MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           11.5.2021 15:35         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínwww.mototechnik.cz

| Japonské klasické motocykly | Nakupujeme silniční japonský motocykl ze 70. let | Honda CB 500 T | Yamaha XS 750 2D, deník | Renovační projekt Yamaha XS 750-2D | Kawasaki Z 1100 GP - B2 | Barber Vintage Motorsports museum | Motocykly ze západu v ČSSR? | Suzuki GSX 750 E | Honda CB 750 v ČSSR? | Kawasaki KZ 1300 A1 | Kawasaki GPZ 900 R | NIPPON RETRO | Suzuki GSX-R 1100 | Honda VFR 750 typ RC36 | Dovoz staršího motocyklu z EU | Moto muzeum Sezemice | Suzuki RF 900R | Japonské motocykly na Oldtimer Festivalu | Suzuki TL 1000S | Honda CB750 F | Suzuki GSF 1200 Bandit | Kawasaki Z650 B | Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H | Kawasaki ZZ-R 1100 | Honda CBR 900 RR Fireblade | Kawasaki ZX-12R | Japonské klasické motocykly a peníze | Suzuki GSX 1400 | Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR? | Suzuki GSX-R 1100 M | Nejrychlejší sériový motocykl v ČSSR | Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu | Koupí to teprve začíná | Motorkářská doba temna | Je třeba bát se dovozové STK? | Pneumatiky pro klasické motocykly | Velká kniha o motocyklech | Oleje pro klasické motocykly | Yamaha FZ 750 | Suzuki TC200 | Duel naháčů | Mad Max Style… |


Suzuki TC200




  Autor: Jiří Bartuš


  Na příkladu nejmenšího z japonských motocyklových výrobců můžeme pozorovat, s jakou dravostí se v 60. letech minulého století vtrhly japponci na západní trhy. Během několika málo let Suzuki doslova vychrlila doslova nepřebernou paletu maloobjemových motocyklů, kterou nekompromisně zahltila severoamerický trh. Dokázala tak beze zbytku využít trendu, který vytýčil a doslova z ničeho vybudoval Soichiro Honda (tomuto tématu se věnuje samostatná kapitola knihy Jawa Californian zde).

  Pro, USA velice populární, kategorii scramblerů nabízela Suzuki v roce 1967 modelovou řadu TC, odvozenou od současně vyráběné cestovní varianty značené T. Šlo o konstrukčně podobné motocykly v kubaturách 125, 200 a 250 cm3, z nichž model TC200, v USA nabízený pod obchodní značkou Stingray, byl v té době konstrukčně nejmodernější. O tom, že nešlo o žádná ořezávátko svědčí nejlépe údaje o maximálním výkonu motoru 21 hp při 7500 ot/min, který dokázal přes pětistupňovou převodovku rozpohybo vat motocykl do maximální rychlosti 138 km/hod.

  Japonci rychle pochopili, že dvoudobé motory by v USA neměly šanci uspět pokud by se musel olej přimíchávat do benzínu ručně a tak byly dvoudobé Suzuki vybaveny odděleným mazáním, v případě Suzuki šlo o systém POSI-FORCE.

  V našich končinách se pochopitelně dvoudobé japonské motocykly z 60. let téměř nevyskytují. Spatřit ranou japonskou motocyklovou konstrukční školu na vlastní oči je tedy vždy velikým zážitkem.

Japonský reklamní leták zobrazující celou paletu Suzuki T a TC Evropský reklamní leták Suzuki TC200

Reklamní letáky cestovní verze Suzuki T200 v USA prodávané pod obchodní značkou X-5 Invader



 
Fotogalerie: Suzuki TC200 v paddocku České Tourist trophy 2016 v Hořicích
  « Zobrazit fotografii v plném rozlišení »  



Náhledy fotografií
Zobrazit fotografii
Zobrazit fotografii
Zobrazit fotografii
Zobrazit fotografii
Zobrazit fotografii
Zobrazit fotografii
Zobrazit fotografii
Zobrazit fotografii
Zobrazit fotografii
Zobrazit fotografii
Zobrazit fotografii
Zobrazit fotografii
Zobrazit fotografii








Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Komerční inzerce
Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
Nové články
Z druhé ruky: Jawa Pérák in action
Kopčany 2019
Duel naháčů
Brno Revival 2019
Jawa 300 CL a vozík PAv
Suzuki TC200
Pérák ze stodoly
Můj život Pekelného Anděla
Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2020
Mad Max Style…
Yamaha FZ 750
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Pérák 2020
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Sraz patinovek a bastlů
NIPPON RETRO 2020
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Branná 2018
Česká Tourist Trophy 2016
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2016
300 zatáček Gustava Havla 2019
Setkání veteránů Holešov
Pérák 2015
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
300 zatáček Gustava Havla 2018
Česká Tourist Trophy 2017
300 zatáček Gustava Havla 2015
Česká Tourist Trophy 2018
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Classic Show 2015
Nepomucký trojúhelník 2018
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Kniha Jawa Californian
Veteráni Moravským Slováckem 2016
NIPPON RETRO 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Star Rally 2017
NIPPON RETRO 2019
Jarní cena Brna 2018
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš