MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           19.1.2021 01:04         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínInzerujte na MotoMagazínu

| Reportáže | II. čínské motocyklové dobrodružství Petra Hošťálka |
Ve stopě zlínské šestidenní, Zlín 28.9.2012
Zlín a okolí 28.9.2012


  Ve stopě zlínské šestidenní

  Autor: Jiří Bartuš

  Mezinárodní šestidenní motocyklová soutěž FIM je prestižní mezinárodní soutěž s mnoha let trvající tradicí. První ročník byl uspořádán již v roce 1913.

  Není bez zajímavosti, že první poválečný ročník se jel v roce 1947 ve Zlíně, kam se šestidenní ještě třikrát, v letech 1953, 1955 a 1959, vrátila. To se již ale Zlín jmenoval Gottwaldov a Československo ovládla komunistická diktatura. Vlastní uspořádání šestidenní v roce 1947 v Československu bylo samo o sobě velkým mezinárodním úspěchem. Pořadatelský úspěch byl navíc podtržen překvapivými výbornými výsledky našich jezdců a jejich motocyklů. Pořadatelskému úsilí dalších ročníků u nás pořádané šestidenní byla dána maximální podpora ze strany státních orgánů, o čemž svědčí nespočet článků v časopise Svět motorů, které již dlouho dopředu přinášely zprávy z organizace příprav a posléze podrobně celou soutěž hodnotily. V době, kdy se Československo uzavřelo západnímu světu, byla šestidenní svým mezinárodním přesahem světlou výjimkou nejen mezi motoristickými akcemi. Výsledky našich jezdců a jejich techniky, současně s pořadatelským úspěchem, byly obchodně a též i politicky patřičně využívány.

  Přiznám se, že myšlenka připomenutí zlínské šestidenní mě také v minulosti napadla. A to v okamžiku, kdy jsem otevřel oficiální mapu šestidenní z roku 1959. Trasa, která je na mapě vyznačena, však vede velice náročným terénem a bylo mi tedy ihned jasné, že ji dnes prakticky nelze zopakovat. O to více mě udivil smělý plán luhačovických pořadatelů, kteří se obtíží nezalekli a podařilo se jim vytvořit trasu závodu inspirovanou trasou jednoho dne šestidenní z roku 1959. Vyjednat veškerá povolení pro absolvování stanovené trasy se bohužel podařilo jen pro maximálně čtyřicet účastníků.

  V ranních hodinách 28.9.2012 se na startu sešlo nakonec všech téměř 40 účastníků, ochotných snášet útrapy více než 100 kilometrového závodu. Pořadatelé jistě čekali účast větší a tak předem avizovali právo na výběr účastníků dle předem daných kriterií. To se nakonec, spolu s nejistou předpovědí počasí (avšak ta byla špatná pouze pro Čechy, my na Moravě vím, že u nás neplatí), ukázalo jako hlavní překážka zmenšeného zájmu o účast v závodě. Další překážkou byl jistě i kolizní termín s enduro závody v Náměšti nad Oslavou. Po desáté hodině se v minutových intervalech začaly jezdci vydávat na trať. A nebyla to trať nijak jednoduchá. Měřené enduro úseky daly jezdcům a jejich strojům pořádně zabrat. Samozřejmě více těm na starých neupravovaných motocyklech. Jezdcům však nekladla překážky jen příroda. O zvýšení obtížnosti závodu se postarali i lidé, kteří úmyslně poškozovali značení tratě, blokovali jezdce v jízdě či dokonce kladli překážky přes cestu. Taková je dnes doba.

  Připomínka zlínské šestidení na mě udělala velice dobrý dojem. Pořádný dík je třeba věnovat zejména všem, kteří se na vzpomínkové jízdě podíleli. Poděkování patří i všem jezdcům, kteří se nebáli do náročného závodu nastoupit.

  Všechny fotografie naleznete v archivu fotografií MotoMagazínu na serveru www.rajce.net zde: motomagazin.rajce.idnes.cz

Oficiální mapa 34. Mezinárodní motocyklové šestidenní ve Zlíně roku 1959 Oficiální mapa 34. Mezinárodní motocyklové šestidenní ve Zlíně roku 1959
Start, Zlín pod Velkým kinem 28.9.2012
Malenisko 28.9.2012
Cíl, Zlín pod Velkým kinem 28.9.2012




Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Strana 1 / 1
Nezodpovězená témata (1/1):
 Několik dalších fotografií z této akce můžete vidět zde: http://www.martinlysak4.com/racing-lukov/foto/#a20-jpg15
[M@rtin]      (14. 10. 2012)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Start a depo 28. Mezinárodní motocyklové šestidenní ve Zlíně roku 1955



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Strana 1 / 1
Nezodpovězená témata (1/1):
 Několik dalších fotografií z této akce můžete vidět zde: http://www.martinlysak4.com/racing-lukov/foto/#a20-jpg15
[M@rtin]      (14. 10. 2012)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Komerční inzerce
Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
Nové články
Brno Revival 2019
Jawa 300 CL a vozík PAv
Suzuki TC200
Pérák ze stodoly
Můj život Pekelného Anděla
Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2020
Mad Max Style…
Yamaha FZ 750
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Pérák 2020
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Sraz patinovek a bastlů
NIPPON RETRO 2020
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland
Velorex 1960
Vozítko Super laminát
Lidová vozítka

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2015
Pérák 2016
Setkání veteránů Holešov
III. Pohár motorových dvoukolek
Classic Show 2015
300 zatáček Gustava Havla 2015
300 zatáček Gustava Havla 2019
300 zatáček Gustava Havla 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
Česká Tourist Trophy 2017
NIPPON RETRO 2018
300 zatáček Gustava Havla
Česká Tourist Trophy 2018
Slovácký okruh 2018
Grand Prix Bugatti 2019
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Branná 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Pérák 2017
NIPPON RETRO 2019
Brno Revival 2019
Jarní cena Brna 2018
Veteráni Moravským Slováckem 2016
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš