MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           29.5.2020 03:16         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Poválečné motocykly ČZ | Zahraniční projekty strakonické ČZ | Motocykly ČZ do celého světa | ČZ kolem světa | Motocykly ČZ 125 A | Motocykly ČZ 125 b | ČZ 125 b ve výjimečném nálezovém stavu | Prototyp ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 b, t v nálezovém stavu | O jedné renovaci motocyklu ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 t | Renovační deník motocyklu ČZ 125 t | Galerie motocyklů ČZ 125 t | Motocykly ČZ 125/150 c | Motocykly ČZ 125/150 c v nálezovém stavu | Galerie motocyklů ČZ 125/150 c | Poznatky z renovace, údržby a provozu motocyklů ČZ | Citlivě restaurovaný motocykl ČZ 150 c | Tříkolová rikša ČZ 125/150 | Přívěsný vozík ČZ | Orthopedia, tříkolová vozítka pro invalidy | Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352 | ČZ 125 Orthos, tříkolka pro invalidy | Ze života Jawy-ČZ 150 typ 352 | Z Čech do Austrálie na ČZ 150 c | Jak udržovat CZ 150 C |
Fotografie

          Ze života Jawy-ČZ 150 typ 352

  rok výroby: 1956
  číslo rámu: 495633
  číslo motoru: 495633

  Autor: Martin Štindl

  Tuto dědovu kývačku jsem převzal po svém starším bratru na jaře 2001, jakmile si pořídil Jawu 250 panelku. Ale oficiálně ji vlastním teprve až od 22. května 2006. Jde o naprosto původní stav bez větších zásahů.


  Motocykl byl vyroben/sestaven asi na jaře 1956, ale podle typ. štítku byl podvozek (rám)vyroben asi ještě v roce 1955. Rok výroby rámu 1955 byl ještě v technickém průkazu přepsán na rok 1956.
  Typové osvědčení vydáno 24. srpna 1956. Motocykl koupil známý mého dědy pan Antonín Matoušek z Vraclavi. Vozidlu byla přidělena značka KR-37-27 která byla původně napsána i na bocích předního blatníku. Ale už za necelý rok na začátku srpna 1957 motorku koupil můj děda Emil Lorenc. Dostala SPZ UO-48 23 kterou má dodnes. Původní značka na předním blatníku byla už jen přetřena bílou barvou. V provozu byla asi do konce šedesátých let než si děda pořídil automobil Škoda Octavia a musím podotknout, že se o motorku staral velice dobře. Motocykl poté nakonzervoval, odstavil ke stěně garáže, přikryl plachtou a postupem času zarovnal různým harampádím. Kývačka takto více jak dvacet let skoro nespatřila světlo světa. Pamatuji si, když jsem si jako malý capart hrál před garáží, jak pod okrajem plachty vykukovala část předního kola s blatníkem.

Fotografie Fotografie Fotografie
  V první polovině devadesátých let, už po dědově smrti, při vyklízení garáže táta motorku odkryl a zakrátko zprovoznil. Otcem byla využívána velmi skromně, jako občasný spojovací prostředek namísto kola. Poté motorku zdědil můj starší bratr, jakmile si na jaře 1999 udělal řidičák. Podotýkám, že se k ní nechoval zrovna jako k veteránu a dostala od něho docela solidně na frak. Dokonce s ní měl vážnější nehodu, při které skončil se zlomenou nohou. Samotná motorka pod jeho panováním, až na několikrát ohnuté stupačky, díky bohu přežila bez větší újmy. Michal zatoužil po silnější kubatuře a pořídil si zmiňovanou panelku 250.

Fotografie Fotografie Fotografie
  Kyvku jsem těsně před maturitou dostal do opatrování já. Převzal jsem ji sice provozuschopnou, ale měla již prasklou pružinu řadícího segmentu, takže šel velmi obtížně (mnohdy pouze ručně) zařadit 1. rychlostní stupeň. V létě jsem si nechal pružinku vyměnit, ale stejně mě praskla ještě dvakrát. Abych motocykl trochu vzhledově zkrášlil, udělal jsem si na předním blatníku namísto bývalé SPZ označení a rok výroby. Už dost rezavá výfuková kolena jsem obrousil a natřel stříbřenkou na kamna. Nechtěl jsem kupovat chromovaná, protože by při pohledu na starý motocykl v původním stavu příliš zářily, koupil jsem pouze nové replikové gumy stupaček a gum. krytky na řidítka. Na motorce jsem odjel nespočet kilometrů a až na podzim 2006 jsem při dekarbonizaci zjistil značné opotřebení válce i klikového hřídele. Válec jsem poslal na výbrus a klikovku na přelisování ložisek. Při této příležitosti jsem vygenerálkoval přední a zadní vidlici i s tlumiči a natáhnul novou el. instalaci. Nejhorší práce byla s tlumiči kmitů, hlavně zadní daly zabrat. Navíc nemají otvory pro výměnu oleje a olej jsem musel dolévat při kompletaci tlumičů. Motocykl je teď provozuschopný, ale v blízké době ho čeká výměna vyhnutého zadního ráfku.

Fotografie


  Popis provedení motocyklu

Chromované díly: rámeček světlometu, nádrž, uzávěr nádrže, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, kluzáky přední vidlice, ukazatel rychlostního stupně, kryty pružin zadních teleskopů, madlo za sedlem, kryt el. houkačky (ráfky nejsou původně chromovány, jen stříbrně smaltovány, též řadící a start. páka)

Linkování (zlatá barva): přední a zadní blatník, oddělovací linky na nádrži, schránky

Znak Jawa-ČZ na nádrži vybarven červeně



Fotografie



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (2/2): Strana 1 / 1
 Pěkný stroj 150, gratuluji. Podědil jsem též po starším brůdrovi, taky se k tomu choval jako p. ra. se, takže práce moc (nejhorší je "shánět" žebra do motoru ;-( Též uvažuju o skladování moto v garáži jako máš Ty; jak to dostáváš nahoru - nějaký forichtuňg, nebo pěkně v "teplých"? Poprosil bych o foto řešení, pokud máš na to nějaké zařízení. Díky,    [Hobo]    (10. 02. 2010)
 Taky bych si tam nedal nazev motorky ani rocnik.. Uvazuju co tam dam, rikal sem si ze bych ji mohl misto ty ploutve udelat maly ciro z vlasu.. ale to taky neni uplne vono    [e]    (09. 02. 2015)
 Kdyby jsi na ten přední blatník nechal napsat stejnou SPZ jako motocykl má,tak by jsi to hodně pozvedl.Ten nápis co tam máš není vůbec vhodný,a kdo ten typ motocyklu zná hodnotí jeho detaily ne takové nápisy.Ty tam píšou jenom ti,co mají nějaký rádoby typ ale ve skutečnosti se to na motocyklu nepozná.    [v38]    (14. 08. 2011)
 Take me moc mrzi , kdyz si rodina po generace neceho vazi a najde se v ni jedinec , ktery to tak nevnima a poskozuje ... .    [Martin Samson]    (20. 02. 2010)
 Nic ve zlém, ale ten nápis na předním blatníku je hrozný.    [Pavel]    (12. 02. 2010)
Přidat odpověď    (4)
 Nepřemýšlel jsi o udělání nových linek? Určitě by jí daly větší šmrnc ;-)    [Meela]    (25. 02. 2010)
 No já u těch pěkně zachovalých motorek co mám přemýšlím o doplnění linek, ale ještě jsem se k tomu neodhodlal :-) Jinak tyhle tachometry se musely nějak sekat, taky ho mám rozbitý a viděl jsem jich tak víc...    [Meela]    (02. 03. 2010)
 Ty původní linky jsou místy stále ještě viditelné,nechat udělat nové už by vzhledově rušilo patinu stroje.Kyvka nyní už má i ten nový zadní ráfek a podařilo se mě sehnat pěkná výfuková kolena se stejným stavem chromu jako na tlumičích výfuku.Motorka je teď po technické i vzhledové stránce vlasně OK,vyjma toho že je nefunkční tachometr.    [Martin Štindl]    (01. 03. 2010)
Přidat odpověď    (2)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland
Velorex 1960
Vozítko Super laminát
Lidová vozítka
Branná 2018
Oleje pro klasické motocykly
Velká kniha o motocyklech
ČZ 250 Custom Mk. II
Pneumatiky pro klasické motocykly
ČZ 250 Custom
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Je třeba bát se dovozové STK?
Veteránisty čekají změny?!
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Motorkářská doba temna
Koupí to teprve začíná
Barum Czech Rally Zlín 2019
Grand Prix Bugatti 2019

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
NIPPON RETRO 2018
III. Pohár motorových dvoukolek
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2016
NIPPON RETRO 2019
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
300 zatáček Gustava Havla 2015
300 zatáček Gustava Havla
Kniha Jawa Californian
Pérák 2015
Archiv fotografií MotoMagazínu
Jawa Land Patrol
Česká Tourist Trophy 2017
XIX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Classic Show 2015
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Motosraz Křtiny 2015
Pérák 2017
Slovácký okruh 2019
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Jarní MotorTechna 2015
Dodatek ke knize VI
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Slovácký okruh 2018
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš