MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           15.5.2021 09:45         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínwww.mototechnik.cz

| Kniha Jawa Californian | Dodatky knihy | Dodatek ke knize I | Dodatek ke knize II | Dodatek ke knize III | Dodatek ke knize IV | Dodatek ke knize V | Dodatek ke knize VI | Dodatek ke knize VII | Dodatek ke knize VIII | Dodatek ke knize IX | Dodatek ke knize X | Dodatek ke knize XI | Jawa Californian v transportním obalu | Renovace motocyklů Jawa Californian | Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra | Oilmaster |
DISKUSE - ODPOVĚĎ NA TÉMA
 Jméno:   
 E-mail:   
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Kniha je na světě, dneska v Brně se prodalo prvních pár kousků.

Je krásná, děkuji panu Bartušovi,i když jsem si myslel, že o Jawách vím skoro všechno ,dočetl jsem se tam spoustu nových poznatků.    [Monty]
(30. 04. 2011)
  Přiznám se, že při tvorbě knihy jsem s podobnou reakcí počítal, protože jsem si byl plně vědom úskalí malého formátu knihy. Proto jsem do ní vepsal poznámku, že grafické materiály ve větším rozlišení bude možno nalézt na MotoMagazínu. Počítám, že do roku od vydání knihy, zde postupně zveřejním veškerý grafický materiál knihy v rozumném rozlišení, vhodném ke studijním účelům. Taktéž počítám, že témata některých kapitol rozvinu na MotoMagazínu o nové fotografie, zejména nálezového stavu motocyklů a dílů. Postupně též připravuji doplňkové články s informacemi a grafickými materiály, které se mi donesly až na základě vydání knihy. Již nyní mohu slíbit, že se můžete těšit například na představení motocyklů Jawa 350 Californian II vyrobených v malé sérii, pro Ministerstvo vnitra, o kterých jsem se v knize zmiňoval pouze v jedné větě. Tyto motocykly se u nás stále vyskytují, avšak povětšinou ve velmi zbídačené podobě.

Texty uveřejňované na MotoMagazínu jsem odstranil zejména z toho důvodu, že byly značně neaktuální. Současné zveřejnění v knize a zde také v podstatě není možné, protože knihu tvoří organické sloučení textu a grafiky v jeden celek a v internetové verzi by vše vypadalo zcela odlišně. Mým předpokladem je, že kniha bude i po přečtení sloužit jako vodítko pro další zde publikované články a tím tyto články nebudou vytrženy z kontextu.

Musím se zde ještě zmínit o příčinách stanovení základních parametrů knihy takových, jak jsou. Velikost knihy a s ní související velikost jednotlivých grafických doplňků, byla dána tím, v jaké edici vyšla. Edice Retro nakladatelství Grada má pevně stanovený rozměr, který nelze měnit. To by musela kniha vyjít za zcela jiných podmínek a tím i v zásadně jiných cenových relacích. Je otázkou, zda by se našel vydavatel, který by do takového projektu šel.
Co se týče černě tisknutých barevných materiálů, pokud nepočítám novodobé fotografie, tak těch je v knize minimum. Je třeba si uvědomit, že většina dobového tisku vycházela v černobílém provedení (případně doplněné jednou barvou) a většinou pouze obálky byly celobarevné. Mnoho reklamních letáků bylo jak v barevné, tak i v černobílém verzi. Většina těch barevných je v knize uveřejněna v barevné příloze. Velikost barevné přílohy byla předem dána cenovou kalkulací knihy. Pro tuto edici je běžně stanoveno 8 tiskových stran v barvě, ale do mé knihy se mi podařilo prosadit stran 24. Zde bych rád vyzdvihl přístup Aleše Matějky, který svou reklamou rozšířený počet barevných stran finančně podpořil.

Ještě musím dodat, že věřím v sílu internetových médií. Na druhou stranu, jsem i přesvědčen o nesmrtelnosti knihy jako takové, pro její fyzičnost. A proto se snažím skloubit obojí dohromady. Vydání knihy tak nemusí nutně znamenat uzavření nějaké kapitoly, nýbrž vstup do dalších kapitol poznání.    [Jiří Bartuš]
(06. 01. 2012)
  Musím se připojit k hodnocení knihy o Californianech. Bohužel jsem z ní dost v rozpacích. Obsah knihy je velmi podařený, ale jsem strašně zklamán z obrázků. Zmenšení obrázků, především dobových prospektů, na takovou velikost, že text prospektů nejde přečíst ani lupou, je opravdu velmi špatné. Také považuji za nešťastné některé prospekty vytisknout černobíle, když existují barevné. O to víc mě mrzí, že prospekty zde na strámkách v plné velikosti byli odstraněny.
Rozumím tomu, že stažením článku z těchto stránek chcete podpořit prodej knihy, ale není to úplně šťastné řešení. Je mi také jasné, že vydání knihy ve větším a kvalitnějším formátu by knihu prodražilo, ale určitě by byla kvalitnější a určitě i prodejnější. Možná by nebylo od věci se zamyslet nad vydáním přílohy k této knize, kde by byly všechny prospekty vytištěné v plné velikosti.
Přeto si vážím vaší práce s touto knihou a času který jste jí věnoval.    [Libor L.]
(05. 01. 2012)
  I já se přidávám s poděkováním, knížku jsem včera pomalu jedním dechem dočetl a je opravdu super. Jiří díky.    [Freddie](10. 05. 2011)
  knihu uz mam taky doma a chtěl bych poděkovat panu Bartušovi za to že se do knihy pustil je to supr že se někdo pustí do takové práce, která rozšíří obzory ostatním.    [free](03. 05. 2011)
  Kniha je čtivá a velmi solidně zpracovaná. Pan Bartuš nás opět přesvědčil, že je velice pečlivý a má raději fakta, než spekulace. Vysloveně nadšený jsem byl z šíře záběru; kniha de facto pojednává o celkové situaci motocyklového průmyslu včetně národních specifik na pozadí exportních snah od poválečného období. Pár drobných formálních (nikoli věcných) nedostatků se dá najít všude a určitě nepokazí celkový dojem. Díky za takový počin    [JzK](02. 05. 2011)

Zobrazit dotazy   

 REKLAMA
www.motomagazin.cz 
 SOUKROMÁ BEZPLATNÁ INZERCE                        (3 nejnovější inzeráty)
    (14.05.2021)
Koupím starý benzinový, naftový nebo plynosací stabilní motor, stabilák. Taky jejich součásti jako splynovače, magneta, podvozky, mosazné kapací mazničky a jiné.
E-mail: sedlakabasnik@centrum.cz
Tel.: +420724250374    
    (14.05.2021)
Prodám karburátory na M 72. Jsou i s gumovými návleky.
E-mail: sedlakabasnik@centrum.cz
Tel.: +420723894412    
    (14.05.2021)
Dněpr KMZ 750. Prodám novou hrušku a talíř na motocykl 750.
E-mail: sedlakabasnik@centrum.cz
Tel.: 724250374    
Komerční inzerce
Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
Nové články
Z druhé ruky: Jawa Pérák in action
Kopčany 2019
Duel naháčů
Brno Revival 2019
Jawa 300 CL a vozík PAv
Suzuki TC200
Pérák ze stodoly
Můj život Pekelného Anděla
Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2020
Mad Max Style…
Yamaha FZ 750
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Pérák 2020
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Sraz patinovek a bastlů
NIPPON RETRO 2020
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
300 zatáček Gustava Havla 2019
Branná 2018
Česká Tourist Trophy 2016
Nepomucký trojúhelník 2018
III. Pohár motorových dvoukolek
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Pérák 2016
300 zatáček Gustava Havla 2018
Cena města Jičína 2018
Setkání veteránů Holešov
Česká Tourist Trophy 2017
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Pérák 2015
300 zatáček Gustava Havla 2015
Česká Tourist Trophy 2018
NIPPON RETRO 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
300 zatáček Gustava Havla
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Classic Show 2015
Jarní cena Brna 2018
NIPPON RETRO 2019
Oldtimer Festival 2016
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš