MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           11.5.2021 19:31         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínInzerujte na MotoMagazínu

| Lidová vozítka Os-kar, Velorex | Můj život s Mojmírem Stránským | Smutný víkend v půli června 2011 | Poznatky z renovace, konstrukce, oprav a údržby | Vozítka Velorex v nálezovém stavu | Není Velorex jako Velorex | Dobová replika prototypu vozítka Os-kar | Velorex 16/175, slepý vývojový druh | HOBA - Přestavby tříkolových Velorexů | Technická data motorů vozítek Velorex | Galerie vozítek Velorex | Zajímavosti z konstrukce a života vozítek Velorex | Přívěsné vozíky za Velorexem | Zbastlený Velorex | Výstava Velorexu 24.8. - 14.9.2002 |



Podlaha vozítek Velorex 16/350




  Autor:  Ivan Věžník

Fotografie číslo 1   Podlaha. To je jeden z dílů, který se při renovaci oddělává poslední a naopak, jako první jej začínáme montovat. Je to jediná dřevěná část, pomineme-li dříve montované dřevěné kuličky řadící páky či madel ručního řízení, která je na těchto vozítkách použita.

  Podlaha je dvoudílná, ze smrkového, hoblovaného dřeva, kdy přední pedálová část je rozměrově větší (o rozměru přibližně 740 x 700 mm, kde se pod řazením rozšiřuje až na 800 mm, foto č. 1). Zadní je obdélníková o rozměru přibližně 80 x 45cm (foto č. 2 ). Sestavena je z napříč uložených desek tloušťky 17mm, širokých 95 mm, které jsou k sobě vázány frézovaným 10 mm falcem (foto č. 3).

Fotografie číslo 2 Fotografie číslo 3

Zadní podsedadlová podlaha

  Vazbu zadní, podsedadlové podlážky zajišťují dva podélné hranoly o průřezu 40 x 50 mm, které jsou od boční hrany podlahy vzdáleny 150 mm a to symetricky. Jsou připevněny z vrchní strany podlahy čtyřcentimetrovými hřeby . Za zmínku stojí, že hranoly nebyly vždy stejně zakončeny. Dle původních dochovaných strojů se používalo, jak rovné, tak i šikmé zakončení (foto č. 4 a 5), které nebylo až tak ovlivněno rokem výroby, jako spíše individuálním přístupem příslušného truhláře.  Nálezový stav zadní podsedadlové podlahy naleznete v samostatném článku  |více|

Fotografie číslo 4 Fotografie číslo 5

Přední pedálová podlaha
Fotografie číslo 6
  Technicky zajímavější avšak výrobně náročnější je přední pedálová část podlahy, jejíž vazbu již zajišťují dva a dva proti sobě snýtované ocelové pásy z tzv. pásoviny, která je uložena podélně přes celou podlahu v délce 660 mm a šířce 20 mm s  pravidelnými 80 mm širokými rozestupy otvorů pro ocelové nýty (foto č. 6).




Fotografie číslo 7   Při výrobě nové podlahy většinou vyvstane problém kam přišroubovat pedály.
První otvor pedálové objímky zleva (foto č. 7), by měl být průsečík přibližně 120 mm od přední části a 120 mm od levé boční hrany této podlahy.

Fotografie číslo 8
  Pro verzi s hydraulickou spojkou je nutné alespoň přichytit spojkový válec na kostru a na pedály tlačný čep a obojí proti sobě vystředit (foto č 8). Teprve poté můžeme svrtat otvory pedálů s podlahou. Zde je nutno se zmínit o gumových kobercích, kdy přední z nich se při montáži vkládal mezi podlahu a pedály (foto č. 8).
  K takto umístěným pedálům je nutno dodržet vzdálenost otvorů pro pružinový můstek a to 330 mm od přední hrany podlahy, aby byla zachována správná tažná síla pružin pedálů.

  |více informací o gumových kobercích naleznete v samostatném článku|

  Každý ze dvou dílů podlahy je přišroubován ke kostře v rozích čtyřmi vratovými šrouby M6 x 30mm.
Fotografie číslo 9
  Povrchová úprava byla prováděna syntetickým nátěrem v odstínu kostry. Ojediněle lze spatřit podlahu i v přírodním provedení, které se (dle pamětníků) prodávalo jen jako náhradní díl (foto č. 9)



  Fotografie z archivu Ivana věžníka
Komerční inzerce
Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
Nové články
Z druhé ruky: Jawa Pérák in action
Kopčany 2019
Duel naháčů
Brno Revival 2019
Jawa 300 CL a vozík PAv
Suzuki TC200
Pérák ze stodoly
Můj život Pekelného Anděla
Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2020
Mad Max Style…
Yamaha FZ 750
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Pérák 2020
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Sraz patinovek a bastlů
NIPPON RETRO 2020
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Branná 2018
Česká Tourist Trophy 2016
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2016
300 zatáček Gustava Havla 2019
Setkání veteránů Holešov
Pérák 2015
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
300 zatáček Gustava Havla 2018
Česká Tourist Trophy 2017
Česká Tourist Trophy 2018
300 zatáček Gustava Havla 2015
Classic Show 2015
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Nepomucký trojúhelník 2018
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Kniha Jawa Californian
NIPPON RETRO 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Zlínská Historic Rally
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
NIPPON RETRO 2019
Jarní cena Brna 2018
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš