MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           15.7.2020 06:32         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| Reportáže | II. čínské motocyklové dobrodružství Petra Hošťálka |
XV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Boskovice 29.4.- 1.5.2011


  XV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích

  Autor: Jiří Bartuš

  1. Máj v Boskovicích   Letošní tradiční jízda městem vyšla na 1. květen, tedy den, v který se v Boskovicích scházely Velorexy i v minulosti. Díky kolizi s jinou městem protěžovanou akcí museli pořadatelé po dlouhé době sáhnout ke změně trasy jízdy městem.

  Jinak patnáctý sraz v Boskovicích žádnou výraznou změnu nepřinesl. A to je asi dobře. Vozítek přijelo opět stabilně hodně, ale jak je již zvykem na velkém srazu, nepřijela žádná novinka, která by stála za bližší představení. Je to dáno tím, že na takový sraz si jedou majitelé vozítek užít a radši sáhnou po cestovním vozítku raději než po opečovávaném skvostu. Je vidět, že zájmem běžného majitele pouze jednoho vozítka je spíše jízda než hodiny náročných renovačních prací doma v garáži. Negativní roli jistě hraje finanční náročnost renovace, se kterou však, alespoň pevně v to věřím, většina majitelů do budoucna počítá. Uvést do původního stavu vozítko léty předchozími majiteli vylepšované je mnohdy až nemožný úkol. Takové vozítko jezdí, svítí, troubí, stírá, jen trochu jinak vypadá. A když se v Boskovicích sejde dvě stě stejných vozítek jenž každé vypadá zcela jinak, může v historii zahleděný veteránista smutně ukápnout slzu. Ale okukující děti jsou nadšeni, o to více. Tak alespoň někdo.

  Čím delší dobu vývoj vztahu k vozítkům jako k veteránům sleduji, tím více a rád se zaměřuji na individuální úpravy z doby, kdy vozítka sloužila k běžnému provozu. Ve všech těch úpravách se vždy odráží charakter doby, osobnost majitele a jeho um. Potřebu upravovat vozidlo obrazu svému v lidech zůstala. Jen se dnes projevuje v trochu odlišné formě, tuningu. To že vozítka stále nejsou majiteli chápány jako plnohodnotný veterán se projevilo i na jejich těžkém zablácení při plnění jakýchsi úkolů pořadateli pořádané soutěže. Já bych do takového bahna dobrovolně prostě nevjel.
  Nepřítomnost nově renovovaných trojkolek naštěstí vyvažuje každoroční přísun nově zrenovovaných čtyřkolek. Čtyřkolový Velorex představuje při nákupu lacinější variantu nákupu vozítka. Ovšem náročnost renovace je s trojkolkou plně srovnatelná. Renovátoři čtyřkolek si tedy zaslouží plné uznání.

  O dnešních cenách vozítek a dílů se mohl přesvědčit každý účastník srazu díky několika prodejcům jenž se ukázali v dějišti srazu. Dva téměř kompletní motory Velorexů, tedy i včetně nejdražší součástky - dynamostartéru, nabízeli maďarští prodejci za dnes již přijatelnou cenu, každý za 7500 Kč. Jen si správně vybrat. Naopak rozebrané, nekompletní a značně poškozené vozítko Velorex typ 16/350, nabízené za 35000 Kč prodejcem z Maďarska společně s , nelze nazvat jinak než značně předražené.

  Mnoha velorexáři pozitivně kvitovaný prodej nových náhradních dílů Robertem Němcem a bratry Kostíkovi dal přehled možnostech přísunu náhradních dílů dnešním renovátorům. Potěšujícím faktem je, že sortiment tradičních prodejců se neustále rozrůstá. Kde jsou ty časy, kdy jsme byli rádi i za pouhý katalog náhradních dílů.


  Poznámka na závěr. To, že na naše silnice připomínají džungli není dáno jen v jejich stavem, ale zejména těmi, kteří se na nich pohybují. Jsou řidiči, kteří se chlubí statisíci naježděnými kilometry, bohužel většinou jen díky dojíždění za prací, bez nehody. Nikdy se však nepochlubí, kolik nehod svým bezohledným chováním způsobili. Kdo ví, kolik asi kilometrů bez nehody nejel řidič Škody Octavia, jenž v prudkém stoupání za Boskovicemi předjížděl kolonu pomalu jedoucích Velorexů. Řidič jedoucí z kopce v protisměru byl jím donucen uhnout do příkopu a tím sobě a spolucestujícím zachránit život. Řidičům, jako je onen řidič Škody Octavia, nelze než popřát naloženou Tatru 815 v protisměru.

XV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
XV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
XV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
XV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
XV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
XV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
XV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
XV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích XV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích



XV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Sraz patinovek a bastlů
NIPPON RETRO 2020
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland
Velorex 1960
Vozítko Super laminát
Lidová vozítka
Branná 2018
Oleje pro klasické motocykly
Velká kniha o motocyklech
ČZ 250 Custom Mk. II
Pneumatiky pro klasické motocykly
ČZ 250 Custom
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Je třeba bát se dovozové STK?
Veteránisty čekají změny?!
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
300 zatáček Gustava Havla 2018
Česká Tourist Trophy 2017
300 zatáček Gustava Havla 2019
Cena města Jičína 2018
Branná 2018
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
300 zatáček Gustava Havla 2017
Setkání veteránů Holešov
Česká Tourist Trophy 2018
Sraz patinovek a bastlů
Pérák 2016
III. Pohár motorových dvoukolek
Jarní cena Brna 2018
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
300 zatáček Gustava Havla
Classic Show 2015
Nepomucký trojúhelník 2018
NIPPON RETRO 2018
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Motocykly ČZ 125/150 c
Šolcovy zatáčky 2017
Zlínská Historic Rally 2019
Pérák 2017
Česká Tourist Trophy 2016
Setkání veteránů Holešov 2017
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš