MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           6.10.2024 15:06         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínInzerujte na MotoMagazínu

| Japonské klasické motocykly | Nakupujeme silniční japonský motocykl ze 70. let | Honda CB 500 T | Yamaha XS 750 2D, deník | Renovační projekt Yamaha XS 750-2D | Kawasaki Z 1100 GP - B2 | Barber Vintage Motorsports museum | Motocykly ze západu v ČSSR? | Suzuki GSX 750 E | Honda CB 750 v ČSSR? | Kawasaki KZ 1300 A1 | Kawasaki GPZ 900 R | NIPPON RETRO | Suzuki GSX-R 1100 | Honda VFR 750 typ RC36 | Dovoz staršího motocyklu z EU | Moto muzeum Sezemice | Suzuki RF 900R | Japonské motocykly na Oldtimer Festivalu | Suzuki TL 1000S | Honda CB750 F | Suzuki GSF 1200 Bandit | Kawasaki Z650 B | Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H | Kawasaki ZZ-R 1100 | Honda CBR 900 RR Fireblade | Kawasaki ZX-12R | Japonské klasické motocykly a peníze | Suzuki GSX 1400 | Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR? | Suzuki GSX-R 1100 M | Nejrychlejší sériový motocykl v ČSSR | Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu | Koupí to teprve začíná | Motorkářská doba temna | Je třeba bát se dovozové STK? | Pneumatiky pro klasické motocykly | Velká kniha o motocyklech | Oleje pro klasické motocykly | Yamaha FZ 750 | Suzuki TC200 | Duel naháčů | Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E | Mad Max Style… | Suzuki GS 1000 E | Kouzlo japonských motocyklových přístrojů | Technická lahůdka ze země úsměvů | Představení Hondy CBX 1000 | Yamaha FZR 600 | Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník? | Yamaha XJ 600 |
Motosalon MotoMagazínu


Konkurenti



Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H



rok výroby 1989



  Autor: Jiří Bartuš


 Fotografie motocyklu poskytla firma YoungTimerMoto.cz Sezemice, která se zabývá dovozem a prodejem zejména klasických japonských motocyklů. Její aktuální nabídku, ale i galerii již prodaných klasik a dalších služeb naleznete na www.YoungTimerMoto.cz



  Psal se rok 1989, kdy do kategorie, kterou měla již několik let pod palcem Suzuki GSX-R 750, vstoupil další silný hráč v podobě Kawasaki ZXR 750. Byla to právě Suzuki v roce 1985, kdy svým modelem GSX-R 750 vytvořila základy nové kategorie sportovních motocyklů, která v podstatě umožnila běžným jezdcům okusit závodní techniku. Suzuki byla postupně následována ostatními výrobci, díky nimž se postupem času vytvořila mozaika sportovních motocyklů, jejichž technická provedení dodnes dokáží budit ty správné emoce. Je to právě ta správné směs technických detailů, díky kterým zaplesá srdce každého, kdo se jen na tyto motocykly podívá.

  Současný zájemci o superbikovou techniku 80. a 90. let to mají těžké. Tyto motocykly si pořizovali sportovně založení jezdci, kteří je v provozu nikterak nešetřili. Sehnat je v původním zachovalém stavu vyžaduje hodně snahy a také štěstí. Jak však plyne z fotografií motocyklů prodaných firmou YoungTimerMoto.cz, stále tu šance ke koupi je.


Suzuki GSX-R 750 J Kawasaki ZXR 750 H

 
Suzuki GSX-R 750 J

  Suzuki GSX-R 750 je legendou mezi supersporty. Představovaný model GSX-R 750 J úspěšně pokračoval ve filosofii motocyklů řady GSX-R představené v roce 1985. Typicky plochý tvar přední kapoty s dvojicí světlometů po stranách doplněných nasávacími otvory sytému DAIS (Direct Air Intake System) neztratil ani po mnoha letech své kouzlo. Dobu vzniku motocyklu prozrazuje zejména krabicový tvar zadní kapotáže a vzduchem a olejem chlazený motor SACS (Suzuki Advanced Cooling Systém). Dvojice výfukových koncovek, charakteristická pro GXS-R druhé generace, je u motocyklu této kategorie opravdovou třešničkou na dortu. Úmyslně dominantním prvkem designu motocyklu je rám svařovaný z leštěných obdélníkových profilů z hliníkové slitiny, díky němuž se podařilo snížit celkovou hmotnost motocyklu na hodnotu, které v té době neměla konkurenci.

  « Zobrazit fotografii v plném rozlišení »  




 
Kawasaki ZXR 750 H

  Pro Kawasaki byl model ZRX 750 H v roce 1989 vstupenkou do kategorie silničních sportovních motocyklů. Při tvorbě základních designových linií se u Kawasaki drželi osvědčeného schématu nastaveném konkurenční Suzuki. Dominujícím prvkem přední části jsou taktéž dva světlomety s dvojicí vstupů sání. Charakteristický detail ZXR 750 prvních generací, "vysavačové" hadice sání ústící do nádrže, jsou možná technicky zbytečným řešením, avšak jsou neskutečně cool. Dobu vzniku motocyklu, stejně jako v případě Suzuki, charakterizuje krabicový tvar zadní kapotáže.

  « Zobrazit fotografii v plném rozlišení »  



Náhledy fotografií
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii

Náhledy fotografií
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii








Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Strana 1 / 1
Nezodpovězená témata (1/1):
 Peckózní mašiny, chtěl bych je vidět nastartovaný a v akci :-)
[Drn]      (08. 11. 2017)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Nové články
NIPPON RETRO 2024
Česká Tourist Trophy + IRRC 2023
NIPPON RETRO 2023
Česká Tourist Trophy + IRRC 2022
Klasici na České Tourist Trophy 2022
Bugatti Grand Prix Zlín 2022
Ve stopě zlínské šestidenní 2022
NIPPON RETRO 2022
Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
Kývačka s motorem DKW
Kývačka
Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
První soutěž lidových vozítek a scooterů
300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
Výstava lidových vozítek
Yamaha XJ 600
Lidové vozítko v nálezovém stavu
Jak na rez v nádrži?

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Jawa ze souboru Naše motocykly
Žebříček článků
300 zatáček Gustava Havla 2019
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Brno Revival 2019
Branná 2018
Klasici na České Tourist Trophy 2022
Ve stopě zlínské šestidenní 2022
Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2020
NIPPON RETRO 2018
Česká Tourist Trophy 2017
Česká Tourist Trophy 2018
300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
Česká Tourist Trophy + IRRC 2023
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Česká Tourist Trophy 2016
III. Pohár motorových dvoukolek
300 zatáček Gustava Havla 2018
Pérák 2018
Pérák 2016
Kopčany 2019
Nepomucký trojúhelník 2018
Cena města Jičína 2018
NIPPON RETRO 2019
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš