Mezinárodní šestidenní motocyklová soutěž FIM je prestižní mezinárodní soutěž s trvající sahající do roku 1913. První poválečný ročník se jel v roce 1947 ve Zlíně. Kopcovité a málo osídlené okolí, s kvalitním zázemím průmyslového města světového jména, bylo pro uspořádání náročné soutěže velice příhodné. Gottwaldov, jak se po roce 1948 Zlín jmenoval, hostil šestidenní ještě v letech 1953, 1955 a 1959.
|
Slavičín a Seninka 17. září 2016
|
Ve stopě zlínské šestidenní 2016
Autor: Jiří Bartuš
Na start 3 ročníku soutěže Ve stopě zlínské šestidenní se postavilo přes 80 jezdců (a jedna jezdkyně) na nepřeberném množství rozličných motocyklů. Od obyčejných Jaw a ČZ po skutečné soutěžní skvosty, z niž některé mají za sebou účast na skutečné šestidenní soutěži. Výsledky soutěže zásadním způsobem poznamenala náhlá nepřízeň počasí, kdy celodenní vytrvalé počasí dokázalo potrápit nejednoho bahnem ostříleného borce. Pochvalu a uznání si tak zaslouží všichni, kteří se této náročné, avšak velice krásné soutěže zúčastnili. Před těmi, kteří dokázali dojet do cíle, nelze než smeknout klobouk.
Zdejší fotogalerie obsahuje výběr fotografií, které jsou nejblíže tématickému zaměření MotoMagazínu. Kompletní sadu fotografií naleznete v galerii MotoMagazínu zde:
Ve stopě zlínské šestidenní 2016
První část fotogalerie zobrazuje start soutěže, který byl v areálu Armyparku ve Slavičíně, kde našli pořadatelé solidní zázemí pro všechny jezdce a jejich doprovod. Novinkou oproti předchozím ročníkům bylo zavedení postartovní motokrosové vložky, která byla vytýčena v travnaté části Armyparku. Start jednotlivých jezdců probíhal dle procedury užívané v motocyklových soutěžích, kdy jsou jednotliví jezdci vypouštěni na trať v minutových intervalech, přičemž mají 20 vteřin na uvedení motoru do chodu.
Zvláštní poděkování zaslouží představování každého jezdce a jeho motocyklu během čekání na start.
Druhá část fotogalerie zobrazuje jezdce při náročném výjezdu z obce Seninka.
Tato část soutěže byla díky panujícímu dešti natolik náročná, že pro mnoho jezdců znamenala definitivní konec v soutěži. Stejný úsek absolvovali jezdci během šestidenní i v dávné minulosti. Tehdy však jeli po suchém povrchu.
Třetí část fotogalierie zobrazuje parkoviště závodních strojů po absolvování soutěže. Z fotografií je jasně patrné, že stroje a jezdci si museli sáhnout na dno svých sil.
V době pořádání soutěže slavily motocykly Jawa 250 Pérák 70. let od slavnostní světové premiéry na prvním poválečném světovém autosalonu v Paříži. Jawy Pérák byly nasazeny již při první poválečné šestidenní ve Zlíně v roce 1947 a též i při dalších ročnících této soutěže. Je tedy potěšující, že se několik Péráků zúčastnilo i této vzpomínkové soutěže. Vidět dnes tyto motocykly v terénu v plném soutěžním nasazení je opravdový zážitek.
Poznámka k panujícímu počasí. Několik dní panující sucho utnul pět minut před startem hustý déšť, který s neustávající intenzitou trval do 15. hodiny, kdy se v cíli začali objevovat první jezdci. K tomu asi není třeba nic dodávat.
Fotogalerie
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
|
Nezodpovězená témata (1/1): | | Obtížnost letošního závodu dokresluje i tento video sesřih:
https://www.youtube.com/watch?v=WMTjlEz6eL0 [Jiří Bartuš] (28. 11. 2016) |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|