Motoristické burzy na přelomu roku 2006/2007
|
Téma motoristických burz již delší dobu nebylo na MotoMagazínu vzpomínáno. Rozhodně to však není z důvodu upadajícího zájmu o tento druh setkání. Je tomu právě na opak. Neustále vzrůstající počet jednotlivých burz a jejich návštěvnosti má za důsledek standardizaci nabídky, která jen výjimečně přinese něco opravdu zajímavého.
Kde jsou doby, kdy byli návštěvníci znechuceni záplavou dílů na motocykly Jawa Kývačka? Ne, že by prodejců těchto dílů ubylo. Jen jejich nabídka je, co se týče kvality, stále slabší a slabší. Mezi veterány dnes začíná spadat řada motocyků Jawa 634 či ČZ 476/477 a zde bude, v důsledku jejich letité výroby bez podstatných změn, na dlouhá léta konec s novinkami. Oživením jsou dnes zejména motocykly Jawa Californian a vývozní modifikace motocyklů ČZ jenž se k nám dostávají nákupem v zahraničí. Oživením budiž i Jawy v úpravách pro švédskou armádu jenž jsou nakupovány ve Švédsku za cenu kolem 30-40 tisíc a prodávány za dvojnásobek.
V automobilech jsou v kurzu stále naše Škodovky 440 a jejich modifikace, kde se zdá být nabídka dílů nevyčerpatelná.
Díly na automobily a motocykly vyrobené před rokem 1955 jsou již tak vzácné, že jejich nákup téměř vždy provází cenový šok. Výjimkou jsou jen velkosériově vyráběné motocykly Jawa či ČZ, avšak i zde je nutno počítat s velmi svéráznou tvorbou cen. Do hry nezanedbatelně a čím dál tím více vstupuje též otázka finanční náročnosti renovace, provozu a uskladnění.
Novinkou je volný dovoz z EU a to zejména dnes již klasických japonských velkoobjemových motocyklů. Díky vstupu do EU se na našich silnicích objevilo i mnoho velmi zajímavých klasických automobilů renomovaných značek.
Z uvedených skutečností plyne, že burzy se stávají tržnicí pro prodejce replikových dílů, dílů z dovozu či odkoupených nadbytečných zásob. Bohužel vysoká poptávka a snaha o nízkou cenu způsobují znatelný propad kvality replikových dílů. O jejich 100% shodě s originálem většinou nemůže být řeč.
Patrná snaha oživit dění na burze uspořádáním výstavy veteránů dle mého názoru přináší jen zanedbatelný efekt. Zato uspořádat v rámci burzy aukci se u nás ještě nikdo pokusil. Tento druh prodeje, v zahraničí běžný a hojně užívaný, u nás naráží na překážky zejména co se týče nabídky. Nálezový stav našich strojů je v drtivé většině žalostný a představovat hromadu šrotu by tak nebylo rozhodně jednoduchou záležitostí.
Tak jak tak, jsou burzy pro mnohé příležitostí setkat se s podobně postiženými lidmi, poznat aktuální nabídku poptávku a nakoupit náhradí díly na jednom místě. Nezanedbatelným faktem je i možnost prohlédnout stroje a díly v původním stavu nepostiženém renovací.
Během let se vyprofilovalo několik pravidelných burz celostátního (až mezinárodního) významu a mnoho dalších regionálních.
Za největší burzy pořádané na území České republiky lze považovat tyto:
MotorTechna pořádaná dvakrát do roka na brněnském výstavišti,
Kladenská burza pořádaná třikrát do roka na Kladně a
Veteranbazar v Chotusicích pořádaný šestkrát do roka v Chotusicích u Čáslavi.
K velikým burzám lze zařadit i unikátní burzu ve Zloníně konanou pravidelně vždy první únorovou sobotu.
Celkový přehled o chystaných burzách i ostatních akcích lze nalézt v našem Kalendáři akcí. Kalendáři s pětiletou tradicí.
Jarní burza v Kunovicích 21.4.2007
Jarní MotorTechna, Brno 7.4.2007
Podzimní MotorTechna, Brno 28.10.2006
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
|
Nezodpovězená témata (3/3): | | Halo Hledam vsechny veci abich mohl jawu (354 350ccm) a sajdu (Velorex
560)pridelat. Mate nahodou neco ktomu? [Antonin Lacina] (08. 09. 2008) | | S tvým názorem souhlasím překupníci jezdící po burzách ceny děsné osobně
nakupuji na www.ebay.de ceny sou nesrovnatelne s nasima. [Hanz_zlin_CB] (28. 05. 2007) | | Úroveň motoristických burz nebo spíš věcí co se na nich dají koupit je skutečně
slabá.Myslím , že je to dáno i tím , že na burzy jezdí prodávat stále titíž
jedinci , které můžete vidět od Aše po Zlín . Sehnat díl na péráka nebo dokonce
předválečný motocykl je na dnešních burzách pomalu vyjímka a navíc ceny jsou
dost vysoké takže se určitě vyplatí spíš než jezdit na burzu zkusit inzerci nebo
se ptát po známých.Tento víkend jsem byl například v Zákupech u České Lípy kde
se koná burza každou první sobotu v měsíci a jedním slovem tragédie - to už snad
ani není burza , ale vetešárna .. Jinak repliky - kupoval jsem na OHC výfuky +
kolena , mřížku sání , krabičku dobíjení , kryty předních a zadních kluzáků ,
oba stojany a můžu říct , že jsem byl s kvalitou naprosto spokojen.Měl jsem k
porovnání originál díly a repliky byly takřka k nerozeznání .. Takže bych se
chtěl tímto maličko zastat replikářů .. aspoň některých .. je potřeba vybírat. [jawař] (06. 05. 2007) |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|