vedet [Libor] (03. 05. 2006) | jo a jeste sic repliky vypadji hezky ale me se zda ze maji takovy plechovy zvuk,
ze proste ty originaly maji lepsi , hlubsi. ale zrejme jde o to jaky repliky a
od koho [Libor] (03. 05. 2006) | No ja sem slysel ze galvanovna v Chorebori na vysocine bere i vyfuky staci je
povrchove ocistit a vypalit a ostatni si zaridi sami , a dokazou je nachromovat.
pripadne muzu poskytnout kontakt. [Libor] (03. 05. 2006) | Pokud dáš do zadu 8 mm a v předu budeš mít 5 mm tak ti to bude vepředu pěkně
lítat a akorát zničíš řetěz.Kolena kup repliky.Za rovnání otlučenin a leštění
pod chrom dáš víc jak za repliky.Nevím jestli by ti to na chrom vzaly.Musí to
být i uvnitř čisté. [ZETKAŘ] (02. 05. 2006) | Přidat odpověď (4) | | podle mého názoru sedlo na motocyklu p. Michala 14, není původní. Je to
kombinace gumového sedla z typu T, C, držáku tandemového sedla na C a sedlových
pružin z předválečné ČZ 175. [michal] (01. 03. 2006) | Maslim, že je docela možné, že to tandemové sedlo má stejnou konstrukci jako
vůdčí téčkové, pouze s tím rozdílem, že na přední části je další součást
přidělaná k nosiči, ve které se sedlo kýve a zadní pružiny mají jiný tvar.
Koneckonců, proč by vymýšleli něco nového, když mohli využít stávající součásti. [Michal14] (01. 03. 2006) | no asi jsem se zmýlil. Na první pohled mi to přišlo zvláštní. Mám totiž držák
sedla o kterém jsem si myslel, že je to držák tandemu na céčko. Bohužel v
katalogu to nikde není rozkreslené. Dal bych sem foto ale jelikož to nejde tak
bude na veteránfóru. Možná je - pokud to někdo pozná, napište. Na pružiny
jsem se díval na moji 175 jsou v podstatě stejné. . [michal] (01. 03. 2006) | Tak jsem se díval do toho katalogu ND, ale je tam bohužel zobrazeno jen kožené
sedlo stzarší konstrukce. Díval jsem se ale na fotky několika jiných téček a
konstrukce sedla je u nich naprosto stejná (viz. např. fotky 125t v.č.220392
zde), také pružiny vypadají na pohled stejně a mají i shodný počet
"závitů". Takže můj závěr je takový, že se můj jmenovec nejspíš
mýlí. [Michal14] (01. 03. 2006) | Díky za postřeh. Všechno je možné. V každém případě už jsem to tak koupil.
Podívám se do katalogu ND, jestli je tam konstrukce sedla zobrazená a na céčku
mám i ten gumový tandem, tak to můžu srovnat. [michal14] (01. 03. 2006) | Přidat odpověď (4) | | Díky za vysvětlení, pravdou je to, že
asi jediná šance jak zjistit jestli je
to předělané B nebo jedno z prvních T
je, že by někde existovaly výrobní
čísla. Tedy souhlas s Petrem Sedláčkem. [Ivan Plachy] (05. 03. 2004) | Mimochodem docela mě překvapilo, kolik
peněz vám za ty dva vraky už někdo
nabízí. Za ty peníze by se ty motorky
daly sehnat v pojízdném stavu. [Michal14] (14. 06. 2005) | Tachometr VDO by sice mohl ukazovat na
béčko, ale měly ho myslím i nejstarší
téčka. Podle výrobního čísla 172025
(odpovídá roku 1948) se přikláním k
tomu, že se jednalo o typ T. Podle toho,
co se mi zatím podařilo zjistit byl
přelom mezi typy B a T někde kolem
výrobního čísla 165900. (Ale je to jen
můj soukromý dohad). [Michal14] (14. 06. 2005) | oprava 78kg [prodejce] (14. 06. 2005) | Tak teda nevím co prodáváme my (
http://czty.prodejce.cz/ )... Na štítku
je výrob. číslo 172 025, tachometr je
VDO, to by odpovídalo 125 B. Ale p.
Andrej tvrdí, že 48kg a r.v. 1948 by
odpovídali 125 T. Tak poví mi někdo co
to s p. Petrem máme? To si vymýšlíme
oba? :o) [prodejce] (14. 06. 2005) | Ty Vaše čísla mě nedaly tak jsem vzal do
ruky dva staré techničáky - podotýkám
typové osvědčení motorového vozidla,
vydávané v rove 1947,konkrétně VII.
měsíc, oba techničáky mají napsaný typ
motocyklu ČZ 125B a oba mají uvedenou
hmotnost 78kg.č.m jsou 151 721 a 165
603/ten má dokonce uveden rok výroby
1948!!! [Petr] (04. 05. 2004) | Zobrazená zetka je podľa mňa Béčko
pretože na výrobnom štítku má vyrazenú
hmotnosť 76kg. Téčko má 78kg. Tie linky
sa aj vo výrobe robili ručne, takže
vzniklo to čo sa podarilo robotníkovi
namalovať. [Andrej] (08. 03. 2004) | Přidat odpověď (6) | | Zdravím, nedávno jsem získal čz 125,
r.v.1948 v poměrně zachovalém stavu od
původního majitele, bohužel bez dokladů.
zajímalo by mě, jesti jde vystavit
duplikát technického průkazu, nebo jesti
musím sehnat doklady jiné. díky za radu. [Michal S] (01. 04. 2005) | Díky za radu, jenže ona odhlášená byla,a
to asi tak před 25 lety.To už asi bude
problém,že? [Michal S] (04. 04. 2005) | Pokud nebyla odhlášená, měla by ještě
být v databázi. Zeptej se původního
majitele. V případě že si bude jist a
nebude ochoten to vyřídit sám, navrhuji
tento postup. Nech si napsat a ověřit
plnou moc(na OÚ - Odbor Dopravy
zpravidle vyžaduji taxativně uvedené
úkony, k nimž jsi zplnomocněn) a vyřiď
duplikát. Jak snadné Milý Watsone :-) [JzK] (02. 04. 2005) | Přidat odpověď (2) | | Všiml jsem si, že starší ze dvou
popsaných cz125T bez dekompresoru má
vyšší výrobní číslo (vč.223639-r.v.1948
a vč. 220392-r.v.1949), vzhledem k tomu,
že je uvedeno že se jedná vždy o číslo
rámu i motoru (nelze to tedy vysvětlit
např. výměnou motoru za novější), neu,ím
si to vysvětlit. Napadá někoho čím by to
mohlo být? [Michal14] (23. 11. 2004) | Zdravím Vás z havl. brodu, tak na týhle
čz125 jsem se učil jezdit, bylo mi
11,měla dekompresor,magneto,často jsme
vyráběli klínky,ještě mám asi
rám,sedlo,byla asi z roku 48?nevím
jistě,táta už nežije.zážitky to byly
úžasný,pionýra jsme neměli,tak jsem šel
z kola hned na čz,potom už na
jawa250-353(2-pák).dnes je mi41r. mám
jawa250-r1958,v pohodě jezdí,nemůžu
sehnat dynamo z panelky 55w,zneužívám
situace,pokud by někdo měl možnost
prodat,nebo poradí,byl bych moc
rád.zdravím SLÁVA [jaroslav prokeš strážná 439 58001
havlíčkův brod] (26. 02. 2005) | Přidat odpověď (1) | | Zdravím, možná jdu s křížkem po funuse,
ale zjišťuji zdali rám a kartery který
jsou z ČZ 125 B nebo T. Číslo rámu je
152933 rok výroby je 1947. Kartery mají
číslo 152983. Domnívám že jde o B.
Pokuste se mi to rozhodnout [HonzaS] (18. 01. 2005) | Podle toho co vím a podle toho výrobního
čísla je to skutečně B. Poslední béčka
měli výr čísla 16xxxx. [Michal14] (19. 01. 2005) | Přidat odpověď (1) | | Získal jsem před rokem torzo
"Téčka" bez motoru. Nakonec
jsem sehnal motor na inzerát, ale ten se
vyznačuje zkratovacím tlačítkem na boku
a dekompresorem v hlavě. Je to úprava
ala český kutil (pak by ale asi byl v
hlavě jen šroub) nebo možná varianta?
Faktem je že dvojí zhášení motoru
postrádá logiku, nic méně držím se
zásady "blbej není ten kdo neví
ale ten který se nezeptá". [Jiří] (20. 12. 2004) | Zdravím. Mám to samé, rok výroby 1949
číslo motoru 221568 a tedy dekompresor a
zkratovací knoflík. "T" jsem
získal od prvního a jediného majitele
včetně účtu z prodejny. Nikdy prý hlavu
neměnil, ani nerozebíral motor. Možná že
to bylo jako v Jawě a montovali ze
starých zásob, proto tato kombinace.
Nejsem na ČZ odborník a jestli plácám ,
tak se omlouvám. [Martin] (13. 01. 2005) | Přidat odpověď (1) | | Chci se zeptat jak můžu přispět do
rubriky nálezový stav fotografiemi svého
téčka.Díky za odpověď. [Bízek Petr] (14. 11. 2004) | Jsou v podstatě dvě možnosti, tedy pokud
máš fotky digitální. 1. Zmenšit na
rozměr kolem 500 bodů a poslat mailem
2. Vypálit na CD v plné velikosti a
poslat poštou na adresu MotoMagazínu
K fotografiím by bylo dobré připsat
tebou nalezené údaje, jako např. výrobní
číslo/rok výroby, povrchová úprava dílů
atd. [Jiří Bartuš] (15. 11. 2004) | Přidat odpověď (1) | | Zdravím všechny a chci se zeptat na
přední vidle na T.Našel jsem u známýho
celou motorku, ale podle uchycení
předního blatníku (úplně dole a ne nad
kluzákama) má vidlice z C.Jinak moto
nemá odpruženej zadek a sedačka hnízdí
na dvou pérech.Na štítku je rok
48.Zajímalo by mě, jestli je tato záměna
možná, nebo se jedná o zásah předchozího
majitele.Chci se pustit do renovace, ale
chci mít jistotu, že všechny díly
odpovídají originálu.Díky za odpověď. [Petr Bízek] (16. 09. 2004) | Jo, a téčková vidlice měla objímku na
řiditka na dva šrouby a cečkova na
jeden, Jestli je rv. 48 mohlo to být
Béčko a někdo vidlici vyměnil za
pohodlnější teleskop, to se mě zdá
pravděpodobnější. Mrkni ještě na nosič,
Béčka mají o trošku jiný, nebo napiš
v.číslo, zdarec...... [hopik.m] (18. 09. 2004) | Zřejmě je to typ 125T u kterého někdo
vyměnil přední vidlici za novější typ.
Pasuje tam, ale pokud vím tak se nikdy
takovýhle typ seriově nevyráběl, takže
na tvém místě bych si radši sehnal origo
téčkovou vidlici se zvednutým blatníkem.
Jestli je to opravdu téčko, tak má jen
jeden kastlik (nalevo), na krytu řetězu
má úchyty na pumpičku a klakson je
uchycený mezi zadním blatníkem a rámem.
Jestli je ale na štítku rok 48, tak by
to ani nic jiného být nemělo. [Michal 14] (17. 09. 2004) | Přidat odpověď (2) | | Zdravím. Díky moc za stránku o ČZ
125t! Určitě se bude spoustě lidem
hodit. Jen mám dojem, že ta motorka, co
je tu vyfocená bylo původně béčko, ale
má vidlici T. Ono se to těžko poznává,
normální téčko je v podstatě taky béčko
s teleskopickou vidlicí, jen se mi nezdá
ten rok výroby 47, tak nízké v.č. a ten
tachometr VDO. Co si o tom myslíte? A
ještě pár věcí-v základních poznatcích
je uvedeno-matice tlumiče řízení se ze
znakem ČZ i bez. Pokud vím, tak na téčko
patří jen ta se znakem, ty bez se dělaly
až v době céčka... A taky si myslím, že
tlumiče výfuků nebyly vždy jen v chromu,
ale snad i černé, ale to si jist nejsem.
A ještě si šťournu jeden detailek,
stupačky tam patří opravdu ty, co je zde
napsané. Jen tam není znak ČZ z vrchní
strany, ale !Z v dvou kruzích! (asi se
jim nepovedlo udělat na gumě Č, tak
udělali jen kruh:-)) a z obou stran. Ale
ty dobové fotky se mi moc líbí!:-) Díky! [Petr Sedláček] (04. 03. 2004) | Ty Vaše čísla mě nedaly tak jsem vzal do
ruky dva staré techničáky - podotýkám
typové osvědčení motorového vozidla,
vydávané v rove 1947,konkrétně VII.
měsíc, oba techničáky mají napsaný typ
motocyklu ČZ 125B a oba mají uvedenou
hmotnost 78kg.č.m jsou 151 721 a 165
603/ten má dokonce uveden rok výroby
1948!!! [petr] (04. 05. 2004) | Vážení. Myslím, že výsledek diskuse
je jasný. S největší pravděpodobností
jde o motocykl ČZ 125 b s vyměněnou
přední vidlicí z typu t. Svědčí o tom
zejména údaje na výrobním štítku (rok
výroby, hmotnost a výrobní číslo)
odpovídají spíše typu b (Technický popis
a návod k obsluze platí pro typ t od
výrobního čísla 213121). Taktéž
koženkové sedlo a tachometr VDO patří
spíše typu b než t. Uvedené
skutečnosti rozhodně nijak nesnižují
fakt, že jde o mimořádně zachovalý
motocykl, jehož změny od originálu jsou
logické a zjevně provedenv době jeho
aktivního užití a tudíž bych jej
doporučoval zachovat ve stavu, v jakém
byl dochován. Chyby a nejasnosti
uvedené v článku o motocyklech ČZ 125 t
byly v duchu všech připomínek náležitě
upraveny. [Jiří Bartuš] (09. 03. 2004) | Vracím se k 125t.Jsem majitelem a to
linkování opravdu na kastlíku nemá
být.Co se týká středové matice tlumiče
řízení,tak ta je zatím duralová(aby se
dalo jezdit),jelikož originál
bakelitovou nemám a nemohu ji sehnat. [Jiří] (08. 03. 2004) | Originalitě strojů v NTM bych vůbec
nevěřil..nevím jak u Čz ale třeba
Jawy...bez k. [josef nehasil] (05. 03. 2004) | Vidím, že jsem tady rozpoutal čilou
debatu... Jen bych nerad, abychom se tu
začli hádat, za tímhle účelem jsem sem
vážně nepsal. Já mám totiž takový dojem,
že u ČZ je možné snad skoro všechno,
takže se naše názory mohou lišit a
přitom můžeme mít všichni pravdu. Viděl
jsem tu teda už i názory, které by mohly
být pravda jen dost těžko, ale to určitě
není tenhle případ... Tak pěkně
popořádku. Jak píše pan Bartuš o tom
sedle, tak já jsem postupem času
zjistil, že podle toho se to poznat
nedá. První téčka měly opravdu kožené
jako typ B. Jeden takový stroj stojí v
NTM a tam by to snad mohlo být správně.
I když... hned vedle stojí Jawa-ČZ 150 a
v ní je tachometr, kde jsou vyznačeny 4
rychlosti, což se mi zdá jaksi trochu
podezřelé, takže... Že ta motorka bylo
béčko usuzuji hlavně podle toho roku
výroby. Já mám za to, že se téčka začaly
vyrábět až roku 48. Ale to je asi dost
podobný problém, jako u céčka s
neodpérovaným zadkem... Takže neříkám,
že není možné, aby to byl jeden z
prvních kusů. Ale je dost pravděpodobné,
že tu vidli někdo vyměnil. Kdo by v té
době jezdil s "hroznou,
zastaralou" vahdlovkou, když každej
frajer měl už krásné teleskopy? Nemá
někdo doloženo od jakého výrobníha čísla
už B nebylo B, ale T? Teda vlastně bych
asi měl správně říct Bt - T jako takové
snad vůbec neeistuje, ale bétéčko zní
divně, tak tomu taky říkám téčko:-)
S těmi Véčky na té vidlici docela
souhlasím, ještě se k tomu vrátím... To
linkování krytu na řetěz je zvláštní,
ale možné to podle mě taky je, že to tak
z fabriky mohlo vyjet. Kdo ví, co se v
té době dělo... To téčko v
galerii je moc pěkné. Ale pár věcí by mě
přeci jen zajímalo. To linkování
kastlíku, to se dělalo? Já to na
originál lakovaném kastlíku ještě nikdy
neviděl... A co ta chromovaná matice
tlumiče řízení? Pro Tomáše
Franka, taky mám doma na motoru jednu
páku pevnou, nevypadalo to samo domo,
ale říkal jsem si, že je to asi jen
hodně pěkně udělaný bastl, ale když teď
vidím, že ta moje není jediná... Díval
jsem se do seznamu ND na B a tam uvedená
pevná páka není. Ale co mě zarazilo, je
uvedená v seznamu ND na céčko... tak teď
už teda fakt nevim. [Petr Sedláček] (04. 03. 2004) | Jsem velice rád, že se podařilo uvést do
provozu sekci 125t. Všiml jsem si,
že na dnes zveřejněných fotografií
(původní stav i zrenovovaný stroj) má
startovací páka, otočnou část. Já mám
doma původní motor r.v 1948(je z CZ na
dnes zveřejněných dobových fotkách) a
tam je startovácí páka vcelku. Mám
dokonce ještě další motor ze stejné doby
a tam je taky pevná. Co vy na to? [Tomáš Franek] (04. 03. 2004) | Dobře, ale nikdo nenapsal důvod proč by
to mělo být Béčko s Téčkovou vidlicí!
Podle čeho to usuzujete??? Díky za info [Ivan Plachy] (04. 03. 2004) | Súhlasím s Petrem Sedláčkem. Podľa toho
čo vidím je to typ B s dodatočne
vymenenou prednou vidlicou. Táto úprava
sa robila kôli zamedzeniu praskania
rámov vplyvom pantografovej nedokonalej
vidle. Viem to od, už nebohého, pána
ktorý sa so zetkami zaoberal. Stupačky s
písmenom Z v kruhoch mám a naozaj patria
na B-éčko. [Andrej] (04. 03. 2004) | Omluva - otočil jsem to s těmi linkami,
to, že na této motorce končí
"véčkem" je opravdu původní,
ale vím, že většinou linkování na
vidlicích končí takovým tím obloukem.
Opravdu jsme to důkladně zkoumali, to
samé kryt řetězu, nikdo to tam dodatečně
štětcem nemaloval! [Ivan Plachy] (04. 03. 2004) | Nesouhlasím. ČZ 125T mého bratra je v
naprosto původním stavu, měl jí před tím
jedem jediný majitel, který zemřel někdy
v sedmdesátých letech a od té doby
motorka stála ve stodole a jediné
zásahy, které prodělala bylo to, že jí
někdo vyndal parabolu a zaměnil spínač
houkačky a ovládání dekompresoru. Je to
jedna z prvních téček!!! Také
nesouhlasím s tím, že není původní
linkování vidlice a krytu řetezu!!! I
zde je linkování původní, zkoumali jsme
to i lupou, vím, že je zvláštní, že na
vidlici nekončí linky
"véčkem", ale je to takto
opravdu původní!!! [Ivan Plachy] (04. 03. 2004) | Děkuji za pohotovou reakci. To, že
původně byl možná motocykl typ b je
velmi pravděpodobné. Myslím, že i druhem
sedla. Věřím, že časem se jistě
dopracujeme k jasnému stanovení
rozlišení všech provedení motocyklů
jednotlivých typů. Záleží zejména na
čtenářích, jak dokáží svými znalostmi
pomoci hledat pravdivé skutečnosti.
Předpokládám, že mnou uvedené údaje
budou neustále doplňovány (opravovány),
dle nově získaných materiálů. [Jiří Bartuš] (04. 03. 2004) | Přidat odpověď (11) | |
Nezodpovězená témata (13/27): | | Kolik hodnota ČZ 18182066 1949, je rezavá těsně po válečném období [jirka Brno] (29. 07. 2018) | | Dobrý den.Renovuji čz 125B. Neměl by někdo na prodej matky které jsou
našroubované v koncích pružiny přední vidlice.Za ty matky je ta pružina
uchycená.Nebo nevi někdo jestli se dělají v replice.Pomohla by mi jakákoliv
informace třeba detail foto a nějaké míry.Díky [Petr] (04. 11. 2007) | | Linkování krytu řetězu 125b. Renovuju béčko, u kterého bohužel chyběl původní
kryt řetězu. Sehnal jsem téčkový ale nevím, jestli ho olinkovat tak, jak je to
na fotkách v Marčíkovi, nebo nechat bez linek. V Marčíkovi jsou fotky béček buď
prototypy nebo dobové reklamní letáky či zrenovované motorky s olinkovaným
krytem (a skoro každý, kdo nyní renovuje béčko tam ty linky dává), ale co jsem
měl možnost vidět pár fotek béček před renovací, žádné linky na těch krytech
nebyly. Asi ho nechám bez linek. Nemáte někdo béčko před renovací? Díky. [arny] (28. 10. 2007) | | Zdravim, pracuji na renovaci CZ 125 T a az ji dokoncim, uvazoval bych mozna o
shaneni dokladu, abych ji nemusel provozovat na veteranske. Chtel bych se
zeptat, jak si asi tak cenove takove doklady stoji? A na co je dobre dat pri
koupi pozor a jak potom cely proces prihlaseni provest? Dekuji za zkusenosti a
rady :-) [Jirk@] (05. 04. 2007) | | Preco ma moja CZ 125t kastliky na oboch stranach? Pripajam fotku z inzercie
podobnej 125t. Prosim poradte. [Vlado] (31. 12. 2006) | | nevite nahodou jaky karburator ma byt na CZ 125 T pripadne B? [Pavel] (08. 11. 2006) | | Dávaly se již na ČZ 125 T revmaplechy ? [Pavel] (15. 10. 2006) | | Srdečně zdravím.Mám před renovací Zetku 125 T,r.v 1948, výrobní číslo
194022.Je s dekompresí, ale chybí ji páčka ovládání.Poradí mí někdo, jak má
vypadat?Rovněž bych potřeboval sedadlo řidiče... Přemek [P.Šrámek] (29. 06. 2006) | | prosim kolik má zubů rozeta u ČZ 125t díky moc [matěj] (03. 06. 2006) | | Popravde tady pisete jednu velkou dezinformaci.Pisete ze vzduchovy filtr byl
chromovan. Ale on byl zinkovan!!! ma 3 tyto filtry na B i T , viz veteranforum
prispevek. Oba zinkovany, meril sem to pristrojem v praci. (dokaze rozpoznat,
nikl, chrom, zinek atd...) Pripadne me presvedcte nejakym dukazem o opaku!!
Libor [Libor] (01. 06. 2006) | | neví někdo jaké motorky měly číslo rámu P 13164. Není to ze steyer puch? tel 608
781 289 [Glum] (14. 11. 2005) | | Zdravim Michala14 jde videt ze mas prehled o Ztkach ,ja zrenovoval 125 C a mam
original 125 Bcka,muzu z neho ledasco vycist je v puvodnim stavu ale pred
renovaci,je dost rezla.tez by mezajimala spousta veci.Dej mi na sebe mail. muj
je LiS.LiS@centrum.cz , diky cau a veteranstvi zdar [Libor] (12. 11. 2005) | | asi to sem nepatri ale jsem z brna a
chtel bych vam nabidnout funkcni motor
na zetku 125 za 2000kčvolejte na číslo
777208098 ale az po 15:00h.nebo piste na
dvorak15@seznam.cz [dvorak15] (20. 06. 2005) |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|