Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352
Výrobce: Česká Zbrojovka, národní podnik, Strakonice
Rok výroby: 1954-1956
Výroba motocyklů ČZ 125/150 c probíhala v období zásadních politických přeměn, které vyvrcholily rozhodnutím vyrábět jednotnou, tzv. národní řadu motocyklů. Koncem roku 1953 JAWA společně s ČZ představili nový typ motocyklu jednotného designu pro všechny objemové třídy tzv. "Kývačku".
Objemové třídy 125 cm3 a 150 cm3 připadly strakonické ČZ, která svou "Kývačku" osazovala nepatrně upravenými motory ČZ 125/150 c. Motocykly celé řady byly vyráběny pod značkou JAWA-ČZ. Stopětadvacítka měla označení JAWA-ČZ typ 351, stopadesátka JAWA-ČZ typ 352.
Motocykly JAWA-ČZ typ 351 a 352 byly vyráběny téměř beze změn do roku 1956. Jedinou podstatnou změnou byla změna půlbubnových brzd na celonábojové. Takto vybavené byly označeny jako typ MTC 352.01 a MTC 353.02.
Dobový tisk (Svět motorů č. 25-26, 1953):
ORTHOPEDIA
Motocykly JAWA-ČZ 150 typ 352 sloužily jako základ invalidní tříkolky Orthopedia, nástupce invalidní tříkolky využívající díly motocyklů ČZ 150 C.
Tříkolové invalidní vozítko výrobního družstva Orthopedia bylo konstruováno pro přepravu jedné invalidní osoby. Vozítko bylo zcela uzpůsobeno ručnímu ovládání.
Konstrukce vozítka v maximální míře využívala díly z motocyklů JAWA-ČZ 125/150 typ 351/352. Základ tvořil trubkový rám s rozměrným sedadlem, na kterém je vpředu připevněna celá přední část motocyklu doplněná dlouhou řídící tyčí. Motor s hnacím kolem byl umístěn po levé straně vozítka. Zadní kola byla uložena na kyvných ramenech odpružených teleskopickými tlumiči.
| více o vozítkách Orthopedia |
Základní poznatky o barevném a konstrukčním provedení motocyklů:
Motocykly JAWA-ČZ typ 351 a 352 vyráběné strakonickou ČZ jsou designově jednotné s motocykly JAWA-ČZ typ 353 a 354 vyráběné týneckou Jawou. Celé jednotná řada využívá většiny shodných dílů, rozdílné jsou zejména použité rámy. ČZ využívala tzv. malý rám, dimenzovaný pouze pro motory 125 cm3 a 150 cm3, lišící se od tzv. velkého rámu pouze rozměry. Použité motory, vybavené magnetodynamickým zapalováním ČZ-BOSCH, si vynutily použití rozdílné spínací skříňky umístěné na zádrži. Spínací skříňka v sobě integruje spínač zapalování a světel s usměrňovačem a tlumivkou a kondenzátorem zapalování.
Motocykly byly vyráběny ve dvou barevných provedeních. Tradiční černé a červené odstín Jawa. Linkování bylo provedeno zlatou barvou. Na československý trh byly motocykly dodávány i v tzv. lidovém provedení, kdy některé chromované díly byly nahrazeny stříbrnou barvou. Šlo zejména o kola motocyklu a nádrž, kteráu níž byla stříbrná barva doplněna červenými linkami.
Typy 351 a 352 se navzájem liší pouze použitými motory kubatur 125 cm3 a 150 cm3.
Rozdíly mezi motory ČZ 125 351 a ČZ 150 352:
Motory obou kubatur v maximální míře využívají shodné díly. V zásadě se liší pouze vrtáním (pr.52mm / pr. 57mm). Zdvih (58mm) a tím i klikový mechanismus jsou shodné. Rozdílové díly:
Hlava válce, válec, píst (pr.52mm / pr. 57mm) / pístní kroužek (pr.52mm / pr. 57mm) / pístní čep, řetězové kolo, karburátor JIKOV (PAL) 2918 HC (hlavní tryska 75 / 80-85), hnané kolo náhonu na tachometr (9 zubů / 7 zubů)
Kubaturu motoru nejlépe rozpoznáme podle nálitku-nápisu na hlavě válce (125ccm / 150ccm)
Rozdíly mezi motory ČZ 125/150 c a JAWA-ČZ typ 351 a 352:
Pravé víko motoru (tlačítko pro zhasínání motoru), umístění kondenzátoru, pravý blok motoru (rozdílná vývodka el. vodičů), rozdílný převod náhonu tachometru, závit pro uchycení krytu řetězu v pravém bloku, řetězové kolo, hřídel ukazatele zařazené rychosti (u JAWA-ČZ typ 351 a 352 zářez pro řetězové kolo).
Změny během výroby:
- změna půlbubnových brzd na celonábojové
Představení motocyklu ve stavu po renovaci doplněné objektivním posouzením stavu může ostatním renovátorům ukázat směr. Vše ostatní jej již jen otázkou možností a svědomí renovátora.
|
Renovace motocyklu Jawa-ČZ 150 typ 352
Motocykl Jawa - Čz 150 typ 352 jsem koupil v dobré víře, že renovace bude nenáročná. Motocykl byl sice bez TP a SPZ, ale to mě v tu chvíli netrápilo. Motocykl na ježdění jsem doma měl (Jawa 250 typ 623/01 Oilmaster), potřeboval jsem tedy motocykl na dávání dohromady. Při koupi se jednalo sice o typ již s celonábojovými brzdami, ale výhodná koupě kol s polovičními bubny ji rázem předělala na starší model. Jedno kolo mě vyšlo na směšných 500Kč. Kola byla úplně nová a ještě zalitá ve vosku. Horší to bylo s výfuky a koleny. Kolena jsem koupil na burze v Chotusicích, ale po namontování na stroj jsem s hrůzou zjistil, že po nasazení výfuků neseděly přichycovací otvory (výfuky byly asi o 10mm níž). Prodejce se zachoval výborně a kolena řádně upravil. S výfuky to bylo ještě horší. Stará mi do chromovny vzít nechtěli, pan Hadrávek výfuky sice dělá, ale nejsem milionář.
Nakonec jsem opět šťastně sehnal výfuky nové. Byly sice jemně orezlé, ale chromovnou se daly prohnat a vyšly na méně než polovinu ceny výfuků od pana Hadrávka. Nádrž byla v pohodě. Ta co tam byla, byla docela fest bouchlá, ale měl jsem ještě jednu nádrž celostříbřenkovou úplně zdravou a ta šla tedy na chrom. Obroučku světla jsem koupil v replice, tachometr jsem sehnal z jiné 150. Chromoval mi pan Hůla z Kolína. S lakem to bylo jasné. Všechno kromě nádrže jsem dal na Komaxit a ten udělali na jedničku. Nádrž mi foukli kluci v práci. O linky se postaral bratr. Při skládání se objevil další problém. Nepočítal jsem s tím, že díly ze 175 kývačky budou natolik rozdílné - hlavně tedy kryt řetězu, který jsem tam nemohl dostat, nezbylo než sehnat kryt originál z typ 352. Poté již to šlo raz dva. Výroba táhel na zadí brzdu byla brnkačka. Nechtěl jsem kupovat původní, protože někteří prodejci za táhlo chtěli dokonce 1000Kč. Mě stačil asi 1m hlazenky 6 a hodina práce. Tolik asi k rámu. Motor byla další legrace. Po sestavení celého motocyklu a prvním startování jsem zjistil, že prokluzuje spojka, motor jde špatně nastartovat, nedrží volnoběh a když se ohřeje už jej nenatočím. Nehledě na proud oleje z motoru přímo do misky.
Motor musel jít z rámu ven. Následovalo sundání pák a víka. Lamely v pořádku, ale předchozí majitel ohnul hlavní hřídel převodovky a z toho byl vymletý i spojkový koš. Rozpůlení motoru šlo v domácích podmínkách až nečekané dobře. Hermetic již tak dobře nedržel a na ložiskcích byly hřídele volné. Vyčistit celý motor od humusu ze spojky a starých olejů byla práce na celý den. S převodovkou to bylo fajn. Ještě že těch motorů se vyrobilo tolik a a šrotištích se válý celé převodovky v dobrém stavu. Kolečka jsem měl doma nové, hřídele téměř nové ze šroťáku. Ložiska se dají dnes již koupit všude, stejně jako gufera. Motor šlo sestavit vždy až po nahřátí určitého dílu. Karburátor jsem celý rozebral a to několikrát, až už nebylo nikde ani smítko. Horší to bylo s elektrikou. Všechny cívky, co jsem měl doma byly proražené, protože to na ně prostě nejelo. Novou cívku mi navinuli v Benešově a udělali to bezchybně.
Nyní je ještě na motorce nosič, který ovšem jetě v době focení nebyl na místě. TP a SPZ jsou z toho motocyklu, co stojí na fotkách vedle. Teď už mě snad čekají jen šťastné kilometry v jejím sedla a výroba SPZ na přední blatník.
Poznámka redakce:
Povrchovou úpravu práškovým lakem Komaxit nelze z hlediska zachování původních postupů a výslednému efektu neodpovídajícímu realitě doporučit. Autor renovace volil Komaxit zejména z důvodu nižší ceny.
|
Důsledná prověrka spojená s fotografickým zdokumentováním motocyklu v tzv. nálezovém stavu pomůže zjistit skutečná provedení motocyklů tak, jak sjely z výrobního pásu...
|
Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352,(chromovaná verze) r.v. 1954
(zdokumentovaný, nálezový stav)
Velmi zachovalý motocykl v původním stavu vlastní Ing. Jiří Havrda.
Chromované díly: ráfky kol + dráty kol + matice, kompletní středy kol, kluzáky přední vidlice, vrchní a spodní kryt zadních tlumičů, rámeček světla a tachometru, víčko nádrže, ukazatel zařazené rychlosti, palivový kohout, kolena výfuku, tlumiče výfuku, řidítka, řadící páka, startovací páka, páka nožní brzdy
Stříbrná barva: zadní brzdový štít, táhlo zadní brzdy
Linkování: zlaté linky (šíře 3mm): blatníky, podsedlové schránky (vodorovné prolisy + kruhový prolis), kryt zadního světla (vodorovná linka), palivová nádrž
Tachometr: AP, znak Jawa-ČZ
|
Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352, r.v. 1955
(zdokumentovaný, nálezový stav)
Spíše jako vzorný příklad nezodpovědného uložení motocyklu může sloužit motocykl Ing. Jiřího Havrdy. Léta pobytu pod okapem způsobila nevratné škody takového rozsahu, že jej nezle renovovat ani s vypětím všech sil.
|
Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352, r.v. 1956
(zdokumentovaný, nálezový stav)
Jeden z posledních vyrobených motocyklů JAWA-ČZ 150 typ 352 byl k vidění 29.10.2005 na burze MotorTechna v Brně.
Výrobní číslo rámu i motoru: 501398
Chromované díly: boky nádrže, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, řadící a startovací páka, kluzáky přední vidlice, páčka ovládání clonky karburátoru, víko nádrže
Linkování: zlaté linky - nádrž (přechod barva-chrom)
|
Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351, r.v. 1954
(zdokumentovaný, nálezový stav)
Velmi zachovalý motocykl v původním stavu vlastní Zdeněk Tejkl.
Výrobní číslo rámu i motoru: 404344
Chromované díly: ráfky kol + dráty kol + matice, kompletní středy kol, kluzáky přední vidlice, vrchní a spodní kryt zadních tlumičů, rámeček světla a tachometru, víčko nádrže, zadní podsedlové madlo, ukazatel zařazené rychlosti, palivový kohout, kolena výfuku, tlumiče výfuku, řidítka, kryt klaksonu, zámky bočních schránek
Zinkované díly: řadící páka, startovací páka, páka nožní brzdy
Stříbrná barva: palivová nádrž, zadní brzdový štít
Linkování: zlaté linky (šíře 3mm): blatníky, podsedlové schránky (vodorovné prolisy + kruhový prolis), kryt zadního světla (vodorovná linka)
červené linky (šíře 4mm): palivová nádrž, znak na nádrži
Tachometr: AP, znak Jawa-ČZ
Originální doplňky: nosič zavazadel
Nepůvodní díly a zásahy: boční madlo pod sedlem
|
Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 (chromovaná verze), r.v. 1954
(zdokumentovaný, nálezový stav)
Motocykl ve velmi zachovalém stavu, včetně původního laku a chromu, vlastní Michal Čtrnáctý.
V současné době je motocykl podroben celkové renovaci.
Výrobní číslo rámu i motoru: 433333
Chromované díly: boky nádrže, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, řadící a startovací páka, rámeček světla, ráfky kol + dráty kol + matice, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, kryt houkačky, kluzáky přední vidlice, rámeček tachometru, oba kryty (horní i dolní) pružin zadních teleskopů, madlo za sedlem, víko levého ložiska zadního kola, hlavy os kol, matice os kol
Šedá barva: středy kol
Linkování: zlaté linky - nádrž (přechod barva-chrom), blatníky, podsedlové schránky (vodorovné prolisy + kruhový prolis), kryt zadního světla (vodorovná linka)
Sedlo: Hnědý kožený potah
|
Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352.01 (chromovaná verze)
(nálezový stav)
Motocykl s celonábojovými brzdami v nálezovém stavu vlastní Ladislav Ševčík.
Chromované díly: boky nádrže, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, řadící a startovací páka, kluzáky přední vidlice, oba kryty (horní i dolní) pružin zadních teleskopů, madlo za sedlem
Linkování: zlaté linky - nádrž (přechod barva-chrom), podsedlové schránky (vodorovné prolisy + kruhový prolis)
Nepúvodní díly: světlomet, potah sedla, chybí kryt řetězu
|
Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352
(zdokumentovaný, nálezový stav)
Motocykl v zachovalém nálezovém stavu, včetně původního laku, vlastní Pavel Pochop.
Chromované díly: řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, rámeček světla, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, kluzáky přední vidlice, rámeček tachometru, dolní kryt pružin zadních teleskopů, madlo za sedlem, víko levého ložiska zadního kola
Stříbrná barva: palivová nádrž
Linkování: zlaté linky (šíře 3mm): blatníky, podsedlové schránky (vodorovné prolisy + kruhový prolis)
červené linky (šíře 4mm): palivová nádrž, znak na nádrži
Tachometr: PAL, znak Jawa-ČZ
Nepůvodní díly a zásahy: kryt řetězu, potah sedla, zadní světlo
|
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
| Nazdar jawaři, splašil jsem jawu čz 150, 1954 a má na předním světle vypouklé
sklo jako na péráku, je to originál? [radek] (26. 12. 2013) | Není [jawarmaniak] (08. 01. 2014) | Přidat odpověď (1) | | Prosím chtěl bych se zeptat jak mam chcípnout motor u jawa 150 prosím mam z toho
krosku a chcípnu to tak ze vytahnu fajfku ze svíčky ale vždy mne to probije
prosím jirka (13 let) [Jiří Šípek] (29. 05. 2011) | Nikdy takhle nechcípat ! Probiješ cívku ! Na netu je schéma na elektro. Když
chcípat tak zařadit 3, zabrzdit a na volnoběh pustit spojku. [Robin] (01. 11. 2017) | v navodu na tyto motory jejasně psáno nechcípat to tímto způsobem ,odrovnáš si
cívku !!! [milan n] (23. 12. 2015) | nech prsti od toho kdys to nevys je to nebezpecny aby te to nezabylo. [a.l] (30. 12. 2011) | tak na jeden z dratu vedoucich k zapalovaci civce pripoj vypinac a nebo to
chcipna na richlosti a jestli ti je trinact tak tam dej trojku a zmackni raci
brzdu at te to neposmyka [lukas] (07. 09. 2011) | Přidat odpověď (4) | | Na motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352/1953 chci přidat baterii. Poraďte jak ji mám
připólovat + pól na kostru nebo - pól? [hudos] (29. 04. 2014) | Mám JawaČz 150 r.v. 1955 a tam mám + na kostře. Uvnitř kaslíku na pravé straně
je M6 šroubek. [vlada6] (25. 06. 2014) | Přidat odpověď (1) | | Ahoj, mám dotaz, mám pěknou jawu čz 150\352, mohu s ní jet na sraz veteránů i
když nemá doklady Dík. [radek] (24. 01. 2014) | Prosím o radu ,čím mohu nahradit spojkové lamely v motocyklu DKW NZ 250
r.v.1939. Nebo jen korky. Dík Pavel. [Pavel] (25. 01. 2014) | Na sraz veteránů může, ale pouze pokud bude přivezena na vozejku či podvalníku
;-) Pokud není registrovaná,pojištěná a s platnou STK tak nesmí na silnici. [Martin Štindl] (24. 01. 2014) | Přidat odpověď (2) | | Zdravím renovuji jawa čz 150(1954-půlbuben,chrom nádrž¨) a má tachometr v
mílích, neví někdo jestli tyto motorky byly i na vývoz?? [Radim Levroy] (11. 05. 2013) | Určitě ano,tachometr v mílích nemusel být nutně do Anglie nebo USA,ale do
jakékoliv rozvojové země(napadá mně třeba Egypt?) A pokud takovou
výrobu v továrně jen naplánovali,a nikdy neuskutečnili, tak připravený
tachometery s klidem dali do motorek pro vnitřní trh. Takový detail v roce 1954
jistě nikomu v Československu nevadil,lidi byli rádi za jakoukoli jezdící
motorku. [Monty] (11. 05. 2013) | Přidat odpověď (1) | | Chromování-Drobné lakování Zdravím všechny.ASi se toto téma tady
často probírá,ale přesto nevíto o kvalitní chromovně v Praze nebo okolí a to
samé o lakýrníkovi na drobné lakování ,ale kvalitní.chci zrenovovat tandemové
sedlo.Děkuji všem [Jirka] (26. 01. 2013) | Ahoj. Mam dobre zkusenosti s panem Hudeckem z Prezletic.Je to na okraji
Prahy,pracuje perfekne a neni drahy. Tel607 866273
www.chromynaveterany.cz zdravi Olda [O.Kratochvil] (07. 02. 2013) | Přidat odpověď (1) | | Zdravim.Mam prozbu ohledně identifikačních čísel. Má 352 číslo na štítku nebo i
na rámu.Pokud na rámu tak kde.Předem dík Míra. [Míra] (09. 01. 2013) | 125/351 i 150/352 mají výrobní číslo jak na štítku tak i na samotném rámu -
číslo je zpravidla vyraženo u krku řízení z pravé strany. [Martin Štindl] (10. 01. 2013) | Přidat odpověď (1) | | http://www.fichtlkramek.c z/nahled/56.html Tak jsme se konečně dočkali a už
se vyrábí repliky zapalovacích cívek. Cena je za hubičku... Takže už žádné
zbytečné bastlení nebo nysmysly typu Vape. [Pajka] (09. 11. 2011) | Ahoj, potřebuji nutně zapalovaci cívku do setrvačníkového magneta na PF 62,
pomůýe někdo? Moc děkuji za jakoukoliv informaci. Jirka [Jiří Stejskal] (22. 08. 2012) | už jí mám doma a jiskří "jako nová" =) =) spokojenost [yakub89] (13. 11. 2011) | Přidat odpověď (2) | | Dobrej potřeboval bych radu...mám Jawu čz 125 351 buhužel jsem jí získal bes kol
a nevím jaké jsou rozměru výpletu je to půlbuben nebo kde by se dali koupit
komplet výplety.. Díky [Pavel] (12. 01. 2012) | www.jawasoucastky.cz - volat tel: 720 341 190 - vypletení i centrování kol +
dodání dílů. [Lucie] (13. 03. 2012) | Přidat odpověď (1) | | Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o radu. Vlastním dvoutakty Babeta,Simson
a Jawa 250 kývačka. U všech se potýkám s problémem, jaký benzin a jaký olej v
jakém poměru do benzinu. Od doby kdy u nás zrušili speciál, dávám naturál 95,
ale u všech tří motocyklů se podstatně zhoršil chod motoru. Ať už na volnoběh -
kolísání otáček,motor nedrží chcípe, tak i při vyšších otáčkách to není ono. Při
použití speciálu jsou tyto problémy pryč. Protože speciál brzy nebude jak udělat
aby naturál vyhovoval. Zda je nutné změnit předstih, svíčku ........ ? Olej
jsem používal M2T nebo M6A. U zaběhnutých motorů bych neměnil, ale kývačku
mám kompletně zrepasovanou - jaký olej do nového motoru ? Moc děkuji za
odpověď, přečet jsem již mnoho rad na netu,ale mnohdy si dost protiřečí.
Jsem s pozdravem jawa-fanda [Josef Doležal] (20. 11. 2010) | Já tam leju vegetol, nebo filtrovanej vyjeťák, či jakejkoliv jinej olej co teče,
již jsem bez problému zadřel 4 motorky a jistě ještě další zadřu, pak to dycky
rozřežu a hodím do šrotu, co stím. [Josef Blábolil] (16. 02. 2012) | ja tam leju mogul tsf na doporuceni a nemam problem [fartac] (20. 02. 2011) | Přidat odpověď (2) | | zdravym renovuji jawa čz 125 rok 54 pulbuben mam tam dane nove pneu 3-16 a zda
se me ze je ve predu malo mista nema tam byt nahodou 2,75 16 diky Radek [RADEK] (17. 08. 2011) | ahoj ted jsem koukal do manualu a píší tam oba přední i zadní 3x16 [Pavel] (12. 01. 2012) | Přidat odpověď (1) | | Dobrý den Nemůžu sehnat informace ohledně revma plechů,plexi štítů,uchycení
blinkrů(kromě modelu 592)bočních krytů motoru,částečného zakrytování zadního
kola(bývá na něm zadní blinkr).Prodávali se motorky už takto vybavené nebo se to
jenom dokupovalo?Mám pocit,že některé revma plechy mají prolis na blinkry a jiné
ne.Pokud se to jenom dokupovalo byly to nějaké sady i s elektro
instalací(přerušovač,přepínač,atd.)?Bylo nutné silnější dynamo(jako u 592)?Díky
za případné informace. [Nedoma Svatopluk] (02. 01. 2012) | Revmaplechy,kryty motoru a zadního kola byly doplňky které majitelé
dokupovali.Tyto plechové doplňky vyráběl tehdejší podnik Kovovýroba v České
Třebové,plexi štíty podle dostupných informací vyráběla Okula Nýrsko,elektro
doplňky pak národní podnik PAL.Nevím jestli bylo nutné dokupovat silnější
dynamo,dovybavené kývačky mají většinou původní zapalko 45W - tehdy nebylo
povinné denní svícení. [Martin Štindl] (02. 01. 2012) | Přidat odpověď (1) | | zdravim. Renovuji jawu 150 lidovou verzi,a potreboval bych poradit,jak maji byt
linky. Je to srejne jako na velke kyvacce. Diky. [lukas] (14. 11. 2011) | lukas] zdarvim prosim vas u te lidove veri jaka je barva na te nadrzi oznaceni
dekuji popripade jakou budete použivat? [mikša] (17. 11. 2011) | většina jo, ale na blatníkách je jenom jedna linka, podívej se na téhle stránce
na začátek galerie na tu zrenovovanou 150 [meela] (17. 11. 2011) | Přidat odpověď (2) | | Dobry den můžete mi napsat jak poznam jestli ma čz 250/751 nebo 350/752 a jaky
jsou mezi něma rozdily. [lorados] (22. 07. 2011) | ČZ 250/751 a 350/752 neexistují. Nemáte spíš na mysli 471 a 472? [jawarmaniak] (28. 09. 2011) | Přidat odpověď (1) | | Ahoj pánové, chtěl bych se zeptat: Do jakého roku se dělaly půlbubny? Je možné,
aby jawa-čz 125/351 z roku 55 už měla bubny celé? Moc díky za info. [Miloš] (27. 09. 2011) | Přechod z půlbubnového provedení na MTCéčko byl právě na podzim roku 1955,stejně
tak velké kývačky přešly na celonábojovky 353/03 a 354/03. [Martin Štindl] (27. 09. 2011) | Přidat odpověď (1) | |
Nezodpovězená témata (72/216): | | Dobrý den může mi někdo poradit jestli je stejný rozměr ráfků u Jawa 250/353 a
150/352 . Děkuji [Marek ] (10. 01. 2018) | | kolko bolo prosim vas virobenich kusov cz 150/351 a cz 150/352 [miso] (18. 01. 2016) | | Zdravím.Mám Jawu 150 typ352 r.v.1955.Na prednom blatníku bolo namontované malé
parkovacie svetlo v tvare slzy,pochromované z bielym sklíčkom.Nikde som sa
nedopátral či to bývalo montované,nevidel som to u nikoho na motorke.Montážne
diery na blatníku Mi lakýrnik zatmelyl.Mne to pripadá ako domontované.Vie mi
niekdo poradiť či to bolo v neakej sérii montované.Dakujem za info. [Lubomír Korbel] (22. 05. 2015) | | zdravím, mám vyhlídlou JAWU 350 pérák, ale v černé barvě !?!, přesnější info
zatím nemám, chci to zhlínout, odpovídá ta černá reálu a jaké jsou další typické
znaky pro tento stroj ?? a přibližný rok výroby díky za info, Jara [Jarek Ax] (10. 09. 2014) | | zdravim. Chtel bych se zeptat,kde bych mohl koupit drzak hlavy motoru na CZ
175. Dekuji Olda [O.Kratochvil] (17. 08. 2014) | | zdravim lidi prosim poradte mi delam peraka 350 a potreboval bych vedet rozmer
na olakovani nadrze.zajimalo by me jaka je sire mezi chromy na nadrzi.sedim u
netu jak vocas a nemuzu to nikde najit.diky Vam at se dari.h [honza] (23. 02. 2014) | | Nazdar. Kdo ví, kde je na rámu Californie číslo (VIN). A jak velké číslice
to jsou? Díky Alan [Alan] (14. 03. 2013) | | Zdravím, jaké je prosím přesné číslo stříbrné barvy na nadrži na lidové verzi
150/352(1954)? A kdyby měl někdo doma přední vidlice na tento typ tak koupim
(725 266 218)Děkuju [Artur] (20. 01. 2013) | | Zdravím,scháním přední rámeček světla nebo celou parabolu na Jawa-čz 125 351
půlbuben, origo je rámeček bez štelovacího šroubku ne a ne na něj nikde narazit,
všude jsou k mání se šroubkem, nemáte někdo potuchy kde to sehnat .Předem díky
Mates [Pavel] (11. 07. 2012) | | Witam.Mam w Polsce na sprzedaż motocykl Jawa 350 model 354 z roku 1956.Cena
7.000 zł tel 605-973-716. [Krzysiek] (01. 07. 2012) | | Zdravím Vás a ptám se kde bych sehnal startovací segment na 125 [Roman] (25. 01. 2012) | | vsechny vas zdravim potrboval bych od nekoho poradit mam 175-356 chci ji dat do
puvodniho stavu je to lidova verze ale nejky kutil to prestrikal na modrou:( tak
ted nevim jakou barvou nastriknout nadrz? potreboval bych cislo, oznaceni te
stříbrne(šede) barvy na nadrzi. predem diky vsem za radu:) [michal] (10. 10. 2011) | | Dobrý den mám Jawu ČZ 175 typ 353 rok výroby 1957 a potřeboval bych nějakou
dobrou stránku kde by byla možnost koupit originální díly děkuji [jirka] (07. 07. 2011) | | Dobrý den potřeboval bych poradit na kolik litrů paliva je nádrž jawa 250 tak
obecně a kolik jawa 250 přibližně žere Děkuji předem Tvaroh [David Tvaroh] (30. 05. 2011) | | Dobrý den zajímají mě veškeré informace ohledně barevných provedení motocyklů
jawa čz 150/351,352.Začal jsem tento renovovat z neurčitého vraku,tudíž si chci
vybrat v jakém provedení jej udělám.Na poslední Zlonínské burze jsem viděl tento
ve vývozních barvách tj šedá a modrá.Nikde jinde jsem ale o tomto neslyšel a
foto jsem bohužel také nepořídil.dále mě zajímá zda existovala verze :červená
nádrž se stříbrnými,či šedými lakovanými boky.Dále mě zajímají povrchové ůpravy
kol k příslušným verzím provedení.Moje kola před renovací mají stíbrošedeé
středy a rezavé ráfky ,tudíž předpokládám že ráfky byli chromované.Nejsem si
jist jestli se na nelakované části moto používalo niklování.díky [Alešx] (24. 02. 2011) | | dobrý den potřeboval bych poradit jak široký má být pruh na nadrži čz 150c a
jestli někdo nemá scema jak to má být nastříkané z vrchu i ze spodu a jak daleko
od stredu děkuji [jiří martinek] (25. 01. 2011) | | Potřebuji poradit,,budu mít skutra 502,,mělo veteránské papíry,,kam se obrátit
abych je měl taky,,myslím konkretně kde v již.čechách sídlí ůřad nebo klub ,,,je
to v Budějovicích ???? [Kovář Vimperk] (16. 01. 2011) | | Zdravím. Nevíte někdo čísla barev na Čz 250 typ 471? Mám na mysli tu
zelenou kombinaci. Nebo které zelené odstíny Čz použivala. [Petr Agel] (12. 01. 2011) | | prosím někoho kdo by věděl příčinu mého problému!!!! dobrý den potřebuji poradit
s mojí jwou 250/353 rok výroby 1960. Před nějakou dobou mi začala svítit
kontrolka v pravo na tachometru červeně mám za to že to je dobýjení ale dříve
byla bílá.v čem by mohla být chyba. [Jan Pavlín] (06. 01. 2011) | | Prosím o radu: mám Jawa-Čz 150, potřeboval bych zjistit číslo té stříbrné barvy
na nádrži. S pozdravem Ondřej Čapek. [Ondřej Čapek] (21. 11. 2010) | | zdravim, prosim vás nevíte někdo číslo barvy na těch bílych nádrích jak je
zrovna na té 150? Za odpověd dekuji. [ondřej] (20. 11. 2010) | | zdravim, prosim vás nevíte někdo číslo te bíle barvy na nádrž? Za odpověd
děkuji. [ondřej] (20. 11. 2010) | | dobrý den potřebuji poradit s mojí jwou 250/353 rok výroby 1960. Před nějakou
dobou mi začala svítit kontrolka v pravo na tachometru červeně mám za to že to
je dobýjení ale dříve byla bílá.v čem by mohla být chyba. [Jan Pavlín] (31. 08. 2010) | | Dobrý den.Dostal jsem motorku přetřenou na červeno.Bohužel nikdo neví už jak má
vypadat a ani jawa nemá potřebné dokumenty.Jedná se o model: jawa-čz 250,typ
353,rok výroby 1958.Nádrž je zřejmě šedomodrá a majitel už neví jaký měla
původní výfuky,jestli byl nastříkaný motor a jestli byli i nastříkaný kola a
buben.Pokud by měl někdo potřebnou dokumentaci prosím o kopii či fota ze všech
stran.Děkuji předem za kladné vyřízení . [pyroman] (08. 07. 2010) | | Zdravím pánové měl bych to vej problém ohledně spojky na JAWA čz 150
spojka vůbec nefungovala když jsem jí rozebral tak jsem zjistil že tam nebyla
kulička tyčka tyčka ale pouze tyčka tyčka a ta jedna tyčka která byla strčenáv
motoru tak byla sjetá do takového divného tvaru když jsem tam dal kuličku jak
tam má betj tak spojka začala běhat ale strašně se hřeje a něco mlátí v motoru
děkuji za informace !!! DAVID [DAVID] (25. 05. 2010) | | Zdravím. mám jawu čz 150 a potřebuji poradit jak mám sundat na předních
tlumičích ty vrchní kryty? Jsou to ještě tlumiče s pružinou uvnitř 1955. dík . [radek] (23. 05. 2010) | | Nazdar chlapi. Dělám motor na jawa čz 150, a nelíbí se mi trojkový kolečko. Tak
bych chtěl sehnat jiné, nejl. nové, nemáte nikdo tip? Předem díky RADEK. [radek] (31. 03. 2010) | | Prosím poraďte někdo jak mám rozebrat přední tlumiče. Chromové kluzáky jsem
vyndal, tyčku také, ale jak vysunout to železo z té prachovky?? Už jsem fakt
bezradnej. Silou to vůbec nejde, maximálně se to o pár centimetrů posune, ale to
je vše. Děkuji. Martin [Martin] (13. 03. 2010) | | Chtěl jsem se zeptat odborníků.Vlastním JAWA 175,typ 450,r.v. 1962,ale má to
malá kola proti normálnímu typu.Je to nějaký prototyp nebo co? Nikde jsem to na
netu nenašel.Poradí mi někdo?Prosím odpověď na" treska50@seznam.cz"
Děkuji [Vyhnálek] (13. 03. 2010) | | čau neví někdo kde bych sehnal plechy mezi lamely spojky a perka na čz 150 diky
moc za info [pepa] (13. 03. 2010) | | jeste muj mail můj mail Jonny.pav@seznam.cz [honzis] (01. 03. 2010) | | Jawa 550-Pařez Dobrý den dájí se přepsat papíry když majitel sice nežije
ale není odhlášený ale příbuzný žijou.Uměl by to někdo na Pařízkovi? díky všem [Jirka] (12. 11. 2009) | | Zdravím muže mi někdo poslat schema nbo jen napsaat jk se zapojuje zapalováni na
Javu 125 , 175, možna že je to stjné. Prostě indučka , kladivko ,
kondik,kostra, relatko, a přívod baterky, na vypinač. moc děkují Mirek. [Dičko Miroslav] (06. 11. 2009) | | Dobry den, davam do kupy Jawu 250, typ 353 z roku 57. Mam dva dotazy:
- Jak vypada originalni tachometr a za kolik penez se takova vec priblizne
da sehnat? ( mam tam zatim s podlozkou namontovany maly tachometr ze skutra
CZ 175) - mam problem s tim, ze loziska v zadnim kole jsou volna v
hlinikovem bubnu. Buben ma vymackanou diru a losizko tedy na vnejsim obvodu neni
vsunuto natesno ale volne. Loziska se tedy viklaji se a tim padem se vrti cele
kolo o nekolik mm. Jde to nejak vyresit? Jak ? Dekuji za rady. Jirka [Jirka Holub] (17. 08. 2009) | | Zdravim scháním spojková lamela na jawa čz 150 nebo jestli tam pasusi z jiné
motorky diky. [matěj] (28. 06. 2009) | | Zdravím vás chcem sa spýtat mám karburátor s označením 2-2924 TR viete ma
napísat z akej motorky je Vopred dakujem Misso [Misso] (11. 06. 2009) | | Vypletení kol Scháním někoho kdo vyplétá ráfky a leští bubny a
vyměnil by i ložisko na bubnu,v Praze nebo Středních Čechách. [Jirka] (08. 06. 2009) | | elektroinstalacia jawa 250 kto mi posle elektro. na jawa 250 vdaka [marcel] (04. 06. 2009) | | jak zapojit zapalovaní na 125 javu kdyř to mám přestavěný na zapalovaní s
pionýra jaka tam jde indučka z pioníra nebo 125 a jak je stou batrijinapište
děkuji [Dičko Miroslav] (30. 05. 2009) | | Zdravím kopím technicky prukaz Jawa Čz 175 typ 351 akorát zpinací skříň má pod
tachometrem [vorvan175] (13. 05. 2009) | | Zdravim.Potřeboval bych zjistit,zda někde v okolí Jablonce,Turnova nebo Semil je
nějaký servis,kde provádí kompletní GO motoru jawa...děkuji předem za info... [Tommy] (10. 05. 2009) | | Dodry den chtel bych se zeptat mam nadrz na peracka a jsou na ni dva tukance a
jednou trosku promackla,kdo ji umi opravit,zrenovovat i nachromovat,ktera fyrma
slysel jsem ze i pan Hadravek.Dekuji s pozdravem Milan. [Milan Sihlovec] (16. 03. 2009) | | Dobry den chcel by som sa opytat ci nahodou by ste my nevedeli poradit kde
zohnat el.zapojenie na jawu 175/356 original?? [LUKAS] (05. 03. 2009) | | zdravim vsechny fandy techto stroju mam prosbu panove renovuji jawa cz 150 352 a
nutne zhanim kryt retezu a predni svetlo pomuze mi nekdo? [marek adam] (25. 02. 2009) | | Ahoj všíchni.Schán nějakou pdrobnější dokumentaci na Jawa čz 150.Mám tu verzi se
stříbrnou nádrží.a nemám světlo a tachometr. Díky za rady.Sazi
email:sazour@seznam.cz [Sazi] (09. 02. 2009) | | Ahoj všichni, nevíte náhodou kde sehnat originální tachometr na Jawu Čz 150/352,
já tam sice nějaký mám, ale má tam čtyři rychlosti, takže bych si chtěl sehnat
originální jen s třemi. [Tom] (25. 01. 2009) | | Prosim o radu. Ako sa montuje kabinka na rikšu CZ 175. [miro] (25. 01. 2009) | | Prodám Jawa - ČZ 175 ccm, typ 356, rok výroby 1958 Pojízdná,
zachovalá, SPZ v depozitu [Václav Dostálek] (18. 10. 2008) | | dobrý den. sháním výkresy, jak byl na čz jawa přidělaný kryt řetězu a stupačky
spolujezdce. pokud někdo máte a podělíte se tak díky! [štěpán] (25. 09. 2008) | | Dobrý den neprodáváte někdo Jawa čz 125 s doklady třeba i v horším stavu dal
bych si jí dohromady nemusím mít StK ale měla by jít přepsat díky nashle [Jan Beneš] (18. 09. 2008) | | Dobry den mohel by mi nekdo zvas poslat na mail Rarasek262@seznam.cz el schemu
na jawa 250 typ 353/04?dik moc [Juraj] (04. 08. 2008) | | Zdraviim. Zajimalo by mne v jakych barevnych kombinacich se 351 a 352 vyrabely.
videl jsem i sedocernou verzi.Je mozne, ze je to origo a nebo se vyrabely jen a
pouze cervene? diky za odpoved [vočko] (04. 08. 2008) | | dobrý den potřeboval bych karburator na jawa čz 125 jastli by mi ho někdo prodal
tak ať mi prosím zavolá na 731829914 předem děkuji [františek lukášek] (17. 07. 2008) | | prodam jawa šz 125 z roku 1954 [lukaš] (13. 07. 2008) | | Dobry den, chcem sa spytat ci niekto nema na predaj DYNAMO na CZ 175 + regler, a
ci je zhodny krit na pravej strane jawi 175 s kritom na 250, dakujem vopred za
odpoved =) [Ondrej] (12. 07. 2008) | | dobry den vlastnim ctyri vraky jawa-cz 150 typ 352 a skladam z toho vseho neco
vhodneho na renovaci ale chybi mi tyto dily-kryt retezu a asi nejaky ten drzak
na motor na tento kryt a dale pak predni svetlo timto vas prosim jestli se
nekomu vali doma prebytecne tyto dily tak je rad odkoupim muj mobil 728 472 077
jen sms predem dekuji petr [petr nozka] (27. 06. 2008) | | Může mně někdo poradit? Mám rikšu Čz 175 a v diferáku se mně ulomil dle katalagu
poz.23 a název lůžko, toto lůžko unáší poloosy z diferáku. Ví někdo, z jakého
materiálu je tento díl a zda někdo nemá výkres tohoto dílu. Děkuji za každou
odpověď. [Petr Gotthard] (08. 06. 2008) | | Vážená redakce, sháním spínací relé pro nabíjení, pro čz 175/356,
jelikož,minejde o inzerci,ale spíše opravnu neb někoho, kdo to opraví, neb
sežene , neb se takovým sortimentem a mororkama čz zabývá, [Petr Kosiarz] (04. 06. 2008) | | Dobry den, vi nekdo adresu na pana Hulu z Kolina,ktery chromuje.
Dekuji Kratochvil [Dr:oldrich Kratochvil] (08. 05. 2008) | | dobrý den mam Jawu ČZ 125 typ 453 a nedava my iskru na ramienku v zapalovaní ale
na sviečke dáva , samozrejme nejazdí.Odpovede my pošlite na mail
peter29p@zoznam.sk [peter] (16. 04. 2008) | | Chtěl jsem se zeptat jestli se Jawa250 559 kývačka z roku 1965 dělala v černém
povedení?kopil jsem ji ale mám k ní pouze velkej techničák a v něm o barvě není
ani zmínka.Poradí mi prosím někdo? [Lukáš a Zlatka] (16. 03. 2008) | | Dobrý den. Prosím o radu ohledne čz 250 sport r.v.1962.Po cca patnácti letech
odstavení jsem ji znovu zprovoznil (syn dělá řidičák) vše funguje až na jednu
zvláštnost se kterou si nevím rady po ujetí cca dvou km přestane vypínat spojka
až do vychladnutí motoru.Olej jsem měnil motorový ESSO Uniflo 15W40 lamely
vypadají dobře vůle jsou na ,,řetězovém kole se spouštěčem".Děkuji za
rady. [Milan] (19. 02. 2008) | | prosim niekoho kto ma a renovoval duplexa nech mi napise diiik [had] (26. 10. 2007) | | Michale T.P.má stavráfky narezlé ,motor vpořádku není chybí baterka .Děkuji za
odpověď. [Miloš] (27. 06. 2007) | | Zdravíčko potřebuji zrepasovat dobíjení jawu 250/353,předem dík za info
tel-737291201 email-V.Bakalar@seznam.cz [BAKY] (28. 02. 2007) | | Zdárek lidi, mám Jawu-ČZ 150 typ 352.Je bez štítku. Na rámu je vyraženo číslo
012. Jaké tedy má být celé číslo? Ještě sháním rozměry táhla k zadní brzdě, a to
hlavně, v kterém místě je ohnuté a jak. Předem díky. [Pítrs] (28. 02. 2007) | | zdarec lidi vcera sem koupil cz 150 ortopedia ale ne jako kyvacku nybrz jako cz
150c t nebo b je stejna jako na te cernobile fotce nahore pokud by nekdo mel
nejake jeji fotky nebo kdyby nikdo potreboval nake fotky napiste na
kadre@seznam.cz [kadre] (27. 01. 2007) | | Zdravím Prosím Vás nevíte zda první typy JAWA ČZ250 měly shodné deteily
jako JAWA ČZ 150 (spínačka apod.) DÍKY [kejváč] (21. 10. 2006) | | takový možná hloupý dotaz, ale přece jenom... Mám Jawu-ČZ 150, typ 352 (viz
víše). Původně to byla lidová verze, do které ji taky chci zrenonovat. Moje
otázka je, jestli na lidovkách z roku 1955 byl bakelitový vršek nádrže nebo ne
(mám ho navíc z jiné motorky. Další dotaz: Dostal jsem nádrž, která
je stříbřenkou (originál) a střed je udělaný normálně červeně. Teda, jakoby byla
chromovaná, ale co má být chromované, je stříbrné. Tahle nádrž měla ještě
bakelitovou spínačku s ampérmetrem (tu si vzal kámoš) a bakelitový vršek.... [Pajka] (20. 10. 2006) | | Dobrý den Prosím Vás chtěl bych vědět zda je možné aby Jawa 150 souvisela
vzhledově s 250 (start.páka a řad.páka)podobně jako u péráka a to i přez to že
jawa 250 je rok výroby 1961? [Robert Grygera] (29. 09. 2006) | | Dobrý den. Můžete mi prosím někdo poradit, jaký má býT předstih na JAWĚ 350 /634
-7-02 ? dÍKY [MARTIN] (25. 07. 2006) | | Všechny nadšence zdravím. Mám prosbu. Zná někdo úpravy na zapalování,
které dříve dělali závodní jezdci na motorky Jawa a Ogar 350 místo klasického
zapalování prováděli úpravu klikové hřídele a nasazení příruby se zapalování
BOSCH. Děkuji za informaci. tel.:603592180 email:
j.stratil@quick.cz [Jaromír Stratil] (20. 01. 2006) |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|