Podzimní MotorTechna 2015
Autor: Jiří Bartuš
Psát o tradičním zklamání co se týče nabídky burzy nemá smysl. Tento trend je již trvalý a nic je nezvrátí. Neubráním se však napsat o zklamání v počtu nabízených kompletních, případně renovace schopných, vozidel, na které by vystačily prsty jedné ruky. Nebylo to jednou ani poprvé co jsem zaslechl "Měli jste to vidět v Mannheimu." Pro mnohé veteránisty je opravdu na zvážení, zda místo návštěvy několika českých burz nejet jen na tuto jednu, Německou.
Zřetelným oživením MotorTechny byla návštěva prodejců z Lotyšska, kteří přivezli k prodeji sidecary Velorex typ 560 v původním přepravním balení a některé originální nepoužité díly. Skútr Čezeta typ 501 s lotyšskou registrační tabulkou vypadal zajímavě, ale ač byl kompletní, jevil známky velikého opotřebení. Škoda, že Lotyši nasadili pro našince až příliš vysoké ceny.
Co se týče cen dílů na historická vozidla, tak lze konstatovat, že burzovní nákup se zcela jistě vyplatí. Ceny v internetových aukcích jsou ve většině případů vyšší. V tomto případě lze též vysledovat jasný trend, kdy ceny dílů na burzách budou nižší než v aukcích, kde jsou ceny tvořeny za jiných podmínek a v našem prostředí i ne příliš čistými praktikami.
Oč ubývá tradičních běžných prodejců ušlechtilého a méně ušlechtilého šrotu, o to přibývá prodejců starožitné veteše. Kdeže jsou stesky na přílišnou nabídku dílů pro Jawy Kývačky? Až na výjimky jsou již nabízeny jen díly ve značně zuboženém stavu.
Zcela jistě je na vzestupu je prezentace výrobců replik a renovačních dílen. Tradiční, pro nabídku podzimní MotorTechny, se staly reklamní kalendáře na následující rok. Oživit zastydlá témata kalendářů se pokusila renovační dílna MotoKenny a nutno podotknout, že nadmíru úspěšně. K tomu, prezentace této firmy jako takové, byla hodna veletrhu. Myslím, že konkurence má co dohánět.
|