DISKUSE - ODPOVĚĎ NA TÉMA
|
Pěkný článek pro začínající milovníky starých strojů. Jen bych přidal zkušenost k sekci Elektrika. Je dobré pro kontrolu a prevenci se podívat v jakém stavu jsou kabely a hlavně konektor vedoucí od alternátoru (3 stejné dráty). Stává se že stářím konektor zoxiduje a pak má sníženou vodivost a začne se přehřívat. Může to skončit i tak že se plast konektoru roztaví a kabely se vyzkratují a tím pádem si spálíte alternátor nebo regulátor. Jakmile zjistíte že to málo dobíjí tak prvotně hledat příčinu v konektoru. Stačí přeměřit kabely před a za konektorem. Preventivně stačí každý konektor vytáhnout z plastového pouzdra, vyčistit dle stavu a mírně kleštičkami přihnout aby byl kontakt silnější po celé ploše. Jsou-li pochybnosti o jejich stavu tak vyměňte za za nové konektory, je to exponovaný kontakt a po těch letech i únava materiálu. Druhá věc jsou Brzdy. U brzdového systému nestačí jen vyměnit jen součástky v brzdové pumpě ale taky je nutné rozebrat brzdové třmeny. Vyndat pístky a vyndat gumové těsnící kroužky. Téměř vždy jsou drážky pro kroužky zaoxidované a je potřeba je tvrdým plastem, např. plexisklem vyškrábat dočista aby byla dosedací plocha kroužku hladká. Před usazením Nového!!! kroužku drážku ještě vymáznout vazelinou a po usazení kroužku vytřít hadrem, je to taková prevence proti další oxidaci. Hadice je dobré vyčistit prostříknutím 100% lihem (Isopropylalkohol) stříkačkou a nechat důkladně vyschnout. Na čepy plovoucích třmenů se mi osvědčila taková hnědá lepkavá vazelina co se táhne jako smůla, označení teď nevím protože ji nemám po ruce. Ta jediná nedovolí aby se prachovky čepů přilepili na čepy a třmeny jsou tak stále snadno pohyblivé. Pokud máte např. Duální brzdový systém tak vyčistit i další komponenty. Pokud máte už i systém ABS, tak i ten se v domácích podmínkách dá dobře rozebrat a vyčistit. Ale je velmi Důležité!!! při rozborce dávat pozor na součástky a ukládat je zvlášť pro přední a zadní brzdu. To znamená pravý a levý válec v ABS zvlášť, protože jsou na pohled stejné, ale liší se! Hlavně fotit a fotit aby jste pak věděly jak to bylo původně, a žádný násilí, rozum je mocnější Děkuji za pozornost. [tusakvlasta] | (23. 12. 2019) | Děkujeme za obsáhlý příspěvek. Není nad osobní dlouhodobé zkušenosti. Věřím, že jednou budeme moci jednotlivá témata rozebrat podrobněji v samostatných článcích. [Jiří Bartuš] | (08. 01. 2020) |
|
SOUKROMÁ BEZPLATNÁ INZERCE (3 nejnovější inzeráty)
|
(19.11.2023) | Predám kapotu na Bolgar T54. | E-mail: vladova@centrum.sk | | (08.11.2023) | Dvě letní orig. pneu Barum 5,90-15 na Octavii, Felicii, Wartburg 311, 312, 900, 1000. Jedna nejetá, nenasazená, druhá maličko jetá, sundaná z rezervy. Prodám jako celek za uvedenou cenu. Nutný vl. odvoz z Heřmanova Městce. Foto na mail, sem nejde vložit. | E-mail: stosedmcervenych@seznam.cz | Tel.: 607111339 | (13.10.2023) | prodám přední nápravu z DKW a zadní snad Škoda 440. Fotku pošlu na whatsup,nejde mi to vložit. | E-mail: mikehruska35@gmail.com | Tel.: 602694374 | | | |
|
|
|
|