MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           29.5.2020 02:37         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| Poválečné motocykly ČZ | Zahraniční projekty strakonické ČZ | Motocykly ČZ do celého světa | ČZ kolem světa | Motocykly ČZ 125 A | Motocykly ČZ 125 b | ČZ 125 b ve výjimečném nálezovém stavu | Prototyp ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 b, t v nálezovém stavu | O jedné renovaci motocyklu ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 t | Renovační deník motocyklu ČZ 125 t | Galerie motocyklů ČZ 125 t | Motocykly ČZ 125/150 c | Motocykly ČZ 125/150 c v nálezovém stavu | Galerie motocyklů ČZ 125/150 c | Poznatky z renovace, údržby a provozu motocyklů ČZ | Citlivě restaurovaný motocykl ČZ 150 c | Tříkolová rikša ČZ 125/150 | Přívěsný vozík ČZ | Orthopedia, tříkolová vozítka pro invalidy | Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352 | ČZ 125 Orthos, tříkolka pro invalidy | Ze života Jawy-ČZ 150 typ 352 | Z Čech do Austrálie na ČZ 150 c | Jak udržovat CZ 150 C |
  Renovovat či restaurovat? Ještě před několika lety by si tuto otázku veteránisté vůbec nepokládali. Nový lak, nové chromy a hurá na výstavu. Kolik motocyklů takto navždy ztratilo svou historii? Dnešní veteránsté již naštěstí uvažují jinak. I když ne všichni. Ale otázku zda renovovat či restaurovat si, pevně věřím, kladou všichni. U představovaného motocyklu ČZ 150 c se restaurování zcela jistě vyplatilo.


Citlivě restaurovaný motocykl ČZ 150 c




  Autor: Jiří Bartuš



  Již delší dobu jsme na MotoMagazínu nepředstavili motocykl ČZ 150 c ve stavu, ve kterém by mohl být pro ostatní vzorem. Jedním z příkladů citlivého přístupu majitele může být motocykl ČZ 150 c prodávaný na jarní Mototechně roku 2013. Věřme, že pokud motocykl našel nového majitele, tak ten neprovedl žádné renovační úpravy.

  Je potěšující, že na veteránských akcích lze čím dál tím častěji spatřit motocykly v nálezovém stavu. MotoMagazín stál u počátků propagace tohoto přístupu k veteránům a tak každý původní, nezrenovovaný, stroj potěší.

  Citlivě restaurovaný motocykl prodávaný na jarní Mototechně roku 2013. Za povšimnutí stojí původní textilem opředené bowdeny, o jejichž změně informujeme v článku Změna technologie výroby motocyklových lanek v roce 1953

  Pojďme diskutovat na téma renovovat či restaurovat?


Fotografie Fotografie
Fotografie Fotografie
Fotografie Fotografie
Fotografie






Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (1/1): Strana 1 / 1
 V tomto případě je to naprosto jednoznačné- restaurovat, tedy zachovat původní stav.    [PS]    (01. 12. 2014)
 Trochu se v souvislisti s veterány pletou pojmy. Renovace je vedle restituce a rekonstrukce jednou z metod restaurování, přičemž renovace je interpretací syntetickou, rekonstrukce a restituce interpretací muzejní. Srovnávat renovaci a restaurování je jako srovnávat papriku a zeleninu:-)    [Václav Novák]    (05. 02. 2015)
 restaurovat je sice náročnější, ale vyplatí se. Jen by si také pánové zkušební komisaři měli uvědomit tuto skutečnost při přidělování veteránských značek.    [majk]    (26. 01. 2015)
Přidat odpověď    (2)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland
Velorex 1960
Vozítko Super laminát
Lidová vozítka
Branná 2018
Oleje pro klasické motocykly
Velká kniha o motocyklech
ČZ 250 Custom Mk. II
Pneumatiky pro klasické motocykly
ČZ 250 Custom
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Je třeba bát se dovozové STK?
Veteránisty čekají změny?!
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Motorkářská doba temna
Koupí to teprve začíná
Barum Czech Rally Zlín 2019
Grand Prix Bugatti 2019

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
NIPPON RETRO 2018
III. Pohár motorových dvoukolek
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2016
NIPPON RETRO 2019
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
300 zatáček Gustava Havla 2015
300 zatáček Gustava Havla
Pérák 2015
Kniha Jawa Californian
Archiv fotografií MotoMagazínu
Česká Tourist Trophy 2017
XIX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Jawa Land Patrol
Classic Show 2015
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Motosraz Křtiny 2015
Pérák 2017
Slovácký okruh 2019
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Dodatek ke knize VI
Jarní MotorTechna 2015
Slovácký okruh 2018
Podzimní MotorTechna 2015
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš