Škoda bude mít čistě elektrické SUV i novou Octavii
Automobilka Škoda tento rok slaví 125. výročí svého založení. Od svých počátků se posunula výrazně dopředu. Dnes je prosperující společností, která se soustředí na vývoj a technologie. Tomu napovídá i to, že se automobilka chystá představit nový, čistě elektrický model.
Zdroj: Pixabay.com
V elektromobilitě je budoucnost. Zjišťují to čím dál více i čeští řidiči. Dokazuje to zvyšující se podíl prodaných elektromobilů na našem trhu. Před elektromobily ale stále o něco vedou hybridní vozy. Obě tyto kategorie svou oblibu získávají ekologickým přístupem k životnímu prostředí. Navíc mají často levnější povinné ručení. Přesto může být jejich pořizovací cena vysoká a mnohým je tak při koupi nápomocna půjčka.
Novinky na rok 2020
Škoda už v minulém roce představila novou Octavii IV. generace. Koupit ji ale zatím můžete jen jako kombi. Za hodnotnější výbavu zaplatíte i přes 700 tisíc korun. V první polovině roku 2020 by měla na trh přijít i základní verze s motorem o výkonu 81 kW a manuální převodovkou. Cena bude mnohem přijatelnější – pod 500 tisíc korun.
Letos by se ale automobilka chtěla vytáhnout zejména novým, čistě elektrickým modelem. Ten bude postaven na platformě koncernu Volkswagen pro elektromobily MEB. Celkový design vozu bude laděný do konceptu sportovního SUV Vision iV. Na další informace si ale ještě chvíli počkáme.
Čím překvapí nová Octavia?
Octavia i nadále drží prvenství mezi nejprodávanějšími modely značky Škoda. Nová, v pořadí již 4. generace se pochlubí novým designem. Dominantou budou světlomety tvarované v jednom kuse. Linie dále pokračuje i v masce chladiče. Celkový design působí mnohem dynamičtěji, ale stále si zachovává svou typickou dolní linku v podobě „hokejky". Nová Octavia se rovněž prodloužila, a to o přesně 22 mm. Zároveň se můžete těšit z 30l zavazadlového prostoru navíc.
Generální změna interiéru
Novinkou je, že Octavia IV. generace se nabízí ve verzi plug-in hybridu – kombinuje benzínový motor s elektromotorem. Co je ale opravdu revoluční, je interiér. Ten si prošel opravdu velkými změnami. Řidič zasedne za dvouramenný volant s chromovanými otočnými válečky po stranách. Pomocí nich může velmi snadno listovat v palubním počítači. To dodává řízení mnohem větší komfort. Automatická převodovka je ve variantě přepínače se shift-by-wire, který převody střídá elektronicky. K dispozici máte také 4 stupně ovládání multimediálního systému.
|